Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

fælder hår... gode råd??
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 14:54

Øv øv.. Jeg er begyndt at fælde vildt meget. Har altid haft tyndt hår, men synes det er blevet slemt her på det sidste. Specielt når man er i bad, så panikker man helt over at se hvor mange hår der ryger af. Det kan godt være det ser værre ud end det er, men alligevel

Er der nogen af jer der har gode råd til hvordan man får det til at stoppe

Nu har jeg købt silica og multivitaminpille. Hvis det ikke hjælper så er det til læge og få taget blodprøve

Gode råd ??

Mvh Mette som absolut ikke synes det er fedt at tabe alt sit hår

0
0
Svar på denne tråd

Du taber jo
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 14:58
dit hår uanset hvad.. det kommer med aldren..

Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter

Den som aldrig laver fejl, laver heller ikke meget mere.

Opstalndning søges i Fredericia, læs mere HER

0
0
Svar på denne tråd

trænger..
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 15:48

dit hår mon ikke til en seriøs gang klipning og hårkur?

jeg havde samme problem indtil i lørdags - jeg har haft for travlt til at huske at komme til frisør længe og opdagede HVOR langt/splittet og medtaget det er blevet. Jeg fik klippet mine egne "spidser" (et godt stykke) så der nu kun er "sundt" hår tilbage. Derefter gav jeg det en god hårkur - nu har jeg ikke se problemer ..

Bare mit lille tip

Men selvf. kan det også være vitaminmangel..

Nu med drømmehesten Davina <3

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 16:51

Raster Zoo: Synes der er ualmindelig meget forskel på at tabe lidt efter lidt og så på at der ryger helt vildt meget hår af, hver gang man er i bad, eller børster efter bad.

Nuopl06: Tror også at det er vigtig med klipning osv. Men det er ikke længere tid siden end normalt, så ved det ikke.

Håber ikke man bliver helt skaldet hihi Og det er ikke engang sjovt, stakkels dem som bliver udsat for det..

0
0
Svar på denne tråd

Jeg taber også
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 17:06

lidt hår hver gang jeg reder hår.. Og jeg har ikek set en pige-børste uden hår i.. aka taber alle (hvertfald piger) håret..

Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter

Den som aldrig laver fejl, laver heller ikke meget mere.

Opstalndning søges i Fredericia, læs mere HER

0
0
Svar på denne tråd

måske...
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 17:38

Det er forskelligt fra person til person...

Det kan være arveligt hårtab du har men det kan også være du mangler vitaminer.

Normalt taber man 100 hår om dagen men der vil komme nye efterhånden.

Hvis du har været udsat for chok eller stress vil det vise sig efter 3 mdr.Prøv at tænk tilbage...

Det er ikke nok med en klipning.Du skal hjælpe det indefra også så en god shampoo og vitaminer er mit råd.

Jeg har prøvet det selv og min frisør har anbefaldet en god shampoo og noget kost tilskud.Nu er der begyndt at komme en masse nye hår

Vil du vide mere så skriv en privat besked til mig.

En rigtig hest er en islænder

Nu med Hjemmeside vind.photo-gallery.nu/index.php

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 17:54

Raster Zoo: Ja men altså så ville man jo heller ikke have et problem. Der er jo forskel på at tabe almindeligt og at børsten er hel fuld efter en gang børstning. Det har da i hvert fald aldrig været normalt for mig.

ishest2: Ja det kan jo også bare være det er en periode. Altså der er en masse nye hår på vej, så tror ikke at det er noget med direkte hårtab at gøre. Synes bare jeg fælder ekstremt meget for tiden.

0
0
Svar på denne tråd

Bla bla bla
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 19:39
Jeg tabte også meget hår i en periode, og lægen sagde at jeg skulle købe b-vitamin piller, ikke bare almindelige vitaminpiller, og det hjalp

MVH Rikke

"The greatest thing, you'll ever learn, is just to love, and be loved, in return" Moulin Rouge
"Life is like a box of chocolate- you never know, what you're gonna get" Forest Gump

En gang
DV, altid DV !
0
0
Svar på denne tråd

jeg fælder gerelt meget
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 19:49

...fælder når jeg er i bad, når jeg reder mig, og kører jeg hånden igennem håret nu, så ved jeg at jeg vil få mellem 5 og 25 hår med...

Altid ligger her lange hår alle vegne, både efter mig selv og de 3 langhårede katte , kæresten er ved at få fnidder engang imellem (jeg har fortalt ham at jeg bare afmærker mit territorie!).

Når jeg vasker tøj ligger der altid store røde hårboller efter mig når jeg hænger det op (ved 60graders vask, krøller hårene sig sammen).

Men jeg har altid fældet meget, så lang tid tilbage jeg kan huske, heldigvis har jeg meget tykt hår, så det ses ihvertfald ikke endnu. Både min mor og min søster fælder også meget, men jeg har længst hår (til lænden), så det ses nok mere end deres.. Arveligt i mit tilfælde er min konklusion. Jeg har aldrig i mit liv prøvet at farve hår, bruger naturlige økologiske shampooer, bliver regelmæssigt klippet..min eneste last er nok at jeg føntørrer håret efter vask. Spiser dagligt vitaminpiller..

* *Hilsen Michelle* *

Livet er lige langt om du ler eller græder

(Kinesisk ordsprog)

0
0
Svar på denne tråd

hej mette
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 20:08

Jeg har nøjagtig det samme problem som dig.. Har i ca 3 måneder fældet helet vildt. Hver gang jeg er i bad falder der store totter hår af. Min børste er FYLDT med hår når jeg reder det.

Jeg har været ved frisøren 2 gange i den periode. Første gang sagde min frisør at det var fordi mit hår var slidt, anden gang var hun vist lidt chokeret og jeg fik noget shampoo der hedder "STRONG" shampoo, balsam og hår kur. jeg fælder stadig! Jeg tager Silica, B vitaminer og jern, stadig stort hår tab.

Finder du en løsning må du meget gerne dele den med mig.

"Dyr er ikke et legetøj, men et ansvar. DIT ansvar!"

SILLE FOREVER !!

Min dejlige hund er sovet stille ind...
Hvil i fred gamle ven. Evigt savnet, aldrig glemt
0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 21:31

HesteIben: Nå vi er i samme båd kan jeg høre Jeg har købt silica, og ekstra stærk b-vitamin, så må vi se hvad der sker..

Har haft kontakt med min læge, og hvis man har prøvet b-vitamin osv, så skulle man overveje en blodprøve ved lægen, for at tjekke for stofskiftesygdom osv..

Så det gør jeg hvis ikke alt det tilskud ikke hjælper.

0
0
Svar på denne tråd

Samme problem...
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 21:34
Jeg har haft/har det samme problem. Jeg snakkede også med min læge. Hun tog en blodprøve hvor hun ikke fandt noget og anbefalede mig at tage nogle b-vitaminer. Det har jeg gjort i en måneds tid og syne det har hjulpet. Jeg fælder dog stadig rimelig meget, men b-vitaminerne har klart hjulpet :)

Karen
"Gestüt Pallerhaff"
"Don´t cry because it´s over - smile because it happened!"

Trakehner hoppe fra 2006 sælges
Kaiser WIlhelm x Schwadroneur

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 21:57

Okay godt at høre at B-vitaminerne hjælper. Så må vi se om de hjælper nok.

Karen: Er du forresten glad for at gå på SDU. Jeg synes godt nok det er lidt hårdt, lange dage i hvert fald.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider