|
|
| WC - Hvad er lille tur? |
|
|
På søndag skal vi op og se World Cup.  Er der en herinde, der kan fortælle mig, hvad der er 'Lille tur' og 'Store tur'?
Jeg er en skide irriterende ponyrytterforældre med en fortid som rytter! Elsker at prale med mine dygtige børn, - her på HN med datteren, der rider!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Turene |
|
|
Lille tur plejer at være Prix Sct. Georges, og store tur plejer at være Grand Prix... God tur til World Cup. Jeg skal derop søndag og se kür! Glæder mig 
Med venlig hilsen Zooropa - Anne **** To touch is to heal. To hurt is to steal. **** - Mysterious Ways, U2 Har jeg hovedpine er det fantomsmerter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hehe okay |
| Forfatter:  |
AmigoCjn |
| Dato:  |
18-10-2006 13:17 |
|
Hihi, troede du spurgte hvad en "lille tur" på WC betyder  :-P 
Farvel min Du Da Vent på mig ved Regnbuebroen, til vi ses igen Søger du en frisk Araber at hygge/træne lidt med? Som står ved 8660/8362? Så skynd dig at skrive en privat besked!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg mener |
|
|
At lille tur er Intermediera I og stor tur er Intermediera II. Sådan har jeg i hvertfald lært det. Jeg skal også derop glæder mig til at se alle profferne ride, og jeg skal sidde der alle 3 dage... Hilsen Gitte
Medlem af DÅHM.... Jeg rider stævner, og jeg kan lide det...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Haha.. |
|
|
Jeg tror os Anne har ret.. I springverden er lille tur jo mini-grandprix og store tur er sjovt nok grandprix..
Med Venlig Hilsen Anne-K© -Gør din ridning til en fest, rid Irsk springhest <33 "Quit is not an option" -B.S. Christiansen BU FORVER <33
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ved ... |
|
|
Det ikke men jeg kan bare se, at dem som skal ride lille tur plejer at være dem, som starter Inter I på landsplan og det samme er gældende til Inter II. Jeg vil da meget gerne vide, hvad andre mener, da jeg var overbevist om, at det var som jeg forklarede ovenfor, og det er jo lidt pineligt at gå og sige det forkerte...  Hilsen Gitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Regner |
|
|
Jeg sad bare og forsøgte at regne ud, hvilke danske ryttere, vi ville komme til at se om søndagen i Grand Prix Special? AmigoCjn: Ja, der kan man jo godt tale om 'lille' og 'store' tur! 
Jeg er en skide irriterende ponyrytterforældre med en fortid som rytter! Elsker at prale med mine dygtige børn, - her på HN med datteren, der rider!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ved ... |
|
|
Det ikke men jeg kan bare se, at dem som skal ride lille tur plejer at være dem, som starter Inter I på landsplan og det samme er gældende til Inter II. Jeg vil da meget gerne vide, hvad andre mener, da jeg var overbevist om, at det var som jeg forklarede ovenfor, og det er jo lidt pineligt at gå og sige det forkerte...  Hilsen Gitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| ture til stævner |
|
|
Når man rider lille eller stor tur til stævne så afhænger det af hvor stort stævnet er hvad der er hvad. i springning er der jo ikke som sådan en højde der hedder grand prix. til CSI* er grandprixen ofte kun 140, altså svarende til Ma, det er den største klasse til stævnet og finalen i Stor tur. hvor man til de helt store stævner har lille tur i 140 og stor tur med finale i 150-160.
tilsvarende kan man til mange stævner ride en youngster tur. nogle gange er det for 6 og 7 års heste, andre gange for 7 og 8 års. hvor stort det er afhænger også af hvilket stævne.
amateurtur er kun åbent for amateure, men kan variere fra 125 cm til 140 cm i kvallerne.
håber det gav klarhed.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
HeidiZ |
18-10-2006 17:54 |
|
jeg har nu altid troet at det var kort Grand Prix?
-HeidiZ *** "Bare vi står sammen, een for alle og alle hver for sig"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lille tur... |
Pinkie7699 |
18-10-2006 17:56 |
|
"Lille tur" er Prix st. George og Intermediare I og "store tur" er Intermediare II og Grand Prix.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lille tur... |
Camille |
18-10-2006 18:54 |
|
I dressur er lille tur Prix Sct. Georges, Intermediaire I og Intermediaire I Kür. Stor tur er Grand Prix, Grand Prix Special og Grand Prix Kür. Intermediaire II hører vist bedst med i stor tur, men udskrives vist ikke så tit til de store stævner. Camille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hov, jo.. |
HeidiZ |
18-10-2006 19:50 |
|
det er vidst rigtig nok. Jeg starter vidst for lidt stor og lille tur, hehe 
-HeidiZ *** "Bare vi står sammen, een for alle og alle hver for sig"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hehe syntes |
Ratster Zoo |
18-10-2006 22:04 |
|
godt du kunne ha fundet en anden overskrift 
Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter Wee parring set, så er mit Børnefilm kuld snart på vej Søger opstaldning i Fredericia, læs mere HER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|