Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Om at natfodre i mørke og mudder. *s*
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 23:28

I går skulle jeg natfodre - og selvom jeg da godt vidste, at det havde regnet - så iførte jeg mig mit "obligatoriske" hestetøj - og valgte træsko som fodbeklædning (mit foretrukne). ;-)

Jeg hentede så "de store" ind til natmaden - og "de små" skulle have deres natfoder på folden (normal rutine pt). :-)

MEN ... allerede under indlukningen af "de store" - SÅ gik det galt!!!

Godt nok havde det regnet - men alligevel?

Jeg "mistede" min ene træsko i mudderet! :-(

Men jeg kunne ikke lade mig gå på at småting - så jeg fik hestene ind - iført træsko på højre fod og strømpesok på venstre ... *s*

*SWUP - SWUP - SWUP*

Dernæst skulle jeg så ud til "de små" og fodre dem - stadig iført samme outfit! *G*

Jeg fik så fodret - og mens de gumlede - søgte jeg med lys og lygte efter min træsko - inden den blev trampet helt ned. *s*

Fandt den!!! (Y)

Overvældet af min "succes" gik jeg ind i bryggerset og afklædte mit (efterhånden) ret miserable "outfit".

Da hestene havde gnavet færdigt - var det jo tid til udlukning af "de store" og indsamling af foderspandende fra de små ...

HVOR var mine bukser???

Nårh jo ... Dé var jo blevet hængt til tørre i badeværelset - men der var mudder op til knæene - og de var IKKE tørre endnu ..

Hmm ...

Nu var gode dyr jo rådne - så jeg valgte den lette løsning:

Sweetshirt, trusser og gummistøvler var min lette vej ud til dyrene.

Det var sikkert et syn for Guder - men heste er ikke så sarte.

At jeg så mistede fodfæstet ude ved den ene fold og nærmest måtte bide i græsset ... Dét taler vi ikke om!

Men hestene fik deres - og jeg fik en oplevelse. *s*

UHHH ... der ER så skønt på landet!!!

Venlig hilsen

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Landet er dejligt
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 23:32

Tak for et godt grin - jeg havde bare et billede i hovedet af at man ligger der i mørke i mudderet og roder rundt, med et par heste der står og kigger mærkeligt på en

Der er mange glæder ved landet - og man kunne ikke undvære det når det kommer til stykket..

Nå nu vil jeg så også gå ned og natfodre og kysse godnat - jeg skal dog heldigvis kun i stalden hvor de står og gumler hø.. Ville da dårligt turde at skulle på folden efter denne beretning

Mvh. Juliette

Vi tilbyder for sæson 2007 to pragtfulde OX-hingste til bedækning. Se mere på : www.richelieu-arabians.dk

Bokse udlejes 12 km syd for Holbæk, se præsentation for mere information

0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 23:33

Ha-ha-ha, ja hvad vi byder de stakkels muler.

Godt der ikke står nogen og lurer i vores stald, når jeg kommer derud tidlig morgen eller sen aften, så ville de nok også få sig en griner.

Rønnebjerggård...

0
0
Svar på denne tråd

kender det
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 23:37

Ja jeg skal lige have klukket færdig... .

Kender det alt for godt. Var ude kl. 21.00 med det sidste foder. Opdagede først at jeg havde glemt hårbånd da jeg VAR kommet ud, og det blæser bare en halv pelikan og er bulder mørkt.

Men din fortælling er bare grineren .

Helle

Endnu en af de irreterende ponymødre med trang til at hævde deres egne mangler gennem børnene !!!

Medlem af DÅHM-sønderjylland

0
0
Svar på denne tråd

Natfodring
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 23:38
Det lyder da godt nok som en besværlig arbejdsgang du har - selv om historien var underholdene

Hvorfor gør du det på den måde? Altså går ud og trækker heste ind til fodring "midt om natten"?.

Jeg har en flok på 20 stks. at passe. De går i 3 flokke. Nogle får foder 3 gange om dagen andre 2 og andre 1 + wrap ad libitum.

Dem som skal have natmad - det er frieserne - dem har jeg i boks om natten. En flok af unge islænder/shire får wrap ad libitum - de får en 400 kg. balle ad gangen i en høkasse og så får de kraftfoder morgen og aften - men ikke nat. De gør i løsdrift.

Resten - en større flok islænderhopper får wrap til hele natten og vitaminer/kraftfoder om aftenen - de går også i løsdrift og har stadig masser af græs på folden.

Jeg synes at jeg tilpasser mine fodringsrutiner så godt som muligt til hestene - men ikke om jeg gik ud om natten - oven i købet i mudder og hentede heste ind til natfodring og lukkede dem ud igen

Men hatten af for dine anstrengelser
0
0
Svar på denne tråd

Tjaa ...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 23:53

Noget skal overskriften jo hedde ... *s*

Svar til Winniee:

Vi har løsdrift'er - og derfor går hestene ude endnu. :-)

Jeg har ikke heste, som passer ind i "mit behov" - men deres. :-)

(Håber jeg). *s*

Ikke et angreb på andre pasningsmåder!

Men en forklaring på mit hestehold. :-)

Jeg har kun 4 heste - og jeg forsøger så vidt muligt at lade deres natur råde - og derfor går de stadig ude med løsdrift og læ som mulighed, når det regner og stormer - men derfor skal de jo stadig tilses og have deres foder og friskt vand.

At JEG så "spasser" rundt - dét er jo ikke hestenes skyld.

Og mine heste kommer ind ind i stalden - før frosten sætter ind med alvorlige frostgrader.

Nu er jeg forøvrigt lidt spændt på - om der kommer en "pensionær" snart ...

Jeg er blevet kontaktet af en islandsheste-ejer, der er lidt interesseret i stedet her - da hun "kender" det udefra ...

Men jeg er ike helt selv klar over, om jeg "gider" en pensionær - men nu må vi se. ;-)

Venlig hilsen Nina

(Nu med TO træsko igen!!!). ;-)

0
0
Svar på denne tråd

rwuhiuehe
Forfatter: 
Dato:  10-11-2006 00:00

Tak for et godt grin :) Kan lige se det for mig.. hehe..

Skal hilse og sige de få naboer her hvor jeg bor, har vendet sig til at jeg er iført: Natbukser, kondisko og ridejakke om morgenen ;D

Og om sommeren at jeg rider i bikini , ikk fordi jeg har figur til det, men fordi at jeg ellers er ved at dø!

Hilsen
Annecathrine
STOLT fjordheste ejer!
Én gang gul hest, altid gul hest
0
0
Svar på denne tråd

Men iøvrigt
Forfatter: 
Dato:  10-11-2006 00:01

... gider jeg egentlig slet ikke at være seriøs i denne tråd ..

Jeg synes bare - at jeg gjorde en så latterlig person - at jeg ville dele en lidt sjov (og totalt fiasko-oplevelse) med andre.

Venlig hilsen

Nina

0
0
Svar på denne tråd

AnneCathrine...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2006 00:04

Det lyder næsten som mig om morgenen - det er i hvid eller gul morgenkåde med kondisko og så ellers afsted i fuld firspring hvis det regner - bagefter mig har jeg en glad 9 mdr dobbermann. Mange har grint af synet - hvorfor mon

Hvordan kan du ride i bikini ? Det må da være ubehageligt - nu antager jeg at det er uden sadel, for tør da ikke tænke på konsekvenserne ved sadel

Jeg synes jeg får sår og slidmærker bare ved at ride med shorts..

Mvh. Juliette

Vi tilbyder for sæson 2007 to pragtfulde OX-hingste til bedækning. Se mere på : www.richelieu-arabians.dk

Bokse udlejes 12 km syd for Holbæk, se præsentation for mere information

0
0
Svar på denne tråd

respekt
Forfatter: 
Dato:  10-11-2006 00:07
Jamen jeg vil blot gentage - respekt
Det var heller ikke for at være seriøs - kender i øvrigt så udmærket selv godt den at miste en træsko i mudder, og falde på næsen med en favnfuld foder, og jeg vader også ud i stalden i morgenkåbe om morgenen
0
0
Svar på denne tråd

Samme her
Forfatter: 
Dato:  10-11-2006 08:11

Lige nu er indgangen en stor mudderpøl, så det er bare på med gummirøjserne. Jeg kan også finde på at fodre i gummistøvler, trusser og vinterjakke og intet andet. Jeg har fået tyk hud på benene

Jeg har også 4 heste i løsdrift, og de kan sagtens lære individuelle spisepladser.

Hoppen spiser i boksen

Føllet spiser i enden af slusen

Konkurrencehesten spiser i starten af slusen

Og fedlingen bliver på folden med wrap og gulerødder

Hver morgen og aften bliver de taget ud og de går pænt til deres pladser. Bagefter går de pænt tilbage i folden, når jeg lukker op igen.

Men i dette vejr kan man få mudder mærkelige steder. Hoppen svingede lidt kraftigt med halen på vej ud igen, og smask der sidder en 30 cm bred mudderstribe midt på væggen.

*** Små gule, der kan og vil - team Anton Romeo - vinder af Grand Prix 2006 ***

0
0
Svar på denne tråd

kender det godt
Forfatter: 
Dato:  10-11-2006 08:34
natfodre nemlig selv helt derude på Bøh landet...

Jillow

Venner er stille engle der løfter os op, når vores vinger har
problemer med at flyve

0
0
Svar på denne tråd

HAr prøvet det
Forfatter: 
Dato:  10-11-2006 10:05

Kom en gang hjem fra en fest i fint tøj, selskabsnederdel og nylonstrømper og så skulle jeg liige ud og give lidt hø i løsdriften. Så jeg tog stiletterne af og stak i staldstøvlerne og så ud i mudderet og mørket.

Desværre var det dybe mudder blevet ekstra tykt pga let frost og nylonstrømper er meget glatte...og staldstøvler er store nok til uldne sokker.

Så 2 meter ude i mudderet var støvlerne ikke med mere.

0 grader lægdybt mudder og tynde nylonstrømper er en kold blanding.

Værre var det dog at gå hen over betonen på staldgulvet med mudrede "bare" tæer..

Det var rigtigt meget koldt !

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

ha ha ha
Forfatter: 
Dato:  10-11-2006 10:26

hvor er vi bare ømme...

Jeg har engang, midt om natten, været ud og fange hest iført trusser, træsko, jakke og lommelygte. Ømt. Godt det ikke er vores muler der skal sige deres mening

Forleden dag, da vi skulle fodre, tog jeg den ene mule med ned i grimen (de render ellers "nøgne" rundt), så gled jeg i muddert med min træsko, mulen blev bange, min mand lyste med lommelygten, så blev den mere skrækslagen, og det hele var ved at ende i panik. Men jeg slap for at bide i mudderet.

Men jeg gad godt vide havd de tænker om os... Mulerne altså

Mette

At køre shetter er det bedste i verden!

...med de to små sorte perler...

Medlem af FKS og Andebølle kørelaug.. Fordi kørsel med hest og vogn skal være sjov

0
0
Svar på denne tråd

ofhiuwgrg
Forfatter: 
Dato:  10-11-2006 14:23
Juliette: Bikinitop og ridebukser er moderingen om sommeren ;D

Kunne ikke finde på at udsætte mig selv for den anden form for tortur

Hilsen
Annecathrine
STOLT fjordheste ejer!
Én gang gul hest, altid gul hest
0
0
Svar på denne tråd

tra-la-la
Forfatter: 
Dato:  10-11-2006 16:15

Jeg har også rendt rundt mellem 60 Hereford køer i regnvejr, for at fange (møg)heste iført bikini og lyserøde træsko! Syn for guderne kan jeg forestille mig.. 8-)

Hvor er det rart at vide man ikke er den eneste der sommetider gør noget underligt :)

Dejligste
♥ ♥ ♥
♥ Med DSP'en Fanta & Welsh Cob'en Låddenhøjs Django ♥
0
0
Svar på denne tråd

Jeg trækker på smilebåndet...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2006 19:50

...ej hvor sjovt...

Ja,jeg kunne også godt selv finde på det...

Venlig hilsen Andrina og Guld hesten.

0
0
Svar på denne tråd

Herlig fortælling
Forfatter: 
Dato:  10-11-2006 20:23

Nina - du har lige givet mig det fedste aftengrin Og jeg kan SE dig for mig i dit ømme outfit ... ja,ja mudder kan være en værdig modstander - har mistet op til flere sko i det, i årenes løb -

Sys

Living is.....knowing which bridges to burn and which to cross
;-)
0
0
Svar på denne tråd

uff at I vil være det bekendt!
Forfatter: 
Dato:  10-11-2006 20:41

JEG tager i det mindste en badekåbe over eva-kostumet eller nattøjet, når jeg går ud om natten eller tidlig morgen

.. det varer dog ikke længe før badekåben bliver skiftet ud med en flyverdragt på weekendmorgener! Jeg gider simpelthen ikke hoppe i alt klunset så tidligt, blot for at tage det af og hoppe i seng igen fem minutter senere!!!

Mvh

Christina & Prinsesserne, Skrydenlyst

Vil du passe æsler?

se præs.!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider