|
|
| Hest mens man er på SU? |
|
|
Ja, er det muligt? Jeg regner med "at flytte hjemmefra" (kostgymnasium) her til sommer, og selvom jeg kun er 16 til den tid, kan jeg ikke lade være med at tænke på hvad der skal ske med Nellie når jeg engang fylder 18 og kommer på SU, for så er der ingen kære mor.. Hvad med jer på SU? Hvordan får i råd til hest? ER det muligt? Vil MEGET gerne høre fra jer!
Signe og prinsessen Nellie - Chazizz, vent på mig ved regnbuebroen. Du er elsket og savnet <'3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hest på SU |
|
|
jeg tror ikke det kan lade sig gøre med mindre med du har et job eller to ved siden af. Nu ved jeg ik hvad det koster dig at have hest om måneden pt. det er jo lidt forskelligt fra landsdel til landsdel. Dyrest er jo KBH og nordsjælland... billigst er nok jylland... jeg ved det ik... jeg er på SU og har bil, heste, hund osv. Det ville aldrig kunne lade sig gøre hvis jeg ik havde økonomisk støtte hjemmefra. Held og lykke med det Tina
Med ny dressurstjerne - Attlantiz Firfod
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg havde i starten |
| Forfatter:  |
Ratster Zoo |
| Dato:  |
20-10-2006 13:43 |
|
af min SU 2 ponyer (Shetlands) og det gik fint.. men der var den ene også kun føl til den anden og under 6 mdr, så de gik i samme boks.. Boksen gav jeg ikke så meget for da det var en shetlænder boks.. maden var heller ikek så dyr.. vaccine havde hoppen og følle var for ung.. dyrlægen fik jeg derfor ikek brug for.. Smed havde moren 1 gang.. Da følle så blev 6 mdr solgte jeg hoppen, da jeg ikke havde råd til 2 bokse..
Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter Den som aldrig laver fejl, laver heller ikke meget mere.
Søger opstaldning i Fredericia, læs mere HER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hest og SU |
|
|
Det kan godt lade sig gøre, men så lever man ofte af ris og toamatsovs og i weekenden giver man den gas med fiskepinde Jeg er selv på SU og har hest, men som skrevet ovenover er man nok nødt til at arbejde lidt ved siden af.. Jeg har så taget et SU lån de sidste par år,og har jobs ved siden af. Så er der også råd til undervisning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uden... |
|
|
Min kæreste var det umuligt... Jeg har pt 5heste på SU, men de står så på vores egen gård, så det er ikke så dyrt som hvis de skulle i byen. Hvis man er villig til at spare som naddie siger, så kan det godt lade sig gøre.
Og en fortsat god dag til ALLE HNér... Fra Michelle og hypperne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hest og SU |
|
|
Det kan lade sig gøre. Men så kan du jo ikke bruge ret mange penge på dig selv! Det kommer jo an på, hvor billigt du kan få hesten opstaldet, og hvor billigt du selv kan finde en lejlighed/et værelse til! Men du skal jo nok regne med at tage et fritidsjob, ellers må du jo have et SU-lån! Pas på med at få en kassekredit - det kan let løbe løbsk, skulle jeg hilse og sige .
***** Snepony ***** Hvis alt kommer imod dig, kører du i den forkerte vejbane.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hest på SU |
|
|
Det SKAL kunne lade sig gøre  Jeg får hesten hjem i næste weekend og jeg er på SU. Får 4700 kr. om månede og har job i NETTo hvor jeg får ca. 1500 om måneden. Bor på kollegie, så huslejen er kun 1600 kr. Jeg må ærligt indrømme, at jeg har overrasket mig selv - jeg bruger ikke ret mange penge på mad  Jeg har et budget på 2500 kr. til hesten pr. måned. I det er der inkluderet opstaldning (1580 kr. i fuld pension på rideskole), smed, hø og uforudsete dyrlægeregninger. Heldigvis har min søster og jeg Burberry sammen, så det er kun 1250 kr. pr. måned. Det SKAL lade sig gøre...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er |
HeidiZ |
20-10-2006 14:08 |
|
på SU, og min hest har ALDRIG og kommer ALDRIG til at mangle noget. Den får smed hver 6 uge, dyrlæge efter behov, har en kæmpe boks, får det absolut bedste foder osv. Den er forsvarlig forsikret, og ja, der kan man vidst ikke sætte en finger på noget. Jeg får desuden professionel undervisning 2-4 gange om ugen. Men ja, jeg arbejder så også ved siden af, og har nogle lange dage, men det skal nok lønne sig, den dag jeg står med en god uddannelse og godt uddannet hest 
-HeidiZ *** "Bare vi står sammen, een for alle og alle hver for sig"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hest... |
yiip |
20-10-2006 14:09 |
|
og hvorfor kan det så ikke lade det sig gøre at have hest på SU.. jeg er også studerende og jeg har både min egen ejerlejlighed, hund og hest... så jo det kan godt lade sig gøre... bor dog også sammen med min kæreste som også hjælper til økonomisk, men alligevel...
Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf  Odense; Undervisning tilbydes...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pris på opstald. |
|
|
Jeg synes det er meget sjovt, at der bliver generaliseret over Jylland som værende "billigst"  Der er da milevid forskel på om du vil have din hest opstaldet på Vilhelmsborg eller om du sætter den i løsdrift på et landsted 20 km. fra Kolding  Alene i Aalborg-området har jeg observeret opstaldningspriser imellem 700 og 2700 kr. Så det kommer meget an på HVOR du opstalder om du har råd til hest på SU.
Mange hilsner fra Sine (med hafferne Havanna & Aslan) 'There is no closer secret than that between a rider and his horse' - Robert Surtees
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
Line Rønn |
20-10-2006 14:12 |
|
Jeg fylder 18 år næste år og skal jo så have SU. Mine forældre har sagt at jeg sagtens kan betale opstaldning for Ronaldo bare for min SU, men der jeg regner med at købe en hest mere, er jeg indstillet på at der også skal et arbejde til. Jeg venter med at flytte hjemmefra til jeg jeg fylder 19 år, for så er jeg færdig med at gå i skole og kommer derfor til at tjene lidt mere. Tror det vil blive svært for dig at få råd til både hest og lejlighed. og har du tid til at arbejde så meget når du også går i skole? Det ville jeg i hvert fald ikke have.
Line Rønn Den heldige ejer af Norddalens Ronaldo En rigtig hest er en pinto
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kan du hvis du virkelig |
|
|
brænder for at have hest!! Jeg er på SU - jeg har bil, 1 hest og her kl 16.00 også 2 shetlandsponyer. De er så på den gård jeg bor til leje på, så udgifterne på opstaldningen er små. Men en hest i opstaldning til rimelige penge, kan du sagtens have - såfremt du ikke skal have nyt tøj og gå i byen hele tiden.. Det handler om at vælge noget frem for noget andet... Mvh May.
Vores sorte perler Frieseren Thundra & Shetlandsponyen Clyed Hestene er vores partner og ledsager gennem livet Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder Vær ydmyg Sig tak
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej ... |
|
|
hej vil sige det kommer meget an på hvor i landet du bor og hvilke forbindelser du har... også selvfølig hvad du ellers har af udgifter og hvor meget du arbjeder ved siden af.. jeg er på SU får ca. 3800 kr pr mdr. jeg har to heste privat opstaldet jeg arbejder ved siden af også betaler min mand en stor del af vores øvrige udgifter... det kan lade sig gøre men kan skal nok være indstillet på at arbejde ved siden af!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ashdakadjks |
Anna-s |
20-10-2006 15:09 |
|
Du flytter ikke hjem igen? Ellers må du få fat i et arbejde. Det kan godt lade sig gøre at få et drømmestudiejob  Jeg skal til samtale i en rideudstyrsbutik på tirsdag  Så nu kan jeg lave mine egne penge Har nemlig ikke søgt arbejde, da jeg endnu ikke gider lave hvad som helst. (Har jeg ikke gjort siden jeg var 14). Så længe jeg bor hjemme kommer min SU fint til at dække udgifter til hesten. Jeg bruger ca. 1200-1400 kr pr. mdr. alt inkl. (Bliver måske mere hvis jeg skal have undervisning i klassisk dressur - fra jorden som start.) Hilsen Anna
Anna og Flicka - Et broget makkerpar ! Selv uden rytter vil en hest altid være en hest. Men en rytter uden en hest vil altid kun være et menneske. Stanislaw Jerzy Lec
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overleve på su |
|
|
jeg kan godt få det til at løbe rundt. arbjeder ca. dage efter skole,nogle gange weekender. min hoppe er opstaldet for under 2000 kr og jeg har fået en ungdomsbolig til under 2000 kr hvor min hund også må bo, dog må jeg kun bo der mens jeg læser, men det er også meningen at jeg skal videre i livet bagefter. min hest og hund blir passet med alt, istedet sparer jeg på byture, dyre bøffer og dyrt tøj osv. men jeg er glad og det er det vigtigste. god mad kan man jo altid få til familietamtam, hos ens forældre osv. hvis man virkelig vil, så handler det om at prirotere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har job |
Céleste |
20-10-2006 17:52 |
|
ved siden af...
If you always do what interests you, then at least one person is pleased. -Katherine Hepburn
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
ange tak for svarene! Jeg VIL nemlig beholde Nellie! Man kan da ikke sælge sin bedste ven!!
Signe og prinsessen Nellie - Chazizz, vent på mig ved regnbuebroen. Du er elsket og savnet <'3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|