Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Før smed - vasker du benene?
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 13:58

Vasker du benene på hesten før smeden kommer og ordner dem?

Mine heste går i løsdrift og på denne årstid er løbegangen til og fra folden et stort mudderbad. Så hestene er temmelig beskidte. I dag skulle smeden komme klokken 13 og jeg var kun hjemme 12.50, så jeg har ikke haft mulighed for at tage dem ind så de kunne tørre lidt på benene.

Da jeg stod der og skammede mig over mine beskidte heste kom jeg til at tænke på jeg kære HN´er. Hvad gør I?

Vh Lena

Man bliver ikke større af at gøre andre mindre!!
0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 14:02
jeg får det samme problem næste onsdag...
håber det ikke regner, så tørrer mudderet nemlig, og er lige til at børste af...

Navneskilt til hesten?
så send et billede, så redigerer jeg det!

Se Redigeringer på min præsentation!
©***Elsker min Otto!***©

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 14:05

Nu har jeg ikke hest, men hvis jeg havde og var der når smeden kom, fik hesten da lige et fodbad inden. Vasker så vidt muligt også hovene/benene når jeg ordner hesten. Mest fordi jeg ikke gider være smurt ind i mudder, efter en gang rensning af hove.

I ved ikke hvad i har, før i mister det - Pas godt på jeres dyr :-)

Jeg elsker ikke folk, fordi de er smukke" Jeg synes de er smukke, fordi jeg elsker dem!
0
0
Svar på denne tråd

indespærring
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 14:07

Jeg spærrer mine inde før han skal komme. Men ellers ville jeg spule og vride dem lidt med et håndklæde, deres arbejde er hårdt nok i forvejen. Jeg strigler også inden der kommer massør osv.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

vasker nogenlunde
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 14:14

Jeg vasker benene på dem, så er de, omend ikke tørre, så ihvertfald nogenlunde rene.

Men jeg har arbejdet på en rideskole engang, og dér måtte smeden sørme tage hestene som de var, lige indkommet fra mudderfolden, der var ingen der havde ressourcer til at begynde at vaske 10 X 4 hesteben. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 14:14

Selvfölgelig bliver hestenes hove og ben lige vasket af inden smeden skal "have fat i dem" på denne årstid.

- Synes ikke man kan vaere bekendt at lade smeden komme ud til en hest/heste hvor hovene og benen er smurt ind i mudder.

:-) M.v.h / Heidi :-)

- med ( frem til april -07 ) "maskotten" Pikant

Hvem sagde at det er stamtavlen,det kommer an på???
- Det er jo hesten man rider på ;-)

Nedtaellingen er startet;

NU ca 5 måneder tilbage....

0
0
Svar på denne tråd

Ordner dem
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 14:19

Jeg sørger så vidt som overhovedet muligt, at hestene er ordnet til han kommer... Og at der er kaffe på kanden

Tit kommer han ved middagstid, og så er dagen lang hvis han skal være smurt ind i pladder...

Men det er jo et af arbejdsvilkårene i deres fag... så de har nok vænnet sig til det...

0
0
Svar på denne tråd

smeden
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 14:22

Kommer næsten altid fra morgenstunden,dvs. hestene har stået inde hele natten og har fine tørre og rene ben.

Annette

0
0
Svar på denne tråd

Jeg sørger...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 14:24

..for at de har rene ben.

Dvs. ingen mudder.

Men jeg vasker dem heller ikke.

De bliver renset og børstet.

Og taget ind et par timer før smeden kommer, hvis det er vådt.

Jeg er nemlig så heldig at have en smed, der kommer til tiden ;-)

Mvh Mette
0
0
Svar på denne tråd

Jeg passer GODT på min smed
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 14:49
og holder hestene inde indtil han har været der. Vil ikke tro han synes det er et hit med 8 våde (og evt. beskidte) hesteben, så hellere tørre og fyldt med gødning *s*

Mvh Gitte,

mor til Tera, f. 08-02-05

Stalden indenholder: Jack D pintohingst og

Balder nordbakkevallak

0
0
Svar på denne tråd

Uha uha
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 14:54

Jeg havde smed her til morgen, og jeg kunne kun have den ene hest inde. Den gik så ud i slusen og fik mudrede hove.

De 3 andre havde alle fået vasket ben, men havde dog stadig lidt mudder på hovene, da de skulle vente i slusen.

Den kære smed som ellers aldrig siger noget, brokkede sig noget over mudderhestene, men hvad dælen skal man gøre med en løsdrift og kun 1 boks. Jeg satte dog en spand rent vand og lagde 2 håndklæder, så han han vaske hænder og værktøj

Til gengæld fik føllet meget stor ros. Hun var det dygtigste føl, han havde været ude hos i år. Hun er 6½ mdr. og det er tredje gang, hun får ordnet fusser. Hun stod fuldstændig stille, havde god balance og fandt sig i alt.

*** Små gule, der kan og vil - team Anton Romeo - vinder af Grand Prix 2006 ***

0
0
Svar på denne tråd

forskelligt
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 15:11
hvis jeg er i stalden bliver mine altid ordnet inden så de står klar.. men jeg holder ikke mine hetse inde hele dagen fordi han skal komme hvis det kan undgås, så må han tage dem som de er... har aldrig haft en smed der klagede eller var utilfreds:)

Så er der hvalpe kig ind på www.123hjemmeside.dk/labradorhvalpe

0
0
Svar på denne tråd

kabsflkjasbf
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 15:24
hvis jeg var der når smeden kom, så vaskede jeg altid sebastians ben og hove og rensede hovene. alt andet er da uhøfligt.

Hilsen Nanna (pt med Monroe Hedegård)
Smil til verden, og verden spørger hvorfor fanden du er så lalleglad.
0
0
Svar på denne tråd

til smeden
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 16:32
Han ringer dagen før og siger ca hvornår han kommer + han ringer så samme dag ca ½ time før, så hvis alt er vådt og mudret så er hestene inde fra et par timer før han kommer og ellers kommer de ind med det samme han har haft ringet...

Rytter søges, gerne dressur på LA niveau

0
0
Svar på denne tråd

jeg...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 16:40

plejer så vidt muligt at vente med at lukke ud til efter smed, eller lukke ind i god tid til at hesten kan nå at tørre helt osv.

Dette fordi min gamle (dygtige) smed sagde at det faktisk var ret besværligt med nyveskede hesteben,selvom man selvf. tørrer med håndklæde.

men nu var han også punktlig - havde jeg en mindre punktlig smed og var min hest én stor mudderklat (som Tøsen er,hun elsker mudder ) ja så ville jeg bestemt også sørge for at hesten havde rene ben.

Nu med Davina <3 Fra 1.12 "plejemor" til Vallo <3

Topmålet af diplomati er, at bede nogen gå ad helvede til på en måde, så de glæder sig til turen.

0
0
Svar på denne tråd

ehh, nej.-
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 17:22
Nej, det gør jeg ikke. Hestene står dog inde inden han kommer.
Jeg har slet ikk emulighed for at vaske, så det er meget let.

- Line.
med Queen og Darling.
SUPER PONY SÆLGES - LA4 DRESSUR MB SPRING.
Hest købes - ml. 4-8 år, min. 165 cm, maks 45.000,-
0
0
Svar på denne tråd

ekhwuigwsrg
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 17:27
Vasker dem hvis det er muligt.. men det er ikke nemt at vaske benene udenfor, også skal over og gå på et stykke jord for at komme i stalden efter endt benvaskning

Hilsen
Annecathrine
STOLT fjordheste ejer!
Én gang gul hest, altid gul hest
0
0
Svar på denne tråd

Min får vasket
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 17:29

Ben og hove. Jeg syntes det ville være pinligt at skulle stå og undskylde for at man serverer en tilmudret hest

Til gengæld kommer min smed altid som aftalt, er super god ved hesten og passer tiden.

Hestetrailer udlejes.
Helt ny
2000kg totalvægt.
MEGET BILLIGT.
SE PRÆSENTATION
Reservering helst i god tid.
0
0
Svar på denne tråd

vasker altid
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 17:54

min smed har simpelthen sagt at han ikke gider ordne mine heste hvis ikke de har nogenlunde rene hove, også så han er sikker på det han laver. og det syntes jeg er helt iorden, vi il jo også gerne have "ordentlige" forhold på vores arbejdsplads.

og så ringer jeg altid til min smed dagen inden han kommer så jeg ved nogenlunde hvornår han er der så jeg kan stå klar med prudyrene..

adrian

0
0
Svar på denne tråd

Smed..
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 21:12
Mine får altid vasket ben og hove inden smeden kommer. Ham bestiller jeg til gengæld altid til klokken 7 om mogenen, så de ikke skal stå inde og vente hele dagen. Han kommer altid til tiden og jeg betaler altid min regning til tiden, så vi ved begge, hvad vi kan forvente af hinanden. Et gnidningsløst forhold.

Mange hilsner fra

Gry

Hygge- og nusse part søges til kat. III pony som er skadet

(og drægtig) og derfor kun kan bruges til små skridtture.

Gerne et mindre barn og en mor med hesteforstand :-)

0
0
Svar på denne tråd

Smedebeøsg
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 21:55

Vores står inde til smeden har været her.

I mandags havde vi smedeaftale til kl. 12.00. De kære dyr fik ekstra hø om morgenen, så de havde noget at hygge sig med - og jeg blev væk fra stalden, indtil smeden kom

De var godt nok glade, da de kom ud kl. 14.00 :-)

Det, der gør at smedene bliver irriteret over, at hovene er mudrede er, at bl.a. deres værktøj ikke har så godt af at skære gennem mudder.

Derudover er der vel også svært at se, om man nu også liiige har beskåret en hov korrekt, hvis den er helt mudret til...

Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine

DV = Diverse Varianter; Fan Gogh

Trakehner = Tragedier; Taipan

Karoline er en shetlænder - og ikke en ko

0
0
Svar på denne tråd

Altid...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 22:41

Mine heste får vasket ben hver gang de tages ind fra fold så der sidder aldrig mudder - så smeden kan trygt tage dem ud :-)

Mvh. Juliette

Vi tilbyder for sæson 2007 to pragtfulde OX-hingste til bedækning. Se mere på : www.richelieu-arabians.dk

Bokse udlejes 12 km syd for Holbæk, se præsentation for mere information

0
0
Svar på denne tråd

Sørger for
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 22:55

at hestene er tørre og rene når smeden kommer...

Hvis vi har en aftale om eftermiddagen med et ca. tidspunkt, så plejer vi at aftale at han giver besked en times tid før han er her, så jeg kan nå at få hestene ind...

Kommer han om formiddagen, så bliver de bare inde, indtil han har været her...

Zamangah

Flot jumpe sælges.

Welsh Cob hingst, 18 mdr. u. papirer sælges, se præsentation.

Vi kører brudeparret i hestevogn.

0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  16-11-2006 00:35
Vi vaker ikke benene men sørger for de er rene og tørre, så smeden ikke skal stå med en gang mudder, og få ødelagt sit værktøj.

Rønnebjerggård...

0
0
Svar på denne tråd

de står inde
Forfatter: 
Dato:  16-11-2006 10:45

om natten og indtil smeden har været dér. Jeg ville aldrig byde min smed mudrede eller våde/glatte hesteben, jeg vil nemlig gerne beholde ham!

Hilsen Dixonfan

0
0
Svar på denne tråd

Min smed...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2006 10:50

vil hellere have indtørret mudder end våde ben, så det får han altså nogle gange. Prøver så vidt muligt at den fede er ren og tør, men det er bare ikke altid det kan lade sig gøre...

Gamleged

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider