Well, vi har 3 katte på gården.
- Min Twister som udelukkende jagter fasaner og får og har måske fanget én mus ved et uheld hele sit liv (Sit liv hos mig ihvert fald). Hun fatter bare ikke pointen i det, hun gider det ikke og hun er snart 6 år. Hun er så heller ikke normal 
- Så der Queenie, som bor i stalden og ind i mellem tager en mus eller to men ikke det vilde, hun er vel 2-3 år.
- Og så der mesterjægeren Pushkin. Engang var der kommet en mus ind i min tantes stue og hun var helt hysterisk, så hun hentede Queenie (Da det er "deres" kat), men hun krøb forskrækket rundt inde hos dem og musen var hun bange for. Så hentede hun min Pushkin og efter 3 sekunder var den mus nedlagt og dræbt på stedet 
Så jeg tror det variere meget fra kat til kat, - vores gamle hankat han var også genial til det og han blev tit lånt ud til venner der havde rotter eller mus og en weekend med ham og så var det problem overstået 
Var ulækkert da vi havde grise og lige efter staldene lukkede, - de tiltrækker jo rotter i den grad og ofte kom Pushkin slæbende ind med en meget levende rotte og slap den løs i STUEN! FØJ! 
- Også duer og solsorte, men rotter var nu det værste. Fuglene ville jeg bare ta' og kort sagt hugge hovedet af hurtigst muligt for deres skyld.
Men rotterne var altså levende nok og skreg, iiidrk og så ville den dumme kat skride for så havde hun jo ligesom afleveret sin gevinst!
Så måtte man ned og hente hunden som så nakkede den, hæhæ... Så gik det hurtigt.