Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvad hedder Find musen på "katsk"
Forfatter: 
Dato:  17-11-2006 06:50

Fordi mine to "ungkatte " ( fra 3 juni) syntes altså der er så ange andre spændende ting at lave indenfor andet end at finde mus

Godmorgen herfra :-)

0
0
Svar på denne tråd

he he - her
Forfatter: 
Dato:  17-11-2006 07:07

plejer at stykke sammenkrøllet pergamentpapir at kunne gøre det - evt. et par stykker vredet samme på midten, så de kan løbe med det i munden

held og lykke og godmorgen...

*¨¨* Vores liv begynder at slutte den dag, da vi bliver tavse om de ting, som betyder noget *¨¨*
Martin Luther King, jr.
0
0
Svar på denne tråd

det kommer jo an på
Forfatter: 
Dato:  17-11-2006 07:44
had det er for en slags kat

Mange forskellige heste sælges - se dem på markedspladsen

0
0
Svar på denne tråd

musefangst
Forfatter: 
Dato:  17-11-2006 07:55

Jeg synes ikke rigtig mine kom i gang med det før de var et års tid.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Pia...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2006 07:57

Fortæller du mig jeg skal være tålmodig

Ikke min stærke side :-)

Linse de er sorte huskatte , der dog bor ude :-)

Mvh Camilla

0
0
Svar på denne tråd

ungkatte
Forfatter: 
Dato:  17-11-2006 08:02

I starten slog de ikke musene ihjel, de trampede bare lidt på dem fordi de sagde sjove pivelyde.

Bare vent til de kommer slæbende med deres første halvvoksne harekilling... (og vær glad for du ikke har kattelem - hvordan man så får 7 kg kat + hare igennem sådan en har jeg endnu ikke fattet)

0
0
Svar på denne tråd

fang musen
Forfatter: 
Dato:  17-11-2006 08:12

Min gamle kat har aldrig fanget hverken fugl eller mus.Det har den store til gengæld.

Når jeg siger " fang musen" eller " hvor er musen" kigger han meget opmærksomt og begynder at søge omrking.Opfordringen til ham,ligger i tonefaldet.

Apropos fangst-så kom han hjem med en temmelig stor fasankylling i sommers-den blev pænt lagt på trappen foran hoveddøren

De skal nok blive musefangere-lige pludselig har de opdaget den side også skal der nok komme fart på.

Annette

0
0
Svar på denne tråd

øvelse
Forfatter: 
Dato:  17-11-2006 08:32

Man kan få sådan nogen tøjmus der piver når man slår på dem. Sådan nogen kunne du da forsøgsvis trille hen af staldgangen sammen med kattene, eller binde en snor i og trække rundt og se om det vækker deres jagtinstinkt.

Ellers må du have en af Illums dræbere.

0
0
Svar på denne tråd

Nå Pia...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2006 09:59

har du også prøvet det med harekillingen. Jeg undrer mig over hvordan min lille siameserhunkat på max. 4 kg kan slæbe sådan en fætter ind gennem et snævert vindue i 1 meters højde, slå den ihjel og æde rub og stub???

Iøvrigt synes jeg at hunkatte generelt er meget bedre og mere intense jægere end hankatte, så hvis dine katte, Camilla, er hankatte kan det evt. være derfor. Desuden skal de jo også lære at fange mus. Normalt ville de lære det hvis de boede hos moderen længe nok og hvis de boede udendørs og der var mus til rådighed. Og moderen i det hele taget gad fange mus... Der er mange faktorer der spiller ind.

Twiggy søger nyt hjem. Absolut HMS-projekt.
Se annonce på præsentation.

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

Du skal da lære dem det
Forfatter: 
Dato:  17-11-2006 10:02

Ned på alle 4 og fang musen.

Jeg tager gerne Krig og Terror med og så findes der ikke noget på den matrikel I ikke ønsker ;-D

Går det godt med barnet ? Det er jo bade dag :-)

Illum, Djævlens Advokat.
0
0
Svar på denne tråd

Jægerkatte
Forfatter: 
Dato:  17-11-2006 10:05

Well, vi har 3 katte på gården.

- Min Twister som udelukkende jagter fasaner og får og har måske fanget én mus ved et uheld hele sit liv (Sit liv hos mig ihvert fald). Hun fatter bare ikke pointen i det, hun gider det ikke og hun er snart 6 år. Hun er så heller ikke normal 8-)

- Så der Queenie, som bor i stalden og ind i mellem tager en mus eller to men ikke det vilde, hun er vel 2-3 år.

- Og så der mesterjægeren Pushkin. Engang var der kommet en mus ind i min tantes stue og hun var helt hysterisk, så hun hentede Queenie (Da det er "deres" kat), men hun krøb forskrækket rundt inde hos dem og musen var hun bange for. Så hentede hun min Pushkin og efter 3 sekunder var den mus nedlagt og dræbt på stedet

Så jeg tror det variere meget fra kat til kat, - vores gamle hankat han var også genial til det og han blev tit lånt ud til venner der havde rotter eller mus og en weekend med ham og så var det problem overstået

Var ulækkert da vi havde grise og lige efter staldene lukkede, - de tiltrækker jo rotter i den grad og ofte kom Pushkin slæbende ind med en meget levende rotte og slap den løs i STUEN! FØJ!

- Også duer og solsorte, men rotter var nu det værste. Fuglene ville jeg bare ta' og kort sagt hugge hovedet af hurtigst muligt for deres skyld.

Men rotterne var altså levende nok og skreg, iiidrk og så ville den dumme kat skride for så havde hun jo ligesom afleveret sin gevinst!

Så måtte man ned og hente hunden som så nakkede den, hæhæ... Så gik det hurtigt.

Rollo

- Hesteløs, men aldrig dyreløs...

Lady, Donna, Twix, Daisy, Twister & Pushkin

- I er mine uundværlige solstråler i hverdagen ♥

[Rideudstyr Sælges] [RolloPigen.dk] [HorseLand.com]

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-11-2006 10:48

Skær dem ned i kosten

Mini som er X-svinestaldskat flyttede ind i huset da han var på rekreation efter sin kasteration. Han er flommet og ret spøjs, ikke ret stor og vildt overbygget. Man skulle tro han havde ædt for mange fugle, for de eneste lyde der kommer ud af hans mund er små pip. Gerne som perler på en snor.

Men jæger det er han, og han tager nu Missetot på 5 måneder med på jagt. Så ud og finde en erfaren og bind halerne sammen på dem.

Iøvrigt har jeg ikke før set en kat udgrave skud fra muldvarp og mosegris, men det gør Mini.

Christine

Drumhorse.dk

Natural Shirehorse

Nok snart jyde...

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2006 20:56

Fang musen? Jeg siger - køb en musefælde...

I maj havde vi en ekstra gæst i min lille lejlighed. Min "gamle" kat Fanny fangede den faktisk flere gange...Den var jo sjov at lege med, og når hun var færdig, gav hun den til mig...I min seng...om natten!! Det stod på i omkring 14 dage. Til sidst var jeg helt færdig, fordi jeg manglede nattesøvn...Jeg måtte igennem to forskellige fælder, før jeg endelig slap af med den lille gnaver...

Min killing fra i sommer tror jeg faktisk kan blive en glimrende musefænger...Hun reagerer i hvert fald meget hurtigt...Men vil helst sidde i skødet på mig...

Min gamle kat kunne apportere..altså jeg kastede en plys mus...Hun fangede den og kom hen og lagde den i min hånd...Sådan fik hun tit motion i op til en halv time ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Nu har Andrea
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 14:32

"dame" delen af Kaj & Andrea fundet ud af at musen kommer ind ved opvaskeren :-) Dyyygtig Andrea, så det skal blokkes

- og på søndag kommer Illum med hendes Jaks, så vi kan få lokaliseret evt huller etc

Mvh camilla

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider