Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Et bud
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 22:02

Jeg har nogen gange haft nogle ting til salg (sjovt nok) og har til tider også fået div. bud...

Men kom til at tænke på...

Jeg er vokset op med, og har lært, at giver man et bud, og sælger accepterer det bud, så fanger bordet, og man har så fået noget et eller andet, som man har forpligtiget sig til at hente/tage med sig, til den pris man har foreslået.

Meeen... Det er bare ikke lige den regel jeg fornemmer at alle andre har lært...

Hvad siger i andre? Er det mig der er opdraget for meget i en Nordjydsk fiskeby, eller hvilke regler har i lært mht. at give et bud?

Zamangah

Enspændervogne sælges.

Good Boy og Skawbo's Conrad søger nye hjem, se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Du er ikke forpligtet
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 22:05

til noget bare fordi du giver et bud som sælger kan lide..

Man kan jo finde noget bedere et andet sted.. Du kan ikke købt noget før sælger har pengene

Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter

Wee parring set, så er mit Børnefilm kuld snart på vej

Søger opstaldning i Fredericia, læs mere HER

0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 22:14

Mener nu det er lidt useriøst at give bud på noget, hvis man ikke er interesseret i at købe det til den pris man har budt.

Rønnebjerggård...

0
0
Svar på denne tråd

Jah... altså
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 22:19

jeg har altid lært, at man ikke skal give bud på noget, som man ikke vil have, for man "risikerer" at hænge på det...

Og ja... Så er det vel lidt useriøst at give et bud på noget, hvis man ikke er interesseret i det...

Som nævnt, kan det godt være at jeg er opdraget forkert, men vil da gerne lære de andre spilleregler, så jeg også kan følge dem...

Zamangah

Enspændervogne sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Zamangah
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 22:24

Enig med dig - man skal ikke prutte med prisen og så gå sin vej efter sælgers accept af budet.

Ganske enkelt ENIG du er korrekt opdraget.

Mvh

Mona K

Der stammer fra sdr.jylland

Opstaldning tilbydes

Ridebane og rytterstue.

750,- pr md

*Fuld forplejning

* Hø og bund udmugning ikke inkl.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan sagtens..
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 22:25
følge dig.. har lige prøvet det med en hestesælger.. blev så meget røvrendt.. så jo jeg mener når man har aftalt en pris og begge parter har rystet hånd på det, så er det en deal.
0
0
Svar på denne tråd

Ja... det
Forfatter: 
Dato:  17-10-2006 00:39

er jo det jeg mener... Det gælder vel begge veje...

Når sælger har accepteret et bud, så anser jeg jo handlen som afsluttet... Så er det bare ærgeligt for sælger, hvis der kommer en og byder mere 2 dage/timer/minutter senere, for tingen er jo solgt... Men samtidig gælder det jo også den anden vej...

Har man budt, og sælger har accepteret, så skal man sørme også tage tingen med sig og betale... Hvad enten man så finder et bedre tilbud 2 dage/timer/minutter senere eller ej... Så skulle man jo lade være med at byde og undersøge markedet for den slags varer man har købt, inden man bød.

"bordet fanger"

Zamangah

Enspændervogne sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Vil så absolut give dig ret
Forfatter: 
Dato:  17-10-2006 00:46
men har ofte oplevet at "reglerne" ikke bliver fulgt - ihvertfald ikke på denne side af Storebælt

"Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds"

*Albert Einstein*

Formand for Foreningen til Den Frie Mans Bevarelse

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider