Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Det gik helt galt
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 23:54

Hej allesammen.

Som de fleste af jer jo nok ved, kan jeg ikke ride min egen hest, Miss Kicki. Hun er øm i ryggen pga for meget ridning, og skal gå til midten af januar,

Jeg kender så en som har en hest der er til salg, hun har ikke rigtig haft held med at få den solgt. Den er ikke redet længe, da hun ikke har tid til den.

Jeg savner at ride, og tilbyder at ride den.

Vi starter med nogle lange skridtture, og i går var vi ude og ride vores 3 tur sammen. Vi rider sammen med en veninde, og hendes pony. Hesten jeg rider på er meget sød og rolig.

Da turen næsten var ved at være ovre, beslutter vi os for at trave det sidste stykke, inde i græsset.

Der sker det... jeg kan intet huske efterfølgende...

Min veninde fortæller mig, at vi havde travet og hun havde sat i galop, fordi det var gået så fint. Så havde hesten jeg red på, åbenbart fået en flip, krummet sig helt sammen og lavet rodeo med mig. Hun vender sig om, og når ikke at få stoppet sin pony, inden jeg allerede er faldet af. Jeg var faldet ned i kantstenen.

Jeg ved ikke om jeg har været bevidstløs nogle minutter, men da jeg vågner - husker jeg intet. jeg har ondt i hele kroppen, og bliver opfordret til, at blive liggende. De ringer 112...

Da de kommer bliver jeg stillet en masse spørgsmål, men er helt blank. Kan stadig ikke huske. jeg har ondt i nakken, og de giver mig en halskrave på.

Da jeg kommer på sygehuset, får jeg taget røngten af nakke og højde ankel. Nakken er som den skal være, men der er slået en flig af min ankel, dvs en kraftig forstuning. Jeg får afvide at jeg skal indlægges, og observeres. - pga min kraftige hjernerystelse.

Jeg husker virkelig dårligt, og føler mig mørbanket over hele kroppen. Efter stuegang får jeg afvide at jeg godt kan tage hjem, så længe jeg ikke er alene...

Det var skønt at komme hjem, men det har været utrolig anstrengende, at ligge og tænke så meget. Der er så meget jeg ikke kan huske, og jeg prøver virkelig at komme i tanke om det, men det er væk.

Nu skal jeg gå hjemme med krykker i et par uger, øv hvor er det bare surt. Mig som ellers altid haft fart over feltet...

Nå håber i gad at læse min historie...

Mvh Camilla

Camilla & Miss Kicki

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2006 00:01

av av av... stakkels dig. Det er så klamt når man ikke kan huske hvad der er sket - bare at der er gået et eller andet helt galt!

Stor trøstekrammer herfra. Håber det kan hjælpe lidt på humøret.

Er der nogen der har bøger og film om Black Beauty og hans familie liggende som I vil af med? Jeg er meget intesseret hvis I har noget I gerne vil af med.
0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2006 00:34
Det skal lige siges jeg blev indlagt i går eftermiddags, og blev udskrevet i dag ved middagstid..

Camilla & Miss Kicki

0
0
Svar på denne tråd

åhh camilla...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2006 06:45

stakkels dig.

Jeg håber du her til morgen er ved at være lidt mere " normal".

Jeg sidder her og har en tanke , Hvor har du bare været heldig at der ikke skete mere.

nu må du tage dne roligt og passe meget mere på dig selv.

når du så er ved at vær eovenpå igen og må genoptage din ridning, ja så kan der jo godt komme lidt dumme minder om sådan en omgang.

Man får måske ikke helt så meget lyst til at sætte sig op igen på hesten.

dumme sløve shila og tøffe dixie står stadigvæk her i stalden og er parat hvis du får problemer med at komme op på hesten igen.

pøj pøj og husk nu at slappe af.

IMC.
0
0
Svar på denne tråd

Hold da
Forfatter: 
Dato:  17-10-2006 08:10
op en ubehagelig ulykke. Godt der ikke skete dig mere. Jeg var selv ude for en ulykke i går. Jeg kom ridende hjem efter en 1½ times tur, og vi skridter afslappet op over en motervejsbro, hvor der også kører biler, som vi har gjort tusinde gange før, uden der har været noget.

Pludselig ser min parthest et spøgelse på motervejen eller også er han blevet stukket, for han laver det største bukspring ud på vejen (vi rider inde på en slags cykelsti), og jeg flyver af ham midt på de hvide striber, og han farer af sted i retning mod stalden som ligger max 300 m væk (gudskelov).

En masse biler er stoppet, og en flik mand får hjulpet mig op (jeg kan næsten ikke gå), og en anden kører mig tilbage til gården, da jeg ikke kan tage på skadestuen før, at jeg ved, at han er ok. Han var så heldigvis løbet direkte hjem, og han har ikke fået nogen skader (puha, han er jo ikke min, så det ville ikke kun være ham og mig, som det var gået ud over, hvis han var kommet til skade).

En fra stalden kørte mig på skadestuen, da jeg godt kunne mærke, at jeg havde det knap så godt (og jeg plejer ellers at undgå læger). Jeg følte mig bedøvet inde i munden, havde kvalme, ondt i hovedet samt svimmelhed. Derudover gjorde det meget ondt i min nederste del af ryggen, og på siden af ryggen og låret samt min ene finger var sindsyg øm. Jeg blev sat til at vente på skadestuen, men kæresten kom 5 min efter mig. På toilettet fandt jeg ud af, at begge mine knæer havde fået sår.

Jeg havde fået et kort, hvor der stod, at ventetiden var ca. en time, men efter en time var ingen af de ventende blevet behandlet endnu, og der var endda kommet en ind med en del blod i ansigtet Jeg vurderede, at der i hvert fald ville gå en time mere, hvilket jeg ikke kunne overskue pga. kvalmen/svimmelheden og alle smerterne samt der var sindsyg koldt i venteværelset, så kæresten og jeg tog en taxa hjem, og her tog det ca. 1½ time før jeg fik varmen.

Nu får jeg ikke kvalme og svimmelhed, når jeg står op, så hvis det var noget, var det vel en meget mild hjernerystelse eller bare slaget. Ondt gør det stadig og kan slet ikke ligge på min ryg eller side. Nu håber jeg bare, at jeg har mod på at ride, næste gang jeg skal op. Jeg ved jo godt, at det ikke var hans skyld.

Med venlig hilsen,
fødelsdagsbarnet

Penny- og Wendyblade købes. Se mere på præsentationen.

Leje lejlighed søges i Københavns området
0
0
Svar på denne tråd

rideulykke
Forfatter: 
Dato:  17-10-2006 08:16

Øv hvor træls en hændelse...

Godt du er nogenlunde ok..

Man skal ALTID informere de ryttere man rider sammen med når man ændrer tempo. Om det er for at ride hurtigere eller langsommere så siger man det..!

God bedring herfra..

M.V.H. Riderlykke

...bag skyerne er himlen altid blå...

Hestepasser i Odense søges

Faber rullegardiner sælges

0
0
Svar på denne tråd

som ridderlykke
Forfatter: 
Dato:  17-10-2006 08:21

skriver, man skal informere andre hvis man ændre tempo.

Jeg har oplevet en håndfuld gange at ride med yngre ryttere der "lige pludselig" ikke kan styre deres hest, så den tager en jorder... også er det ikke sjovt at sidde bagved, og ikke være alarmeret.

Af samme årsag rider jeg ikke sammen med pony ryttere i skoven, med mindre det kun er en skridt tur, og andre for afvide at jeg skal alarmeres, hvis de vil ride hurtigere eller de har problemer med hesten. -Jeg har desværre haft for mange uheld i skoven. -Og jeg kan blive edderspændt hver gang jeg hører en rytter sidde og grine i rytterstuen, fordi buller gik helt amok også måtte hun bare spæne afsted "hvor blev lotte så af" -ja hun havde lidt problemer nede bagved, men kom senere...damn, hvor har jeg hørt den mange gange!

Godt du ikke kom mere til, og håber du snart er i sadlen igen.

Mvh. Tine

0
0
Svar på denne tråd

Hey søde
Forfatter: 
Dato:  17-10-2006 10:55

Din stakkel. Hvor er du uheldig... Håber det går bedre med dig og du ikke får nogen varige mén af det.

Knuzz herfra

Velkommen til mit lorteliv!!
0
0
Svar på denne tråd

stakkels
Forfatter: 
Dato:  17-10-2006 12:33

dig, men det er da altid noget at kiki skal stå stille, så skal du ikke bekymre om det.

men god beding, og god at det ikke gik merer galt.

med venlig hilsen Susanne.

s.n.o.b

sød, nussende, omhyggelig, brede rytter.

Din uderskrift kan hjælpe. www.animalsmatter.org/

0
0
Svar på denne tråd

Trine Nørgaard Christensen
Forfatter: 
Dato:  17-10-2006 13:23

Begge mine knæ, ser også frygtelige ud... Så jeg forstår virkelig ikke, hvordan det kan være at ridebukserne ikke er gået i stykker...

Min ridehjelm, skal den skiftes ud? Den må jo have været ude for et hårdt slag...

Camilla & Miss Kicki

0
0
Svar på denne tråd

ulykker
Forfatter: 
Dato:  17-10-2006 14:12

Tillykke med fødselsdagen Camilla. Håber du får en go dag oven på alle de smerter og problemer med de krykker Vil glæde mig til at se din dejlige hest igen..

M:V:H: Pia

0
0
Svar på denne tråd

ja det vil
Forfatter: 
Dato:  17-10-2006 16:55
værer en god ide at skifte din hjælmen ud.

med venlig hilsen Susanne.

s.n.o.b

sød, nussende, omhyggelig, brede rytter.

Din uderskrift kan hjælpe. www.animalsmatter.org/

0
0
Svar på denne tråd

puh...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2006 18:25

Puh, en kedelig tur.

Men når uheldet er ude, er det da altid noget at Kicki skal stå, sådan at det som sådan ikke kommer til at gå ud over hende.

Kan slet ikke forstå eller se for mig at lille Felix skulle finde på sådan noget. :S Ligner ham godt nok ikke.

Håber det går godt når du igen kommer i sadlen, men det jo nok en hjælp at du ved at Kicki er så rolig som hun er. Alså det nok lidt nemmere end hvis du vidste hun havde et helt vildt temp. og blev bange for alt og alle. Hvis du forstår?

Jeg ville skifte hjelmen ud hvis jeg var dig, netop fordi den nemt kan være blevet udsat for et ordentligt slag, og derfor ikke vil hjælpe dig næste gang.

Men god bedring. :)

Tidligere kendt som Belinda&Tango!Savner Tessa =o,

Medlem af SÆK(SKØRE ÆNDERS KULB)

© Se min elskede hest Tango i min præ. ©

© Savner Tessa. :{( Elskede hende SÅ højt. ©

0
0
Svar på denne tråd

Camilla...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2006 18:33
Mine ridebukser gik heller ikke i stykker Men ridehjelmen skifter jeg ud, og den har fået et ordentlig hak. Har lige været på skadestuen i dag (på min fødselsdag) i 4½ time, men der var heldigvis ikke sket brud på min rygsøjle Så nu skal jeg bare dopes og blive hurtigt rask igen, men føj hvor gør det ondt. Hvordan går det med dig?

Lidt pudsigt at vi begge kom til skade dagen før vores fødselsdag.

Penny- og Wendyblade købes. Se mere på præsentationen.

Leje lejlighed søges i Københavns området
0
0
Svar på denne tråd

Trine Nørgaard Christensen
Forfatter: 
Dato:  17-10-2006 19:35

Jeg har ondt i nakken, hovedet og min ankel. Men jeg skal bare sørge for, at slappe af... Jeg undgår piller :-)

Nu håber jeg bare at det går stærkt, og at jeg snart kan smide krykkerne, og begynde at arb og ride igen..

Camilla & Miss Kicki

0
0
Svar på denne tråd

inger christensen
Forfatter: 
Dato:  17-10-2006 20:25

tak Inger...

Det var sødt sagt... Nej det kan godt være, at man vil være lidt nervøs de første gange

Camilla & Miss Kicki

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider