|
|
| Hest & Rytter |
| Forfatter:  |
pjemm |
| Dato:  |
01-11-2006 17:02 |
|
Hvor skaffer man det? Noget kunne tyde på at de har neglet mine billeder og brugt det i en annonce, så det vil jeg gerne lige se og finde ud af, hvem som skal have en faktura. :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Pia... |
|
|
Kan se du bor i Fuglebjerg - du kan hente det gratis på Lundemøllen i rideudstyrsafdelingen  Vh Jannie
Stutteri Marielyst Avl af welsh sec A & F Palomino/araber hingsteføl sælges efter Mr. Chapman PAH 26, mf. Excellent Bajar SH 1007 se mere HER ...
Uddannet aut. hesteinseminør - inseminerer med fersk/kølesæd.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rideudstyr |
pjemm |
01-11-2006 17:27 |
|
Tak, det vil jeg snarest gøre, så! :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jannie |
pjemm |
01-11-2006 17:30 |
|
Nåh, er det DIG Jannie, sikke fint med online service. Kan man også få det leveret ned af trappen, hvis man slæber en krikke med derover? Jeg har ingen bil før på lørdag, og jeg gider jo ikke spadsere en ekstra gang når jeg har 5 dyr der skal luftes. :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej igen... |
|
|
Ok ja... Du kalder bare  VH Jannie
Stutteri Marielyst Avl af welsh sec A & F Palomino/araber hingsteføl sælges efter Mr. Chapman PAH 26, mf. Excellent Bajar SH 1007 se mere HER ...
Uddannet aut. hesteinseminør - inseminerer med fersk/kølesæd.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hest og rytter |
Rene/Pia |
01-11-2006 18:02 |
|
Jeg sidder med det nye hest og rytter hvilke billeder er der tale om?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| billede |
pjemm |
01-11-2006 18:03 |
|
Der er tale om dette billede: 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ??? |
|
|
Jeg forstår det ikke helt, er der nogen der har brugt et af dine privat billeder eller hvad??? Hvis ja hvor har de taget det fra???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Annonce |
|
|
Den er god nok, billedet er i bladet Tænkte oven i købet om det var din Charlie, ud fra de billeder jeg har set af ham
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| billede |
pjemm |
01-11-2006 19:47 |
|
Men i hvilken forbindelse er det sat i, er der et firmanavn? :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rettigheder |
pjemm |
01-11-2006 19:48 |
|
Jeg mistænker at nogen som har fået lov at bruge billedet eller deres reklamebureau, har solgt mit billede videre til et andet firma, derfor er det vigtigt, det tolererer jeg ikke. :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| På hjemmesiden... |
Tine (Ego A Go Go) |
01-11-2006 20:01 |
|
... billedet kan også ses på Hestens Værns hjemmeside
Vh Tine  Hestens Urtehave- ny hjemmeside
Urtemix, Plejemidler, Loppefrøskaller, Hyben, Hvidløg osv. Go Go sælges/udlånes: dejlig 3 års kat. 1 pony, god kapacitet og kæmpe udstråling. www.heste-nettet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Inden du |
|
|
Inden du gør regningen op, så skal du også lige være obs på at billedet/annoncen også er i Magasinet Hest - oktober 2006 på side 52.
Jeg har en kollega som har været ude for noget tilsvarende med aviser, hvor et bladhus havde sendt hans billede ud sammen med en pressemeddelelse - på trods af en skriftlig aftale om at det IKKE måtte bruges.
Han sendte en std. regning for misbrug til de pågældende aviser som blot betalte - så må de jo sende regningen videre til dem de har modtaget billedet fra.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvordan sikrer man sig? |
Tine (Ego A Go Go) |
01-11-2006 20:19 |
|
Undskyld at jeg stjæler lidt af din tråd Pia. Men hvordan sikrer man sig, at man rent faktisk må bruge billedet? Vi har jo lige fået lavet ny hjemmeside af prof. webbureau (eller hvad sådan noget hedder). Der er et billede på, som de har købt til os. Men kan vi alligevel få en regning en dag?
Vh Tine  Hestens Urtehave- ny hjemmeside
Urtemix, Plejemidler, Loppefrøskaller, Hyben, Hvidløg osv. Go Go sælges/udlånes: dejlig 3 års kat. 1 pony, god kapacitet og kæmpe udstråling. www.heste-nettet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Få en skriftlig |
|
|
Få en skriftlig aftale med bureauet om at de hæfter for alle krav, som måtte blive rejst mod jer af 3. mand. Skulle i så få en regning, så er det let blot at sende den videre.
Ellers spørg bureauet hvad de plejer at gøre?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til pjemm |
Ratster Zoo |
01-11-2006 21:29 |
|
"Jeg mistænker at nogen som har fået lov at bruge billedet eller deres reklamebureau, har solgt mit billede videre til et andet firma, derfor er det vigtigt, det tolererer jeg ikke." Har du fået en skriftlig aftale på at de ikek måtte sælge det?
Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter Den som aldrig laver fejl, laver heller ikke meget mere. Tamrotte ejer, og STOLT af det Shetlands pony - en stor hest i en lille pakning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| falsk alarm |
pjemm |
01-11-2006 21:38 |
|
Min "kilde" havde heldigvis taget fejl. HV må GERNE bruge omtalte billede, det forlød at det var noget hegnskatalog. Tak for hjælpen, alle. :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ratster |
|
|
Ratster - det skal man ikke have. Man køber brugsretten til et billede, og den kan ikke uden skriftlig aftale videresælge. Så Pjemm har uanset fat i den lange ende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|