Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

skal i ridning
Forfatter: 
Dato:  30-10-2006 12:49

Så er tiden kommet hvor min lille dreng skal ud at lære den alvorlige side af livet - han skal i ridning Det er min datter spring træner Jesper Rieff der får æren, af at lære vores lille dreng hvad hjælpere betyder.

Vi havde regnet med at han skulle afsted midt i november, men jeg har så lige fået af vide at han kan tage ham allerede fra på søndag. Det er rigtig fint, men igen puha hvor er det svært, jer er slet ikke i tvivl om at det er den helt rigtige der skal ride ham, men der er nu ikke nogen der kan passe mine ponyer så godt som jeg selv kan

Det er faktisk slet ikke så nemt bare at sende sin lille skat afsted, vi har prøvet det engang før med en af de andre ponyer til en anden stald og træner - og det gik bare ikke der måtte vi hente den noget før tid...længere histiorie som jeg ikke vil komme ind på nu, men jeg håber bare sådan at det kommer til at gå sååå godt den her gang.

Så alle jer der har oplevet noget positivt ved at sende jeres små ud i træning - fortæl fortæl - og igen jeg har kun brug for at høre det positive

Så kom bare med jeres trøstende ord.

det er ham her det drejer sig om.

Mvh Marianne

part søges til dejlig vallak på 139 cm

www.heste-nettet.dk/ma.../123239/1/

0
0
Svar på denne tråd

Sendte Puller afsted i lørdags
Forfatter: 
Dato:  30-10-2006 14:12

helt til TYSKLAND. Første gang han kørte i trailer ud over en kort prøvetur sammen med sin mor.

Det er altid med en visbæven man sender sine 2børn" afsted, og jeg kommer ikek til at se ham ret tit mens han er væk.

Men jeg har haft en anden hest i træning hos samme træner for et par år siden og det gik rigtigt godt. JEg var meget imponeret over hvor godt den var redet og hvor langt den var kommet på så kort tid.

Endnu bedre var den ro og tilfredshed med livet den udviste og man kunne se at den var meget glad og tryg ved træneren.

At man får både den store tekniske fremgang og en betydeligt mere afbalanceret hest fra samme træner er utroligt skønt. Derfor tøvede jeg helle rikke med at sende denne hjemmeavlede unghest til samme sted selv om jeg ikke kan komme forbi så tit som jeg kunne ønske.

Jeg har tidligere selv redet et par heste til, men for nuværende er jeg helt ude af træning og har ikke de fornødne faciliteter og desuden er det en potentiel tophest, så den får de bedste muligheder for at komme i ben. Så forkludrer jeg da ikke hans uddannelse :-) Basisuddannelsen er så vigtig for hvordan hesten kommer til at gebærde sig i fremtidn og om den udvikler sig til en problemhest på nogen områder.

Jeg mener en god træner i et godt miljø er en god investering i en unghest.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

tilridning
Forfatter: 
Dato:  30-10-2006 14:20

Har haft min hest i tilridning over to omgange, og synes det har været super

Han havde dårlig mave (meget tynd - har alle hans søskende også haft de første 3-4år), men fik vasket hale hver dag, da de synes det var synd for ham at den var ulækker.

Samtidigt blev der forsøgt med forskelligt foder om det ville hjælpe, og generelt taget meget hensyn til ham

Synes også at det var FORFÆRDELIGT at aflevere ham, men hver gang jeg kom på besøg blev jeg mødt at en glad dreng, der tydeligt hyggede sig! Samtidigt fortalte de løst om hvor stor en kælepot han er

Fik en glad, velopdragen hest med hjem, og er super glad for at jeg sendte ham i ridning, og ikke gjorde det selv

Dejligt at din allerede kan have rytter på, synes ofte det er der de store problemer ligger

0
0
Svar på denne tråd

dejligt
Forfatter: 
Dato:  30-10-2006 14:44

at høre om jeres gode oplevelser.

TinaStormy Tyskland ja det er godt nok langt væk, men når du nu har så gode erfaringer med den pågældene så er det jo også det eneste rigtige. held og lykke med din også

lukiluke det er også derfor at vi har gjort ham ryttervant inden, så skal jeg ikke betale for at den første uge går med det, vi plejer normalt selv at tilride dem, men med ham her kunne jeg godt tænke mig at han fik det lært rigtig, også fordi han er min datters og hun er kun næste 10 år selv...Det er hende der sidder på ryggen af ham (stolt mor) så er det lidt nemmere for hende når hun rigtig skal igang med ham, når han forhåbentlig har lært det hele godt og grundigt.

Mvh Marianne

0
0
Svar på denne tråd

At sende sin hest i ridning
Forfatter: 
Dato:  30-10-2006 16:00

Hej Marianne

Jeg har det på nøjagtig samme måde som dig. Har selv en unghest som skal i tilridning. Faktisk havde jeg ham afsted i ridning i august, men efter 3 uger måtte jeg konstatere at der ikke var sket en dyt og hesten havde ikke engang haft sadel på - det til tråds for at han allerede var ryttervant. Så han måtte hjem igen, lidt surt når man i forvejen har brugt rigtig lang tid på at tage mod til at sende sit kæreste eje i ridning hos en vildt fremmed.

Nå men nu har jeg så snart samlet mod til at sende ham afsted igen og tror jeg har fundet et rigtig godt sted, så det glæder jeg mig til.

Nu er I jo så heldige at I kender ham der skal tilride jeres, så det skal nok gå. Håber I får en god oplevelse og en dejlig ridehest med hjem! Held og lykke!

Med venlig hilsen

Winnie

Opstaldning tilbydes i Brædstrup.

0
0
Svar på denne tråd

Winnie J
Forfatter: 
Dato:  30-10-2006 18:27

godt at du har fundet modet frem igen, der er bare ikke noget værrer end at overlade sin hest til fremmede og stole på dem, for senere at finde ud af at det skulle man så ikke have gjordt )jeg har jo været der) og du har ret i at det er betryggende at vi kender træneren i forvejen, men du ved godt alle de tanker der ligger og lure i baghovedet - og det er ikke træneren for ham har jeg KUN oplevet som yderst kompetent.

Men vi glæder os også helt vildt til han så kommer hjem igen, og forhåbentlig er min datters næste spring pony når den hun har nu skal afløses af noget størrer. Men der går jo da lige et par år endnu før den bliver vist frem på springbaneren, så det er godt hun har hendes dejlige 3 pony.

Mvh Marianne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider