som i omtaler - dog reklamerer jeg ikke mig selv.
Jeg er ikke over 25 år. Jeg har ikke nogen uddannelser bag mig, og har heller ikke redet B og A stævner, men jeg er alligevel begyndt at tage heste i ridning. Dog har jeg har da i tidens løb redet nogle heste til, og arbejdet med rimlig mange ungheste/problem heste.
Men jeg gør ejerne klart fra starten af, at jeg ikke kan ride deres hest til Grand prix. Jeg skjuler ikke noget for dem, og rådgiver dem til at se mig ride, og hører om min metoder, inden de sender deres hest i ridning hos mig.
Selvom jeg ikke kan ride deres hest langt op, kan jeg lære deres heste det som jeg er god til, nemlig grundridningen. Jeg skulle mene, at jeg meget blide ved dem. Det er i hvert fald det jeg forsøger på, og ejernes holdning.
Det der måske er anderledes ved mig, og dem i nævner, er prisen. Jeg gør det ikke, for at tjene penge, men for at blive bedre og for at hjælpe dem med deres heste. Jeg tager ikke ret meget mere end det, som opstaldning koster.
Jeg har indtil nu kun fået positiv respons, og har flere på "ventelisten" (jeg kan kun have en af gangen). Der er tilmed en heste ejer, som gerne vil have hendes anden hest op hos mig om nogle måneder, hvilket jeg tager som en kæmpe kompliment.
Det er jo i bund og grund ejeren, som må gøre op med sig selv, om de vil have en berider eller privatperson til det. Det vigtigste er vel, at man stoler på, at den der rider hesten har styr på det.
Desuden er titlen berider ikke altid en sikkerhed for, at de kan ride pænt...
Mvh. Gitte