|
|
| hva mener i om traver?? |
|
|
Hej vil lige høre hva jeres mening egentlig er om at anskaffe sig en "TRAVER"... Der er jo mange smukke og velgående imellem men hva mener i... Hvis jeg skulle have en ville den skulle bruges til dressur og skovtur.. Kan man få en der kan det.. eller er det bare hesten som man skal holde sig langt fra.. kom nu sig jeres meninger!!
hilsen anita
VØLUND OG BELLA DONNA
Medlem af : Discount heste og pony vanrøgternes klub : DHPV
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skovtur |
|
|
Hvis det er til skovtur så er det helt OK. De er tit velopdragne og nemme at omgås. Men hvis du har bare lidt planer om at få det sjovt med at ride dressur, så er det ikke en traver du skal øve dig på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| suk, nu igen |
| Forfatter:  |
webster |
| Dato:  |
03-11-2006 19:08 |
|
Hvis du bruger søgefunktionen, vil du finde utallige debatter omkring lige nettop dette spørgsmål. Og husk på at hesten ikke er bedre end den der rider den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| traver... |
|
|
hva er problemet med at ride lidt dressur på en traver ???
VØLUND OG BELLA DONNA
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Zappa er ikke en fisk |
|
|
har ikke så meget erfaring med travere, men dem jeg har set inde på markedspladsen har der da været nogen stykker som har gået pænt dressur... og de fleste kan vælg lære det... og så er det tit billigt at anskaffe sig en traver
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| travhest? |
|
|
Hej- jeg købte en travhoppe sidste år til jul-og man kan ikke være gladere for en hest. Den står imellem en masse dressurheste på en rideskole- men jeg ville ikke bytte med nogen af dem. Nu bruger jeg den mest til tur- den er fremadgående og modig-passerer ALT, også selv om den er bange. Når det er dårligt vejr, har vi en dejlig ridehal- her drejer det sig mest om for hende at jorde( overhale) de andre heste- men hun har nu lært at gå langsom trav og galop og volter- men hendes tålmodighed er da ikke så stor, at hun kan lide, når nogen forsøger dressur på hende- til gengæld er hun tosset med at springe.Der er et billede og en video af hende på min hjemmeside, www.123hjemmeside.dk/erantis, hilsen Britt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| de er som regel gode til skovture.. |
|
|
de er tit nemme at have med at gøre fordi de blir kørt til i en tidlig alder og oplever flere ting end en almindelig 2 års dv f.eks gør. men vil ikke lige frem sige at det er noget til dressur, ivertfald ikke hvis man vil op i la klasserne, deres bygning er ikke bygget til at lege dressurheste, de er fremavlet på at kunne løbe stærkt og ikke til at gå dressur, men man ser til tider nogle der springer godt og højt, dog uden nogen yndig teknik men over kommer de da synes det godt at nogle vil købe en traver, ellers skulle de have været slået ned og det ville også være synd, for de er jo søde nok og en fin hygge hest til rytteren der ikke har store ambitioner, men som bare godt kan lide at nusse om den og give den gas i skoven de er også gode som selskabshest, da det ofte er vant til mange andre heste. også er de billige- kanon for dem som bare vil have hest fordi det er en hest og fordi de er dejlige og fordi man ikke selv vil det store. mange af dem er til med kønne heste 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsaa |
|
|
Ja min mening er at en hest er, hvad man gør den til. så man burde da kunne ride noget dressur på en traver, måske kræver det bare en del mere træning end en "normal" hest? men heste er jo så forskellige.. så det er svært at sige. men jeg mener ikke der er noget i vejen for det. dog skal du lige overveje hvor langt dinne dressur planer går. om du har planer om L klasser eller grand prix hehe.. go fornøjelse Mvh Sandra
- den heldige ejer af verdens bedste pony Tequila, Og 1 stk lækker plag efter capetown S, Midnights Medina. Nu med halvpart på Nerenia (Monty) Og den heldige springrytter til Okholms Gaia og Marbækkens Iben
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er sikker |
Ratster Zoo |
03-11-2006 20:20 |
|
på at du kan ride dressur på en traver (Så vidt jeg husker er skridt, trav og galop dressur, så hvis hesten ikek han det er den ikke tilredet  )
Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter Den som aldrig laver fejl, laver heller ikke meget mere. Tamrotte ejer, og STOLT af det Shetlands pony - en stor hest i en lille pakning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Man får ondt |
|
|
i måsen... Skrev et indlæg den anden dag, hvor jeg gav udtryk for min beundring af de mennesker der rider på travheste... De må have verdens mest feste baller... Den vi har er MEGET velegnet som kørehest... Men comforten på ryggen af hende svarer til en gammel Nissan Patrol...
Zamangah Flot jumpe sælges. Welsh Cob hingst, 18 mdr. u. papirer sælges, se præsentation. Vi kører brudeparret i hestevogn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad mener I om travere. |
|
|
Købte også en traver af en avler for et par år siden og jeg vil ikke bytte min pragtfulde hest for noget! Han var rigtig ked da han kom hjem fra banen og havde ingen gnist i øjnene - hans skade havde også været brudt op igen. Da han var blevet 5 år mente ejeren/avleren ikke at han skulle løbe igen, men i stedet sælges som ridehest, hvilket han sagtens skulle kunne bruges til ifølge dyrlægen. Jeg købte ham så og red en del skovture, men begyndte jeg at forlange noget af ham stod han helt af. Han havde åbenbart fået for mange krav og kunne ikke rigtig kapere flere. Derefter kom han til at stå stille under graviditet og barsel, og nu graviditet igen - hmm.. Kan nu se på ham, at han er klar til at lave noget igen - han trænger vist til at der sker lidt mere igen, men øv,øv, for det varer lidt inden jeg bliver klar nu vi skal have en lille mere til februar. Nå, men hvorom alting er, så har jeg store planer om en lille vogn at spænde ham for og så skal vi selvfølgelig igang med ridningen igen og vil også ned på banen at have undervisning når den tid kommer. Har godt læst de andre tråde med at travheste er meget svære at sidde på (det synes jeg også min er)og at der skal benhårdt arbejde (så langt er jeg ikke nået endnu) til at få dem til at gå ordentligt osv., men jeg er jo også kun hyggerytter og har ham for fornøjelsens skyld og så betyder det ikke så meget, at han aldrig bliver den store dressurhest. Bare vi begge hygger os med det vi laver . Jeg elsker min travhest . Mvh Anja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skovtur og let dressur |
10vildeheste |
03-11-2006 20:33 |
|
En traver er en glimrende hest, hvis den skal bruges til skovture og let dressur - men har man ambitioner om La og derover er det ikke hesten, fordi den rent fysisk ikke har hvad der skal til, og så bliver den daglige træning hurtigt "op ad bakke"...og så ender man med at sælge den i løbet af kort tid - og så ender det stakkels dyr som kastebold...hver gang jeg skriver det her i en debat får jeg prygl, men fakta er bare, at det ofte er sådan det går...og sådan er det også gået for flere traverfortalere herinde (blandt andet dem der havde det dårligt med min holdning for et år siden) Man køber hesten - ofte fordi den er billig - man rider tur og har det rigtig hyggeligt med det - og så begynder man at springe og ride lidt dressur - og lige pludselig dukker ambitionerne op - ganske ud af det blå - og så vil man mere, og før eller siden når man så travhestens maksimale ydeevne som ridehest, og træningen bliver en plage for både hest og rytter... Derfor synes jeg man skal tænke sig rigtig godt om før man køber en travhest - man skal virkelig være 100% sikker på at man kan "nøjes" med skovture og let dressur og spring...kan man ikke det, skal man købe en anden hest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skovture.. |
|
|
Hej jeg har selv i mine unge dage "motioneret" travere, min erfaring er at de er fine skovturs heste men ordentlig dressur kommer de aldrig til at gå det ligger ikke i deres gener , de er jo avlet specifikt efter at kunne trave. Det er et spørgsmål om ambitioner..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| travere |
Mette_H |
03-11-2006 21:47 |
|
hej.. jeg synes også de er søde .. jeg kender en traver jeg rider lidt spring på n gang i mellem og han er da dejlig.. De er gode (som sagt mange gange)til skovtur dressur og nogen gange spring. Men jeg må nok indrømme jeg vil nok ikke købe en traver, men jeg ville heller ikke købe en ny fjordhest mere (selvom de er dejlige ) men hvis du gerne vil have en, somregel billig, tur-let dressur hest, så tror jeg traver er en god race til dig  Kuns Mette
Stævnejakke og bukser TILSALG Lækre lærige bøger om ponyer og Black Beauty. TILSALG
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| travere |
lulubalu |
03-11-2006 21:54 |
|
Jeg har engang redet en traver, og den var super sød men havde INGEN! talenter mht dressur. Men de er tit gode skovtursheste eller spring - som regel på et let niveau 
Stor hest med springevner/talent søges. Race fuldstændig underordnet, bare over 1,60. Vallak, hoppe eller hingst - bare noget der kan hoppe (;
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aldrig... |
|
|
Aldrig vil jeg have en traver. Ja mange er søde og nemme, men ikke på en dressurbane, og heller ikke på en springbane. Jo en del af dem kan hoppe (som en anden nævner dog ofte uden den store teknik), men det er ikke altid nemt at styre dem rundt på springbanen. Velgående travere vil jeg mene, der er MEGET langt imellem. Ja de er billige (men det siger vel også noget om , at de ikke er særlig eftertragtede som rideheste). Men en billig hest koster jo ligeså meget i foder-, smed- og dyrlægeudgifter som en dyr, så hvorfor ikke vente lidt længere med at købe hest og så købe en bedre. Til skovtur, tjoh men ville det ikke også være rart med en behagelig galop i skoven? De er avlet og bygget til at trave stærkt med en vogn efter sig, ikke til at bukke nakken og samle sig rundt på en dressurbane. Man køber jo heller ikke en araber, hvis det man mangler er en hest, der kan gå foran en plov eller slæbe træstammer i skoven. Jeg kender en pige, hvis forældre for mange år siden købte en billig traver til hende. Hun er en rigtig dygtig rytter, men hvad hjælper det, når hesten ikke kan mere end en LX uden galop. Den kan gå et nydeligt travprogram i Lc holdning, så længe der ikke skal laves sidebevægelser og skiftes tempo, men så er det også det. Det var bare så synd, at de ikke ventede ½-1 år og så brugte de sparede opstaldningspenge på en ordentlig hest til hende, da hun red så pænt (hun har for længst mistet interessen det samme har lillesøster, så nu står hesten bare og glor i sin boks på rideskolen). Men har man lyst til en travhest, ja så køb da en, bare jeg kan blive fri  .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
tøs |
04-11-2006 07:39 |
|
En frieser er også en traver... De er heller ikke alle lige nemme at sidde på. Men flere af dem kan da godt gå en ok dressur... Det er vel et spørgsmål om træning... Jeg kender flere travere der går western...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ngyjgyju |
|
|
jeg har haft tre travheste i tidens løb,og det var kun den ene der havde løbet travløb og enda i 12 år...og jeg må tilstå at ham der havde løbet travløb et helt liv,var den mest velopdragne hest jeg nogensinde har haft i min stald...jeg var meget glad og tryg ved at ride ham  ...han blev desværre kun 13 år  ellers havde jeg stadig haft ham som selskabshest.så til skovtur vil jeg sige ja det kan du godt...men som med alle andre heste er der ikke to der er ens,men prøv dig frem,du vil nok se at dem der har løbet trav er meget nemmere end dem der ikke har.
***nu med isbuk,welsh og haflinger***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Travheste..! |
|
|
Nu har jeg ikke læst samtlige indlæg i tråden.. Men som jeg står nu er en travhest ikke et problem for mig at købe, til DRESSUR... Man skal bare undersøge hesten super godt og være sikker på at benene kan holde.. Jeg red engang en travhest for rideskolen, hvis jeg skulle have haft startet ham ville det være i en LB dressur.. Min gamle hest, dog kun halv traver, startede jeg da LB1-2 på, med placeringer.. Så det kommer meget an på din ambission og hvor hårdt du vil træne.. Det kostede mig mange kampe og nedture, men også FEDE ture for travheste er så specielle i hpvedt at de er helt fantastiske... Det er min holdning til traver..!
Hilsen Jette <3Hvil i fred Loke. Død D. 24-8-06<3 <3Elsker dig af hele mit hjerte<3 <3Du vil altid være en del af mig<3
Medlem af Møllers fanklub. Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Travere.. |
|
|
De travere jeg har set gå løb er super smarte  Dog ville jeg aldrig selv eje en af slagsen. De travere jeg har mødt har været umulige at ride samt bund umulige at have med at gøre pga. deres hysse temperament.. Travere siger ikke mig noget personligt ridemæssigt eller som type, men selvfølgelig kan de være forkert til en person og god til anden - sådan er det jo med alle racer 
M.V.H. Riderlykke 
...bag skyerne er himlen altid blå...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis... |
TinaCR |
04-11-2006 08:41 |
|
Du vil ride dressur på højt plan, er det nok ikke en traver du skal vælge. Min veninde havde engang en traver som hun både red dressur, spring og tur på. Han var faktisk en udmærket springhest - modig, lydig og ville gøre alt for sin ejer. Dessuren kneb det lidt med, men han ville nok kunne gå en hæderlig LB, omend ikke helt så elegant som mange af de millionheste man ser rundt omkring. Dedt var svært at få ham til at gå en tretaktet galop, men det kunne lade sig gøre når man fik ham samlet ordentligt. Positivt var det så, at traven var ret taktfast, og når han blev samlet, begyndte han faktisk at kadancere (staves?). Tur var han perfekt til. Var ikke bange for noget, og kunne både skridte en fredelig tur, og løbe stærkt i både trav og galop Han havde heller intet problem med at falde ned igen lige bagefter. Hmm, savner ham faktisk lidt, og det gør min veninde også. Han måtte desværre aflives pga. spat i begge bagben.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Travere.. |
Christina qvottrup |
04-11-2006 10:12 |
|
Er det ikke med travere som med alle andre reacer..Nogen egner sig bedre end andre.. De 2 travere jeg har..(som begge er løbsheste) Er meget forskellige.. Den ene er dejlig og være på, han går i holdning og har en super galop.. Den anden er som et bræt og ride på, med stiv ryg og ingen samling og helt død i munden.. Tror det handler om hvordan de er behandlet fra små og hvilke linier de er efter, hvordan de er trænet osv. Og selvfølgelig..hvordan de er redet.. Men sådan er det jo også med en DV.. Så vidt jeg ved er man vel også begyndt at bruge trav blod i springheste.. De besider en kæmpe vilje og masser af mod..Det er da ikke det værste at ha i en hest..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| traver...,. |
|
|
hej Mange tak for alle jeres svar... Det har givet mig lidt at tænke på.. Men hvis de er flere der har lyst til at komme med deres meninger eller erfaringer.. Så kom med det! Hilsen anita
VØLUND OG BELLA DONNA
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| "dressur" traveren |
|
|
well, jeg er blevet meget positivt overrasket over de travheste jeg på det seneste har mødt. jeg har faktisk part på en traver nu. og han er også gammel løbshest. planerne for ham er at han primært skal være springhest, da det er ejerens hovedinteresse, og han er nu også helt tosset med det. men jeg er nu primært dressurrytter. så jeg forsøger at ride ham som dressurhest. og indtil videre er jeg også blevet MEGET positivt overrasket her. hans temprement er alt for godt. han arbejder så godt under en. og hvis du beder ham om noget han ikke kan, så forsøger han virkelig. nej, han kommer aldrig til at gå høje dressurklasser, men hvis jeg skal være helt ærlig, så tvivler jeg også på at jeg nogensinde bliver god nok til det.  og ja, det kræver MEGET hårdere arbejde at få ham til at gå som en dressurhest, end en der var avlet til det ville. men jeg KAN nu engang godt lide en god udfordring 
"Why don't you ask the little people who live in your potatoes?"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Riderlykke. |
staldhestely |
04-11-2006 13:52 |
|
Enten har du ikke mødt ret mange travere, eller også er der noget du har misforstået. Jeg har haft heste i mange år, de første mange år dv og rideheste og de sidste 6-7 år travere og rideheste. Og at travere har et hys temperament, det er i mine øjne direkte forkert. Selvfølgelig findes de, men det er mere undtagelsen end reglen. Jeg er helt enig i at det kræver en hel del tålmodighed at lære dem at gå samlet, og at de nok ikke besider det helt store dressurtalent. Men hvad angår temperament, så vil jeg helt klart vælge traverne. Deres fantastiske temperament og deres samarbejdsvilje, er hovedårsagen til at fordelingen i min stald er vendt fuldstændig rundt, nu har vi 5 travere og 1 ridedyr, hvor det før var omvendt. Jeg er så efterfølgende blevet mere bidt af travsporten end jeg nogensinde har været det af ridesporten, men det der fik mig til at ændre kurs var til dels hestenes gode sind. Hilsen Helen.
HUSK IGÅR DRØM OM IMORGEN LEV IDAG.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
Line Rønn |
04-11-2006 13:57 |
|
Kunne aldrig selv drømme om at købe en. Men stod man fx og manglede en selskabshest kunne de jo sagtens bruges, de koster jo heller ikke særlig meget. Har da også set flere af dem som sagtens kan springe. Men kunne som sagt ikke selv tænke mig en traver.
Line Rønn Den heldige ejer af Norddalens Ronaldo En rigtig hest er en pinto
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| staldhestely |
|
|
"De travere jeg har mødt har været umulige at ride samt bund umulige at have med at gøre pga. deres hysse temperament.." - Ved ikke om det er det som du svarer på her: "Enten har du ikke mødt ret mange travere, eller også er der noget du har misforstået."  Men som jeg skriver så er dem jeg har mødt været sådan - jeg skriver ikke at alle travere er sådan  Så jeg mener ikke jeg har misforstået noget for skriver jo bare min mening 
:D M.V.H. Riderlykke 
...bag skyerne er himlen altid blå...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Travere.. |
|
|
Jeg ville for alt i verden ikke bytte min traver med nogen anden hest. Han går gennem ild og vand for mig. Vi får dressurundervisning, og han bliver aldrig god til det. Men i distance er han perfekt, har vundet 2 lb ca 45 km og 3 la ca 65 km i 9 starter. Desværre er han skadet, og fremtiden ser ikke så lys ud.. 
"At fuldføre er at vinde"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| traver |
|
|
hej det er vel med traver som, så mange andre. nogle kan lide dem andre kan ikke. Jeg har selv lige køby en 4 år hoppe, som helt klart skal bruges til ridning. Jeg har i forvejen en araber og dem er er der også en masse fordomme om. Men min araber er ikke vild og tosse som racen tit for skyld for, hvilket min traver helle ikke er. Jeg tror at man kan komme lang med trav heste, med den rigtig træning og tålmodighed. de skal lige som araberen tages på en anden måde. Men vil helt klart sige køber man en traver, skal man være forberedt på,at der skal arbejdets.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| travhest |
smukke-ped |
04-11-2006 15:03 |
|
det er ikke en hest jeg selv gad eje...ikke en race jeg ser noget stort lys i!! jeg har endnu ikke mødt en af slagsen der har været normal... men for dem der kan li den er det sikkert en dejlig hest..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kan ikke |
|
|
se problemet i at købe sig en traver. Det kan blive ligeså god en hest som alle andre. Naturligvis er der lidt forskel om man får fat på en unghest der ikke ahr gået løb - eller om det er en med 200 løb bag sig. Mere den ahr gået sværere er det naturligvis at ændre dens travgang. Men det kan der arbejdes på.
Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet, intet midt i mellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ridderlykke - |
merhaba |
04-11-2006 15:39 |
|
Jeg synes da du har været uheldig med de travere du har mødt. Min opfattelse af dem er bestemt ikke, at de er "hysse". Hvad evnerne som ridehest angår, så handler det naturligvis om noget nedarvet, men også om hvor dygtig en rytter, man er. Det er ikke jordens nemmeste job at omskole en traver til en god ridehest, såvidt jeg er orienteret. Så en mindre kyndig rytter kunne nok få sine problemer med at få en velgående ridehest ud af en traver. Jeg har desværre hørt om en del tilfælde, hvor traveren stak af på skovtur - om det er fordi de er stenhårde i munden eller fordi de bare VIL ræse, det ved jeg ikke noget om.
The tragedy of life is not that it ends so soon, but that we wait so long to begin it. - W.M Lewis
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| travere... |
B...... |
06-11-2006 16:14 |
|
min tidligere travhest kunne gå LA, måske han var et særtilfælde ved det ikk?! men min nye hyp (også traver), kan ikke så meget men skal nok kunne lærer det  men det er nok rigtig, at vil man meget langt indenfor dressur, skal man ikke udelukkende kigge efter travheste. D er dog Ofte gode til at springe...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|