Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Barf... hilfe
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 18:30

er den glade indehaver af 2 hunde der i dag skulle starte på Barf - specielt for Zeros maves skyld. Nova er helt med på og synes det er fantastisk, men Zero, han NÆGTER at være med. IDag har de fået kylling og han vil SLET ikke have med det at gøre.

Han slikker på det og så går han.

Er frustreret, han blev fastet igår for at få tørfoderet ud og nu er han så gået i sultestrejke. hvad skal jeg gøre?

En tilfreds Nova.

Sarah

Hvis din hund fælder, skal du blot dyppe den i fernis.

(Garfield)

0
0
Svar på denne tråd

Vent- appetitten skal
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 18:35
Nok komme, og måske kan han bare ikke lide kylling? Måske skal den være mere "moden"- hunde kan sagtens finde på at spise grønskimlede kødben. :-P
Nogen hunde er faktisk bare kræsne.

Mvh xtiny
---

WYGIWYGAINGW
"What You Get Is What You´re Given And It´s No Good Whining"

The Science of Discworld

0
0
Svar på denne tråd

Xtiny,
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 18:39

Altså imorgen prøver jeg at køre til Ringe Barfcenter og købe lidt forskelligt til ham..så må vi se om han bare er kræsen.

Han har altid været en torsk til at spise, f.eks kan en almindelig pandepølse godt tage lang tid for den er jo ikke skåret ud i tern...

Mors store "dræber"..

Sarah

(Garfield)

0
0
Svar på denne tråd

foderskifte
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 18:41

Hvordan kan det være du skifter foder?

Du anbefaler ikke længere Olivers eller??

M.V.H. Riderlykke :D

Lærehest søger hestepasser i Odense

...smilet frem det bli´r dit ansigt jo så kønt af...

0
0
Svar på denne tråd

kylling
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 18:44

Har du skåret kyllingen ud i mindre stykker? ikke alle hunde er glad for hele kødstykker

Det ser ud til at der er ben i kyllingestykket? Kyllingeben er ikke egnet til hundemaver da det splinter

0
0
Svar på denne tråd

kyllingeben
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 18:45

"Kyllingeben er ikke egnet til hundemaver da det splinter"

- det samme har jeg også altid hørt

M.V.H. Riderlykke :D

Lærehest søger hestepasser i Odense

...smilet frem det bli´r dit ansigt jo så kønt af...

0
0
Svar på denne tråd

Tilberedt fjerkræben
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 18:51
Må hunde ganske rigtigt ikke få (svineknogler er iøvrigt heller ikke gode), men rå burde hunden kunne tåle.

Mvh xtiny
---

WYGIWYGAINGW

The Science of Discworld

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 18:53
Min dyrlæge har også altid på det kraftigste fra rådet at hunde får kyllinge knogler da de splintre og ødelægger hunden indeni...

Min voksne tæve nægter at spise tør foder, men er det hvalpens og den lige kigger væk et øjeblik så æder hun det

Støt WWW.GRAESKEHUNDE.DK se mine dejlige grækere i præs.

www.fjolletobak.com/de...tent=12452

Mvh "Dolly" som nu arbejder i et Palads :-)

Skriv under idag :

www.heathermillsmccart...ition.php?

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 18:59
Hvad er forskellen på om de er rå eller tilberedt?

Skriv under idag :

0
0
Svar på denne tråd

ang barf
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 19:03
kyllingeben splintrer IKKE når de er rå. så er de mere gummi-agtige. køber selv barf i ringe og han anbefaler at de starter op kallun, da det er mere skånsomt for maven. ellers tror jeg bare din hund skal vænne sig til det. så tag maden væk og tilbyd den noget i morgen igen. hunde tager ikke skade af "at sulte" lidt.. forstå mig ret :)
0
0
Svar på denne tråd

Der sker en kemisk proces
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 19:08
I knoglerne, der gør, at de bliver mere skøre og hårde ved tilberedning. En rå knogle er mere elastisk og splintrer ikke så let.

Mvh xtiny
---

WYGIWYGAINGW

The Science of Discworld

0
0
Svar på denne tråd

man lærer noget nyt hver dag
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 19:12
Okey på den måde, det vil jeg da huske næste gang den står på kylling for Kanusti er meget glad for alt fjerkræ

Skriv under idag :

0
0
Svar på denne tråd

Riderlykke:
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 20:00

Jo jeg anbefaler Klart olivers!...men vi har fået et problem med Zeros mave, i form af at han sætter sig 5-8 gange på en dag, og det er dej der kommer ud.

Så nu giver BARF en chance.. og fortsætter med Olivers Liverbites og Olivers Beefstrips.

Så ingen ændring her fra med anbefalinger.

Xtiny:

Endte med at give ham fisk med 3 stykker kylling i og han arbejdede sig udenom kyllingen så Zero er bare ikke til kylling.

Sarah

(Garfield)

0
0
Svar på denne tråd

Barf!!!
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 20:02

Hejsa

Jeg fodrer med råt kød/rå grøntsager og ris eller lign. Ca. 1/3 af hver, det kan så reguleres eftersom hvor tyk eller tynd hunden er.

Mine hunde får mest hakket kallun, men nu har jeg fået fat i noget (slå mig ikke ihjel) hestekød. Vores hunde får også jævnligt et godt ben, der er jo masser af kalk i (jeg bruger mest okseben med godt med kød og marv) og så har de en fastedag i ugen, for at maven en gang imellem tømmes ud. Da jeg startede vores op på rå kost, blandede jeg det i deres tørfoder i ca. 14 dage, så de kunne vænne sig til smagen, så trappede jeg stille og roligt op så de til sidst bare fik det rå foder. Har du prøvet det? Det er jo bedst med en overgang ellers kan det godt være lidt hårdt for maven. Prøv evt. at købe noget alm. hakket oksekød og giv den, den skal lige have lov til at vænne sig til det. Giv ikke op det betaler sig.

Går barf ud på kun at fodre med kød eller giver man også grøntsager, brød og lign.?

Held og lykke med det.

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Heidi.
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 20:18

Hej Heidi.

Nej jeg har fået at vide at tørfoderet danner en slags prop i tarmen, da det jo hæver op når det bliver vådt, også lægger det rå kød sig jo fast i tarmen og giver en ret eksplosiv bakterieformering og det vil vi ikke vove med en hund med en mave som Zeros.

Sarah

(Garfield)

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 20:46

Hej

Det med at man ikke må blande tør og "våd" foder for meget har jeg også hørt. Det var vidst noget med at tørfoder er længere tid om at passere og derfor laver denne prop.

Prøv evt at kontakte Karina Ø inde på hundegalleri. Hun er 200% inde i at BARF´e

0
0
Svar på denne tråd

fia...
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 23:04

Jeg vil anbefale dig at starte en uge op med kun kallun, det anbefaler mange BARF folk.

Jeg startede også mine op med kallun og det gik bare super, tror de fleste hunde er vilde med det, det er heller iKKe så hårdt for maven når den skal vende sig til det rå

Men rigtig god fornøjelse, mine er vilde med det rå. Det er 2 græske gadehunde og de nægtede at Spise tørfoder, HELDIGVIS for så undersøgte jeg andre ting og fandt på BARF, mere naturligt kan det vist ikke blive

Uddannet Hestemassør & Dyrekinesiolog www.naturmagi.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-11-2006 00:22
Kan godt være jeg spørg dumt men hva er BARF?
0
0
Svar på denne tråd

Bone And Raw Food
Forfatter: 
Dato:  22-11-2006 00:28
Det går ud på, at hunde og katte skal spise en mere "naturlig" kost bestående af råt kød/kødben og grøntsager -og evt kogt ris.
Til katte kan man fx købe døde daggamle kyllinger.

Læs mere her: www.gaardbutik.com/shop/default.asp

Jeg har nu ikke prøvet det på kattene, da det ser ud til, at jeg så skal have fryseren fuld af døde kyllinger. ;-)

Mvh xtiny
---

WYGIWYGAINGW

The Science of Discworld

0
0
Svar på denne tråd

hvorfor
Forfatter: 
Dato:  22-11-2006 00:34

Nød lærer nøgen kvinde at spinde! Sulten hund lære at spise!

Hvorfor er det nu pludseligt blevet en hel videnskab at fodre hund??

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-11-2006 09:43

Mine forældres hunde bliver også fodret med barf. De startede fordi de har en BassetHound der led så frygtligt af eksem. Faktisk så slemt at de overvejede at aflive ham. Men efter de startede på det, går det bare super!

De startede også op på kallun for at vænne dem til det. Og så senere begyndte de på alt muligt andet slags kød. De har fået lavbet sådan en slags kostplan af barf centret hvor de køber kødet. (den ligger inde omkring KBH mener jeg)

De sagde også at man absolut ikke måtte blande tørkost og råt kød! Da tørkost netop er i systemet i lang tid og kødet derfor bliver "fanget" og danner nogle slemme bakterier.

Og så skulle hunden spise når maden kom. Hvis den stoppede el. slet ikke spiste, ja så skulle de bare give det til den anden hund og hvis den heller ikke spiste op, så smide det ud og så måtte den vente til næste dag. De skal spise hele deres portion på en gang. Og det nytter ikke noget at være kræsen. Og de lærer det hurtigt! Udover kødet, så får de sådan noget frysetørret grøntsagspulver og frugtpulver. og en gang om ugen et ben til aftensmad. Det har bare hjulpet så meget på dem!!

0
0
Svar på denne tråd

TIL FIA
Forfatter: 
Dato:  22-11-2006 10:53
du må absolut ikke blande tørkost og råt kød. din hund kan dø af det!! desuden synes jeg heller ikke det er smart med at bruge oliver´s godbidder sammen med barf, men jeg synes da du skal tage ned og tale med rené på barf-centret i ringe. det lyder som om du kunne have brug for dette :)
0
0
Svar på denne tråd

LOUISE JENSEN
Forfatter: 
Dato:  22-11-2006 12:05

Læs hvad jeg skriver. Jeg blander IKKE tørfoder med Barf det skriver jeg jo netop kan give grumme bakterier i tarmen.

Det er Heidi W der blander tørfoder I.

og lige netop de godbidder jeg bruger ER godkendt af BARF i Ringe i det at de er skåret ud og lufttørret og så ikke andet.

Så nej jeg behøver umiddelbart ikke tale med nogen har meget godt styr på det nu.

Ellers tak.

Sarah

(Garfield)

0
0
Svar på denne tråd

Lige en opdatering
Forfatter: 
Dato:  23-11-2006 12:58

Lige en lille opdatering. Zero er nu gået med på legen og nyder det.

og hans mave er fuldstændig i orden. Det er bare cool.

Sarah

(Garfield)

0
0
Svar på denne tråd

Blende...
Forfatter: 
Dato:  23-11-2006 17:38

Da jeg læste om Barf, blev det blendet?

Netop for at det skulle være lettere for hundene, og ingen bakteriedannelse.

Har ikke prøvet selv.

Held og lykke.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider