|
|
| min computer larmer... |
|
|
Min computer larmer helt vildt, det er som om det køre en blæser med 120 i timen, ihh hvor er jeg træt af det. Er der nogen som ved hvad jeg kan gøre selv for at få det til at stoppe, og så skynder jeg mig lige at fortælle at jeg er absolut ikke nogen nørd til computere. Hilsen Marianne
Har du fået dine vinger sidder de godt nok? og kan du flyve rundt i luften med de andre i din flok? "Danser med Drenge" -Er der nogen i himlen *Homestyle, -jeg glemmer dig aldrig, R.I.P 26/9-05*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad slags |
|
|
Hvad slags larm? Er det noget den lige er begyndt på? Hvis du ikke er nogen nørd til computere skal du nok ikke give dig i kast med det selv 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jan... |
|
|
Det er Harddisken eller hvad den nu hedder den der kasse som står under mit bord, den blæser og blæser, og så er den begyndt at smidde mig af nettet, den siger et eller andet med en fejlrapport og om jeg vil sende fejlrapport. Nå men hvis jeg ikke selv skal give mig i kast med noget, så må jeg jo finde en som kan... Hilsen Marianne
Har du fået dine vinger sidder de godt nok? og kan du flyve rundt i luften med de andre i din flok? "Danser med Drenge" -Er der nogen i himlen *Homestyle, -jeg glemmer dig aldrig, R.I.P 26/9-05*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Harddisken |
|
|
Harddisken er den lille disk som sidder inden i kabinettet. Så mon det er kabinettet du kalder en harddisk? Det kunne være en blæser eller en blæserstyring som er stået af, så kabinettet (og dermed bundkort + cpu) bliver for varmt. Det kan godt give en ustabil pc. Det er heldigvis ikke noget som koster alverden at skifte.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I første omgang.. |
|
|
.. kan du forsøge dig med en meget enkelt ting (som selv ikke-nørder som mig kan finde ud af ) Du bevæbner dig med din støvsuger, piller siden af "kassen" og støvsuger den ren indvendig over det hele, dog skal du lige passe på du ikke får dasket nogle ting løs derinde *G*! Det kan måske afhjælpe dit problem  Værre er det hvis det er din harddisk der er ved at stå af, men så ville den nok sige sådan en "skratte/hvine" lyd. Mvh. Lotte_L (en ikke-nørd )
Rolf.. 13.01.99 Roar.. 13.01.99 Vigdis 20.09.06 "I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves." Citat: Mel Gibson "Lethal weapon I"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aldrig aldrig |
|
|
Aldrig aldrig aldrig støvsuge din computer! Jeg ville ihvertfald ikke stikke noget ned i min computer som kører på strøm - du risikerer i værste fald at få slå cpu'en ihjel. Hvis du absolut skal fjerne støvet, så er det enten ved ganske enkelt at puste det væk. Eller ved hjælp af dåseluft.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forklaringen på |
|
|
Forklaringen på hvorfor du ikke skal støvsuge er naturligvis at støvsugeren skaber statisk elektricitet. Og den slags er skidt for computere..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| IKKE støvsuge!! |
| Forfatter:  |
Cactaceae |
| Dato:  |
17-11-2006 11:23 |
|
Du må ikke støvsuge indeni kabinettet. Puste støv væk ja, men ikke støvsuge. Det er en temmelig stor sandsynslighed for at du smadrer noget. Lotte det mu endelig passe på med at gøre, det med at støvsuge. Altså inden i kabinettet, resten af dit hus skal jeg nok blande mig udenom  Nu er jeg ikke den store hardware ørn, men mon ikke det er din køler der er røget sig en tur.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ups... |
Cactaceae |
17-11-2006 11:25 |
|
Hovsa Jans svar var der ikke da jeg begyndte på mit svar, men det kan nu ikke siges for mange gange, så skidt pyt... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså... |
|
|
..så må min pc være noget nær død nu! For den er blevet støvsuget mange gang og har heldigvis (kan jeg nu udlede af jeres svar) overlevet ind til videre.. Men som sagt - jeg er jo også ikke-nørd *G*.. Mvh. Lotte_L
Rolf.. 13.01.99 Roar.. 13.01.99 Vigdis 20.09.06 "I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves." Citat: Mel Gibson "Lethal weapon I"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kyllinger |
Hippie Hest |
17-11-2006 12:17 |
|
Selvfølgelig skal man da støvsuge sin computer... det skal bare gøres med måde. Jeg er sikker på, at Marianne har en lang og blød makeup-børste af typen til at putte rouge på. Brug den til at fjerne støvet inde i computeren, den kan sagtens støve af på selve komponenterne, bare det gøres med blid hånd. Støvsugeren bruges derefter til at suge støvet op fra bunden af computeren, og kan snildt sættes direkte på blæserens 'propel', så den bliver ren igen (der lyder til at det er dét, der er problemet). Sådan gør PC-nørderne, og sådan gør jeg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lotte. |
Cactaceae |
17-11-2006 12:19 |
|
Selvfølgelig kan det gå godt. Men f.eks. RAM er enormt følsomt, så følsomt at visse hardware folk har bare fødder og armbånd der tager den statiske elektricitet når de skifter RAM. Du kan jp heldigvis gøre fuldstændig hvad du har lyst till, det er såmænd bare et godt råd. For selvom det er gået godt indtil nu, så kan du risikere at stå med en stendød PC en dag og det er bare så møgsurt. En af min kærestes kollegaer formåede at støvsuge to computere på samme dag, og ingen af dem virkede bagefter... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| He he Hippie |
|
|
Sådan en børste ejer jeg slet ikke... Hilsen Marianne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja en lang |
|
|
Ja en lang og blød børste lyder god - hvad tror i får rouge til at sidde fast på den? Statisk elektricitet? Alle jer der anbefaler støvsugning, børstning og så videre - giver i også Marianne en ny PC hvis/når nu hendes PC ikke virker efter at hun har fulgt jeres råd?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville nu |
xtiny |
17-11-2006 13:49 |
|
Pille blæseren ud og skifte den, tag den med til computerpusheren, og få en tilsvarende (nyere og bedre). Det kan både være blæseren på CPU´en eller den store bagtil. Det må du næsten kunne høre?
Jeg har nu tit støvsuget computere- især luftindtaget bagpå kan blive meget ulækkert. Jeg bruger det lange smalle plasticmundstykke. Og nej, jeg vil ikke råde nogen til det samme- en hårdt opvredet klud kan også gøre det- bare man ikke prøver at tørre printkort af!
Der må naturligvis IKKE være strøm på dyret, når man piller! Strømstikket skal tages ud af kontakten.
Mvh xtiny ---
WYGIWYGAINGW "What You Get Is What You´re Given And It´s No Good Whining" The Science of Discworld
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|