|
|
| Hvad er i uddannet som? |
|
|
Jeg er i gang med at tage en HH og synes virkelig det træls. jeg gider ikke! hader seriøst skole, ville helst ud og lave noget, har svært ved at sidde på min røv hele dagen.. Så tankerne går næsten dagligt med, hvad kan jeg ellers lave, er der noget andet som er bedre eller? Så ville lige høre jer hvad i er uddannet som, eller er i gang med, og om i er glade for det, måske kan det inspirere mig lidt til enten at fortsætte, eller finde andre græsgange 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| !!!1 |
| Forfatter:  |
Maibritj |
| Dato:  |
23-10-2006 19:28 |
|
Hej! Jeg er lige startet på Bager udannelsen, som jeg er RIGTIG glad for... kun anbefales.. Held og lykke herfra..
Fjordheste er også dressurheste..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| samme her! |
Cecilie (Jason) |
23-10-2006 19:30 |
|
Fuldstændig samme her! Er på 2. år med HH, og er seriøst træt af skolen, og går som dig tit og spekulerer på hvad jeg egentlig vil være! Ville bare lige sige jeg var i samme situation som din 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er ikke |
Ratster Zoo |
23-10-2006 19:31 |
|
uddannet endnu.. Men prøver på at uddanne mig som dyrepasser i en dyrehandel... Jeg skal ha taget mig sammen til at tage HELE mig HG, og bagefter videre med uddannelsen.. *suk* hader skole..
Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter Den som aldrig laver fejl, laver heller ikke meget mere. Opstalndning søges i Fredericia, læs mere HER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen jeg kæmper |
|
|
jeg er trist, og føler mig bare helt nede, og ja det bare ikke særlig fedt og have en hverdag man bare ikke kan fordrage, mange siger bare man skal kæmpe sig igennem, ´men hvor er det hårdt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| cand. merc |
TrineH |
23-10-2006 19:35 |
|
Jeg startede med en HH - og havde i perioder også mest lyst til at droppe ud og passe heste... men kom helskindet igennem med gode karakterer. Derefter tog jeg en kandidateksamen (universitetet) i International Virksomheds Økonomi - og har ikke fortrudt et sekund, hverken under og efter... Overvej, hvad det er I vil BAGEFTER - målet helliger som regel midlet.
MVH Trine
Super dejlige hoppeplage efter A'Khan Z og Sam Sam sælges samt 2 års hoppeplag efter Aston
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Marlene |
Ratster Zoo |
23-10-2006 19:35 |
|
Jeg stoppede netop også min HG fordi jeg var træt af skolen, og det fortryder jeg MEGET.. derfor skal jeg til januar igang med det igen.. (dog i en anden by ) Du kan ikke uddanne dig til noget ude nat gå i skole.. da det både er skole forløb og praktik forløb i alle uddannelser..
Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter Den som aldrig laver fejl, laver heller ikke meget mere. Opstalndning søges i Fredericia, læs mere HER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hey... |
sanski |
23-10-2006 19:39 |
|
jeg blev student i 2004 og har siden taget uddannelsen som social og sundhedshjælper (hvilket man så ikke lige skal bruge studentereksamen til), men går da med tanker om evt. at læse videre til socialrådgiver senere og der skal man bruge studentereksamen, så trods 3 års slid hvor jeg også bare havde lyst til at droppe ud, ja så har jeg da mit eksamens bevis hvis jeg vil læse videre  så hæng i, selvom det er hårdt og træls mvh sanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, det er |
melanieh |
23-10-2006 19:40 |
|
rigtigt at man ikke kan få en uddannelse uden at gå i skole men hvis du går på teknisk skole er der altså blandet mere praktisk ind i det, så selve det at "gå i skole" ikke bliver så kedeligt. Og der er forløbene heller ikke så lange som de 2 eller 3 år en handelsskole uddannelse tager!
Hesteløs igen - nogle i 8800 området der mangler en heste-passer??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overvejer også |
|
|
at tage en hh hvor man har heste på linjen kan man det..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min mening |
|
|
Ja for mig er man IKKE uddannet noget,når man har taget en HH,HG,HF,HA eller andet ! Det er jo KUN et adgangskrav ! HVIS man er uddannet noget så er det en rigtig uddannelse som : Bager,kontorassistent,...vokat,smed eller en anden uddannelse.
Mvh Graven Sød Hestepasser søges til lækre,velgående,søde og rare Welsh cobs !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kommende biolog |
|
|
Jeg har en matematisk studentereksamen, og jeg læser nu eksperimentel biologi på 1. år på SDU.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala |
|
|
Jeg er uddannet faglært landmand (2004), det kunne mine håndled så desværre ikke rigtigt holde til og jeg havde ikke lyst til at være papirnusser, så tog en HF og blev færdig i sommer. (For at have lidt flere muligheder og var helt klart mere klar og moden til det end hvis jeg "bare" havde taget gymansiet som flertallet af mine veninder). Nu er jeg så startet på lærerseminariet, så må vi se om det er det rette, jeg har da overlevet de første par måneder  Men tænk dig godt om før du dropper ud, (hvis du gør), for også senere i livet når du skal søge arbejde osv, ser det bedre ud at komme med et bevis på at man har gennemført i stedet for at have "spildt" x antal år på et eller andet... Og det er uanset om det er relateret til det man skal lave eller ej, det fortæller utroligt meget om en person om vedkommende har gennemført eller ej... Held og lykke med det 
Lækkert, rødt hingsteføl sælges, welsh cob-blanding Se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har... |
|
|
gået på gymnasiet, og er nu igang med at uddanne mig til læge  et studie der kan anbefaldes, hvis man da gider at læse i mange år.
Nu med shetlænder -Lakrids- og stadig de to islændere -Mickey og Lagsi.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uddannet |
|
|
Jeg er uddannet typotekniker, det der nu så moderne hedder grafiker eller multimediedesigner. Havde en drøm om at blive fotograf, men kunne ikke få en læreplads, så det blev "bogstavsmekaniker".
KH Pia - Nu uden Gicell T, men stadig med minimuler - Søges: Vallak, 3-12 år, 150-165 cm, LC dressur/spring, trafiksikker.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| yeah.. |
|
|
Jeg er ved at uddanne mig til jordbrugsassistent.. en uddannelse som foregår på teknisk skole.. det tager ca 4 år og det er det bedste jeg kunne have startet på.. jeg passer søde små grisebasser og de er jo slet ikke til at stå for..  og netop i dag skrev min chef (mit lærested)under på at han ville beholde mig til jeg er færdig og han betaler skoleophold og det hele (14.ooo kr. mdr.) yes yes yes.. nice  en uddannelse der kan anbefales! 
SÆT DIN HESTS BEHOV FØR DINE!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jura... |
Cirena_m |
23-10-2006 20:19 |
|
Jeg er ved at uddanne mig til jurist- måske senere advokat, det må tiden vise...
men nok heller ikke et studie til personen som er skoletræt hehe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hunde... |
Casablanca |
23-10-2006 20:22 |
|
jeg er uddannet hundefrisør 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 0000000 |
Diana T |
23-10-2006 20:29 |
|
Jeg er uddannet bygnings maler.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaaa... |
|
|
Jeg er begyndt på 1. år på HG, men jeg er ved at dø af kedsomhed, så jeg overvejer at droppe ud til sommer og i stedet starte på gymnasiet. Bagefter ved jeg ikke hvad jeg vil. Har overvejet virkelig meget. B.la. dyrlæge, veterinærsygeplejeske, fotograf, hundefrisør, hestepasser, frisør, psykolog og andet, men der er heldigvis nogle år endnu inden jeg skal til at bryde hovedet med det.
Er der nogen der har bøger og film om Black Beauty og hans familie liggende som I vil af med? Jeg er meget intesseret hvis I har noget I gerne vil af med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nothing yet |
|
|
Jeg tog gymnasiet og er nu ved at tage en to-faglig bachelor på universitetet i engelsk og et tilvalgsfag. Jeg skulle gerne blive cand.et-eller-andet, når jeg er færdig om 4-5 år - jeg har bare ikke lige besluttet mig for hvad det skal være endnu  Men det bliver ikke cand.mag., har ikke det store lærer-gen (selvom halvdelen af min mors familie er i den branche). Det er en rigtig spændende uddannelse, synes jeg, men jeg savner da noget udendørsarbejde af og til (man er vel hestemenneske) og jeg bryder mig ikke om de rutiner en akademisk udd. kræver, så til januar spicer jeg det lidt op ved at tage på udenlandssemester i USA - det glæde jeg mig til 
Mange hilsner fra Sine (med hafferne Havanna & Aslan) 'There is no closer secret than that between a rider and his horse' - Robert Surtees
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
Windstrup |
23-10-2006 20:32 |
|
Jeg er uddannet som Nada nul og niks 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Malene |
Ratster Zoo |
23-10-2006 20:35 |
|
jeg ved ikke om du kan tage HH med heste.. men du kan tage dyrepasser uddannelsen med heste, det foregår på teknisk (ved hvertfald de gør det på CEU Kolding)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Min udannelse |
Rhiannon |
23-10-2006 20:44 |
|
Jeg er udlært faglært landmand med heste som speciale, en udannelse jeg er rigtig glad for, den er god hvis man godt kan lide at bruge sig selv. Men misforstå mig ikke, jeg anbefaler den ikke specielt, da det er en hård uddannelse. Skoletiden er god, men praktiken, som man ikke kommer uden om, kan være lang, hård og ensomt. Jeg er i dag selv i gang med en HF, da min ryg desværre tog skade af landbrugsfaget, så nu håber jeg på en fremtid som lærer, så jeg kan lære andre om mit speciale, nemlig vores elskede Heste!!  Men giv dig selv tid... og din studie tid, det gode ved en HF er at du har masser af tid til at afgøre hvad du vil i fremtiden.
~STALD RHIANNON~ ~True Trust & Time~ Rådgivning Welsh og Nordsvensk Avl Gamle heste/ponyer og mishandlet/vanrøgtet heste/ponyer tages ind Køb og salg af smådyr OPSTALDNING I ESBJERG TILBYDES.. 5 BOKSE TILBAGE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uddannelse ak ja. |
|
|
jeg er også lige gået igang med andet år på HH og er virkelig træt af det hele, skolen, menneskerne hele atmosfæren.. skal virkelig slæbe mig selv i skole hver dag.. der ligger en skole omkring ringkøbing hvor man kan have sin egen hest med og samtidig tage HH.. har overvejet det meget, men det er dyrt.. men tror også det er spændende, man bor på skolen og der er mulighed for undervisning flere gange i ugen på skolen (af exm. berider.
savner dig Rose May og også dejlige Amanda... Søger med lys og lygte efter Zenta og Surprice.  savner dem. Min elskede Joe Boy Officielt medlem af DÅHM i det sydjyske. *Panik*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uddannelse |
|
|
Jeg er i gang som dyrepasser med heste som speciale! Jeg startede med et skoleforløb på ca 40 uger, derefter har jeg arbejdet et år i viborg på et ridecenter. Igen havnede jeg på skole af en længede på 10 uger, og nu sidder jeg i England hvor jeg skal være de næste 5 måneder i lære ind til næste skoeforløb. For mig er det her alletiders uddannelse, fordi jeg skifter mellem arbejde og en lille smule skole, da jeg ikke er skoletypen! :D
~~ Det er et af de øjeblikke man har lyst til at pifte alle bolde man ser ~~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaaa |
|
|
Jeg har været langt omkring: Sproglig student Matematik, fysik og kemi på studenterkursus. Økologisk landbrugsskole (ikke med heste som speciale). Historie på Aalborg universitet (men der var for meget gruppearbejde) Så nu er jeg igang med historie på Aarhus universitet. Det er en dejlig uddannelse, hvor jeg kan undersøge og skrive en masse om hestens historie. Men der er MEGET at læse. Og så er jeg jo igang med at lave Danmarks hestemuseum m.m. Så jeg er godt tilpas med mine valg. Mvh Mai
Danmarks hestemuseum, -videnscenter og -arkiv, søger genstande, arkivalier, viden osv. om hestens historie til udstilling og bevaring for eftertiden. Al hjælp er højt værdsat. Kontakt Mai (se evt. præsentation)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er uddannet |
sissie |
23-10-2006 21:03 |
|
Blomsterdekoratør, har taget en hg først, da det er et krav.
Halvpart søges til dejlig vallak 8740 Brædstrup
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gymnasium |
|
|
Jeg er i gang med 2. år på det almene gymnasium - naturvidenskabelig linje, og synes godt nok også jeg skal slæbe mig selv i skole nogle dage. Egentlig er jeg jo kvik nok, men jeg gider bare ikke altid - og så er der også vanvittigt mange lektier. Men det er nok bare dovenskaben der taler Jeg skal i hvert fald nok få slæbt mig igennem gym... og så må vi jo se hvad jeg får lyst til at kaste mig ud i derefter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er |
ishest2 |
23-10-2006 21:14 |
|
uddannet frisør 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er uddannet |
comtess |
23-10-2006 21:18 |
|
, som kok i år 2000. Arbejder idag , som køkkenchef med 2 elever og 1 smørrebrødsjomfru, og 2 køkken assistenter ( der kan rubbe fingerne) heidi
Gode råd kan være dyre , men her hjælper vi hinanden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Har taget gymnasiet, og er i gang med at læse til fysioterapeut.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er ... |
|
|
Jeg er uddannet dyreassistent med heste som speciale. Nu er jeg igang med 2. år af hf + igang med uddannelsen som dyreadfærdsterapeut.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Malene.. |
Rytter2300 |
23-10-2006 21:28 |
|
LAD være med at droppe ud.. gør det færdigt som du er igang med..Ikke nok med at du GARANTERET kan bruge din HH i fremtiden på den ene eller den anden måde er det jo også en del af at blive ældre.. lære at tænke anderledes.. blive klogere og modnes.. og det må du ikke snyde dig selv for!! Derudover kan jeg kun sige - NYD din tid i skolen.. ved det lyder gammeldags og kliche.. men jeg mener det seriøst.. Jeg savner TIT min tid på HH .. Det er en leg at se tilbage på.. det eneste man skulle var at stå op og shine sig op, tage i skole, møde vennerne, lære lidt, så hjem og læse lektier, nyde hesten osv osv.. TRYGGE VARME rammer som man bør nyde og læne sig tilbage i mens de er der!.. Tro mig når jeg siger.. at om nogle år vil du nok også støde på tanken om at du savner det lidt.. Jeg er glad den dag idag for min HH.. den åbner mange døre.. Så det mit råd.. Nyd dine år i disse rammer.. og gør dit bedste.. Du kommer ikke til at fortryde det!... M!
Danser med heste.. "Lyt til hesten, og den lytter til dig" "Tøjler skal behandles som sytråd"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg læser |
Kiki |
23-10-2006 21:43 |
|
Jura på andet år og det er lige uddannelsen for mig, selv om det er en hård uddannelse hvor man læser rigtig meget. Men jeg synes at jura er super spændende og det er jo det det handler om i den sidste ende. Før det har jeg en HHX og synes faktisk at skole forløbet var okay, selv om det da ikke var alle fag der var lige interessante. Men prøv om du ikke kan få det gennemført med så godt et resultat at du kan vælge din drømme uddannelse bagefter, det er dejligt at vide at man kan komme ind på det man ønsker, om det så er Jura, pædagog, landmand eller noget helt andet... Tænk på din HHX som noget der giver dig muligheder senere hen i livet eller undersøg mulighederne for et sabat år.
På jagt efter mere tid, mindre stres og bedre nattesøvn
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uddannet dyrepasser |
|
|
jeg er uddannet dyrepasser og den er jeg egentlg glad for at have, har fået prøvet nogle ting af og mødt en masse mennesker og været lidt rundt i landet ( stald spanggård, Åbenrå)(passet grise, silkeborg) (stutteri Ask, martofte) (passet køer, ejby) efter endt uddannelse, fik jeg igen job på stutteri Ask, men valgte i år at læse videre til jordbrugsteknolog pga. pengene i fremtiden og drømmen om egen gård. Men savner ask og kommer tit på besøg skal jo følge med i børnenes opvækst hehe 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er ... |
inesophie |
23-10-2006 22:11 |
|
uddannet agronom. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Endnu ikke uddannet |
|
|
Hej Ja, jeg er endnu ikke uddannet til noget somhelst Altså jeg ar en studentereksamen, men til næste år søger jeg ind på politiskolen.
MariaHelena & Primmer "The greatest thing you'll ever learn Is just to love and be loved in returned."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Endnu ikke uddannet |
|
|
Hej Ja, jeg er endnu ikke uddannet til noget somhelst Altså jeg har en studentereksamen, men til næste år søger jeg ind på politiskolen.
MariaHelena & Primmer "The greatest thing you'll ever learn Is just to love and be loved in returned."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er igang |
Shaze |
23-10-2006 22:34 |
|
Litteraturvidenskab på 1. sem. er hvad jeg er igang med - læser på SDU og det er bare lige sagen! Aner ikke, hvad jeg skal bruge det til, og foreløbigt har jeg kun planer om en bachelor - så kan jeg smide et andet kandidatforløb ovenpå.
Men nogle gange gad jeg godt lave noget, der var mindre selvstudie-bogligt - har overvejet landbrugsuddannelser og politiskolen (sidstnævnte er fristende!) men litteraturen er det, jeg elsker. Spørgsmålet er så bare, om det er det jeg også skal leve af.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Professeionsbachelor |
Nicki |
23-10-2006 23:12 |
|
Er i fuld krig med uddannelsen til pædagog som professionsbachelor. Det er en sej og krævende uddannelse, da det især er en selv der er arbejdsredskabet. Jeg vil ikke anbefale dig at droppe ud. Størstedelen af min ungdom har jeg været ledig på kontanthjælp og i aktivering. Indimellem har der så været arbejde flere forskellige steder, men græsset var jo altid grønnere på den anden side... Held og lykke med dit videre valg - et valg for livet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| alle de veje man kan gå |
|
|
sikke alle de veje man kan gå.. nej jeg tror heller ikke jeg vil droppe ud, men evt. finde en anden skole, er ret træt af at gå på den skole jeg går på. og så kan man håbe på det hjælper.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hold ud |
|
|
Jeg gik i gymnasiet og ja der var hårde tider med lektier i en uendelige række, ikke alle fag var lige spændende, men alt i alt en dejlig og sørgløs tid, hm..Og ja det kan godt bruges til noget! Jeg startede på farmaceutstudiet (jeg kom ikkke ind på mine højeste prioriteter), det tog mig 3/4 år at droppe ud og det var en hård tid med hvis og hvis, og bliver jeg så ikke til noget? Nu er jeg agronom og det har jeg aldrig fortrudt. Nu må vi om jeg kan få lov at blive smed eller faglært hovplejer og min agronom viden kan komme nyttigt ind der. Jeg har også overvejet at bygge på med dyrlæge, PHD eller andet. Jeg vil gerne lære mere...og tager på alle de kurser og efteruddannelser jeg overhovedet kan. Hvis du føler dig forkert der og det har været sådan i laang tid så kan du overveje anden kompetencegivende uddannelse. Er du på vej til en vinterdepri, så få hjælp. Fat mod og pøj pøj! Husk at solen skinner igen efter regn. Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er uddannet |
|
|
Ambitiøs, småneurotisk og manipulerende ponymor 
Gør livet til en fest. Rid ox araber hest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er uddannet |
|
|
folkeskolelærer (og arbejder nu som speciallærer)
Mvh Christina & Prinsesserne, Skrydenlyst
EQUIPAGE-PRINSESSERNE vil slet ikke ha en passer næ-hæ!!!! Hmfr!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pædagog |
Miss Dixie1 |
24-10-2006 08:06 |
|
Jeg er ved at uddanne mig til pædagog. Er midvejs i 2. løn så jeg kan se en ende på det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uddannelse |
|
|
Jeg er uddannet lager- og transportarbejder..for mange år siden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er |
|
|
snart færdig som IT-supporter. Det kan til tider være r*vkedeligt. Men andre gange er det egentlig også ret spændende. Men det er også et kæmpe område en IT-supporter beskæftiger sig med. Under uddannelsen har vi snuset til mange emner. Vores hold var så det sidste hold på AATS der uddannede sig til IT-supporter, da uddannelsen er lavet om. Den hedder vist frontlinesupporter i dag.
Før kendt som Vibs(Marengo) Sødt hingsteføl sælges efter fravænning. Se ham på min præs eller på min hjemmeside. Sadel sælges: Sadel
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er uddannet Grafisk Designer |
|
|
.. men lyder alt for fisefornemt.. så plejer at kalde mig grafiker...  En super spændende uddannelse - bare ærgeligt vi er så mange at der kan "fodres svin med os"...  Sådan lige i samme åndedrag - nogen der kender genvejen til at få erfaring når ingen vil give dig muligheden for at få den?..*snøft*... Får konstant afslag på ansøgninger med den besked at jeg mangler erfaring - jaa right, men skal jo for HEL... starte et sted... Har der før en HTX, da jeg troede jeg sku' læse ingeniør - men Pyha - det der universitet var ikke lige mig Så egentlig går jeg og overvejer at læse noget andet... meeen Su'en er næsten brugt op...*bumbumbum*
Lotte og Bissedyret...:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har 2 uddannelser |
|
|
Først blev jeg uddannet på kontor og senere som grafiker 
Jannie www.nokke.dk [ webdesign og grafisk arbejde ] Min hest har selvfølgelig sit eget website www.cherocco.nokke.dk
7 ÅRS SUPER DRESSURVALLAK SÆLGES - SE PRÆSENTATION
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Halløjsa |
Trine-horsens |
24-10-2006 09:26 |
|
Ja jeg har 2 udannelser. første udannelse er Slagter og nr 2 er Fotograf. og et ½ år på HF men det var kun til at der kom læreplads til mig!!! nu nyder jeg livet med mine 2 udannelser! Trine
Fotograf Trine Christensen PintoAraber Manthas Girl Nell - solgt til Heidi Rasmussen i Farum Pretty Lace Vision Nyhedsbrev kan tilmeldes nu skrive til min mail! www.trine-christensen.dk Fotografering tilbydes!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| For mange år siden |
Ann63 |
24-10-2006 09:30 |
|
Blev jeg uddannet som frisør, jeg hadede min læretid men gennemførte, siden har jeg kun brugt det i perioder når jeg ikke vidste hvad jeg ville. For 6 år siden droppede jeg helt ud af fagetda jeg blev tilbudt arb med heste. Nu er vi plejefamilie, men med en stald fuld af heste. Vores ene datter er lige blevet færdig som faglært landmand m. heste som spec., 2 døtre er halvvejs med samme udd. og vores søn er igang som bilmekaniker. Ann
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hestelinjen |
|
|
Du kan ta´ HH på ridelinje. Det foregår på Mors...ved ikke om det også er andre steder. Ride-delen er hos Per Skærbæk Morsø Rideklub. Jeg er uddannet tjener og elsker mit job. Go´ løn, men skæve arbejdstider.
En rigtig hest er over 1,70 m.
Snart Silkeborg-rytter
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg droppede ud |
|
|
Drømmen er dyrlæge... men det kræver jo en god gymnasiel uddannelse. Jeg gik fra 9. direkte på HTX - det var for voldsomt. Jeg endte med at droppe ud midt på 2. år. Jeg droppede ud da jeg godt kunne se at jeg ikke ville få det gennemsnit der skulle til at opfylde mine drømme. Jeg arbejdede så som ufaglært på en restaurent i 1½ år og nu er jeg så igang med HF. Nu kører det! Jeg er mere moden og klar til at lære! Så håber bare at jeg er kvik nok til at få et gennemsnit på 9.6  Helle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pædagog |
Trine Søeberg |
24-10-2006 10:29 |
|
Hejsa,
Jeg er ved at læse til pædagog. Har ca. 1½ år tilbage..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| :-))) |
Maja Dina |
24-10-2006 10:34 |
|
Ja jeg er ½ uddannet som jordbrugsmaskinfører og har arbejdet en del med køer og traktor  så har jeg været Fængsels Funktionær i knap 5 år. Og nu er jeg igang med at uddanne mig til Pædagog (men har lige fundet ud af, at jeg skulle have taget lærer uddannelsen i stedet, jeg var sådan i tvivl... suk.)
>o< Hvis man af noget gror så er det af, at være mor! (") (") ('.' ) (")-(")
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
|
|
Jeg er uddannet Datamatiker - ikke at jeg nogensinde har brugt det til noget - hestene tager for meget tid 
Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lidt af hvert... |
|
|
Kontorassistent, senere akademiøkonom i logistik og intl. transport. Har arbejdet med IT i næsten 10 år - Har ingen IT-uddannelse, men et hav af kurser. Pt. arbejder jeg deltids som pædagogmedhjælper på en inst. for udviklingshæmmede og så tog jeg for nylig uddannelsen til "Equine behaviourist" (hesteadfærdsrådgiver) som er en privat (ikke statsanerkendt) uddannelse - som jeg håber på at kunne leve helt eller delvist af i fremtiden. Jeg har ikke tænkt mig at jeg nu er færdig med at uddanne mig.
Adfærdsbehandling af problemheste, foredrag og kurser i klikkertræning og adfærd tilbydes
Se mere om min uddannelse på: www.naturalanimalcentre.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Lidt forskelligt |
gitni |
24-10-2006 11:24 |
|
Jeg er uddannet laborant, har læst nogle akademimerkonom-fag, læst biomedicin på uni og nu er jeg igang med 3. år som medicinstuderende. Det er en fantastisk spændende uddannelse og et af mit livs største udfordringer!
Jeg startede med en matematisk studentereksamen, og nej det er ikke altid sjovt! Men hvis du overhovedet kan overkomme det så gør din HH færdig, istedet for at bruge tid på at skifte skole. Og så var et sabbatår nok en god ide efter du har fået din hue:) held og lykke.
Gitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg er uddannet på kontor som allround kontorassistent. Har derefter taget et par merkonom uddannelser og 1. del af HD og har siden 1994 arbejdet i regnskabsafdelinger rundt omkring. Nu er jeg freelance bogholder og er igang med at starte en web-shop. Jeg kunne ikke forestille mig at lave andet, da jeg er vild med tal - ja, ja, det lyder meget støvet, men jeg synes altså det er interssant. Det vigtigste er at lave noget, som interesserer sig, så er det ligegyldigt hvad det er. Mvh. Maj-Brit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| puha det svært |
|
|
Der er så mange drømme... og drømmen er bare ikke hh, altså alle de tal osv. Hvor ville jeg ønkse det hele var lidt nemmere hvad uddannelse angår. jeg synes der er så mange muligheder, og da jeg virkelig har brug for penge, kan jeg jo ikke bare droppe ud og håbe på at vejen nok kommer... suk... men det flasker sig vel alt sammen på et eller andet tdspunkt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har... |
TinaR |
24-10-2006 11:46 |
|
min HHX, en uddannelse som kontorassitent og er nu halvvejs som social og sundhedsassistent. Læser videre til assistent og ender nok med at blive sygeplejerske en dag om mange år 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lige en rettelse... |
TinaR |
24-10-2006 11:47 |
|
er halvvejs som hjælper - det med assistenten var vist drømmetænkning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| god dag |
|
|
Ligesom mange andre herinde, så er er jeg fængselsfunktionær og er det nu på mit 8 år. god dag Betina
Stengården: Salg og avl af DSP. Ædle og dygtige ponyer med stor kapacitet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er.. |
lestat |
24-10-2006 11:54 |
|
uddannet sikkerhedsvagt, det er en kort uddannelse, men der var også job, før jeg var færdig..
Hjælp mig med at finde Wonderboy! Rødbroget Tinker af den lette type. Høflighed er IKKE et tegn på svaghed!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| og som den eneste endnu, |
|
|
kan jeg sige, at jeg er uddannet advokatsekretær! Lad være med at hoppe ud, nyd jeres skoletid mens den er der! det er hårdt og kedeligt, men den kommer ikke igen på samme måde...
Hellere fortryde noget jeg har gjort, end noget jeg ikke har gjort
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Eksportingeniør |
|
|
en rigtig spændende uddannelse, som giver mange muligheder bagefter. Hilsen Dixonfan
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er... |
|
|
uddannet social&sundhedshjælper og er nu igang med at læse til social&sundhedsassistent. Er pt. på teori forløb og er lige blevet færdig med min somatiske praktik. i I starten af december skal jeg ud i praktik på psykiatrisk afd. (lukket)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uddannelse |
|
|
Jeg har også taget en HH (for en del år siden), og jeg var også utrolig skoletræt til sidst, men jeg gennemførte og fik huen på. Og det har jeg aldrig fortrudt. Jeg er senere blevet uddannet faglært landmand (m/heste som speciale). Men sådan et job kunne min ryg ikke holde til, så nu er jeg ved at uddanne mig til laborant. Begge uddannelser er meget langt fra den kontoruddannelse, som jeg havde planer om at tage efter HH.
***** Snepony ***** Hvis alt kommer imod dig, kører du i den forkerte vejbane.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er uddannet... |
|
|
-social og sundhedsassistent og har været det i 2½ år nu. Min plan er at læse videre til sygeplejeske om nogen år. Er pt. på barsel og det skal ik være før mine piger er et par år. Det er et utroligt dejligt job og man kommer i kontakt med masser af mennesker. Vil bestemt ik vælge om hvis jeg ku det...
Annemarie (Laura & Emma, 20/7-06) IF YOU CAN DREAM IT, YOU CAN DO IT.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Økonomiansvarlig |
Anna G. Andreasen |
24-10-2006 14:50 |
|
Hey NYD din tid på skolen. Arbejdslivet efter skolen er noget helt andet. Godt nok fedt når man finder JOBBET. Men må da ærlig sige.. @!#$ hvor kan jeg savne at gå i skole! Det var bare den fedeste tid. Når skolene er færdig, er det slut med alle de skole ferier, og man ser VIRKELIG frem til at kunne holde ferie i ny og næ. Ved godt det lyder kedeligt, og meget forældre agtigt. Men nyd tiden i skolen.De ting man lærer der er knald gode, og svarer faktisk til bla det arbejde jeg sidder og udfører idag. Jeg er økonomiansvarlig, og alt det jeg lærte på handelsskolen, kan jeg bruge til meget idag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| puhada |
sophiechris |
24-10-2006 17:50 |
|
"handelsgrossistassistent med speciale i vvs" dén titel dækker over "sælger i vvs-branchen". har arbejdet i vvs-udstillinger og hos vvs grossist. arbejder nu hos én af de store vvs-leverandører/fabrikanter, og importerer vandhaner hjem fra Tyskland mm
Sophiec HUSK!!! hesten er et levende dyr,- ikke blot en ridemaskine!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hej. Jeg er uddannet AGRO assistent, det er en uddannelse hvor det udelukkende kun er svin. Bruger den ikke, er i stalden på en rideskole i stedet for...
Mange heste vrinsk fra Rikke & Pipi.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uddannet |
|
|
Jeg er uddannet som social og sundhedshjælper, P.G.U og som pædagog.. Arbejder i en ungdomscafe -klub i flexjob.
Taykan 10/6-2001 - 20/9-2006 R.I.P Vil altid huske dig og savne dig for evigt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
-Dorte |
24-10-2006 18:25 |
|
Jeg afsluttede uddannelsen som sundhedssekretær i marts og var dermed det første hold i landet . Nu arbejder jeg så på en dyreklinik. -Dorte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Marlene.. |
HeidiZ |
24-10-2006 19:59 |
|
Du kan flytte op til mig. Vi har både en tom boks, og et tomt værelse  Og så ligger handelsskolen ca. 7 km væk  Jeg er ikke færdig uddannet, men regner stærkt med, at jeg vil være fængselsfunktionær eller veterinærsygeplejerske. Men ja, der er så mange muligheder 
-HeidiZ *** "Bare vi står sammen, een for alle og alle hver for sig"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ej er det rigtigt heidi |
|
|
det gad jeg virkelig godt, et nyt frisk pust... hehe... vil virkelig gerne gennemføre hh. men føler virkelig jeg trænger til et eller andet nyt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|