|
|
| Min nye hest indlagt IGEN.. |
|
|
Ja det er virkelig en trist dag idag..  Mirco ankom Onsdag d. 18 OKT-dejlig aften.. Torsdag morgen skal han på fold med min hoppe, han går pænt ved siden af mig hele vejen, ind gennem lågen, og så sker det.. han flår et ordenlig hul på skulderen på en jernlukkemekanisme til lågen. Babubabu ind til KVL, 33 sting rigere, indlæggelse i 4 dage.. HJEM IGEN..juhuuu.. Så idag er han rigtig skidt tilpas, snottet løber, spændt mave, godt hævet i halsen fra Antibiotika indsprøjtningerne, og bare rigtig trist at se på..babubabubabu i en trailer ind til KVL i snestorm.. Nu står min smukke dreng igen indlagt.. Denne gang i isolation..Jeg kan slet ikke holde det ud mere..Det er bare forfærdelig med sådan en start for ham.. Nu kommer han IKKE hjem før de har ALT under kontrol, jeg vil simpelthen ikke, jeg ville slet ikke have haft ham hjem første gang da det er et stort kødsår med lomme i, og derfor meget svært at holde. Han er under opsyn 24 timer i døgnet derinde, hvilket beroligere mig en smule. Og min egen dyrlæge har aften/nattevagten de næste dage derinde, og hvis der er en der er perfektionist er det hende. Åhhh jeg har det ad helvede til ligenu..  Den store smukke knægt fortjener bare ikke alt det her MØG!!! Jeg ville bare af med min afmagt.. Håber der er nogle der gider smide et par ord..  Det er fandeme hårdt med en ny hest man ikke kender rigtigt og så det her sker.. Triste hilsner fra Margit
En sand ven er en der tror på en, når man selv er holdt op.
Min nye hest Mirco www.heste-nettet.dk/lo...7763/full/ Livet er til låns-lev det fuldt ud! Medlem af Amagerklubben "a lots of yeeehaaaa"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ny hest |
| Forfatter:  |
pjemm |
| Dato:  |
01-11-2006 17:51 |
|
Jeg håber ikke denne start på jeres venskab vil være kendetegnende for resten! Jeg kan godt forstå du er i kulkælderen, alle de store forhåbninger og forventningens glæde, og så totalt antiklimaks. Rigtig god bedring. :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ej noget... |
|
|
Hø... Kan sagtens følge din sindstilstand... Det er da bare det værste.. en ting er den økononiske lussing, men også at alt hvad der kunne gå galt med din nye stjerne er gået galt!!! Han er i trygge hånder og det er jo godt! Held og lykke og hurtig bedring til din fine fyr. opmundrings kram Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pjemm.. |
|
|
ja det er bare rigtig hårdt at se på..han står jo bare der og ser trist ud, og man kan intet gøre, andet end at køre ham fra A til B og håbe de kan hjælpe ham HURTIGT så han igen kan blive den store glade dreng..  Og nej jeg håber virkelig heller ikke dette skal være kendetegnet for vores kommende venskab..det ville jeg slet ikke kunne holde ud.. Mange tak for hilsnen om dog bedring Pjemm  Hilsner fra Margit
Min nye hest Mirco www.heste-nettet.dk/lo...7763/full/ Livet er til låns-lev det fuldt ud! Medlem af Amagerklubben "a lots of yeeehaaaa"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| åhhh altså... |
|
|
Hvor har jeg bare ondt af dig!! Jeg håber han kommer godt over det, både fysisk og psykisk. Jeg tror nu på at dette binder jer tættere sammen, end det giver en negativ tillid... Vær så meget ved ham du kan, opmuntre ham med hyggeligt samvær...han mærker din varme - tro mig. Knus May.
Vores sorte perler Frieseren Thundra & Shetlandsponyen Clyed Hestene er vores partner og ledsager gennem livet Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder Vær ydmyg Sig tak
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Lene Højland |
|
|
Mange tak  Ja han er en dyr herre ham Mirco..det er ligefør han bliver dyrere end min hoppe har været gennem 15år..VILDT!! Det er nu mest det at han står og har det skidt der går mig sindsygt meget på..(ved jeg godt du også ved) men pengene er da også trælse at skulle af med.. men som en dyrlæge engang sagde.."har du for mange penge så køb en hest, så svinder det hurtigt i din pengepung" og det ved vi jo alle er en del af det at have hest..desværre..men jeg kan ikke leve uden.. Hilsner fra Margit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| May & Gitte |
|
|
Tak for jeres søde ord..det varmer.. jeg håber heller ikke han forbinder mig med det negative, selvom det har været mig der har skullet rense ham og sågar stikke ham. Han var meget træt af mig igår og veg fra mig i boksen når jeg kom ind..Men idag opsøgte han mig i boksen inde på KVL og stod med hovedet i mine arme..eeej jeg er en rigtig tudemarie idag Hader når mine dyr har det så dårligt som han har. Hilsner Margit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du får.. |
Stephanie/Heidi |
01-11-2006 18:15 |
|
Også lige et KÆMPE tøse krammer fra mig... Det er bare så synd for Mirco og dig med den start. Han er bare for god, han har bare taget alt det her med knusende ro... Kan godt forstå din afmagt, for jeg ved, hvor meget du havde glædet dig, til at få ham hjem... Godt at høre at Elin er på vagt de næste dage, så ved man han er i gode hænder... Op med humøret Margit, du får et KÆMPE kram i stalden i morgen tidlig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Aj det er simpelthen - ja jeg mangler sq ord. Krydser hva krydses kan for en rigtig god (og hurtig) bedring!!! Åh hvor synd!!! !!! Varme tanker herfra!!!
Mvh Connie Nu officiel klapper af Frøsanggårds A'Capo - det perfekte føl
www.aesel.dk www.wmgalleri.webbyen.dk
Hvis du altid gør, som du altid har gjort vil du altid få, hvad du altid har fået
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Heidi: Mange tak, du er simpelthen indbegrebet af en sand ven og du har VIRKELIG været der hele vejen gennem dette helvede..Både med kørsel og pleje af Mirco og mig ikke mindst Jeg er dig virkelig dybt taknemmelig, det håber jeg du ved!! Mrsheaven: Mange tak for dine søde ord..Jeg er virkelig bare så ked og havde bare glædet mig HELT VILDT til at få ham hjem og lære ham stedet at kende og mig ikke mindst..Det er røvhårdt det her..Tak for din varme tanker.. Hilsner fra Margit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det har jeg prøvet... |
Tine (Ego A Go Go) |
01-11-2006 18:23 |
|
... jeg havde haft Chancellor (drømmehesten, den nye dyre dressurhest) i 1 dag, da han prøvede at hoppe over et hegn og skar hele inderlåret op. Han måtte have dyrlæge hver dag i ugevis og kunne ikke rides i flere måneder. Det var enormt trist, selvfølgelig mest for ham, men det var bestemt heller ikke sjovt at se sin nye hest stå dopet i en boks. Han blev heldigvis firsk igen og er den bedste hest jeg nogensinde har haft. Håber og tror at i nok skal komme over det begge 2. Selvom det er et helvede nu, er det hurtigt glemt når han er frisk igen.
Vh Tine  Hestens Urtehave- ny hjemmeside
Urtemix, Plejemidler, Loppefrøskaller, Hyben, Hvidløg osv. Go Go sælges/udlånes: dejlig 3 års kat. 1 pony, god kapacitet og kæmpe udstråling. www.heste-nettet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har netop talt |
|
|
med en af dyrlægerne fra KVL, og min smukke dreng har været en del igennem, bla. smertestillende, behandling af "bulen" på halsen, de køler den pt. meget grundig rens af hans kødsår, og resten af stingene er taget. Han blev bedøvet da han absolut ikke var spor samarbejdsvillig, og som hun sagde "han er "lidt" stor at danse rundt med" Åhhh hold op..sølle 174 i stg. og små 720Kg, det er da ikke så galt.. -Og ja han har ski da tabt 15kg siden sidst han var derinde(1 uge siden) -så kom ikke ikke her... Nå men ihvertfald så er han ok, men træt af at blive pillet ved efterhånden..Min "lille" skat..savner ham SÅ meget..  Vrææææææl fra Margit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej Nej Nej |
|
|
Hvor er det synd for jer begge. Håber det snart er jeres tur til lidt held, God bedring.
Jeg vil elskes for den jeg er, ikke den moden foreskriver jeg skal forestille, at være.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej margit |
|
|
hvor er du bare uheldig med ´mirco, føler med dig og sender jer de varmeste tanker. han behøver ikke nødvendigvis forbinde dig med noget negativt, ved ikke om jeg sagde det dengang han kom til skade med skulderen, men min lille mand blev kastreret og det havde vi glæde af i knap 4 uger, og det har kun knyttet os tættere sammen, han stoler blindt på at hvad jeg gør er rigtig. op med hovedet pia
8-)intet er umulig for den som bærer viljen i sit hjerte!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Årgh.. Stakkels hest og dig Jeg kan levende forestille mig, hvordan du må have det. Alexia blev indlagt på KVL for små 4 uger siden, og der beholdt de hende heldigvis til hun var 100% rask, hvilket jeg var meget taknemmelig for, netop fordi de bliver overvåget 24 timer i døgnet. Jeg krydser fingre for, at det vil gå bedre denne gang, så du kan komme til at lære din nye hest at kende  Mvh. Julie
--- Nu med Alexia af Vodagergård til låns!
*Dansk Oldenborg Avl*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor er |
|
|
Hvor er det bare surtmed sådan en omgang, synd for jer begge. Håber han i det mindste nåede at få lækker hale i weekenden inden alt det her møg 
Hilsen fra LISE
"Udsæt det kedelige til i morgen. Det kan GODT vente!"
...med part på Lancome og Rigola ♥ - fordi hopper hopper højest og hurtigst, og fordi to heste på 5 er sjovere end een på 10! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Han har godt |
|
|
været uheldig  Jeg håber han snart bliver bedre så du igen kan få en glad hest. God bedring til "det lille pus".
Belgiske hyrdehundehvalpe (malinois) med DKK-stambog søger absolut gode hjem.
Ingen er både ærlig og fjendeløs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Mange tak for jeres tanker, det er dejligt der er nogle der tænker på min dejlige dreng Jeg savner ham i stalden, og har ski svært ved at ligge det fra mig..selvom jeg ved han er i gode hænder og bliver passet og plejet efter kunstens regler osv.. Han bliver renset i såret flere gange og får lidt smertestillende og ellers antibiotika mod den infektion han har i kroppen efter de aggressive bakterier fra såret, han er stadig lidt snottet, men jeg håber han ser bedre ud her kl 14 når jeg tager over til ham(bor 5min fra KVL)han havde så triste øjne igår, det gjorde fandme ondt indeni mig at se ham sådan Og jeg var lige på nippet til at blive hys derinde igår over at stå og VENTE på en dyrlæge GRRR man føler bare det tager 700år før de kommer over og tjekker ham.. Jeg skriver når jeg har været ovre og overhælde ham med opmærksomhed og MASSER af kysss  Lise: han nåede aldrig at få vasket sin hale i Magic..Han var ikke lige i det bedste humør i søndags, og mandag kom min dyrlæge og gav ham stuearrest i boksen..vrææææææl..men jeg gør det ligeså snart han må komme ud af boksen, de har jo varmt vand i slangen derinde dejligt! Hilsner Margit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejhej allesammen |
|
|
Ja jeg var jo inde hos min smukke dreng igår kl 14 Han har det ok igen, men jeg vil ikke have ham hjem før han er 110% klar til det, hans sår er tørt nu, det væsker ikke længere og snottet forsvandt allerede første dag derinde. Han var frisk og kontaktsøgende igen.. spærrede for mig hver gang jeg ville ud af boksen osv..og ville MEGET GERNE masseres på halsen(den dumme side) så jeg håber han igen er sådan nu her idag kl 14, for så har han da i det mindste ikke fået "mor fobi" men kun "doktor fobi", hvilket er fortåeligt efter alt dette han har måttet igennem, med nåle dagligt og renses i sår osv osv... Jeg skulle også gerne få svar for de svaberprøver fra snottet og den i såret idag..nu må vi se..men de er helt rolige omkring hans situation derinde..han måtte gerne komme hjem her i weekenden, men efter sidste omgang ja så tror jeg liiige jeg strækker den til næste uge.. de siger han nok skal blive fin hurtigt, meeen det sagde de også for 12dage siden.. denne gang bestemmer jeg tempoet basta  EEELLLSKER min store knægt  Han er virkelig bare dejlig og så helt utrolig rolig og god i hovedet..jo jo det skal nu nok gå godt med ham!!! Hilsner fra Margit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jubiii |
|
|
Min store smukke dreng skal med hjem imorgen  Glæder mig så meget, hans sår er helt tørret ind nu, og han frisk og rask. Han er ved at få lagt forsko på derinde nu. Han havde nogle revner i begge forhove da jeg fik ham (d.18okt.) og han blev beskåret i forrige uge på KVL, men da syntes vi at vi ville vente med sko pga. han jo ikke måtte rides. Men de trækture vi gik var nok til at revnerne gav sig mere, så derfor blev vi enige om igår at han skulle have forsko på indtil videre så revnerne kan sætte sig.. Ud over det er han som sagt en vågen herre med et super godt hoved, ikke på NOGET tidspunkt har han opført sig fjollet eller dumt om man vil. Han har vundet mit hjerte BIG TIME!!  Nu vil jeg bare have ham hjem.. Stadig ingen fold men alle de gå/ skridt ture jeg vil. -tror så liiige vi venter med skridtture, da han ikke er redet i næsten 5mdr...og de sidste 3uger ikke været ude andet end de få ture vi måtte gå..såeehh tror i ikke man liiige skulle vente med det piger?? Tror først det bliver når jeg må lukke ham løs i ridehallen inden..hehe.. Mange glade hilsner fra Margit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Åh hvor godt!!! !!! !!! !!! !!! !!! !!! !!! !!! !!! !!! !!! !!! Det glæder mig virkelig!!! (Hvor i alverden finder du de fede smileys??? ???)
Mvh Connie Nu officiel klapper af Frøsanggårds A'Capo - det perfekte føl
www.aesel.dk www.wmgalleri.webbyen.dk
Hvis du altid gør, som du altid har gjort vil du altid få, hvad du altid har fået
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
Louise(Lukas) |
08-11-2006 15:06 |
|
Hvor er det dejligt, at han må komme hjem igen. Så må vi håbe, at der ikke kommer flere komplikationer. Jeg skal nok krydse fingre! Det er nok meget fornuftigt at vente med at kravle på ryggen af ham, til han har fået strukket benene i ridehuset  Ellers kunne det blive noget af en rodeotur 
Louise - med George Kanin og Lukas Hest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stort tillykke |
Titta |
08-11-2006 15:40 |
|
hvor er det godt at du får din smukke hest hjem, det er så surt med syge heste, var tæt på at miste min for 3 uger siden pga forhøjet tryk i hjernen i forb. med en infektion. Glæder mig til at høre nyt om hvordan det går med ham
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej tøser!! |
|
|
Ja jeg er også super glad igen.. Han bliver en kanon hest er jeg sikker på!!! han er frygtløs, kigger ikke på "spøgelser" osv..Han skal nok blive en fin hophest!!  Og forhåbentlig har vi haft vores del af ulykke  Connie: jeg kan ikke finde ud af at sætte et link ind desværre, men sjove det er de, der er også de mest tossede lydeffekter.. MrsHeaven: Nej jeg tror også liiige han skal en tur i ridehallen inden jeg skal have min skrøbelige knogler op på den store hophest.. Titta: Det lyder skrækkeligt med din hest..øv.. Jeg skal nok sende billeder af mulen når han er kommet hjem, men opretter den inde på opslag& billeder.. mange tak for jeres søde tanker alle sammen..  Hilsner fra Margit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Juhuuu |
|
|
Så kom min smukke dreng endelig hjem igen  Han gik lige op i traileren (som altid).. Ud og gå tur med mutti, det tog han også super flot, selvom han ikke har været uden for sin boks i 8dage..snøft. Han er bare en stjerne "den lille".. Nu skal vi snart igang håber jeg.. 10dage ca. så er det foldtid-ENDELIG!!!Men har bestemt mig for at han skal løs i ridehuset INDEN fold, da han ikke kender hverken hestene eller folden for den sags skyld(han har ikke været på fold overhovedet siden jeg fik ham d 18okt.) Så der er nok en del spilopper i ham og dem kan vi vist ligeså godt få rystet af os INDEN fold.. Håber alt nu bliver bedre, ellers bliver jeg godt nok ked.. Tak for alle jeres søde tanker og ord, de varmede virkelig(også i den anden tråd) det har været en ordenlig omgang med min nye hest, men nu kan det da vel for pokker kun blive bedre??? Mange hilsner fra margit 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Alt hvad der kan krydses ! |
|
|
Jeg krydser det hele og håber, at I begge får en positiv oplevelse i ridehuset. Glæd dig over, at du MÅ have brugt din uheldskvote. 
OLDENBORG KAN OG VIL(tror jeg) Og nu med pintmoor-stutteri. Det der er perfekt for dig, er ikke nødvendigvis rigtigt for andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|