Hej hej
Hvordan finder jeg ud af om min gamle hest er død? Jeg købte ham sidste sommer, men fandt efter 14 dage ud af at han var uegnet som ridehest. Problemerne og hans smerter blev gradvist større, men før købet var han gået gennem handelstjek + at der intet var da jeg prøvede ham. Dyrlægen mente han havde været dopet, da jeg købte ham.
Han kom tilbage til sælger og de sagde han ville blive slagtet. De benægtede selvfølgelig at have været bekendt med hans fejl og sagde (dumme som de var): "hvis vi havde vidst der var noget i vejen, havde vi bare solgt til en hestehandler eller en dum naiv pige". ERGO!!! De kunne finde på at sælge en hest med fejl.
Min hyp havde så ondt til sidst og jeg frygter altså at han bare har fået et skud dope mere og er røget videre ti en hestehandler. Men hvordan finder jeg ud af det? Er der nogen steder man kan ringe hen om sådan noget? Han har jo ID og det hele, så han burde kunne findes et eller andet sted.
Kunne for nogle år siden ringe til et eller andet gallop-halløj og få at vide at min første hest (gammel gallopper) var meldt død. Er der lignende steder for DV?