Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

indekat - staldkat
Forfatter: 
Dato:  21-10-2006 19:33

Jeg har jo forelsket mig i en lille killing , som jeg kan få gratis.

Og mig og mine to drenge er jo helt væk i det billede vi har hængende af ham på køleskabet.

Men nu er jeg kommet i tvivl , fordi vi kan ikke have ham herhjemme , men så var det meningen han skulle bo oppe hvor mine heste er opstaldet.

Men han er jo indekat nu , er det så synd hvis han skal være staldkat?

Håber i vil give mig nogle gode og ærlige svar.

For vi vil jo kun han får det godt , og så er det jo ikke sikkert det er hos os han skal være.

Knus Heidi

Den lykkelige ejer af Oliver og Mirakie , de skønneste basser i verden.
0
0
Svar på denne tråd

I den stald...
Forfatter: 
Dato:  21-10-2006 19:55

hvor dine heste står, er der jo nok en del staldkatte i forvejen.

Hvis du kommer slæbende med en killing, som ikke er vant til at være i stalden, ja så vil sådan en killing ofte få det meget svært.

Lad være med at få kat, hvis ikke du kan tilbyde den at bo hos dig.

IMC.
HESTE TRAILER UDLEJES. 2 HESTES.
20285450
0
0
Svar på denne tråd

Brrr...
Forfatter: 
Dato:  21-10-2006 20:04
...sådan ville en lille indekilling nok sige, hvis den kom ud og skulle bo i en stald på denne årstid, så synes nok det er bedst, at du ikke sætter den i stalden...skulle jo nødigt have at den begyndte at fryse :)

Æsler er for seje!!!

0
0
Svar på denne tråd

øhhh
Forfatter: 
Dato:  21-10-2006 23:20

De forrige katte vi havde, blev 15, 16 og 18 år gamle.

Hvordan kan du være sikker på at du vil blive stående i alle disse år på samme sted med dine heste??

Hvis du flytter hestene, hvad så med katten??

Hvis man ikke som udgangspunkt, kan sige ja til at tage sig af et dyr i hele dets levetid, skal man lade være med at anskaffe sig et dyr.

Der skal nok komme en ny lille killing, den dag i kan have den derhjemme.

0
0
Svar på denne tråd

Indekat som staldkat
Forfatter: 
Dato:  22-10-2006 11:24

Jeg har to stk katte, som tidligere har været indekatte. Deres ejere ville ikke have dem mere og de stod til at bare at skulle aflives. Jeg kunne ikke klare tanken om at to fundstændig sunde og raske katte skulle aflives bare fordi deres ejere ikke gad dem mere, så jeg besluttede, at give dem chancen for at blive staldkatte. Da de blev sat ud i min stald, var det første gang de havde været udenfor en dør og det var et stort kulturchok for dem. Jeg startede med at lukke dem ind i sadelrummet, da det jo skulle være deres hjem sammen med deres kurve, legetøj osv. for at de kunne vende sig til de nye omgivelser. Men alligevel smuttede de ud og den ene forskansede sig oppe under taget og den anden gemte sig under en bil i min mands værksted. Efter 3-4 uger og en masse lokken og ekstremt meget tålmodighed, begyndte de at våge sig ud. I dag er de de mest trofaste og kælene katte vi nogensinde har haft. De kommer løbende så snart de hører stalddøren og den ene står endda gerne og venter på mig udenfor døren om morgen.

Det kan godt lade sig gøre at gøre en indekat til staldkat, men tænk dig godt om, det er et kæmpe chok for en kat som aldrig har været ude at blive udsat for det barske liv der er i stalden. Og som de andre skriver, hvad så når du flytter din hest? Når man anskaffer sig en kat forpligtiger det lige så meget som når du anskaffer dig en hund eller en hest!

Med venlig hilsen

Winnie

Opstaldning tilbydes i Brædstrup.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes...
Forfatter: 
Dato:  22-10-2006 11:37

... at det lyder som en ualmindelig dum idé, hvis i ikke kan have den hjemme. Der er som Inger skriver sikkert andre katte på stedet og hvem ved om de vil acceptere den.

Vh Tine :-)

Hestens Urtehave- nu online igen

Urtemix, Loppefrøskaller, Hyben, Hvidløg osv.

Go Go sælges: dejlig 3 års kat. 1 pony, god kapacitet og kæmpe udstråling.

www.heste-nettet.dk/lo...est/77748/

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  22-10-2006 11:45

Jeg mener ikke at det er et problem for en indekat at blive staldkat. Det er snarere et problem omvendt(fra ude til indekat)

Dog vil jeg give andre ret. Det lyder ikke som en god idé

Camilse og Looksen

JA... Looksen er Lukas, som i virkeligheden er Sondergardens Look At Me. Men lige meget hvad, så er en hest der elsker gulerødder

Tjek vores HP

www.camilse.dk

0
0
Svar på denne tråd

Dum eller ej
Forfatter: 
Dato:  22-10-2006 15:19

Jeg har i dag meddelt ejeren til killingen at vi hellere må droppe ideen , for bettemandens skyld.

Men for lige at få nogle ting på det rene , så er der faktisk ikke andre katte i stalden , da ham der var blev kørt ned for nogle måneder siden.

Og for det andet , er mine heste opstaldet ved min veninde og skal aldrig flyttes eller sælges , men selvfølgelig skal man aldrig sige aldrig , men de ting var der selvfølgelig taget højde for.

Nu er jeg jo ikke en tankeløs tøs , der bare anskaffer sig dyr.

Alle mine dyr er altid blevet behandlet som dyr skal , med kærlighed , mad , og dyrlægehjælp hvis det er nødvendigt.

Men jeg takker for rådene , og tager dem til mig , og derfor bliver det som sagt ikke til noget.

Knus Heidi

Den lykkelige ejer af Oliver og Mirakie , de skønneste basser i verden.
0
0
Svar på denne tråd

Det ved jeg ikke, om
Forfatter: 
Dato:  22-10-2006 17:44
Jeg turde prøve, da det faktisk er farligt for så lille et dyr at være sammen med heste. Jeg har set et par aftrådte haler i tidens løb.

Det med at gøre en voksen indekat til staldkat er nok Jordens dårligste idé. En forkælet misse kan have meget svært ved at forstå det.
Den anden vej er faktisk bedre- hvis kattene får adgang til at komme ud. Min gamle vildmis flyttede ind som 4 års- og hun vil dælme nødig ud igen! Også vildmitterne vil gerne ind, men de får ikke lov.

Men- hvis du prøver: Den lille skal helst holdes inde de første 14 dage, og det kan være svært i en stald. Når den må gå frit, så er det en god idé at gå rundt på ejendommen med killingen, så den får en fornemmelse for, hvor den må færdes, og så den ikke farer vild 200 meter hjemmefra.
Det er smart at have et indkald, som katten reagerer på- udover navnet.

Hos os er "Misse misse misser!" meget brugt, jeg træner det ved at kalde lige før jeg fodrer. Så sidder det fast lynhurtigt!
Det har vist sig nyttigt et par gange, hvor en halvstor killing var kommet på afveje. Så kom de pludselig løbende efter nogen tid.

Mvh xtiny
---

WYGIWYGAINGW
"What You Get Is What You´re Given And It´s No Good Whining"

The Science of Discworld

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider