Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Øv, min hund har kræft!
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 16:19

Min dejlige schæfer har fået fjernet en svulst i munden i dag. Vi troede at det var en tandbyld, men det var desværre en svulst.

Da den var fjernet, kunne de se at der var celle forandringer i resten af tandkødet og de mente det var bedst at aflive ham nu.

Men eftersom han ikke har lidt af det eller fejlet noget på trods af de 10 år, så syntes min far ikke han skulle afsted endnu.

Så dyrlægen har givet ham max 1 år tilbage.. Han skal til kontrol og hvis han får flere svulster eller andet, så bliver han aflivet.

Ved godt han er gammel, men det er altså ikke lige den afslutning man havde tænkt sig at ens hund skulle have..

Han er stadig frisk og lege syg og kan stadig holde sig ren og slås med min far..

Så håber det ikke var en ondartet svulst, det glemte vi nemlig at få dem til at tjekke, da min mor var så chokket efter beskeden..

Øv altså og det lige ovenpå at kæresten har været utro og er skredet med en anden og jeg har kørt min kat ned og jeg har fået et skævt bækken..

Føler sgu at alt l¤rtet kommer på en gang.. Det her er bare inden for en måned..

Sku bare lige af med alt min afmagt..

Velkommen til mit lorteliv!!
0
0
Svar på denne tråd

ÆV :-(
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 16:31

Hvor har jeg ondt af dig ... desværre er ordsproget "en ulykke kommer sjældent alene" ofte rigtigt ... kender det selv - på et år mistede vi 5 katte af forskellige sygdomme, som man ikke kunne gardere sig mod (trods vaccine) ...

Jeg kan ikke gøre andet end at sende dig et opmundrende kram og håbe at vovsen får en god tid endnu !!

Kh Pia

- - - Nu med præsentation - - -

0
0
Svar på denne tråd

Syg hund...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 17:53

Æv bæv... det er rigtig surt at få denne besked.

Jeg mistede min gamle flatter for 2 år siden også af kræft. Han var frisk og rørig indtil den dag hvor han måtte aflives...hans ben hævede til 3 gange normal størrelse og han kunne ikke gå.

Vi vidste ikke han havde kræft :-( og derfor kom det som et chock...han havde leget og spist som han plejede indtil 2 dage før.

Han blev 10 år.

Nyd din hund og den tid I nu har sammen...Der er ingen der ved hvor lang tid der går...

lillefis
0
0
Svar på denne tråd

Takker
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 18:12
mange gange for lidt forståelse.. ikke mange kan se det sørgelige i det, når han er så gammel.. Men vi havde ikke lige forventet kræft..

Velkommen til mit lorteliv!!
0
0
Svar på denne tråd

God beslutning
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 21:18

ikke at aflive ham i den situation - godt han har 1 år tilbage til at blive nusset og krammet og elsket.

Det gør mig ondt at høre om alt det triste der er sket dig - så trøstekram fra mig...

Mvh Gitte,

mor til Tera, f. 08-02-05

Ejer Jack D, pinto hingst og Balder, nordbakke vallak

0
0
Svar på denne tråd

jeg har også prøvet det.
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 21:28

min skotske terrier fik konstateret lymfekræft da han var 10 år og levede ½ år med det ??? virkelig trist at se ham blive dårligere og dårligere og jeg var sådan i tvivl hvornår det var nok.

godt i tog ham med hjem for den sidste tid er dyrebar og der er tid til at beslutte hvornår og hvordan.

nyd ham og glæd dig over at have haft ham i alle de år.

0
0
Svar på denne tråd

Enig...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 21:32
Mht en god beslutning... de kan sagtens have det fint et godt stykke tid endu...min gamle hund have en svulst lidt større end en golf bold i hoved, hun fik opereret væk, hun levede ca 2 år efter og døde så af andre årsager... Så alt kan ske.
0
0
Svar på denne tråd

Øv øv øv
Forfatter: 
Dato:  20-11-2006 16:47
Min hund var til kontrol i dag, og svulsten vokser bare igen, så vi har ham maks en månede til.. Er bare så ked, selvom vi har haft ham i 10 år.. Øv Øv
0
0
Svar på denne tråd

Skovsende
Forfatter: 
Dato:  20-11-2006 17:14

Min kæreste og jeg mistede også en super dejlig hund sidste år. Han fik lymfekræft

Vi savner ham meget, og det vil jeg i hvert flad altid gøre.

Taz blev 5 år og 2 mdr. VH Laila

Billedet er taget få mdr. får vi måtte lade han få fred, som han absolut ikke selv ønskede.

" Taz jeg elsker stadigvæk lige så højt, og vil savne dig resten af mine dage "

"Mor"

0
0
Svar på denne tråd

Øv, 10 år
Forfatter: 
Dato:  20-11-2006 17:25

Øv, altså - 10 år er egentlig ingen alder, selv for så stor en hund som schæfer.

Nyd den tid I har tilbage.

Det er dét, der gør det så pokkers svært at være dyreejer - man skal tage den tunge beslutning...

Mange sørgelige vuf herfra, hvor Thasja sender mange kærlige tanker.

Din signatur passer - desværre alt for godt til dig l*rte liv lige pt.

Mange hilsner og tanker herfra

Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine

DV = Diverse Varianter; Fan Gogh

Trakehner = Tragedier; Taipan

Karoline er en shetlænder - og ikke en ko

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  20-11-2006 21:03

tak, ja er sgu godt træt af det hele i øjeblikket.

Tænker bare: hvad blir det næste?? Skal hestene så aflives eller hvad? Nej er snart så træt af det hele og fyldt op, at jeg er lidt ligeglad..

Men det skal gå...

0
0
Svar på denne tråd

inted kan trøste
Forfatter: 
Dato:  20-11-2006 21:26

jeg mistede min 14 årig schæfer i sommer også til kræften, MEN hun haved faktisk fået 3 kræft operationer, underlivet som ca 5årig, diskuspolaps som 7 årig, brystkræft som 9 årig, da hun var 13 år opdagede jeg hud kræft, inted kunne gøres men hun fik nogle piller som kunne hæmme kræften. men jeg havde tid til at sige farvel og give hende alt det hun syntes om, hvilket jeg også syntes i skal bruge tiden til det vil i blive glade for bag efter.

men tro mig jeg ved hvordan du har det, der findes ikke ord for den smerte, "nyd" i er en famillie og støt hinanden, jeg var alene.

gør jeres sidste tid sammen god, lav det jeres hund gerne vil,

HUSK at give jeres hund en værdig død.

0
0
Svar på denne tråd

Bla bla bla
Forfatter: 
Dato:  20-11-2006 21:26
Min farmor og farfars hund er også lige blevet aflivet p.g.a. kræft
Det gør mig rigtig ked af det, specielt fordi det var min farfars hund, og han døde i Juni måned
Det var mig der valgte hende dengang de fik hende, og bestemte at hun skulle hedde Sisse
Hun var det bedste minde om min farfar, for han elskede den hund

Jeg er ked af det på jeres vejne. Det gør ondt at vide at man snart skal miste

MVH Rikke

"The greatest thing, you'll ever learn, is just to love, and be loved, in return" Moulin Rouge
"Life is like a box of chocolate- you never know, what you're gonna get" Forest Gump

En gang
DV, altid DV !
0
0
Svar på denne tråd

Hmm... sidder her
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 04:26

på jobbet i nattens mulm og mørke og bliver lidt harm... hvordan kan man holde liv i et dyr... bare fordi man skal have tid til at sige farvel??? Her tænker jeg på det Rikke Jørgensen skriver.

Det har dyrerne da slet ikke fortjent. Kan sagtens sætte mig ind i det er hårdt at miste... har selv mistet både dyr og mennesker.

Jeg personligt vil hellere aflive/slagte mine dyr mens de er friske... altså inden sygdom/alder tvinger dem i knæ.

Det er noget jeg har taget stilling allerede inden jeg anskaffer mig dyret... synes jeg skylder dem at sørge for de ikke lider mens de er i min varetægt.

Hygge

Sprit

0
0
Svar på denne tråd

Sprit...
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 08:37

ja det er faktisk ogaå det vi gør. man kan overhovedet ikke mærke det på ham.. han lider ikke, men nu når svulsten gror igen, synes vi ikke han skal holdes i live, da de kan springe og at operere væk igen og igen, vil vi ikke. så heller sige farvel nu, når han ikke er mærket af det.. Kunne aldrig drømme om at holde liv i et dyr for min egen skyld... Men man kan som sagt intet mærke på ham, han spiser, drikker og leger som han plejer..

Så jeg er enig med dig..

In the end, it dosen't even matter, rich or pour, you'll die anyway.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider