Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

At betale for lægebesøg
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 18:04

Så lige i nyhederne, at regeringen vil have, at vi nu skal til at betale for at komme til læge og skadestue !

Som om vi ikke betaler skat nok !?

Undskyld mig, men jeg synes det er for dårligt. Jeg kan virkelig ikke se hvad det skal til for... Synes nu nok, at folk har udgifter nok! :-(

Synes I det er fair eller har jeg misforstået noget ?

Mette

Hvad der ikke dræber dig,
gør dig kun stærkere...

0
0
Svar på denne tråd

det er jo
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 18:11
det folk fik ud af at stemme venstre, alt skal helst privatiseres... vi skal bare have en venstreorienteret regering ind i stedet for, så slap vi højest sandsynligt for de latterlige tiltag.
0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 18:19
Ja, så kan jeg da ikke give mig selv "skylden", for jeg har aldrig stemt på Venstre :-)

Mette

gør dig kun stærkere...

0
0
Svar på denne tråd

mknudsen
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 18:20

Ja og så ville Danmarks økonomi sejle igen

Jeg priser mig lykkelig over vi fik VK ind til at rette op på skaderne fra det socialdemokratiske styre.

Venstrefløjen har aldrig været gode til økonomi - kun visioner (utopiske).

Vidste du forresten at venstreorienterede cand.polit'er er lidt som julemanden? en myte...

*M - der ikke fatter folk ikke interesserer sig mere for samfundsøkonomi*

Nu med Davina <3 Fra 1.12 "plejemor" til Vallo <3

Topmålet af diplomati er, at bede nogen gå ad helvede til på en måde, så de glæder sig til turen.

0
0
Svar på denne tråd

LuciLU
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 18:23

Det skal jo til for at dem på venstrefløjen der kræver mere og mere uden at ville betale kan få financieret deres ønsker.

Vi kan jo ikke bare lade nationalbankens seddelpresse rulle fordi at nogle folk ikke har fattet at pengene skal komme et sted fra

Hurra for at nogle mennesker er så fremsynede at de ikke kun tænker national økonomi nu og her men også mange år fremover.

Topmålet af diplomati er, at bede nogen gå ad helvede til på en måde, så de glæder sig til turen.

0
0
Svar på denne tråd

privatisering
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 18:24

er ikke kun af det gode, der var en udseendelse med new zealand, engang var de som i dk, nu er størstedelen ludfattig pga. regeringens privatisering.. så nej tak til den latterlige privatisering der er ved at foregå her i dk.

privatisering er godt nogle gange, men det kan godt nok også tage overhånd. hvorfor gøre forskellen på rig og fattig endnu større..

Mette

Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 18:31

Nu er det nok fordi jeg er ung og studerende at jeg synes det er træls med brugerbetaling. Men forstår bare ikke, at man nu skal til at have brugerbetaling selvom man i gennemsnit betaler en skat på 40% ?? Vi betaler jo også dyre domme for at gå til tandlægen !

Mette

gør dig kun stærkere...

0
0
Svar på denne tråd

LuciLu..
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 18:37

Jeg er også ung (24) og studerende

Jeg læser bare samfundsøkonomi til daglig - måske derfor jeg ser på den økonomiske side af sagen (arbejdsskade? )

Har du selv været inde og se konkret på det forslag om brugerbetaling? tit bliver 1 fjer til 5 høns

(senest fx i forb. med gymnasiernes røre - de får ikke taget penge fra budgettet hvilket de radikale og soc.dem også har medgivet - men det glemmer folk at undersøge og hopper bare med på bølgen).

Og husk - der kan nå at blive ændret meget på lovforslag før det evt bliver vedtaget.

0
0
Svar på denne tråd

M&Davina
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 18:40
Du har forhånbentlig ret!

Mette

gør dig kun stærkere...

0
0
Svar på denne tråd

LÆGEBESØG
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 18:53
Jeg kan ikke se noget galt i at vi skal batale et symbolsk beløb for at gå til læge eller skadestue. Vi betaler jo iforvejen for det over skatten, så istedet for at hæve skatten eller spare andre steder er det ok. Det ville nok også få nogle til at tænke sig om inden de tager på skadestuen med en knækket lillefingernegl eller hvad folk ellers tager på skadestuen med at småting. Prøv og tag til vagtlæge og se hvad folk kommer med, det er heltvildt latterlige ting nogle kommer med, for bare lige og være sikker ved at få det tjekket. Og vedr. at få en venstreorienteret regering ja det skulle nok blive sjovt de første tre måneder og så var danmark gået fallit. Det er aldrig sjovt når en regering skal genskabe en fornuftig økonomi efter alle de år med de røde afgift skabere.
0
0
Svar på denne tråd

normalt er
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 18:58

jeg højreorienteret og det er også der min stemme ligger.

Dog må jeg sige, at jeg elsker demokratiet og det skift vi har mellem højre og venstrefløj, begge er gode til noget og i mine øjne suplerer de hianden fint.

Højst 12 år, helst kun 8 er fint til en politisk fløj at sidde, det er længe nok til at få rettet tidligere regerings fejl, men ikke nok til at køre det i sænk for egne reformer.

Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre

Frisk bl. fuldfoder fra www.kirstinedal.dk leveret direkte til døren, vil du høre mere kontakt mig via besked el. 30 31 58 01

0
0
Svar på denne tråd

så lige på DR
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 19:00

det er ikke noget der er vedtaget i regeringen, blot en ny del af Vesntres partiprogram, så det er altså ikke noget der umiddelbart kommer som regeringsforslag.

Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre

Frisk bl. fuldfoder fra www.kirstinedal.dk leveret direkte til døren, vil du høre mere kontakt mig via besked el. 30 31 58 01

0
0
Svar på denne tråd

Her i Sverige koster det
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 19:00
Her i Sverige koster ! Alle over 18 år betaler for at gå til lægen. Dog er der et loft så man ikke bliver ruineret. Jeg syntes det er ok.

Söger oplysninger på DV VALLAK, Mrk DV114. Hanetrit i perioder. 168 cm , speciel blis, 4 sokker. Se han på min präs eller hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg stejler!
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 19:01

Lægebesøg, skadestuebesøg samt div. behandlinger skal ikke brugerbetales!

Min bror og hans kone skulle i så fald gå fra hus og hjem. De har en skøn multihandicappet datter.

Hun var i sine første leveår mere på sygehuse, end hjemme.

De knokler begge to, og betaler en pæn skat.

Nej tak til flere amerikanske forhold i DK!

Med venlig hilsen

Lene

0
0
Svar på denne tråd

Hmmnnee...
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 19:11

Er her nogle af jer der "tør" give et gæt på hvor mange timer om året at læger og skadestuer bruger tid på Hypokondere og ensomme mennesker der bare har brug for at snakke...???!

Min overbevisning er nu at hvis bare at alle mennesker her i dk. KUN gik til lægen såfremt der virkelig var noget galt, så ville vi kunne sparre så utroligt mange penge at der ikke var noget der hed vente-lister, og at der var plads/råd til at folk kunne blive ordentlig undersøgt i scannere mv.

Yderligere så er det efter sigende "ret normalt" i hvisse befolknings grupper at bruge abort istedet for preventionsmidler, da der er "gratis" osv. osv.

Såe jeg vil da gerne smide en 50-100 kr. pr. gang jeg er ved lægen såfremt det vil optimerer det sundhedssystem vi har pt. !!!

Mvh.

OX Fuldblodsaraberheste m. UNIK int. Multi Champion afstamning sælges! - Super fair priser - høj kvalitet !!!

Ny INFO + Fotos mv. på min præs. pr. 22/10

Bedækning tilbydes v/4 Hingste pt.

0
0
Svar på denne tråd

nej til betaling!
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 19:16

Nu er det ikke regeringen det vil have det men nogen af Venstres politikere..

Som en skriver; det er det man får ud at stemme venstre..

Jeg mener bestemt at det er en dårlig ide. Tallene fra andre lande siger at så går man sjældnere til læge men er det det samme som at sige at folk er mere raske??!! Præcis det samme som at man ikke bliver klogere i skolen af at tage flere tests..

M.V.H. Riderlykke :D

Lærehest søger hestepasser i Odense

...smilet frem det bli´r dit ansigt jo så kønt af...

0
0
Svar på denne tråd

Imod imod imod!
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 19:24
Brugerbetaling er sjældent af det gode!!
Det kan godt være at en stor del af dem, som går til lægen, går derop fordi de er ensomme og trænger til nogen at tale med... Og hvad så? Jeg brokker mig aldrig over, at jeg skal betale skat, betaler den næsten med glæde og betaler i hvert fald med glæde lidt mere for at ensomme mennesker kan få lidt kontakt ved at gå gratis til lægen!!!
Maria

Hellere lugte af hest end lugte af hash. Citat Erhard Jakobsen

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 19:30
Tja, ingen vil nok høre min mening. Men jeg synes at det ville være en super ide med brugerbetaling. Og skatten burde sænkes. Højere skat, nej tak. Ja tak til lidt brugerbetaling. Af samme årsager som er gengivet ovenfor.

Mvh

Charlotte

Horses Are Like

Potato Chips

You Can't Have Just One

0
0
Svar på denne tråd

hvad med de syge
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 19:55

Hvis man indfører brugerbetaling på at gå til lægen, så ender det til sidst med at ingen tør at sætte børn i verden for tænk hvis de blev syge, HVEM skal så føre samfundet videre, ikke særlig gennemtænkt vel!!!

Selv har jeg et nyresygt barn, hver gang han har feber skal vi møde op på sygehuset. Det er uanset om vi mistænker nyrerne eller en evt. influenza. Vi kan ikke engang få ham forsikret i sygesikringen Danmark for deres argument er: jamen han er jo syg!

Til daglig er han yderst velfungerende og skal nok klare sig selv og få et job engang ( han er kun 5 år). Men indimellem har han brug for lægehjælp hvis hans forældre da har råd.

tanja

Kloge Frode maj 2001

charmerende Alfred februar 2004

lynet Gorm juli 2006

0
0
Svar på denne tråd

glæder..
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 19:57
mig over at andre kan se det samme som mig

0
0
Svar på denne tråd

Mon ikke
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 20:17

forældre til børn der er syge grundet en medfødt sygdom eller lignende, vil få en form for dispensation.

Såvidt jeg kan huske får man vel også refunderet andre ting i dag via det offentlige, såfremt man har et barn der desværre er ramt af en sygdom eller lignende.

Jeg tror nu ikke at det får forældre generelt til at fravælge et ekstra sygebesøg til deres barn, selvom der kom brugerbetaling på.

Rikke

0
0
Svar på denne tråd

hul i hovedt
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 20:26

Sikke da noget l o r t de har gang i!!!

Kan kun sige: Vor Herre Bevares!!!

M.V.H
Tine

***Vær dit eget ikon***

(") (")
('.' )
(")-(")
0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 20:26

Jeg synes det er en dum ide.

Fordi jeg er en af dem der ville være for nærig at tage til lægen med mig selv. Og jeg tror at der er en del mennesker i DK der helst heller ikke vil betale for lægen. Så ville man nok vente, bare for at se om det nu ikke går over af sig selv. Og det er da fint i nogle tilfælde, men jeg tror det ville komme til at koste liv i sidste ende.

Så synes jeg hellere at de skal sætte afgifterne op på nogle af de virkeligt sundhedskadelige ting, såsom rygning og sodavand, chips og slik. (Og måske nedsætte afgifterne det på det sunde.)(Og nu får jeg sikkert hug ) For så synes jeg da at man skulle forebygge livsstilssygdomme, som koster en god del også.

Men det er nok bare fordi jeg er nærig at jeg har den holdning

Så hvis jeg nu fik fugleinfluenze ville jeg kunne smitte en stor del mennesker før jeg kradsede af

Jeg synes det er fint at tænke på samfundsøkonomi. Men, jeg synes ikke man skal lade det komme på bekostning af at alt skal laves til brugerbetalinger. Hvornår skal den ældre så betale for den daglige pleje???

Før kendt som Vibs(Marengo)

Se min hjemmeside.

Sadel sælges: Sadel

0
0
Svar på denne tråd

tjah...
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 22:06
Jeg synes at det er for dårligt med brugerbetaling på det område. Bare se, hvor mange der rent faktisk ikke kommer til tandlæge, fordi de ikke har råd, selvom de reelt har brug for at blive undersøgt. Hvad vil der så ikke ske, hvis det samme sker med lægebesøg? Hvis der endelig skulle brugerbetalling, så burde det være hvis de kunne se at fru hansen ( tilfældigt navn, ingen skal føle sig truffet) havde fået et mønster med at komme hver 2-3-4 dag med nye problemer, som udmundede i hypokondri pga.ensomhed. Jeg tror også at mange problemer desværre aldrig vil blive opdaget, hvis brugebetaling kommer på tale. Tænker på omsorgssvigt. Den alm. danske borger, der bruger lægeverden på en rationel måde, burde forskåens for brugerbetaling.
0
0
Svar på denne tråd

Klap lige hesten ...
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 22:19

... hvorfor tror i pressen blæser det sådan op??? ... og så lige inden Familien Danmark gjorde klar til at se Matador ...

www.jp.dk/indland/arti...d=4086550/

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.

0
0
Svar på denne tråd

Lisbeth...
Forfatter: 
Dato:  19-11-2006 00:37

Jeg har endnu ikke kigget på dit link -men det KUNNE jo have noget at gøre med at det idag var landsmødedag i Venstre

Vibs:

Ja tak til afgifter på sodavand,smøger etc - og mindre afgift på det sunde - jeg er vegetar så jeg ville ikke klage

Nej vist skal de ældre da ikke betale for pleje - og vist skal forældre med børn der har alvorlige diagnoser da dispenseres hvis et sådan system endelig skulle indføres.

Men altså - jeg må tilstå jeg kan blive harm når jeg skal vente 3 timer på første røntgen med brækket nakkehvirvel(det var de jo sikre på men ville have det bekræftet) fordi at en eller anden har forstuvet en fod

No offence - men en brækket nakkehvirvel heler bare ikke ligeså nemt som en forstuvning går i orden.

Bare en lille notits i forhold til hvad folk går til vagtlæge/skadestue med..

Idet mindste kunne folk jo overveje at ringe på skadestuen først og høre om det er nødvendigt at komme (det gjorde vi fx) - det ville spare meget af lægernes tid (og penge hvis det endelig kommer dertil.

Og undskyld mig - hvis man er for nærig til at gå til lægen når man er syg - burde man nok sætte sig selv højere end "ussel mammon "

0
0
Svar på denne tråd

M&Davina
Forfatter: 
Dato:  19-11-2006 02:23
Ja, og jeg sad på en stol med hjernerystelse mens personsalet holdt frokost, og en kvinde med blod i hele hovedet sad og ventede længe. Så synd at du skulle vente lige, som vi andre skal (ved godt det er slemt i dit tilfælde men alligevel)! Bare en notits om, at ikke alle er hypokondere, og jeg skulle tvinges på skadestuen. Jeg er det modsatte af en hypokonder, og er en af dem, som aldrig ville komme til lægen, hvis det kostede noget, for så ville jeg føle, at jeg skulle være døden nær, før lægerne ville tage en alvorligt - dette har INTET med nærrighed at gøre, men jeg er opdraget i et hjem, hvor virkelig skal være syg for at ligge i sengen eller komme til lægen.

Med brugerbetaling kan blive temmelig dyrt for folk med kroniske sygdomme eller folk med fx kræft og AIDS. Eller skal man sige, at folk med alvorlige sygdomme ikke behøver at betale, da de har det hårdt nok i forvejen?

Hvis man siger det, hvor går grænsen så? Er berettiget til at få gratis lægehjælp, hvis man lider af gentaget akne eller migræne, eller skal det være sygdomme, hvor man næsten er sikker på at dø, hvis man ikke får behandling?

Man kunne også sige, at man kun betale pr. sygdom. Det vil sige, at hvis lægen bliver ved med at give medicin som ikke virker, så behøver man ikke betale for lægebehandlingen når man for 10. gang kommer og fortæller, at det 9. lægemiddel HELLER ikke hjalp. Vi må jo erkende, at læger ofte er fortravlede og desværre diagnosticerer forkert, og man så får noget der ikke virker. Det er vel uretfærdigt, at patienten skal betale for en behandling som ikke virker.

Jeg kan ikke se, hvordan bruger betalingen skal fungere. Jeg bruger selv kun lægen, når jeg absolut er nødt til det, og da jeg har lidt af en del hudsygdomme har jeg nok været ved lægen 5 gange i år (pga. fejlmedicinering), og jeg ville da måske ikke have råd til at gå til lægen, hvis vi indførte dette (medicinen i sig selv er jo dyr nok - aknecreme til 250 kr sluger meget af ens sparsomme beløb, som man får på SU).

Jeg synes, at der enormt mange etiske problemstillinger at gribe fat i, og jeg synes, at det er smartere at betale via sin skat. Personligt har jeg intet imod at betale skat til én der er kræftsyg - det kunne jo være en i min egen omgangskreds.

Det ville måske komme nogle af hypokonderne til livs, men såsandelig også folk som normalt afskyer lægen og nærmest skal tvinges derhen (dælme ikke sjovt, hvis vedkommende render rundt med fx en kønssygdom).

Pennyblade købes. Se mere på præsentationen.

Leje lejlighed søges i Københavns området
Pontus efterlyses, 15 årig New Forest på ca. 127 cm.
0
0
Svar på denne tråd

Landsmøde i Venstre ...
Forfatter: 
Dato:  19-11-2006 12:47

... ja M&Davina det havde jeg skam set i tv

Lige den diskussion om brugerbetaling ved lægebesøg var sikkert "bare" et ud af 117 emner, de diskuterede mon ikke??

Men tv ved at sådan et emne i den grad får folk ud på stolekanten, hvis der da ikke ligefrem var nogle, der satte sig ved siden af stolen

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.

0
0
Svar på denne tråd

At betale til...
Forfatter: 
Dato:  19-11-2006 16:50

Det undre mig om vi lige så stille er ved at få hele sundhedssystemet privatiseret.

I dag, allerede, kan det bedst betale sig at have en privat sygeforsikring...så man undgår ventetider, og kan få de behandlinger den offentlige sygesikring ikke vil dække.

Hvad med pensionister og andet ' godtfolk '...

Ikke at glemme, at jo ældre vi bliver, jo skrøbeligere bliver vi...

Og skattelettelserne bliver fortrinsvis placeret på arbejde...

Hvad så med pensionisterne...og de andre...???

Hvis skattelettelserne fortrinsvis bliver på arbejde...

så bliver disse grupper endnu fattigere. 100 kr. er mange penge for nogle.

Hvad forskellen egentlig er , på at betale til forsikrings selskaber, eller staten...betale er vel at betale.

Ved at betale til staten får alle glæde af det.

Hvorfor mon det altid er i de såkaldte ' udsatte ' grupper der er størst krimminalitet og vold...

Birgitte

......som modtager bestilling på gedekød.......
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider