Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvor længe kan man have glæde
Forfatter: 
Dato:  30-10-2006 09:34

af sin ridehest??? Jeg ved godt det er et spørgsmål med mange svarmuligheder, men hvis man køber en 17 år gammel hest som er ved godt helbred og som er vant til at blive redet, hvor længe tror I så man kan have glæde af den før den bliver for gammel???

Der er tale om en DV hoppe!!!

Giv et bud!

Mvh Sara

0
0
Svar på denne tråd

i mange år
Forfatter: 
Dato:  30-10-2006 09:47

Hvis hesten er i normal træning og uden skader/skavanker, ja så kan den godt holde i en del år.

du skal selvf. ikke regne med at hvis den går lb klasser nu, sagtens kan gå granpri inden den bliver for gammel men det er vel nok heller ikke det du har planer om.

en hest på 17 år der kan sine ting, er jo ofte en særdeles god læree hest for en ururtineret rytter.

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  30-10-2006 09:51
hej hej .jeg har en dv hoppe på 20 år ,hun skal ganske vist have længere opvarmning( ca 20 min)men ellers går hun fint,har en forventning om at kunne bruge hende min 3 år ennu med hensynstagen til hendes alder (hygge ridning) hvis ellers at hun bevarer sit helbred godt.hilsen susanne

Opstalding tilbydes nær Skivum Krat, nordjylland. Dejlige naturområde m/skov. 20x40 ridebane fri afbenyttelse. Store bokse og folde. Helst en hest der bliver redet jævnligt;)

0
0
Svar på denne tråd

Vil det sige
Forfatter: 
Dato:  30-10-2006 10:22

at hvis jeg går og overvejer at købe en gammel "dame" på 17 år som går L niveau nu, så kan jeg godt forvente at bruge hende som "lærer"hest (da JEG trænger til genoptræning i ridekunsten ) i en 4-5 år og derefter pensionerer den gamle til fordel for en yngre model? Det er naturligvis underforstået at hestens sundhedstilstand er i orden!

Mvh Sara

0
0
Svar på denne tråd

godt køb
Forfatter: 
Dato:  30-10-2006 11:36

lige præcis . det er meget fornuftigt at købe en ældre hest at starte op på der er stabil, den kan du få meget fornøjelse af.det har jeg af min.og hun bliver hos mig resten af hendes levetid.

hilsen susanne

Opstalding tilbydes nær Skivum Krat, nordjylland. Dejlige naturområde m/skov. 20x40 ridebane fri afbenyttelse. Store bokse og folde. Helst en hest der bliver redet jævnligt;)

0
0
Svar på denne tråd

gammelt guld
Forfatter: 
Dato:  30-10-2006 11:36

Der er jo ingen garantier, men jo det skulle da kunne lade sig gøre.

Hvis ellers hesten forbliver sund og uden skader, er der jo ikke noget i vejen for at den kan sin dressur også som 25 årig.

Selvfølgelig kan de blive lidt mere sarte med alderen, og lidt mere stive i gangen osv. og man må nok påregne lidt mere hensyn fx mht opvarmning og afskridtning osv, men til gengæld har en gammel godt redet hest jo bevist at den kan holde til noget :-)

0
0
Svar på denne tråd

1000 tak for svar
Forfatter: 
Dato:  30-10-2006 11:44
0
0
Svar på denne tråd

mange gamle heste
Forfatter: 
Dato:  30-10-2006 12:01
i denne weekend var jeg til ridestævne i hillerød.

i langt de fleste af klasserne fra Lc-Ma var der blandt de fem første placerede mindst en 15+ hest. i His-cup'en som er en La metode B1 var der blandt de fem første to heste på hhv. 18 og 19. mange af jer kender nok den ene, Skorpen. Den har da båret rundt på mange piger i sit liv, senest med julie siff nysted.

en anden kending som vi stadig ser med helt fremme ved de store juniorstævner er Redwood, som de fleste nok kender fra tiden med tina. hvad de færeste nok ved er at den gik med hans h som youngrider. den er 26 i år, og går idag med sandra l hansen.

thomas majlund rider dear love, som karina red for mange år siden. den har stået stille 5 år og trukket føl, men blev da 7'er igår i en Ma. jeg ved ikke hvor gammel den er præcis, men den nåede da at rende b-stævner med karina.

jeg kan snildt komme på flere, men jeg synes at disse var nogle af de bedste eksempler.

hvis ellers den er sund og frisk skulle der ikke være noget i vejen for at købe en sådan hest.

Med venstre hånd
Line og Calano

Allé rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider