Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Køre hestetrailer i dag..
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 07:04

Jeg skulle jo hjælpe min veninde i dag, hun skal have sin hest hjem som har været i tilridning - og det skal være i dag, grundet berider skal flytte dd. også.

Men jeg tør ikke engang lukke hestene ud endnu, de har fået deres morgenmad og hø - og så ser jeg lige tiden an mht. udlukning.

Det blæser godt her og jeg er jo bange for evt. kastevinde med traileren, nu er spørgsmålet så! -

Ville i køre i det vejr her?

Lukker i jeres heste ud?

Er jeg bare vejrhysterisk eller hvad?, jeg ser nogengange spøgelser, og det jeg ser ved at køre hest i dag er bl.a en væltet trailer, eller grene/træer indover kørebanen mv.

Jeg ved jo ikke hvor slemt det er hos jer, men der skal en del til før jeg ikke lukker ud. Men ud kommer de jo nok senere i dag, mon ikke :)

Hjælp mig lige her - er jeg hys eller ej? Det er en tur på ca. 70 km. hver vej

Mange hilsner fra Monica

En rigtig hest - har 4 ben og en hale

www.hestenshaab.dk - Gør en forskel!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 07:10

hvis DU ikke er tryg ved at køre, om det så var vindstille og høj sol, så skal du IKKE gøre det, er de utilfredse med det (veninde/ berider), så må de køre hesten selv.

Jeg skal hente 2 ungheste i eftermiddag, så jeg satser på at vinden er løjet af, men er jeg ikke tryg ved situationen, ja så må de blive hvor de er.

mvh sisse

sælges
3 års RDS hoppe

far: solos carex

morfar: sorel

mørkebrun med 4 sokker og lille stjerne

redet 3 md

0
0
Svar på denne tråd

blæsevejr
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 07:12

Ja JEG ville IKKE køre trailer i dag,hvis det var mig.

De har lige frarådet alle lette køretøjer at køre ud til efter middag.

Om jeg ville lukke hestene ud,komme an på hvilke læmuligheder,de havde.Mine kommer først ud senere.

Mvh Graven

Dygtig ponyrytter søges til at ride stor kat I ponyhingst !
0
0
Svar på denne tråd

He, det' klart.
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 07:17
Og jeg som skal have min første køretime m. trailer i dag :-P

Kørelæreren må heller smide et par hundrede kilo bag i den trailer, så den bliver liggende! *GG*

www.hesteklip.dk er nu på banen!

0
0
Svar på denne tråd

Kassevogn
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 07:17
Jeg har lige kørt datteren til toget. Vi kører kassevogn, så det var ret levende. Så nej, jeg ville ikke smække en trailer bagefter og så prøve med den.
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 07:18

Hvis du ellers er trænet i at køre med trailer så kan jeg ikke se en smule vind skulle holde Jer hjemme?

Det eneste jeg IKKE ville køre med var en af de små 1 hestes trailere i blæsevejr, men en alm bred med en hest i ville ikke gøre mig nervøs.

Bare kør forsigtigt...

HeidiS

0
0
Svar på denne tråd

Ingen trailer
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 07:21

i dag, men ud med hestene. Med mindre hestene står på en bakketop hvor vinden nærmest når orkanstyrke, så har de bedre af at komme ud. Mine kommer ud inden for den næste time.

Mht. trailer, så ville jeg i hvert fald vente til over middag og se hvordan vejret udvikler sig. Her hvor jeg bor, sner det og blæser meget kraftigt, så min trailer holder på sin plads og der bliver den i dag.

Magic sælges. Hingsteføl fra i år, som er klar til at komme hjemmefra.

Han har pintoafstamning, men er uden pletter:)

0
0
Svar på denne tråd

Tak...
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 07:24

Ja - var det vindstille og høj sol :) så var der slet ikke noget i vejen for at køre jo Jeg tror nu ikke lige de er utilfredse, men det er jo også ret uheldigt at han skal flytte samtidig, ellers var det jo så let bare at vente til i morgen -

Det var mest for at høre jer om det var mig der var hys, eller om det ikke er lidt "dumt" at transpotere rundt med hest i dag.

Graven: Det havde jeg ikke hørt, men har lige kikket på vejrkortene, det så ud til at det ikke ville stilne af lige forløbig, men må hellere høre lidt radio.

JEG ville så absolut IKKE køre min egen hest i dag, det er faktisk hesten jeg er mest bekymret for mht. turen i dag. Ikke engang mig selv - lidt underligt.

Mange hilsner fra Monica

0
0
Svar på denne tråd

Og så...
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 07:27

Var der lige kommet flere svar mens jeg skrev "tak" :)

Nu er det godtnok en bred og tung Brenderup som ligger godt på vejen, men alligevel.

Det ser ud til at flertallet har det lidt som mig...

Det er rart lige at få andres mening, når man selv er lidt usikker :)

Mange hilsner fra Monica

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville ikke
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 07:45

Under nogen omstændigheder køre med heste trailer idag, det blæser helt vildt hjemme hos os, der er ikke nogen af mine ponyer der skulle ud og stå i en trailer idag.

Medhensyn til at komme ud, så vil de nu nok komme ud idag, men jeg tror ikke de kommer det før jeg kommer hjem igen, jeg skal lige ud og have handlet lidt her i formiddag, og jeg bryder mig engtligt ikke om at de er ude i det her vejr hvis jeg ikke er hjemmme - ja jeg ved godt at jeg er pyleret, men når jeg nu altid er hjemme ville det da også være surt at der lige skete noget en dag jeg ikke er her til at hjælpe, og der er jo størrer risiko i kraftig blæst.

Men bliv du hjemme med traileren idag, og så må der kunne findes en anden løsning.

Mvh Marianne

part søges til dejlig vallak på 139 cm

www.heste-nettet.dk/ma.../123239/1/

0
0
Svar på denne tråd

!!!
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 07:45

jeg skal også ud og køre med hest idag. Min veninde ringede igår og spurgte om jeg ville køre hendes dressur hest ind på rideskolen for den skulle til smed, det er en lille tur på ca 10 km hvervej og små veje, så Ja indtil videre skal jeg ud og køre. Men lad os nu se når jeg kommer afsted

knuz mette

0
0
Svar på denne tråd

Trailerkørsel
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 08:12

Hrmm, jeg ville vente med trailerkørsel til det var løjet lidt af, det skulle det gerne gøre hen på eftermiddagen.

Mine mini-muler står i løsdrift, men jeg har da lige set dem græsse midt på folden mens det sneer! Men havde de ikke mulighed for læ ville jeg måske vente lidt med udlukning.

Husk at tjekke om et evt. dækken ligger godt, det er ikke sjovt hvis det blæser op om ørerne på dem = panik!

KH Pia

- Nu uden Gicell T, men stadig med minimuler -

Søges: Vallak, 3-12 år, 150-165 cm, LC dressur/spring, trafiksikker.

0
0
Svar på denne tråd

Ville ikke køre
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 08:23

I blæst der er 16 m/sek.

Heller ikke selv om jeg har en tung bil og trailer, det må være ganske skræmmene for hesten, med den rusken og larm.

Men de kommer ud, også selv om vi bor på en bakketop( så pøblen kan kikke op).

Men i dag, der kommer det tykkeste vinterdækken frem på 400g fyld for der er INGEN læ fra nord. Og Smukke Ganger skel ikke fryse.

我不是您朋友, 我是 Illum
0
0
Svar på denne tråd

min hest
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 08:29

Da min pc er gået ned skriver jeg fra Monica´s præ. nej vi kører ingen steder i dag, vi vil ikke risikere liv og lemmer, godt nok vil jeg da gerne have min hest hjem, men ikke i den her storm. Så vi håber at vejret blivere bedre i morgen :)

Heldigvis flytter min berider heller ikke selv sine heste i dag pga. vejret.

mvh. Jeanette

Mange hilsner fra Monica

0
0
Svar på denne tråd

Jepper...
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 08:56

Mine heste er kommet ud, men de har også læ på folden. Til gengæld ville jeg ikke køre med trailer i dette vejr.

Rid jagt og distance - du og din hest vil elske det...

Tjek hjemmesiden: www.fynsrideforening.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hjemme igen
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 12:44

så er jeg hjemme igen. Kørte først ud til hesten uden trailer og fik læsset hesten og kom afsted. Og det var ikke slemt på nogen måde.

mette

0
0
Svar på denne tråd

Ingen trailer
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 12:52

i dag. Dét ville jeg ikke turde, i hvert fald ikke med en hest i, på trods af tung bil og trailer.

Hesten er klippet i dag, for første gang (hvorfor skulle det også være møg koldt i dag?), så han har fået det tykker overgangsdækken på. Han er først blevet lukket ud for en times tid siden (de andre blev ved 8 tiden), og jeg regner ikke med, at hestene skal stå ude hele dagen, men ud det kommer de altså.

Sasser
0
0
Svar på denne tråd

Næh nej
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 13:22
Vi skulle også have været ude og køre med hesten i traileren i dag, men jeg ringede i morges og flyttede aftalen... for jeg tør ikke køre med trailer i dette vejr. Hverken med eller uden dyr i.

De bedste hilsener

Tina

Slave af:

Radissen, HN og alle vores dyr

se os på

www.123hjemmeside.dk/kloevested

0
0
Svar på denne tråd

vi har valgt
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 14:30

at blive hjemme fra træning i dag, for jeg ser heller ingen grund til at køre ud i 18 m sek. med vindstød, var de bare de konstante m pr sek, ville jeg nok have gjort det, men ikke med disse vindstød.

Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre

Frisk bl. fuldfoder fra www.kirstinedal.dk leveret direkte til døren, vil du høre mere kontakt mig via besked el. 30 31 58 01

0
0
Svar på denne tråd

Hejhej
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 15:49

Ja vi havde desværre ingen udvej imorges.. Min nye hest måtte igen ind på landbohøjskolen og det UANSET vejret (ca. 10km kørsel)..Så afsted det gik og han tog det hele så flot..Og vejret var ok, det blæste ja, men ingen panik overhovedet. Jeg tror også det har en del at sige hvad man kører i og med.

Jeg var nødt til at få ham afsted, at vejrguderne så er imod det, ja det var jeg nu ret ligeglad med. Vi listede afsted og sørme om han ikke kom levende derind..

Hilsner fra Margit

En sand ven er en der tror på en, når man selv er holdt op.

Min nye hest Mirco

www.heste-nettet.dk/lo...7763/full/

Livet er til låns-lev det fuldt ud!

Medlem af Amagerklubben "a lots of yeeehaaaa"

0
0
Svar på denne tråd

Her blæser..
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 16:05

det, men ikke mere end jeg godt turde køre ud med trailer..

Hestene er altid på fold, uanset vejr, så det regner jeg da også med de er idag

Krone og bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes i Midtjylland

Frieserhopper sælges

0
0
Svar på denne tråd

ud med hestene ..
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 16:37

jeg sys selvfølig at hestene skal ud ..

Det er jo ikk små børn selvfølig kan de komme ud . Det er bar godt for dem ..

kram nana :D

Talullah Belle Er Det Sødeste Pony I Dk.

Elsker Dig SQ Skaaat :P

0
0
Svar på denne tråd

Trailer og hest
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 17:04

Som Jeanette skrev længere oppe, er turen udskudt til i morgen, ingen grund til at sætte alles liv og lemmer på spil - når det nu KAN vente.

Mine heste har skam været ude et par timer, blæsten løjede lidt af her, men tiltog igen - og nu sner det de stormede bogstavlig talt ind da de så jeg åbnede døren :) men så har de da været ud og røre sig lidt.

Jeg tror det er lidt forskelligt alt efter hvor vi bor hvordan vi oplever vejret er i dag, i min have er der knækket 2 træer - det siger ikke så lidt.

Mange hilsner fra Monica

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider