Ja... Lukas er nu engang en MEGET mærkelig hest.
Normalt så vil han slet ikke snakke med mig når jeg kommer ud på folden. Men i sidste ende overgiver han sig, for han ved jo at der er "guf" i den varme lune boks.
Her over weekenden har jeg ikke været ude hos ham, og da jeg kom i går, skulle jeg bare kalde på ham, så stod han ved leddet.
Hvorfor...
Jo... Fordi hans mor kom hele to timer end hun plejer, så man må hellere være flink så hun ikke glemmer at komme.
På Staldgangen skulle han være noget af et nussehoved. Men det er der jo ikke noget nyt i. Han har en mærkelig idé om at han skal have godbider non-stop(hvor mon han har fået det tossede indfald fra
)
Den lille hest er heller ikke så lille længere... Ihvertfald har han tage et par centimeter til, og er ved at være en stor dreng(der stadig er højest bagtil
. Så stop dog med at vokse!)
Ude på ridebanen skulle han endnu engang vise sine formiddable evner som ridderhest, da den farlig drage(Alias petertyr) stod på lur.
Med stor snilde lavede lukas det der for det utrænede øje mest af alt ligner et flugt forsøg, men jeg skulle hilse at sige at det blot var for at forvirre det ildsprudlende monster.
Drager er ikke det eneste der fylder Lukas hverdag når han befinder sig på ridebanen. Der er også nogle onde mennesker der har glemt at fjerne et spring efter brug. Og min hest ved godt at hvis man ikke passer på, så løber sådan en forhindring efter en og tvinger en til at springe over sig.
Det er ikke fordi Lukas ikke kan eller tør springe. Men han vil simpelthen ikke vise sine formidable evner for fjenden. De skal bruges så det kommer bag på fjenden!
Som om drager og hestespisende forhindringer ikke var noget af en prøvelse, så var der en hest der var ved at blive spist af en trold i den anden ende af ridebanen. Den kæmpede noget imod, men menneskerne havde åbenbart besluttet sig for at ofre den til trolden. Lukas prøvede indtil flere gange at komme sin tidligere foldkammerat til undsætning, men til sidst lykkedes det mig at forklar ham forskellen på en trold der elsker hestebøffer på middagsbordet og en hestetrailer.
Men det var en god dag. Ihvertfald så han ikke nogle spøgelser