|
|
| hvornår starter i? julepynt... |
| Forfatter:  |
yiip |
| Dato:  |
08-11-2006 09:21 |
|
ihhh glæder mig helt sindssygt til den 1 dec.. så skal der pyntes op, ikke noget med nisser osv, men med gran, sølvkugler, glimmer og glitter og prismer -og selvfølgelig levende lys og nok også en enkelt lyskæde på grantræet i haven... elsker jul og hele stemmningen.. og i år har jeg fri i hele december... super...  jeg regner med at pynte op fra første søndag i advent, hvornår starter i??? -med hensyn til julepynt så er mit udgangspunkt altid at "less is more"... ellers kommer det jo hurtigt til at ligne hende kartoffel damens hus i "The julekalender"...
Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf  Odense; Undervisning tilbydes...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi gør det den 1 Dec |
|
|
eller weekenden der omkring, vi laver en dag ud af et med ungerne eller rettere jeg gør. vi hygge os med julepynt og æbelskiveer .. syntes også lidt er godt... så lidt på døren. og lys og lidt kugler i æblekurven og heh ja hva jeg nu kan finde på Jannie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tidligst |
|
|
30/11 eller 1. søndag i advent.
OLDENBORG KAN OG VIL(tror jeg) Og nu med pintmoor-stutteri. Det der er perfekt for dig, er ikke nødvendigvis rigtigt for andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| her i huset har vi to |
|
|
nåssåere (staves? ) katten som skal vælte kugler ned, pakke gaverne op, og ødelægge glimmer og juledekorationer. Hundne nøjes dog kun med at hente nisserne ned fra vindueskarmen for at bide et ben eler en arm af. vi pynter op pr. 1 dec. og så passer det jo med at alt er væk d. 25 
M.V.H Mette R "At fuldføre er at vinde"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen jeg |
|
|
regner med at der skal gå total gertrud sand i mit hus omkring den 1 december  Ihhh jeg glæder mig Mvh Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| På lørdag! |
Gitte C |
08-11-2006 09:33 |
|
Ja, jeg begynder faktisk på lørdag...  Jeg skal ind til Jul i Tivoli og så skal der jo pyntes op i god tid! Men herhjemme starter jeg først d. 1. december - og havde 1. søndag i advent ligget i november, så var det dér julen begyndte hos os.
Gitte C www.gila.dk Breyer modelheste o.a. hestelegetøj Besøg os på nettet, i vores lille butik eller i boden i Tivoli til jul!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1. søndag |
|
|
i advent eller 1. December, afhængig af hvad der kommer først...
Zamangah Flot jumpe sælges. Welsh Cob hingst, 18 mdr. u. papirer sælges, se præsentation. Vi kører brudeparret i hestevogn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1. december |
|
|
og ikke en dag før. I år bliver der hængt julekugler op, de skønneste man kan tænke sig til, og ellers intet andet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu bliver jeg faktisk i tvivl |
yiip |
08-11-2006 09:38 |
|
hvornår er det egentlig det er første søndag i advent i år? blev da lige helt i tvivl 
Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf  Odense; Undervisning tilbydes...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1. søndag i advent |
Henriette Nielsen |
08-11-2006 09:40 |
|
Jeg plejer at pynte op 1. søndag i advent Men måske er jeg nødt til at skippe juletræet i år... Har fået 2 styks misser, og jeg kan levende forestille mig, at de vil flænse det træ for julepynt  - Henriette -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg pynter |
comtess |
08-11-2006 09:55 |
|
d 27-28 da jeg har fri der. skal arbejde resten af ugen. Men det går nok . Ellers må jeg pynte det sidste den 4 dec. Vi skal også bage julesmåkager d 26 nov , det gør jeg med min svigermor og svigerinde, så har vi hver især 2 slags småkagedeje med, det er nemt og hurtigt  heidi
Gode råd kan være dyre , men her hjælper vi hinanden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1. søndag i advent... |
|
|
-eller 1. december. Som skrevet før afhængig af hvad der kommer først.
Annemarie (Laura & Emma, 20/7-06) IF YOU CAN DREAM IT, YOU CAN DO IT.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Også her |
Cruella76 |
08-11-2006 10:00 |
|
Bliver det gjort 1. søndag i advent  Er lidt spændt på i år, for Ida er til den tid 17 måneder, og måske hun synes det er sjovt at være med til at pynte op  Jeg er heller ikke så meget til nisser, men, det synes jeg nu vi skal have fremme så længe der er små børn i huset.
Christel (Nu, mor til to vidunderlige unger..:) Hvil i fred kære Jenny (04/11-2006)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Juleri |
|
|
1. søndag i advent er i år den 3. december... Her pyntes der op 1. december eller 1. søndag i advent. Det der er mest hygsomt ifm julerierne er - udover at finde pynten frem fra gemmer - at bage de tradionelle småkagerne + plus en enkelt ny slags  Trods vores indvendigt galvaniserede hund www.heste-nettet.dk/fo...7/1231757/ så lader hun alt julepuntet være - også de lækkerierne, som puttes i kræmmerhusene på juletræet. OK - juletræet kommer først ind et par dage før selve juleaften, men alligevel - dygtiiig vovse. Det hele pilles ned inden nytårsaften - og uuuh, hvor bliver der egentligt trist og mørk, når pynten m.v. er lagt ned i gemmerne igen.  Thasja passer på juletræet
Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine DV = Diverse Varianter; Fan Gogh Trakehner = Tragedier; Taipan Karoline er en shetlænder - og ikke en ko
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det gør jeg |
HHansen |
08-11-2006 10:25 |
|
d 23. eller d 24.12. Og så tager jeg det ned d 26.12  Og det er KUN fordi juleaften i år afholdes hos mig at der overhovedet kommer noget op. Sidste år var mit hjem helt julefrit - skønt!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nok slet ikke |
Illum |
08-11-2006 10:57 |
|
Og juhuuu for det
Illum Alle farver hjemme igen, ja næsten 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har |
|
|
fødselsdag den 30/11 og har hele min barndom været så pisse træt af at hele familien snakker Jul jul jul i slutningen af november.. Og min fødselsdag var bare noget der skulle overståes og lidt træls fordi de allerede havde brugt mange penge på ALLE de julegaver..  Godt vi nu har vore egen lille familie og vi snakker først jul efter den 1. dec - ingen julegaver bliver heller ikke købt før.. Jul hører kun december til, og pynten skal NED inden den festlige nytårsaften..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1. december |
|
|
Elsker også jul men bevidst pyntes der først op 1. december, da jeg ikke vil risikere at få ødelagt min julestemning inden den 24. I år bliver der pyntet op i weekenden den 1., 2., 3. december. Jeg ved ikke lige, om jeg når det om fredagen og jeg skal til julefrokost med mit arbejde den 2. dec. Så afhængig af min tilstand så bliver det engang i løbet af de dage 
Knus fra Tine og hafferne Flicka & Frigg I solemnly swear that I am up to no good (Harry Potter © J.K. Rowling) Har du lyst til en hyggesnak om haflingeren? Så besøg det nye Haflinger Forum DK
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 2 dage før |
|
|
jul og pilles ned igen 2 dage efter, pynter kun med få ting for børnenes skyld, jeg kan nemlig slet ikke lide julepynt, ej heller juletræer.. så det er vores børn der pynter et par dage før jul - da de finder det enormt hyggeligt  Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det bliver... |
|
|
... omkring d. 1. december jeg starter for alvor. Og så kommer der mere og mere op efterhånden som inspirationen kommer. Jeg pynter med masser af kugler, lys, lyskæder, bånd og nisser - men INGEN engle - og ingen kravlenisser og andet papirfniller. Sjældent noget med gran - det drysser bare overalt, og det gider jeg ikke. Og så har jeg to køleskabsmagnetkoglenisser der bor på mit køleskab hele året - og en glasvase med røde og hvide glaskugler der også står fremme hele året. I december kommer der en lyskæde ned i. I år har jeg så også købt en rød Amaryllis - håber at den blomstrer i december (gad vide om løget kan overleve til næste år og hvordan?). Julestjerner gider jeg ikke rigtigt - de dør inden for et par dage i mit hjem...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Juletræet... |
Cruella76 |
08-11-2006 11:18 |
|
Ja, det venter vi med til lille juleaften - for med 5 af de her banditter, så holder det vist ikke meget længere  
Christel (Nu, mor til to vidunderlige unger..:) Hvil i fred kære Jenny (04/11-2006)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 3 dec... |
|
|
enten den 3 december eller weekenden derefter. Min største datter har fødselsdag den 2 december, og der skal ikke gå jul i hendes fødselsdag. Vi holder fødselsdag efter alle kunstens regler, og efter det ja så kan vi tænke på julen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julepynt |
|
|
Starter nok stille og roligt op den første weekend i december. Bliver ikke pyntet voldsomt op i år, dog noget for Victors skyld, for vi bor og sover nede i stuen pt, og skal nok gøre det til en gang i januar. Vi er ved at få renoveret hele overetagen så vores senge står i stuen nu og der er vist ikke plads til så meget. Et lille juletræ skal vi dog finde plads til.
Nu med Prinsesse i armene ;0) - og en stolt storebror....... venlig hilsen RikkeAnd Til minde om Krastrup´s Paddock Dancer, Skovgaards Zelle og Sonette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
Vi plejer at pynte op weekenden tæt på 1 dec. I år bliver det nok lidt anderledes, da der er lidt drøn på. Så julepynten kommer måske op lidt før, dog bliver selve juletræet først pyntet op lillejuleaften. Det hele bliver fjernet igen inden nytårsaften.
I ved ikke hvad i har, før i mister det - Pas godt på jeres dyr Jeg elsker ikke folk, fordi de er smukke" Jeg synes de er smukke, fordi jeg elsker dem!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| også her... |
|
|
 Katten med de underlige øjne 
M.V.H Mette R "At fuldføre er at vinde"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| julepynten |
|
|
Der pyntes en af de sidste dage i November- glæder mig  Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Argh jul |
|
|
Her bliver kun pyntet op, hvis der er andre, der gør det. Sidste år gik min kærestes faster totalt amok, og forvandlede vores hus til et omvandrende juletræ. Måtte godt nok gå og pille det værste ned igen, men det var da meget hyggeligt. Men jeg gider ikke selv gøre det. Hvis det stod til mig, holdt vi nok slet ikke jul...  Hilsen Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa. |
|
|
Her pynter vi op både indenfor, og i stalden den 1 december, og der spiser vi også altid risengrød til aften. Og ungerne elsker den tradition 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det julepynt jeg |
Ratster Zoo |
08-11-2006 16:28 |
|
har ligger i Haderslev, og der blvier det nok liggende til min mor beslutter sig for at rydde op i deres kælder
Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter Den som aldrig laver fejl, laver heller ikke meget mere. Tamrotte ejer, og STOLT af det Shetlands pony - en stor hest i en lille pakning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ishughuib |
|
|
Stod det til mig, blev der ikke pyntet op. Jeg hader simpelthen julen..
Fra jeg var helt lille har jeg været vant til at familien altid har gjordt en stor ting ud af julen - pynt, gaver, sange, mad..
Men med årene har jeg fået nok.. Jeg gruer allerede i oktober når de begynder at finde stadset frem..
heldigvis bryder min far og lillebror sig heller ikke om julen... (kommet med årene)
Hilsen Annecathrine STOLT fjordheste ejer! Én gang gul hest, altid gul hest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det bliver der slet ikke - det betyder vist ikke så meget for mig... Til gengæld elsker jeg stearinlysenes skær, så jeg futter rigeligt af dem af, her i den mørke tid  Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tradition |
|
|
Traditionen tro kommer der lys i vinduerne den sidste weekend i november, og så kommer der stille og roligt mere pynt efterhånden som vi når ind i december. Pynten bliver pillet ned igen d. 1 jan. Sådan har det altid været hos os, og sådan vil det altid være. Vi elsker nemlig julen i min familie. Kh Nisse-mor 
Undervisning tilbydes; se min Præsentation Mette Lodberg V/TeamLodbergRidersCoaching
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| julepynt |
|
|
Her bliver der pyntet op i week-enden op til 1. søndag i advent. Hver år køber jeg lidt nyt julepynt og har i dag købt 6 keramik nisser i BILKA - kunne ikke lade være ) Kender også godt det med at den del af julepynten mangler et ben eller en arm eller lign. p.g.a diverse hunde og katte, som bare liiige skal se på pynten... Helle
Der findes ingen problemer - kun løsninger
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jubiii |
|
|
jeg har lige fået nye jule gardiner til mit køkken  ...og de bliver vasket og strøget og hængt op ... i morgen...  eeelsker simpelthen bare julen,nøj hvor skal der bare pyntes op 
***nu med isbuk,welsh og haflinger***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg pynter... |
Mette J |
08-11-2006 18:48 |
|
..op den 1.dec  Og drikker det første glas gløgg 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg kæmper |
|
|
for IKKE at gå på loftet og hente kasserne allerede nu, - jeg ser, om ikke jeg kan vente til den 1 december. Jeg plejer at starte første søndag i advent, men den falder så sent i år 
Mvh Christina & Prinsesserne, Skrydenlyst Vil du passe æsler? se præs.!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| December |
|
|
Nu har jeg fødselsdag den 25. november, det sætter en grænse for hvor tidligt man begynder at pynte. Så det plejer at være første weekend i december. Juletræet bliver pyntet 23. december, og al julepynten får lov til at blive fremme til julen er ovre nemlig til Hellig-tre-konger. Der har jeg måttet opdrage lidt på Søren, han mener nemlig at Julen er ovre til Nytår. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julepynt. |
|
|
Knus fra Lene Silas født d. 24. sept. 2006 kl. 23.12 3740g og 53cm. Status 7. nov. 5200g og 60cm. lang. Alexander født 11-01-2003 Lækker næsten ny Wintec 2000 med cair sælges. OBS: Bolig søges til leje.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| julepynt. |
|
|
herhjemme bliver der pyntet op den sidste dag i november, så vi vågner 1 dec med julehygge 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uha jeg glæder mig helt |
|
|
Jeg pynter op 30. november eller lørdag inden 1. advent. Julen falder jo på en søndag i år, så vi bliver snydt en smule, hvis der så også er 4. advent...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja, forrige år... |
|
|
pyntede vi op d. 30. oktober men det var pga. at vi hver week-end i hele november have julehygge for vores familier... 10 pers. lørdag og søndag til æbleskiver og julehygge. Vi fik set stortset hele familien - dejligt... Men 4. juledag røg al pynt ned - der havde jeg fået nok . Normalt elsker jeg alt ved julen, men det der var lige i overkanten... I år pynter vi op i uge 47, da vi holder julefrokost for vennerne d. 25. november - og pynten kommer ned mellem jul og nytår. Selvom julen varer til Hellig-Tre-konger, så nyder jeg at gå ind i det nye år, i et helt rent hjem... På arbejdet pyntede vi faktisk op i dag - selve julestemningen manglede lidt, men mon ikke den kommer i løbet af de næste par uge... Generelt glæder jeg mig til julen - og det at butikkerne allerede er begyndt generer mig ikke synderligt... Det kan jeg ikke hidse mig op over.
Hilsen Gitte - Ytringsfrihed i DK? Åbenbart ikke... - Der tages forbehold for fejl af enhver art.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|