|
|
| hjælp bananfluer i køkken |
| Forfatter:  |
Bonnie |
| Dato:  |
30-10-2006 20:58 |
|
Jeg fik i juli måned lavet nyt køkken, af kæresten. Efter ca 2 måneder kom der bananfluer i mit nye køkken. Jeg begyndte at tømme alle skabe og vaske dem, jeg skilte afløbet af og vaskede det. Jeg har ikke nogen form for frugt, planter, eller mad rester i mit køkken, men de er der endnu. Jeg har læst på nettet at en skål med saftevand og opvaskemiddel, skulle hjælpe, og jo det gør den også, men ikke nok, de er der stadig Så Kære HN´er hvad skal jeg gøre, hvordan får jeg disse små "#¤##""# dyr til at forsvinde... Jeg er simpelthend blevet så træt af dem, at jeg har en elektrisk flygesmækker liggene i køkkenet for at slå dem ihjel Hilsen Bonnie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flueår.. |
|
|
Vi har også frugt/bananfluer i køkkenet.. Men det er et generelt problem i år.. De fleste af mine kollegaer siger også, at der er mange af dem.. På skolen hvor jeg er ansat er de også.. Så tror at det er det varme efterår der har øget bestanden af dem.. Hilsener Bianca
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ??? |
|
|
Hvad er en elektrisk fluesmækker?? Lena
Man bliver ikke større af at gøre andre mindre!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
Bonnie |
30-10-2006 21:07 |
|
Det ligner en Ketsjer, altså sådan en man spiller tennis med, men så er der en lille knap, så når man trykker på den er der strøm i. Den er hammer effektiv mod alle slags små dyr Hilsen Bonnie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Huh??? |
watergeorg |
30-10-2006 21:26 |
|
"hjælp bananfluer i køkken"??? De trenger ingen hjelp, de kommer uansett og trives godt... 
------------- --------------------- Husk alltid at et eneste ord fra deg kan forandre resten av et menneskes liv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvad er |
|
|
en bananflue???
Mvh Lene Medlem af de anti-skrukkes klub: Børn skal SES men ikke HØRES
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Møg kræ |
|
|
Ja vi er så også forpestet af de små møg kræ... De er allevegne i køkkenet, og vi har måtte smide planter ud fordi de var allevegne i dem. Jeg kunne også godt tænke mig et rigtig godt tip til at få dem væk 4 ever!!! Ps. vi fandt også ud af at de var ret så vilde med rødvin. ydr... Kh Mette
Undervisning tilbydes; se min Præsentation Mette Lodberg V/TeamLodbergRidersCoaching
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bananfluer |
|
|
Vi døjer også med dem!! Vildt træls - og det virker som om at man ikke holder ordentlig rent eller sådan noget, men det gør vi, og de kommer alligevel 
mvh Trine - mor til Mads 200506 Don´t let a fool kiss you ....or a kiss fool you
Kun den der forsøger det latterlige, kan opnå det umulige Brugt Tripp Trapp stol inkl. bøjle KØBES ca 400,-kr
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| havde dem |
|
|
i et par dage, flyttede mine planter med jord i ud af køkkenet og så var det slut med dem. hilsen sjanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En skål med eddike |
Jhez |
30-10-2006 23:18 |
|
Jeg har en skål med eddike - der drunker de sig med stort velbehag... sådan kom jeg af med mine.  Jhez
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi er endelig |
|
|
kommet af med plagen. Vi lavede nyt køkken i september og havde i den forbindelse gulv revet op, alt tapet ned, alle rør blev skilt af og vasket osv osv. Så da vi pludselig blev invaderet af bananfluer var jeg også noget misfornøjet. Vi har måtte smide bunker af frugt ud, vores krydderurter er begravet, og alle planter/blomster i hytten undtagen en er også smidt ud. For et par dage siden fik jeg tipset om at stille en eddikke skål frem, og det gjorde jeg. Nu har jeg vist 3-4 stykker i hele lejligheden og det er rigtig dejligt.
Mvh. Tine Hestepasser søges til Schweiz pr. 2 januar. Kontakt mig via beskedcenter for flere oplysninger!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rådet må prøves her! |
|
|
For føj, hvor vi døjer med de småkravl!! Jeg undrer mig over,hvor de kommer fra? Vi kan være helt fri fra dem...og pludselig myldrer de frem, pga et halvtgammelt æble  Men hvor kommer de fra? Vel æg, som andre fluer - men hvorfra ved de, at "så er der serveret - husstanden har gamle frugter" ...eller what? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har |
|
|
heldgivis ikke haft "fornøjelsen" af dem i år. Kun på arbejdet. Det siges dog, at det er et bananflue år i år, netop pga varmen. Nu vi er ved flyvende plager, er der så nogen der kan fortælle mig, hvordan pokker der kan være møl i ens lejlighed KUN om efteråret/vinter, når man ikke kan se dem i tøjet, planter osv.? Lige pludselig, så er der et par stk. Sidste år var slemt, og jeg kunne simpelthen ikke finde ud af hvorfra de kom. Nogle med et bud?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi har dem |
|
|
også i køkkenet og jeg har prøvet at gøre alting rent og sprøjte dem som en gal .. men nej så kommer deres famillie bare til begravelsen ... arrrg Men vil da prøve det med eddiken Jannie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rødvinseddike |
|
|
Hmmm jeg har kun rødvinseddike i huset pt. Nogen der ved om det virker? Nå jeg udfører lige et experiment.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skadedyr... |
|
|
Sasser, jeg har haft samme problem som dig, med sådan nogle små møl - hele sidste vinter. Det er sk*** irriterende...
Det råd jeg har fået er at gå alting igennem, også i køkkenet. Møl er nemlig, udover sweatre og den slags, også glade for nødder, gryn, mel etc - så ALT hvad du har af ovenstående ting (der har været åbnet) skal smides ud, og alt nyt skal i lufttætte beholdere.
Og ellers så klask møllene hver eneste gang du ser et. På et tidspunkt bliver du fri. Jeg har i hvert fald ikke set et møl her i hele to måneder...
Har lige just haft en reperatør ude og se på mit gaskomfur, hvor den ene plade pludselig gav meget lidt gas - det viste sig så at der sad en melorm fast i dyssen - jeg havde melorme angreb for et halvt år siden og har nu absolut lært at opbevare ALLE fødevarer i lufttætte poser!
Adr adr adr adr...
Anissi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anissi det |
|
|
"sjove" er bare, at vi flyttede ind i december sidste år. Lejligheden gennemgik en større renovering, derfor undrede vi os meget at de var der, inden vi var flyttet ind samt efter (vi havde revet alt det gamle ned, afhøvlet gulvene samt malet osv.). Sidste år var en dagsrekkord 16 klaskede møl. Vi har alt mel, sukker, gryn og nødder i lukkede beholdere. Troede det først kom fra planterne, de kom jo ud af den blå luft. Vi gennemgik ALLE møbler, skabe, planter, tøj, jakker you name it, men intet fandt vi. Ikke en gang et lille bitte møl bo. Derfor min undren, hvordan kan de komme af ingenting - ligesom bananfluer??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lidt samme problem her |
|
|
- jeg bor også i gammel bygning... Der er flere andre i min opgang der klager over dem - lige fra stuen og op til mig (3.sal). Så jeg tror det kommer et sted fra i huset. Måske du kunne prøve at høre de andre i din opgang om de oplever det samme? For så kunne det måske være en idé at få en eller anden ekspert ud... Hos os gik det i sig selv igen, men jeg var også ude i at klaske op til de der 15-20 stykker dagligt da det var værst, uden at kunne gætte hvor de kom fra. Men hvis det blir slemt igen her til vinter tror jeg vi må have fat i en eller anden der ved noget om det, for det er jo ikke så fedt (og ens gæster tror man er vildt uhygiejnisk...  )  Anissi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi døjer også |
|
|
med de dumme små kræ!!! det er virkelig krybenes år det her!! Vi er stadig plaget af fluer... 
Hvem vil bytte?? Læderridestøvler str41 med extra vidde byttes til 14,5 tredelt eller massivt todelt bid. har fundet drømmehesten...han er bare dejlig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uha de skide dyr |
line larsen |
31-10-2006 15:41 |
|
ja vi har haft dem i huset siden midten af sommeren, og jeg gør rent og rent og holder alt mad inde i køleren, så de skide små dyr ikke kan få fat i det... synes de er pest, jeg smækker også 20-25 stk dagligt... værst var det da vi var taget på ferie i 6 dage og da vi kom hje, var loftet i køkken og resten af huset fyldt med de små bæster... selv om jeg var smadret kan i tro der blev smækket mange ned.. lige pludselig for 2 dage siden er de næsten alle sammen væk, har kun set to?? hvor er de blevet af har kigget alle steder og kan bare ikke finde dem nogen steder..synes det er vildt undelrigt... men jeg har ledt på nettet og ved at en skide bananfluge lægger 2000 æg per sason...så kan i jo forstille jer hvorfor vi har så mange ggg... men hvis jeg ser dem igen, og håber virkelig de bliver væk nu..så prøver jeg da også eddike...
Hilsen Line Larsen  En ven er en der forstår din fortid tror på din fremtid og aceptere dig i dag som den du er!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|