|
|
| Hvad betyder din hest navn? |
| Forfatter:  |
M&Davina |
| Dato:  |
14-11-2006 15:28 |
|
Ja inspireret af "Soffy" tråden kom jeg lige til at tænke på om din hest's navn betyder noget  Tøsen hedder jo Davina hvilket sikkert er kommet af at hendes far hedder Davignon - det er jo ofte brugt på stutterier at lade forældrenavnet spille ind  Men kiggede samtidig lidt rundt på en side med masser af navne og opdagede at Davina samtidig betyder "the beloved" på skotsk - det passer jo godt  Så hvad med dig? Bare en lille hyggetråd på denne efterårsdag hvor jeg ligger møgsyg 
Nu med Davina <3 Fra 1.12 "plejemor" til Vallo <3 Topmålet af diplomati er, at bede nogen gå ad helvede til på en måde, så de glæder sig til turen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| islandske navne |
Signe J |
14-11-2006 15:31 |
|
Tínna betyder flint. Thyrla betyder hvirvelvind. Begge navne passer utrolig godt.
------ Rotter er geniale kæledyr. Spiser alt og holder svigermor fra døren.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har tre heste... |
|
|
den ældste hedder Chianti - det er navnet på en rødvin, og hun hedder sådan, netop fordi hun er rød. Den yngste hedder Pixiline - det er navnet på et børne-lege/lære computerspil, og jeg ved egentlig ikke, om jeg bryder mig om navnet, men det hed hun nu engang. Og hun er racehest og ligger under for de der forbogstavsregler, så der er vist ikke så meget at gøre her. Så har vi lille Tulle, der til gengæld passer overordentligt godt til sit navn. Er der forresten andre end mig, der har hørt om den der gamle overtro med, at det betyder uheld at skifte navn på hesten??? /Nat
Om du tror at du kan - eller om du tror at du ikke kan. Så har du ganske givet ret. Henry Ford Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lutteur |
Sarahj |
14-11-2006 15:34 |
|
er fra fransk og betyder - ikke fordi jeg kan fransk, men har fået det at vide af avler - "fighter" - på dank - måske en kæmper eller en forkæmper eller... Han er brændemærket 007 og det ville da havde været fedt hvis han hed Bond, James Bond. Men det gør desværre ikke. ÆVÆV.
Rigtige mænd - muger ud for deres kæreste!!:-D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| betyder selvfølgelig noget |
|
|
betyder eller betyder... Men hedder selvfølgelig noget af en bestemt grund. Min første oldenborger hedder Josefine, fordi der i Britta og Silver bøgerne var en der hed det - Var vist en træner der hvor Britta skal lærer at undervise Lukas's forældre hedder Luna og Kasper - ret let at sammentrække Og den sidste hedder Ivanhoe, da han blev følt den dag jeg var i dyrehaven og se Ivanhoe  Alle vores jyder hedder gamle danske navne, som Amanda, Sofie, og Olga Og vi har se historier til alle navnene Den sidste hedder Rimfaxe, som jo er fra den nordiske metologi - Skinfaxe træk solvognen, mens Rimfaxe trækker modstykket - månevognen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja da... |
|
|
Tja... Frikke skulle i virkeligheden have heddet Frigg, efter den nordiske mytologi, idet hun jo er fjordhest. Men der blev skrevet fejl i papirene og så endte Frigg med at blive til Frikke  Burberry hedder Burberry, fordi hans navn skulle starte med B, som moderen Babette (sådan er det i Trakehner avlen) Alle Pallerhaffs føl har et urnavn - en lille finesse  Burberry var den første, udover ham har vi Brequet, Blanc Pain, Zenith, Nadine royal Blue, og Bedoit Rouge  Synes det er en sjov finesse, men det er begyndt at blive svært at finde flere urmærker der starter med B... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Glemte lige... |
|
|
Indian-Sunset --> hendes mor hedder Indian-Summer  Mht. uheld med navneskift - da vi købte Zenith hed hun Zamara. Det passede bare SLET ikke! Så nu hedder hun Zenith - også på pairet. Det har ikke givet uheld, tværtimod, hun var med til Bundeschampionatsfinalerne og vandt TAF's 4-års championat med 84%  Ingen uheld her 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| navne betydning |
Henrietta Joye |
14-11-2006 15:41 |
|
Min heste hedder Ægir og det betyder Havgud Hvorfor han lige har fået det navn ved jeg faktisk ikke fordi der er ikke meget havgud over ham 
Mvh Henrietta Joye & Ægir frá Efri-Sumarliðabæ - Medlem af ADDnetwork - Medlem af DI - Jeg Vil Hellere Såres Af Sandheden ~ End Glædes Ved En Løgn!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke helt min endnu.. |
|
|
Er godt nok kun i gang med at købe "min" hest..  Men han hedder Garcon, hvilket er lige til. Garcon er fransk, og betyder dreng.. og han er heldigvis en vallak! 
Hilsen *-SIMONE-*
Enggårdens Runa aka. Dulle = Min nye stjerne! 3 stk. billetter til Gallashow i Herning købes!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Navns betydning |
|
|
Anastasia er græsk for "Genopstandelse". At hun så hedder det fordi hendes navn "skulle" starte og slutte med bogstavet A og samtidig helst være musikrelateret er jo en biting  Mor, mormor, helsøster og halvsøstre hedder alle noget der starter og slutter med A.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
-jeg ved ik om navnet Caspian har nogen betydning, jeg ved bare der er noget der hedder "Det Caspiske Hav"... Om det er det han er opkaldt efter ved jeg ik...
Annemarie (Laura & Emma, 20/7-06) IF YOU CAN DREAM IT, YOU CAN DO IT.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Charly hedder |
|
|
Nøddebo´s Charly Brown... Nøddebo, fordi han kommer fra stutteri nøddebo Charly brown, nok fordi han er helt brun uden aftegn, kunne jeg forestille mig Men ellers er han opkaldt efter Søren brun/ charly Brown fra radiserne/ peanuts
Mvh Melanie Ejer af det fantastiske Charly- dyr;-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mine to.. |
Aribeth |
14-11-2006 16:17 |
|
Stråbær hedder i virkelgheden Strawberry Maiden som jo betyder Jordbær Jomfru.  Stråbær betyder, dejlig tosset hystade blondine... Basse hedder Basse og det betyder, lille tyk og charmerende pony.  Hilsen Katrine
-Nothing is original everyone imitates someone- Hvis du ikke kan klare mosten, så drik juice i stedet for Spam spam spam spam spam and spam
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Great Prayer |
|
|
>Dette navn fik han, fordi han er født på Store Bededag, og de første 2 døgn var tæt på at dø af flere gange. Han kom ikke selv ud af hammen. Han kunne ikke finde ud af at patte, væltede når han drejede hoved for at die. Efter at have fået sonde og selv begynde at spise, var han stadig for svag til selv at rejse sig. Så hvordan kunne han næsten hedde andet. Det positive er at der nok ikke lige findes en hest med samme navn.
Mvh Jytte Stald Topclass.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vores heste |
|
|
Ferico Fellini er opkaldt efter den italienske filmproducer. Dog magtede jeg ikke at have en hest som hed federico(grimt og almindeligt), så jeg droppede 'de' så det blev ferico. Coniston hedder sådan, fordi min mor er englænder så hun ønskede et engelsk navn. Så han er opkaldt efter en sø i England. (Lake Coniston) Latoya Skovby fik navneændring da hun bar et meget lidt kønt pigenavn, da vi købte hende. Hjalte bar et navn som på engelsk ikke var supersmart. Så det blev til Hjalte da han er shetter og shetlandsøerne hed Hjaltland oprindeligt. (Har jeg hørt ) Bertram hed sådan da vi købte ham, og det klinger fint med Hjalte, så det har han beholdt.
Shetlænderhoppe købes billigt, se præs. for yderligere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| navne??? |
|
|
Min Trakehner hedder Optimist (skulle starte med OP af hansyn til navnereglerne indenfor rasen) Og det navn passer POEFEKT til ham, han er en rigtig optimist altid glad og oplagt (lige bortset fra at hen er skidt mads lige pt.) Den gamle hedder JIBSO og kommer fra den familie hvor han blev avlet - forbogstaverne sat sammen... Jimmy Ingeborg Berit Steffan Oddersborg Lidt komisk navn, og det bliver aldrig udtalt rigtigt  Men tror ikke at der er nogle af navne der overhovedet betyder noget... Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm .. |
detroit |
14-11-2006 16:34 |
|
Den ene hedder detroit, det er der jo en by der hedder over i USA. Men ved ikke hvorfor han har fået det, eller hvad det betyder. Den anden hedder Carmen, ved heller ikke med det ..
Hilsen Jeanett .. Detroit elsker dig .. Hvorfor er min mor sådan en dum kælling ??..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Arabisk navn |
|
|
Min hest hedder Esmakee. Det er arabisk og betyder 'Dit navn er?' Hun er OX'er crabbet/old english Mvh Ditte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine... |
|
|
Calluna er den latinske betegnelse for lyng Liùsaidh udtales Lucy og er det stotiske ord for lucia Hingstemanden hedder Ghillie Dhu og det er en alf/trold, der passer på skoven.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine ... |
Linda B |
14-11-2006 17:03 |
|
De to af mine heste havde fede navne. Den første hed Welt Freude = Verdens Glæde Hun var et livsstykke, og det så ud som om hun smilede af glæde altid. (Jeg savner den hest.) Den sidste hest var avlet til væddeløber, han hedder: Fasten Seat Belt = Spænd sikkerhedsselen Sejt navn til væddeløber. (Han er nu en kanon sød ridehest.)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Robbie Williams sang |
Tine (Ego A Go Go) |
14-11-2006 17:07 |
|
Go Go er opkaldt efter en Robbie Williams sang
Vh Tine  Hestens Urtehave- ny hjemmeside
Urtemix, Plejemidler, Loppefrøskaller, Hyben, Hvidløg osv. Go Go sælges/udlånes: dejlig 3 års kat. 1 pony, god kapacitet og kæmpe udstråling. www.heste-nettet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| behøver jeg virkeligt |
|
|
behøver jeg virkeligt oversætte Queen og Darling? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Janus! |
|
|
Da jeg så ham første gang syntes jeg der var lidt pegasus over den skimlede 2 års skønhed der bare drønede rundt på marken. Men det ku han altså ikke rigtigt hedde, det syntes jeg han var lidt for uhøjtidelig til . Men han skulle altså hedde noget lidt ophøjet, når han var sådan en vidunderlig hest, så han kom til at hedde Janus, det er den romerske gud for beskyttelse af porte og døre. Og det passer bare så godt til ham! 
Verden har mistet en af dem der betød noget Hvil i fred Steve Irwin Daisy 04/06-1997-05/01-2005 Savner dig min skat, men sorgen er kærlighedens pris Det sværreste er at vise man er noget særligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Figo betyder Figentræ... Jay-Jay betyder vist ikke noget, men han er opkaldt efter sin far, Colonel Jay Jay
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
Theis |
14-11-2006 17:22 |
|
Theis er en forkortelse for Mathias, der betyder "Guds gave", såvidt jeg husker  Efter hans mor, Thai. (Han hedder så Bøflen Theis TaberPlante Den Tandløse Tosse Aka. PunkerBarbie The KillerQueen, men jeg gider ikke fortælle grunden til hver enkelt navn xD ) Ludo er jo bare navnet på et spil Mener ordet Ludo i sig selv betyder leg eller sådan noget? Spil måske? Husker det ikke helt, men mener engang at have hørt det. Han er døbt efter Theis' oldefar.
Mvh. Theis  ~ Dance with the devil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sparky... |
|
|
Tja oprindelig hedder sparky jo sparkling dancer. Det var fordi han var en lille glimtende danser da han var lille, han lavede nogle små sjove trin når han legede. Nu bliver han kaldt sparky - og egentlig var det noget min kæreste fandt på ud fra hans navn, men det betyder sjov eller ballade - og tja.. Jeg ved nu ikke om det lige frem passer, for han nu nok en lille drengerøv, men han er ikke frisk og fuld af fart, han er bare en hyggefis.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julemand |
|
|
Min hest hedder Escape Dance, Flygt Dans Tror mere at der er fordi både noget fra moren og farens navn skulle indgå. Moren hedder White Dance og faren Exorbitant  Babyhesten hedder Excellent Dream DM fordi at det skulle passe til Æskes forbogstaver og DM fordi det er avlernes efternavns forbogstaver. 
Mvh. Rikke med Escape Dance & Excellent Dream DM Stald DM
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min hests navn. |
Emilie_ |
14-11-2006 17:33 |
|
Min gamle hests navn (som nu desværre er solgt til min faster) hedder Cessar. Det betyder noget i retningen af: Hurtigt skønhed, på et eller andet hugga-bugga sprog? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| !!! |
Maibritj |
14-11-2006 17:36 |
|
Helle Faurholt.. betyder vist ikke noget.. Helle, betyder Helle og Faurholt er efternavnet på ham der avlede hende
Fjordheste er også dressurheste..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Min pony hedder La Femme . Det er Fransk og betyder kvinden 
>Nicoline F. C.<
>Nu med La Femme< <3*<3*<3*<3*<3*<3*<3*<3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hehe... |
|
|
ja...det er lidt spøjst. Min lille spinkle Araber hedder ...Zeppelin...En Zeppeliner er en stor , oval luftballon...hehe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tuttelu |
» Frederikke & Mirla |
14-11-2006 18:09 |
|
Hej med jer. Mirlas navn betyder vidst nok blondie, men er ikke sikker  Her er lige et billede, så I kan se at hun ER en rigtig blondine : 
mange hilsner fra Frederikke & Mirla
© Frederikke med Mirla ponyen © » Lock du vil altid være i mit hjerte. Vi ses igen en dag. Det ved jeg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| asdhkajhsdjk |
Anna-s |
14-11-2006 18:56 |
|
Flicka betyder pige på svensk (stor overraskelse for alle). Aspera´s Juniva som dyret hedder på tavlen er bare et navn. Aspera´s er navnet på det sted som har opdrættet Flicka. Men jeg tænker Juniva er inspireret af at moren hedder Jolene og helsøsteren (1 år ældre) Jonayla. Hvis Flicka får et hingsteføl så får han et sjovt navn. Hvis hun får en hoppe ved jeg det endnu ikke. (Jeg langtidsplanlægger). Det eneste der står fast er at det de hedder på papiret skal være engelsk. (avlsbetingelse)
Anna og Flicka - Et broget makkerpar ! Selv uden rytter vil en hest altid være en hest. Men en rytter uden en hest vil altid kun være et menneske. Stanislaw Jerzy Lec
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heste navn |
|
|
Havde Bajads, som desværre er død nu... Bajads betyder klovn og tro mig det passede godt til ham!!! Han faldt over sine egne lange skøjter og kunne se noget så dum ud ... Dejlige hest...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HyggeHejsa |
|
|
Min hest hedder Prinsessa, som er islandsk og betyder... Prinsesse. 
Prinsessa Der er kun ét svar på nederlag - og det er sejr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min overskrift |
C.Jessen(StarBoy) |
14-11-2006 19:09 |
|
Min ene pony hedder: Kattingegårds My Boy= Kattingegård den gård han står på og My Boy= min dreng  Min anden hedder: Star Rex= Stjerne Konge  Meget lette engelske navne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skønne Oba |
camillalai |
14-11-2006 19:12 |
|
Vores Oba har fået sit navn, fordi hun jo er en lille blomst. Og Oba betyder blomst på somali... Harley og Trunte hedder det bare, uden at det betyder noget bestemt...
Hilsen Camilla.
Formand for Møllers Fanklub
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
Geysir betyder springkilde ( gejser ). Funi betyder flammerød. Molly betyder, afsindigt frit oversat, Lines elskede ponypige... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Duchesse |
Schess |
14-11-2006 19:15 |
|
Duchesse er fransk og betyder hertuginde.. hmm.. ikke hvad jeg ville have kaldt hende 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ingen betydning |
|
|
Min guldklump hedder Ofelia E O'et kommer fra hendes mor, da man i Trakehner forbundet skal følge moderens forbogstav. E'et er der fordi det stutteri som hun kommer fra hedder "Stald-E" Avlerens efternavn starter med E Hun var døbt Ofelia da jeg købte hende, så jeg har ikke haft indflydelse på navnegivningen. Og ved ikke om Ofelia betyder et eller andet. Tror jeg næppe. Men sys det er fint navn, som passer godt til min lille baby-dame-hest 
Luna - ejer af talentfuld vildhest KK Ultra Aurigan bid til salg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| japansk. |
Moon-face |
14-11-2006 20:21 |
|
har en veninde som er total Japan freak.. så hende hest hedder Whaku Daso Karr. og på dansk betyder det vist "hvor ligger det nærmeste hospital" navnet er nok ikke stavet rigtig .. for kan ikke stave til det.. hehe men jeg plejer bare at kalde hende Wahuu.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| OVERSKRIFT |
Pania |
14-11-2006 20:23 |
|
Diamond betyder diamant ; )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Navne... |
Mette Moesby |
14-11-2006 20:58 |
|
Ófeigur betyder modig eller "den som ikke vil dø" - passer vældig godt til en hest, som er ved at gå i koma af skræk, når jeg kommer med vandslangen eller beder ham om noget så farligt som at gå over en springbom... Óskadís er ønskernes gudinde. Det er min bror, der har avlet hende, og han ønskede sig et broget hoppeføl. Det fik han så, og så kan hun jo ikke hedde andet. Gola betyder brise. Freja er navnet på en gudinde. Salome er fra den græske (?) mytologi. Sofus og Ludvig er opkaldt efter dem fra Bjergkøbing Grand Prix. Henrietta Joye: Ægir betyder ikke havgud. Det ER en havgud, ganske som Neptun.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hestenavne |
Samsen |
14-11-2006 21:14 |
|
Min lille smukke fjordhest hedder Frøja, jeg tror ikke det betyder noget, men jeg syntes det passer perfekt til hende. Min store smuksak hedder Fresia, som jo er en blomst. Det er egentlig frygteligt, men jeg syntes slet ikke det er pænt, og det passer slet ikke til hende. Så jeg kalder hende frupper eller frælle. Hilsen Linda
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min hest.. |
|
|
Min hoppe hedder pretty girl ask = smuk(ke) pige ask og hendes mor hed pretty women ask passer perfekt, både mor og datter er smukke  ja og ask fordi hun er født og opvokset på Stutteri Ask..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min ponys navn |
|
|
Jeg døbte selv tartans Ronja Ronja begynder; Guds mirakel, og man må da sige, hun var et mirakel, med den fødsel hun havde (hun var død da hun kom ud og vi gik over til genoplivning..) Så et mirakel er hvad hun er..!!! 
Mvh Signe-Mie - Med den over-skønne Ronja (du er elsket). Besøg vores hjemmeside på: www.team-klik.dk *KLikkertræning* - klik dig til et godt forhold med din hest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Min lillepige hedder Zijawa Azale. Zijawa kommer af, at dyrets mor, Zijana, hed Zijawa ved forsikringen angiveligt pga. en dyrlæges sjuskede håndskrift. Azale betyder evig! Anna og Flicka: Aspera betyder i øvrigt anstrengelse på latin Mvh Louise
Araberen blev skabt af Vinden. Han er den vind, jeg lever af...
Ung ox-hoppe udlånes. Se min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heste navne |
|
|
LukiLuke - Din hest staves Hrínfaxi hvis den er islandsk altsaa, eller det er det islandske navn du bruger!  Mine to krikker: Först er der Aðventa.. Det er simpelthen fordi at hun er folet den 1. söndag i advent... Saa hvad andet navn end Aðventa... Der er kun registreret 8 andre Aðventa i World Fengur, saa det er ikke et almindeligt navn  Eisa - Glowing ashes... Gloende aske... Det syntes jeg passede ret godt til hende, fordi at hun jo er rödbroget, og lidt "fyrig", men samtidig rolig som ild der er ved at blive til aske hehe
And that´s the way it goes! Nu med TO krikker - Aðventa frá Syðra-Fjalli og Eisa frá Stóradali:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Qidar betyder Bjergkonge eller |
|
|
mægtig/kraftfuld... Det passer jo godt på ham Han har en meget stærk psyke og han kan tage så mange høvl på folden, uden at komme rigtigt til skade... Henrietta Joye : Ægir betyder ikke havgud - det er navnet på den nordiske mytologis havgud... Annemarie R : C.S.Lewis skrev i alt 7 bøger om Narnia - den mest kendte er Løven, Heksen og Garderobeskabet. En af de andre hedder (vistnok, ihvertfald handler den om) Prins Caspian. Sparky : Sparky er også et øgenavn/kælenavn for telegrafisten på et skib (sparky = gnist)
"Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds" *Albert Einstein* Formand for Foreningen til Den Frie Mans Bevarelse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine heste... |
|
|
Tjaa mine to første heste var begge arabere og kom fra samme avler. Bopo fik sit navn ud fra forældrenes navne idet hans far hed Bomarc og moderen Poryta. Om navnet egentlig har nogen betydning ved jeg ikke men det er også navnet på et Australsk kreditkort, en engelsk børnebogsserie m.v. Fandos min næste hest har til dels også fået navnet ud fra forældrene og dog ikke helt alligevel. F'et kommer fra hans mor der hed Fynta, mens "andos" kommer fra en berømt hingst i hans fars stamtræ der hed Bandos. Om Fandos har nogen særlig betydning ved jeg ikke, men det er vist et forholdsvist normalt efternavn i henholdsvis spanien og sydamerika. Min 3. hest kommer fra www.hvalsoe-saul.dk hvor John opkaldt alle sine heste efter tegneseriefigurer. Da Snehvide som hun hedder nu engang er en hoppe ja så skulle det jo være en kvindelig tegneseriefigur og da hun samtidig var efter hingsten Schani så skulle navnet starte med S - og ja så var Snehvide jo oplagt. Ydermere så er Snehvide med årene blevet skimmel omend hun blev født mørkebrun så navnet passer nok helt til hende om nogle år når hun er blevet helt hvid... Men ja betydning har det jo sådan set ikke - men vi kender jo alle den berømte tegneseriefigur Snehvide... Min 4. hest hedder Koh-I-Noor Graftebjerg og ja godt nok hedder hendes mor Kisi Mignon, men de opkalder ikke altid afkommene med hoppens forbogstav til gengæld kommer Graftebjerg navnet fra Stutteriet. Nå men Koh-I-Noor betyder Mountain of Light (Bjerg af lys) og er også navnet på en kæmpestor diamant som idag er at finde blandt de engelske kronjuveler og kan beses i Tower of London. Historien om diamanten er ganske spændende her er bare en kort opsummering af den: www.diamondtutorials.c...amond.html Pia
Dækken sælges. Se min præsentation. ...................
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen vi har en hel stak hjemme |
|
|
med sjove navne: Rúm- Seng hvor i gud de har fundet på det... Straumur- Strøm hav strøm osv. Brúsi- Thermo kande hm... dog er der en kendt dværg der hed Brúsi Narnia- Ja det hedder det også på Islandsk og syntes det var smukt Fridmar- Fredrik han er født på Kronprinsessens&Kronprinsens bryllups dag og han er den eneste i WF Stjerni- stjerne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mine betyder?? |
|
|
hmm ærligt så ved jeg det ikke.. micado... er jo i virkeligheden et spil med en masse roede pinde.. så tænker jeg...den er avlet springhest.. hvorfor så det navn.. men glæder mig nu alligevel til at springe.. deja vu??? ved at navnet er med i en sang med Christina agulia?? tror jeg (staves).. hjælp modtaget gerne til at få oplyst mysteriet om mine hestes mærkelige navne...
Opstaldning tilbydes: I ny stald. Bokse 3*4 meter. Fold hver dag i lyse timer. Kom og kig og få en snak om, hvad jeg kan tilbyde netop din hest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mine.. |
Ronjaven |
14-11-2006 22:20 |
|
Ýrja betyder hest med pletter og støvregn. prins ve jeg ikke helt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rubin.. |
s_tina |
14-11-2006 22:25 |
|
Hvis du tænker for længe på det næste skridt, kommer du til at tilbringe livet på et ben... Sender de bedste tanker til den gamle.. Savner dig min store gludklump! <3 <3 <3 Du var mit liv...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heidi (Aðventa) |
|
|
Han staves nu Rimfaxe, da han er en jydsk hest som ikke er så smart (sagde sjællænderen ) Jydske heste har traditionelt et gammelt dansk navn, ingen fancy engelsk her - selv om der selvfølgelig er undtagelser. Husker med glæde Einstein - en hingst med det navn! En sten! Hvem fanden ville bruge ham? Og ja, ja ved da godt hvem Einstein var, men stadigt sjovt  Vores jyder har heddet / hedder Amanda, Sofie, Olga, Gorm (den gamle), Thyra (Gorm den gamles kone, mener jeg), Magnus (også en gammel konge, havde tilnavnet den gode), Harald (Blåtand), Rimfaxe og Anton
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine hedder |
|
|
Mine Hedder Royal Surprise - Royal overraskelse født på Dronning Magrethes fødselsdag og Royal King - Royal Konge født på Prins Henriks fødselsdag og Kiwi citrus fordi hun stort set altid ser sur ud - sur frugt ..G..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen ser du.. |
|
|
dejavu...udtales dsjavy...betyder groft sagt, den fornemmelse man får af at man har oplevet et eller andet lignende, eller måske fuldstændigt det samme. En AHA oplevelse...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa!! |
|
|
Min den første hest hed Herzchen som betyder lille hjerte Min anden hest hed Yazmin - som jo er en blomst bare stavet på en anden måde. Min nuværende hest hedder Felix - som vist nok betyder den lykkelige og det passer bare perfekt til ham. Han virker altid glad og lykkelig (vis man kan sige det om en hest) Hvorfor Herzchen og Felix kom til at hedde det ved jeg ikke. Yazmin kom til at hedde det fordi jeg synes at det passede til et lille kønt føl og z'et kom med fordi det også var i hendes mors navn - nemlig Herzchen. Mvh Kit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nat... |
|
|
Nat: Om jeg tror på at det bringer ulykke ved jeg ikke, har aldrig hørt det før, men en ven af mig solgte et hingsteføl til hoppens tidligere ejer og da var han registreret med navnet Nordin star, den nye ejer ville dog gerne bytte naven om til Arctic star, hingsten nåede ikke at bli 2 år, han hoppede over indhegningen da ejeren kom for at se til ham, det skulle han aldrig ha gjort, fik ikke forbenene rigtigt med sig så han faldt og brækkede nakken og døde i skødet til ejeren... Rigtig trist, men om det har med navnebyttet at gøre tvivler jeg dog på. Hvad mine hestes nave betyder ved jeg faktisk ikke  Nogen som har lyst til at finde ud af det for mig? så bliver jeg da glad Navnene er Galanti og Tabita. Mvh. Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| navnene |
|
|
Kiki er opkaldt efter den dejlige fjordhest jeg passede på efterskolen. Jeg har så bagefter fundet ud af at det er tibetansk og betyder "Oh Herre Gud" som hvis man kalder på ham. Rent tilfælde men sjovt da jeg også har tibetanske hunde. Hundene hedder Shan =Bjerg (Nok det mindste jeg nogensinde har set= Qun-Ma Mi-No-Ma =Personlighed Kone Despa Wa Dom =Modig rød bjørn
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Gitte & Tyran |
14-11-2006 22:59 |
|
mine ponyer/heste gennem tiden: palle poksipok - kan ik huske hva poksipok betyder, men fik det fortalt frithjofs elliei - den hurtige (og DET var hun også...) rødhætte -havde en rod hætte= logik kylling - hed playboy da jeg fik ham, og jeg kunne bedre lide navnet kylling da han vare var en stor kylling overfor vand, sne, ponyer,køer, biler og ALT... eller.. ikke bange, men han var speciel, rolig og dejlig.. tyran - fodi han ER en tyran... kender ingen andre heste som med vilje tramper dyr ihjæl... Fiskeben - (godtnok en kvie, men hva faen... -fordi den har et fishbone logo på siden)
MVH. Gitte og hypperne! rigtige piger kører Golf2 1.6 TurboDiesel
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| He he he |
|
|
Bright Ruby betyder jo (Skinnende/klar Rubin)... Ikke specielt smart til en brun hest... GG... Men det var hendes navn da vi købte hende... Happy Heaven... (Glade himmel)... Tja... Opkaldt efter sin far... Good Boy (God dreng)... Hesten lever til fulde op til sit navn... Malima... Aner ikke om det betyder noget... Fru Captain... Tilfældigt, men passer fint til hende... Conrad... Ved ikke om det betyder noget, men det passer godt til ham... Luna Best... (Måne best)... Giver ingen mening, men det klinger godt nok... Tobias... Kender heller ikke betydningen af det, men det hed han da vi fik ham...
Zamangah Flot jumpe sælges. Welsh Cob hingst, 18 mdr. u. papirer sælges, se præsentation. Vi kører brudeparret i hestevogn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Navne... |
|
|
Taipan - skulle vist betyde den Øverste på et eller andet øst-asiatisk sprog. Tai Wahine - tjah, ved det faktisk ikke Fan Gogh - han er vist opkaldt efter maleren Van Gogh (hesten er lige så "tosset" ) Karoline - navnet får mig desværre altid til at tænke på en ko  Alle var navngivet, da vi købte dem; og vi har ikke tænkt os at ændre deres navne. Kun i hverdagen har de deres kælenavne... Taipan = Panne (eller Kvajpanne, når han er storslem). Eller som vores tidligere underviser kaldte ham - Teflon (Nothing Stick's = intet bliver siddende - og så'en var Taipan til at begynde med) Tai Wahine = "Hine" (nødt til at have det kælenavn; hun bliver "rundforvirret", når vi siger NEJ og tror vi kalder på hende...) Sælger kaldte hende dog for Tai. Fan Gogh = Gogge (det kaldte sælger ham også for). Men når han er storslem, så reagerer han på navnet Fan Gogh. Karoline = tjah, hun hedder blot Karoline eller Bamseline i vintermånederne (hun ligner en lille bamse med al den pels).
Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine DV = Diverse Varianter; Fan Gogh Trakehner = Tragedier; Taipan Karoline er en shetlænder - og ikke en ko
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine heste |
NinaL |
15-11-2006 00:02 |
|
. Djunette hed bare Djunette - ved ikke hvorfor og havde lidt svært ved at vænne mig til navnet i starten ... Men senere VAR det bare det helt rigtige navn!  Cæzar hed først Ingo - hans storebror hed Ringo - (vi fandt ved en tilfældighed hans avlere - og vi spøgte med, hvad en evt. lillebror skulle hedde ...)  Ringo, Ingo .. Ngo??? *GGG* Cæzar - eller rettere: Ingo - blev omdøbt til Zikzak - pga. hans "fartstriber" på knæene/benene ... Zikzak blev så igen omdøbt af den sælger, som vi fik ham fra - og da hed han Cæzar!  Og da jeg ikke vil omdøbe heste - så hedder han stadig det samme - nu ca. 15-16 år efter.  Og det passer helt fint til ham.  Akela ... Hans navn er en sammenskrivning af moderens og faderens navne. Baldur hedder Baldur - da det er et nordisk gudenavn - og Baldur er islænder. Sía er ligeledes islænder og hendes navn betyder: Gnist. Således forklaret ...  Venlig hilsen Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pkofjkokogk |
Semi |
15-11-2006 00:08 |
|
Mine heste: "Morgaine la Fay" er opkaldt efter præstinden på Avalon, som er søster til Kong Arthur Pendragon. Morgaine var en "heks" eller "fe", så mange (især frankrig) oversætter det også til "Feen Morgaine" Dimitri Vesterlund... er opkaldt fra sit stutteri. Og selve navnet "Dimitri" er både græsk og russisk (ligesom ham den lækre fra tegnefilmen anastasia) 
~Semi~ *En pony bliver man aldrig for stor til* skal vi bytte pony? 133, 6 år, papirer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine hedder |
|
|
Min første hest hed Helena - navnet kendes bedst fra Den Skønne Helena, hvilket selvfølgelig også er det jeg husker hende som  Min anden hest hed Linea - hende døbte jeg selv, da jeg selv har avlet hende. Hun er opkaldt efter en børnefilm (jeg var 13, da hun blev født) der hedder "Linnea i malerens have" som handler om Monet - og jeg var meget glad for Monet, så Linea blev det (selvom avlsforeningen sagde, at føllet skulle hedde noget med H - det var jeg ligeglad med ). Jeg ved faktisk ikke hvad det betyder? Mine to nuværende pruller hedder: Aslan - efter den modige løve i Narnia-fortællingerne og Havanna - jeg skulle finde et pænt navn med H (da jeg i en alder af 19 var blevet enig med mig selv om at følge avlsforeningens krav ) og jeg spekulerede som en gal - ja, prøv selv at finde et pænt hoppenavn med H som ikke er engelsk eller grimt Men så faldt jeg over noget chokolade i et Netto-katalog som hed Havanna; det var bare navnET - så må betydningen (Cubas hovedstad) stå for sig selv Jeg kalder hende Havaneseren til daglig, fordi hun er en god cigar  De par islændere jeg har været med til at navngive herhjemme hedder: Fylkir - konge/fyrste (første hane i kurven på Gildegaarden) Kylja - lille vindpust (fordi hun vimsede rundt om sin mor de første par timer af sit liv, så vi ikke kunne røre ved hende) Vignir - kælenavn for guden Thor (Vignirs far hedder Thor) og Glitnir - noget glitrende, glinsende
Mange hilsner fra Sine (med hafferne Havanna & Aslan) 'There is no closer secret than that between a rider and his horse' - Robert Surtees
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1111111 |
|
|
Min gamle hed Persian Whistle: Godt oversat: Perser Fløjte!! En gang lavede speakeren grin med mig, så da de kaldte mig og dyret på banen sagde de "pernille Ørum på Fløjten!!" Altid noget de udelod det andet.. lød måske knap så pænt på dansk hehe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Salome |
xtiny |
15-11-2006 02:37 |
|
Er nu fra Biblen- det var hende med de syv slørs dans, og som fik Johannes Døberens hoved på et fad. Noget af en dame... 
Mvh xtiny ---
WYGIWYGAINGW "What You Get Is What You´re Given And It´s No Good Whining" The Science of Discworld
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| og så er der jo mine |
|
|
LITTLE LATE LICHI.. Lichi hdder Lichi fordi jeg ville have det skule starte med L som morens og være en frugt .. Lichi er en kærlighedsfrugt  At der kom little late forand er jo takket være hele HN, som fulgte hele limers drægtighed og da hun gik over tid, kom little late til .. Så little late lichi = min djlige længe ventede kærlighedsfrugt  Lime Light... Jaaa.. Lime frugt i light udgave 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Limelight betyder |
xtiny |
15-11-2006 08:07 |
|
Faktisk rampelys... Se her: en.wikipedia.org/wiki/Limelight Men okay- en let citrusfrugt er vel ligeså godt. 
Mvh xtiny ---
WYGIWYGAINGW "What You Get Is What You´re Given And It´s No Good Whining" The Science of Discworld
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lullari fra Lille Skivehus |
Eva L/Buller |
15-11-2006 08:28 |
|
Lullari betyder hest, der går stille pas. Det udtales "Lødlarri", men er ikke til at få sagt, så han er bliver aldrig kaldt andet end Buller, hvilket dyrlæge og andre er glade for 
Hilsen Eva L med Lullari fra Lille Skivehus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Glemte forresten |
NinaL |
15-11-2006 08:34 |
|
... Teddy Bell ... Jeg aner ikke, hvorfor hun havde fået det besynderlige navn. Hun var en brun blandingshoppe på ca. 157 i stang med en hvid sok på det ene bagben - og jeg "nåede" at have hende i 1½ måned, hvorefter hun blev sparket ned af en vallak ude på folden, fik knust bagbenet og måtte aflives.  Undskyld - Teddy Bell - at jeg ikke fik dig med i første indlæg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Betydning |
|
|
Min den unge hedder Carpe Diem og det betyder grib dagen. Piquet tror jeg ikke betyder noget men det er vist en form for kort spil.
Louise Veni vidi vici Jeg kom, jeg så og jeg sejrede
Hellere lykkelig af dumhed end klog af skade.
At undre sig over noget er hjernens første skridt mod opdagelse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjah... |
lestat |
15-11-2006 09:01 |
|
Mine heste er vist filmheste.. Har faktisk ikke tænkt specielt over det, før jeg så denne tråd. Lestat, som jeg selv har døbt er opkaldt efter vampyren i filmen en vampyrs bekendelser. Cornelius er ligesom sin mor fra filmen det femte element, hans mor hedder Leelo. Cujo er jo en film om en hund, ham har jeg også selv døbt og faktisk er det en sammensætning fra forældrenes navne: Cornelius og Unique, altså deres forbogstaver. Men jeg har da også Unique, som jo er enestående, hende har jeg også selv døbt, og hun er Unique... Og Sif fra den nordiske mytologi, hende har min kæreste døbt. Hun hedder så i virkeligheden Åvangs Chess, men det vidste vi ikke, og det er vi blevet fortalt, at det stammer fra musicalen..
Hjælp mig med at finde Wonderboy! Rødbroget Tinker af den lette type. Høflighed er IKKE et tegn på svaghed!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mine hedder |
|
|
Laila, Gemke W, Iris Van Het Schar og Richtsje van de headammen. Alle underlige navne. Ved ikke hvorfor de hedder det og om de betyder noget. Det eneste jeg ved er at forbogstaverne er bestemt af det pågældende fødselsårs forudbestemte bogstav. De er friesere. Laila kaldes bare Laila. Gemke hedder i daglig tale Gimpe, fordi at det er hun bare. Iris van het schar kaldes von den @!#$, fordi jeg i starten bare ikke kunne huske hvad hun hed, og i øvrigt altid prutter...Richtsje van de headammen hedder bare bebs, fordi hun er en baby på 1 1/2 år.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kastreret |
|
|
Tja, Capado betyder så vidt ejg er oplyst 'kastreret' på spansk. hvilket jo er meget rigtigt i og med at han jo er vallak.
Calano betyder ikke noget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kastreret |
|
|
Tja, Capado betyder så vidt ejg er oplyst 'kastreret' på spansk. hvilket jo er meget rigtigt i og med at han jo er vallak.
Calano betyder ifølge altavista 'the decrease'.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alfa... |
Randi Grønbæk |
15-11-2006 10:16 |
|
er jo det første bogstav i alfabetet - og Alfa er den første af 6 helsøskende. Desuden er hun hurtig som en Alfa Romeo 
Venlig hilsen Randi G. Mors hest er bedst (Anne-Katrine, 4 år)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En rigtig rod |
Joey |
15-11-2006 10:17 |
|
Til daglig bliver min hyp jo blot kaldt Brune, og det er vel ikke så svært at gætte hvorfor han bliver det?? På papiret hedder han Rowdy, hvilket er slang og betyder en ballademager, og det passer faktisk udemærket til ham.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak xtiny |
Mette Moesby |
15-11-2006 10:31 |
|
Det der med bibellære har aldrig være mig ... men kan nu godt huske det med Johannes Døberen, når jeg bliver mindet om det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hestenavne |
|
|
Jo, nogle af mine har da navne, der betyder noget. Winzerfürstin: winzer betyder vindyrker og fürstin betyder fyrstinde. Hun er opkaldt efter sin mor og mormor, der begge hedder Winzerkoenigin/-königin (=dronning) Wilma: Skulle starte med W efter sin mor. Wilma betyder bestemt eller beslutsom, og det passer vist meget godt. Williams: Skulle starte med W efter sin far, og da han 1 dag gammel lagde ud med at ræse rundt på folden i to stive timer i træk i et tempo, hvor mor ikke kunne følge med, ja så blev har opkaldt efter Formel 1-teamet. Hvad navnet betyder, ved jeg egentlig ikke. Alizet: Det betyder vist ikke noget, men er en sammentrækning af foældrenes navne. Far: Akinos, mor: Lizette. Mvh. Rebecca.
Dejligt hingsteføl fra 2006 sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ved ikke |
Krab_anna |
15-11-2006 11:02 |
|
Hvad Ofelia betyder.. Men hendes fulde navn er Ofelia Garbo.. Ofelia er fordi hendes andre søstre også starter med O (Odessa og Odea) Og jeg snakkede med en tidliger ejer som fortalte at hendes nabo fik et føl der hed Ofelia og så syntes avlerne til min Ofelia at det var sødt:) Garbo er det stutteri hun nu en gang kommer fra;) Hvis nogen ved hvad Ofelia betyder er i velkomne til at skrive til mig;)
Anna Krab & Ofelia Garbo Der er ingen hemmeligheder så tætte som dem mellem hest og rytter.
Smilet er den korteste vej mellem mennesker 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Winzerkönig |
|
|
Min datters hest hedder Winzerkönig, som betyder noget i retning af Vinkonge (en Winzer er en vinbonde og König er jo konge). Tysk TV har vist en serie, som hedder Winzerkönig , jeg ved ikke om serien er afsluttet eller kører endnu.
De bedste hilsner, Lotte K. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min hests |
Ratster Zoo |
15-11-2006 11:54 |
|
navn er den engelske ord for engel.. Den nye het, har jeg ikek helt besluttet om den skal beholde sit gamle navn (Frida) eller have et nyt navn...
Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter Den som aldrig laver fejl, laver heller ikke meget mere. Tamrotte ejer, og STOLT af det Shetlands pony - en stor hest i en lille pakning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Navnet |
Lilar |
16-11-2006 00:58 |
|
Min hest hedder Mosegaards El Diablo. Han er født på en gård der hedder Mosegaard. El Diablo betyder djævelen - og han kan virkelig være en djævel. Fræk som bare pokker Første gang jeg så ham havde han krumme ører, så han lignede virkelig en lille djævel Da var han 3 uger. Linda.
Mor til Freja - født 20/4-06. *** Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb. Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben. *** Mangler du et sted til din hest i Skive?? Kom til Team Bilstrup = Paradis for hest og rytter
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Betydning af navn |
Kirstine(MagCore) |
16-11-2006 07:54 |
|
Min hest hedder KA Mag Core KA for Kalkensbæk Arabians MAG fra faren Om El Magic Core fra morfaren Encore Ali Hvis man så søger på google, kommer der et australsk firma frem, som producerer powdered metal cores og bobbins & formers.
Klipning tilbydes i Herning/Ikast eller under ordnede forhold på Hammerthor Poolcenter 250 kr pr. pony/hest Kieffer Garmisch 17" sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En lang indviklet historie. |
|
|
Hæ...Min er oz lidt sjov...For avleren var helt sikker på det blev et lille hoppeføl hun fik ud af sin hoppe, og navnet var derfor lagt fast til "Madam Blå"... Men, men, men, så kom der den her lille, brune hingst ud istedet og så måtte de lynhurtigt finde på noget andet. Hvorfor han skulle have haft heddet Madam Blå, er fordi at han er efter Uffe Korshøjgård, som på det tidspunkt stod hos Blue Hors. Derfor havde hans avler besluttet sig for at det blev en pige som skulle hedde noget med blå...Altså Madam Blå. Og så gik det helt galt, da der kom et lille, frækt hingsteføl ud istedet.. Så nu hedder han Skærgårdens Blue Boy. (Skærgården er hans fødegård, og er derfor opkaldt efter den. Blue, fordi der skulle vær noget med blå. Og Boy fordi han blev en dreng.)  Min gamle hoppe var foriøvrigt døbt Venus, hvilket var et kedeligt navn som ingenting rigtig sagde om hende. Så hun blev "døbt om" til Easterly, efter sin far Eastern Lad xx...Det passede meget bedre til hende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hehe.. |
|
|
Iveco står for industrial vehicle coorporation, og ja, han er opkaldt efter en lastbil..dog ikke mit værk, men det passer meget godt når jeg siger at han er mit truckerdyr..hehe..han har nemlig en rigtig trucker mentalitet. dog bruger jeg ikke jeg hans navn til daglig..der er han bare min makker..hehe..
~Folk er ligesom stofferne i det periodiske system,dem som er ekstremt reaktive,er dem som ik er tilfredse med at være som de er..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke noget |
|
|
tror ikke opdrætteren kunne stave (Dikson)... Derfor hedder den Dixon til hverdag. Hilsen Dixonfan
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pataiya |
|
|
ja min den lille fyr hedder pataiya. Jeg anede ikke det betød noget, før en af pigerne kækt fortæller mig at det er pornoens mekka i thailand hehehhehe så nu hedder han aldrig andet end porno..og sommetider tai tai.. her lige en tak til hans søde avler for at lave min skønne porno dreng 
Hvem vil bytte?? Læderridestøvler str41 med extra vidde byttes til 14,5 tredelt eller massivt todelt bid. har fundet drømmehesten...han er bare dejlig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rgfhfgh |
|
|
min hoppe hedder E-line Af Hvarre E for Enzo Line? nok fordi hendes mor hedder Ulivia Af Hvarre fordi der er hun født..
M.V.H Katrine >>E-Line Af Hvarre<< ~Evigt Kærlighed! Til døden skiller os ad..~ EN RIGTIG HEST ER EN OLDENBORG! *~Alle der siger man ikke kan købe lykke, har glemt alt om heste~*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| WP... |
|
|
WP som han hedder i daglig tale, hedder i virkeligheden Winning Pleasure, hvilket betyder vindende fornøjelse  Vindende er han nu ikke altid til stævnerne, men han er bestemt en fornøjelse altid  Man da hans navn er lidt langt at stå og kalde på folden, bliver han bare kaldt wp eller pleasure.
Vink fra Fru Melgaard & Winning Pleasure - et team som ikke er til at slå ud Part til 8-årig vallak i Lille Skensved søges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min Fantapige |
|
|
hedder rigtigt Julie Fantasia ( fantasiens Julie ? ). Det hedder hun efter sin mor der hedder Juliette. Dixi er jo nok inspireret af Jazz musik. Emo hedder Emolette, og det aner jeg ikke hvor kommer fra eller betyder! Helle
Endnu en af de irreterende ponymødre med trang til at hævde deres egne mangler gennem børnene !!!Medlem af DÅHM-sønderjylland
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dixi er latin |
xtiny |
16-11-2006 16:10 |
|
Og betyder: Jeg har talt. Dixie og Dixieland er rigtig nok knyttet til en amerikansk stat og en bestemt slags musik.
Mvh xtiny ---
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min hest |
mia jørgensen |
16-11-2006 16:27 |
|
tja min hest hedder PURPLES RED APRIL Ja helt over sat er det jo LILLA RØD APRIL Hehe det var vist ikke så svært.. men ja grunden til at hun så hedder der hun gør. hele hoppe stammen hedder Purple forrest. Altså Aprils mor hedder Purple Rose April er Rød og født den 1. April. ja der af navnet PURLPES RED APRIL
Mia Jørgensen og Pony dyret April / Alias My little Pony
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mine to |
|
|
I Quarter Horse Regi. Opkalder vi som regelt hestene efter deres forfædre, så man næsten ved bare at kigge på navnet ved hvem de er efter. Det er faktisk meget sjovt. Min Vallak hedder Zips Investigator. Zip kommer fra hans mor som hedder Zips Spring Rose. Hun er efter Zippo pine bar. Investigator kommer fra hans far som hedder Gators Snappen Lad. Direkte oversat betyder det jo Zips efterforsker.  Min hoppe hedder Dandy Me Dun. Hendes mor hedder A Dandy Time. Og morfar hedder Scotch Bar Time. Hendes far hedder Discimenatly Dun. Direkte oversat giver det vist ikke meget logik. Dandy betyder jo storartet- glimrende. me = mig og Dun er jo farven. Glimrende mig dun. :p  Mvh Lena
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Passer godt. |
|
|
Milans navn er valgt med "omhug" og passer virkelig godt til ham. Nydam's Mr. Milan = Nydam's Hr. Mild Og Milan er mild. Uden tvivl. Der har jeg virkelig ramt rigtigt.
Mvh
Trine og Mr. Milan En pony er et barns drøm. En hest er den voksnes eventyr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Græske navne |
Camilla lk |
16-11-2006 19:09 |
|
Min hest Zoies navn, betyder på græsk liv Og den bette hedder Tia, og det betyder Prinsesse på græsk. 
Camilla - Med Zoie & Tia <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fransk... |
|
|
Min hest hedder Noir De Monique, Hvilket betyder Den Mørke/Sorte Monique. Passer fint da hun næsten er sort. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
evA med sin Aslan |
16-11-2006 19:55 |
|
Aslan = (tyrkisk) Løve 
M.V.H ღ evA med sin Aslan ღ - hvis man ikke passer på sig selv, hvem gør det så ? -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Det er nemt nok... Look At Me: Se På Mig... Den næste hest jeg skal have, som jeg selv må navngive skal hedde Look My Way  Men i kan jo lige bedømme om hans navn siger noget om ham   Selv synes jeg jo det passer super godt til min lille dreng... Og mon ikke folk kigger på ham når han en dag skal med i byen 
Camilse og Looksen
JA... Looksen er Lukas, som i virkeligheden er Sondergardens Look At Me. Men lige meget hvad, så er en hest der elsker gulerødder Tjek vores HP www.camilse.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|