Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

vinterdepression
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 09:42

hej,

nogen som kender til vinterdepression???

lea

0
0
Svar på denne tråd

ja...
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 09:45
fx mig..

Nu med Davina <3 Fra 1.12 "plejemor" til Vallo <3

Topmålet af diplomati er, at bede nogen gå ad helvede til på en måde, så de glæder sig til turen.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 10:08

Jep!

Jeg fik konstanteret depression i foråret, men hen over sommeren fik jeg nogenlunde styr på det :-)

Dog er jeg bange for, at når vinteren rigtig træder i kraft så kommer den tilbage med fornyet styrke

Jeg kan allerede nu mærke den.

/DarkAngel

"At give en grund til noget er at så tvivl om det.
William Hazlitt"

Du er velkommen til at tilføje mig på MSN: darkang3l@gmail.com

0
0
Svar på denne tråd

mit er diretke
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 10:13

vinterdepression. Hvad gør i ved det??? Har i prøvet noget naturhalløj eller noget altrenativt eller hvad gør i???

Lea!

0
0
Svar på denne tråd

depression
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 10:19

Jeg har lært at leve med min vinterdepression. De første mange år fik jeg lykke-piller, da jeg ellers gik helt ned med flaget. Disse gjorde ikke, at jeg havde de perfekt, men de hjalp mig til at komme op om morgenen og komme af med nogle af de "grimme" tanker. jeg fik dem vel i to år, før jeg trappede ud af dem.

I dag kan jeg leve med min depression, der efterhånden bare er en enorm træthed her om vinteren. Jeg skal virkelig tage mig sammen for at komme i gang og ud af døren.

Jeg har vænnet mig til ikke at forlange de store ting af mig selv om vinteren. Jeg går fx ikke igang med store projekter eller lignende og har accepteret, at jeg bliver lidt trist og ikke har 100 % energi.

Hvis jeg fik det virkelig skidt igen(med selvmordstanker osv),ville jeg begynde på medicin igen.

Louise

- med George Kanin og Lukas Hest

0
0
Svar på denne tråd

Solarium
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 13:56

Man kan købe de der lamper, jeg har ikke prøvet dem. Jeg er heller ikke helt på toppen denne vinter, men det har også været en hård tid de sidste stk tid (min mor døde, arvesagen giver gnidninger som så medfører mindre energi til skolen osv)

Men jeg synes altså at jeg føler mig noget mere lettet når jeg har været i solarium, men jeg har hørt noget med, at man skal være bevidst om at tage imod lyset, når man benytter sig af lysterapi.

En anden ting der hjælper mig rigtig godt er rosenmassage (eller hedder det rosenterapi?). Det er en meget blid form for massage, som handler om at, kroppen husker det, hjernen glemmer. Det løser virkelig op for alt muligt og jeg synes altid jeg går derfra med en klarere hjerne. -Det har altså ikke noget med roser at gøre :P

Og husk, at det snart vender!

Søger en hest/stor pony at passe/ride i cykelafstand fra Hjørring. Se mere på min præ. eller skriv og hør nærmere

0
0
Svar på denne tråd

Har det selv
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 14:16

Hej

Jeg har vinter dep, ahr haft det siden en meget tidlig alder, fik det konstateret på børnr psyk.. Men i dag for jeg medicin om vinteren (fordi jeg bliver meget depri) Så nu har jeg ikke længere det problem.. Men var ikke meget for medicinen i starten, men det hjalp..

0
0
Svar på denne tråd

matas...
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 14:21

jeg har i flere vintere købt noget i matas, jeg kan ikke huske hvad det heder, det er mod træthed, og modløshed, det skulle være et naturprodukt hvor man skulle tage 1-2 piller dagligt.

jeg selv og dem omkring mig kunne mærke at de hjalp mig,

0
0
Svar på denne tråd

lamper
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 14:23
du kan købe en lampe, det virker helt fantastisk
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 17:11

Calmigen hedder de perikum-piller man kan købe hos Matas.

Jeg er netop startet på dem, men kan dårligt sige om de virker endnu.

Jeg har før haft gået i solarie mod vinterdepression men jeg pt. lidt svært ved at passe det ind i dagligdagen fordi jeg er flyttet på bøhlandet.

Daglys-lamperne synes jeg ikke hjalp så meget igen; men kan være kvalitetet af den der var noget galt med - der skal vist være så og så mange LUX i lampen før den har den ønskede virkning.

HeidiS

0
0
Svar på denne tråd

Dagslys og naturmedicin
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 17:22

Hejsa.

Grunden til vinterdepressioner er vist nok manglende dagslys - der er nemlig vitaminer i solens stråler, især D-vitamin.

Det hjælper derfor at være ude i lyset. Selvom det kan være umuligt at tage sig sammen, ja så hjælper en gåtur altså - med så meget bar hud man kan klare.

Ellers kan man få sådan noget naturmedicin i Matas, mod nedtrykthed, modløshed - det tager i hvert fald toppen.

- Heidi

En gang fjordhest - altid fjordhest!

Den der nogensinde fandt på at sige man ikke kan købe lykken, har aldrig manglet en krone!

0
0
Svar på denne tråd

min den ældste
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 17:26

datter, lider også af det,og hver vinter går det støt ned ad bakke med humør og overskud.

Dog vil jeg sige de sidste par år, hvor hun er blevet størrer (11 år/ og mere ude i det hun har 2 ponyer, så holdes det i ave og er ikke så slemt som da hun var 5-6 år.

Hun er selvsagt meget udendørs og når at få en god portion dagslys, hvor sparsomt det end er. Det har hjulpet enormt på hendes overskud og humør, så selv om vejret er dårligt, er en god travetur i dagslys alligevel godt.

Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre

Frisk bl. fuldfoder fra www.kirstinedal.dk leveret direkte til døren, vil du høre mere kontakt mig via besked el. 30 31 58 01

0
0
Svar på denne tråd

tak for alle
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 20:37

svarene.. jeg har idag købt nogle perikum piller, som er natur medicin, som der allerede er skrevet, og så har jeg købt sådan en lys halløj, så jeg håber det hjælper.

Men tak for alle jeres svar

Lea!

0
0
Svar på denne tråd

depression
Forfatter: 
Dato:  19-11-2006 12:35

Hej

Hjælper det når det er godt vejr sån som i dag??

KnuZz *Milla&Cnais*

Skipper min ponystjerne!!
NU med ny fjordhest!!!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider