Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hvor køber man får?
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 20:41
HJÆLP! Min far har fødselsdag på lørdag og han ønsker sig så meget et får!! Men hvor dælen køber man lige det henne? det skal helst være på sydfyn da jeg selv skal få bragt det hjem så det står klar med rød sløjfe rundt om halsen når han kommer fra arbejde! hehe Men nogle der kan hjææælpe?

Rid fjordhest. Det er bedst

Man bliver aldrig for stor til en shetlænder

Nu med hingste føl

0
0
Svar på denne tråd

skriv mig
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 20:42
en pm...

Jeg har plads til flere heste/ponyer i løsdrift!

Alt i str. shetland købes!

0
0
Svar på denne tråd

winnie A
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 20:45

Hvad mener du?

Det skal lige siges at jeg har prøvet guloggratis, dba, dyrenettet og der var ikke nogle

Nu med hingste føl

0
0
Svar på denne tråd

Kender en der har får
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 20:48

på Fyn - måske hun kan hjælpe dig??

www.agilityfyn.dk/

Mvh Gitte,

mor til Tera

f. 08-02-05

verdens skønneste

:-)

0
0
Svar på denne tråd

hhh
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 20:50
Jeg tror winnieA mente PB, altså send hende en besked over heste-nettet

Venlig Hilsen

Anni og Hannibal!!

Klik dig ind på min hjemmeside

Åengensponygård

0
0
Svar på denne tråd

Nu ved jeg
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 20:51
ikke om der er et marked i nærheden af dig, men nogen gange kan man købe nogle der..

Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter

Den som aldrig laver fejl, laver heller ikke meget mere.

Opstalndning søges i Fredericia, læs mere HER

0
0
Svar på denne tråd

Enefår
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 21:18

Hej supergirl,

Får skal ligesom heste have en makker. Det er sociale flokdyr, som holder sammen, og finder tryghed ved at være flere. Vi har selv får, og de går helt i spåner, når man isolerer dem. Er man af den ene eller den anden grund nødt til det, bliver de deprimerede, og kan finde på at gå fra foderet. Det er faktisk nogle lidt sarte dyr - de er ikke specielt seje eller uproblematiske at passe.

Et får er ikke en bedre egnet "for sjov"-gave end en hundehvalp eller en pony ville være. Så hvis din far gerne vil være fåreholder, kan han finde information her. Men dyr er ikke legetøj, så hvis du vil give din far et får som gave, kan jeg kun råde dig til at spørge ham først, om han virkelig ønsker sig får, og hvilken race, han kunne tænke sig. For fårenes skyld skal du så anskaffe mindst to, og find så en erfaren fåreavler eller dyrlæge, der kan rådgive jer m.h.t. foderplan, ormestrategi, klipning, klovpleje, indhegning o.s.v.

Bemærk, at der er et lovkrav om at man skal være CHR-registreret for at holde bl.a. får i Danmark. Man må altså ikke bare købe et par krøltoppe til græsplænen, og ikke sige det til nogen. Du skal også tjekke med din far om han vil have dyr med M3-status eller om det er ligemeget.

God fornøjelse.

Mvh

Julie

"Enhver idiot kan skrive dansk. Og mange af dem gør det også."

Børge Weidemann, tekstforfatter

0
0
Svar på denne tråd

fødselsdag
Forfatter: 
Dato:  25-10-2006 13:56
Min far vil også have flere end et. men han kan ikke få taget sig sammen til at finde dem, så hvis han nu får det første kommer han jo helt sikkert ud og finder de andre. noget skal jo starte det hele. Det var ham selv der sagde at han virkelig godt kunne tænke sig et får. han ved også alt det med at holde får, da det ikke er første gang. Han har haft mange før da vi boede i jylland. Så det var nu ikke ment som en "for sjov" gave men mere et spark til at få ham igang med at være fåreholder igen.

Nu med hingste føl

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider