|
|
| Reglementsændringer fra DRF |
|
|
Jeg var i går aftes inde på DRF's hjemmeside og kigge lidt på de nye 2007-reglementer, og vil da lige opfordre DIG til at gøre det samme - især hvis du har en 4-års, som du regner med at starte stævner på næste år. Her er der nemlig nogle ændringer/opstramninger - især for ponyerne. Jeg linker lige til Almindelige bestemmelser hvor aldersbegrænsningerne er omtalt i stk. 112. Hilsen Sif
Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hov - jeg glemte at skrive... |
|
|
... at ændringerne i 2007-reglementet er markeret med lodrette streger i venstre margin. Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forskel??? |
|
|
eneste forskel jeg kan se for 4 ård er, at military pludselig er tilladt. reglen fra 01maj-01aug har hele tiden være der, og niveuet er uændret. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så er det fordi.. |
|
|
... du kun kigger på hestene. Den største ændring gælder for ponyerne. Nu må de nemlig ikke længere starte fra 1. maj - men først fra 1. august. Det kalder jeg da en ændring der vil noget  Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fair... |
|
|
Ja, men en ganske rimelig ændring! Hvorfor skal det være anderledes med ponyer end med heste? De er vel ikke mere klar til det end hestene?
Jeg er en skide irriterende ponyrytterforældre med en fortid som rytter! Elsker at prale med mine dygtige børn, - her på HN med datteren, der rider!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen jeg er slet ikke... |
|
|
.. uenig med dig, Karolinemor  Jeg synes faktisk det er HELT fint - men jeg synes også at det er vigigt at få det udbredt, så rytterne med de 4-årige er klar over det så hurtigt som muligt. De kan jo tage det helt med ro i vinter, eftersom de alligevel ikke skal ud og starte stævner i maj måned  Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der er forresten... |
|
|
... en anden, ganske interessant ændring. Man må - ved D-stævner og lavere - rent faktisk starte op til 4 (!) gange dagligt, når man bare holder sig til de små klasser. Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hesterytter og pony |
|
|
Hvad så hvis man som voksenrytter rider 4-års pony i hesteklasser - skal ponyen måles og må jeg starte pr. 1. maj?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis du vil starte... |
|
|
... pr. 1. maj - så skal ponyen opklasses til hest (dermed skal det altså være en kat. 1 pony), og så kan du starte uddannelsesklasser ved distriktsstævner indtil august. Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| og nu må |
|
|
Nu må ponyer så også starte op til LA4 dressur som 5 års - indtil nu har det været til LA1 - mens hestene har måttet starte til og LA6.?? Hvor er ræssonemnetet idet? - Men fint for os at det nu er LA4 for 5 års ponyer -mon ikke der sidder nogle ponyrytter /mødre der ærger sig over denne regel først træder i kraft nu og ikke for fx 2 år siden? Eva
Stengårdens DSP'er - smukke ponyer med stor kapacitet og personlighed
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja og Nej |
|
|
Vores pony var en af den, der sagtens kunne have startet højere end LA1. Men var den reelt klar til det? Mentalt? Nej, jeg synes, at det var ganske rimeligt med de gamle regler, selvom vi var 'ramt' af dem. Det er kun godt at der er nogle begrænsninger, der gør, at man 'skynder sig langsomt'! 4 klasser på en dag? Det er da den forkerte vej at går! 
Jeg er en skide irriterende ponyrytterforældre med en fortid som rytter! Elsker at prale med mine dygtige børn, - her på HN med datteren, der rider!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja og nej |
|
|
De 4 klasser på en dag gælder for klasser af sværhedsgrad under 0. Dvs holdridning og LX programmer og lignenede. Fx ved et lille klubstævne hvor elevhestene kan gå et par holdridninger og en begynderklasse. Det synes jeg er helt fint, for hvordan ellers skal alle rideskoleeleverne kunne få lov at starte (klub/elev)-stævner hvis Musse og Lotte kun må gå to klasser på en dag? Så længe det er de omtalte små klasser synes jeg det er superfint. Elevhestene er jo vant til mere end en times ridning hver dag Eva
Stengårdens DSP'er - smukke ponyer med stor kapacitet og personlighed
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes |
| Forfatter:  |
HHansen |
| Dato:  |
13-11-2006 10:37 |
|
så bare det er underligt at at en hest max. må starte 2 gange i samme klasse, når vi nu taler sværhedsgrad 0 og klub/træningsstævner. Hvis reglen er max 4 starter om dagen, kan det så ikke være ligegyldigt om Musse starter 4 gange begynder1 eller om det er 2 gange Begynder1 og 2 gange LC1? Fjollet regel, der ikke tilgodeser elevhesteryttere til træningsstævner.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sif: Voksen ponyrytter |
|
|
Hvis man som voksenrytter starter pony i hesteklasserne skal ponyen da kun opklasses hvis den tidligere har startet som pony. Hvis den aldrig har været startet før, kan man da bare melde den til som hest, så vidt jeg er informeret...Eller er det også lavet om?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, eller... |
|
|
... LC spring og LC-klasserne i dressur. De er alle sværhedsgrad 0. Til gengæld på ponyer ved B-stævner kun have én start dagligt. Man forsøger altså at tage hensyn til, hvor krævende de forskellige aktiviteter må formodes at være for hesten? Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej, Ditte... |
|
|
... det er ganske rigtigt. Årsagen til at jeg svarer som jeg gør, er at Susanne spørger om hun må starte pr. 1. maj (når hun starter på pony mod hestene) - og fra 1. maj til 1. august må heste kun starte ved distriktsstævner. Skal Susanne være med dér, er hun nødt til at få opklasset sin pony, for det er kun ved D-stævner at man kan deltage uden konkurrencepas og måling. Hvis Susanne (og alle andre) venter med at starte sin 4-års pony til efter 1. august, vil hun altså kunne gøre som sædvanligt. Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sif: Arh ok |
|
|
så er vi helt enige...det giver vel sig selv et eller andet sted. Er bare så vant til at betragte min fjordhest som en 'hest' 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|