Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Færgen eller bro??
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 12:04

Jeg skal hente en hest i frederikshavn på fredag...

Men hvad er bedst henhold til hesten? bro eller færge?

Nogle der har et forslag?

Vi kommer fra og skal tilbage til glostrup.

nogle der har brug for lift til frederikshavn på fredag eller til glostrup?

0
0
Svar på denne tråd

Hej hej
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 12:10

min nye hest kommer med transportmand fra Frederikshavn Onsdag- til Amager..

Jeg tror han kører hele vejen..Husk færgen kun går hver anden eller tredje time..

Vi tog færgen derover og kørte hele vejen hjem igen, det føltes hurtigere at køre hele vejen. Mange siger også at det ikke er godt for hesten at sejle, på lige nøgagtig den rute vi taler om her gynger det indimellem en del faktisk, det gjorde det da vi tog den i sidste uge. Og som bekendt kan en hest ikke kaste op når den bliver søsyg..

Jeg havde kørt hele vejen..

Hvor i Frederikshavn skal i hen?

Og hvilken hest er det?

Hilsner fra Margit

Min kommende hest...

www.heste-nettet.dk/lo...7763/full/

Livet er til låns-lev det fuldt ud!

0
0
Svar på denne tråd

Sejle..
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 12:12

Da jeg købte min hest i Jylland hentede vi ham i trailer og sejlede med odden-århus. Han tog det super pænt, men der var bare SÅ varmt nede ved bilerne, så han var helt svedig.

Men ellers tager det jo ikke så meget længere tid at køre.

0
0
Svar på denne tråd

færgen..
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 12:13
ville jeg ikke tage, når min skal over på den nye gård, håber jeg,jeg kan finde en vognmand som kører

med venlig hilsen Susanne.

s.n.o.b

sød, nussende, omhyggelig, brede rytter.

Din uderskrift kan hjælpe. www.animalsmatter.org/

0
0
Svar på denne tråd

køretur
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 12:14

Jeg ville køre, det kan ikke være sjovt for hesten at stå på et larmende bildæk i x antal timer, + man ikke kan komme til den og checke fordi de vistnok bliver låst af?

Mener også vi regnede på, at det ville blive dyrere, også uden trailer, og så meget tid sparer man heller ikke.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 12:15

Vi kørte også med trailer istedet for færgen.

Vidste ikke hvordan hesten ville tage en sejltur, men den var vant til trailer, så det syntes vi var bedst.

Rønnebjerggård...

0
0
Svar på denne tråd

Hej igen
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 12:21

der bliver låst af læste jeg på færgen i Onsdags..

Og ja der er MEGET varmt dernede..

Uden tvivl: Køre hele vejen..og som Pjemm siger..man sparer ikke vanvittigt tid eller penge. Vi kom af med ca 600kr for en vejs billet i personbil to personer Vildt!!!

Hilsner fra Margit

Min kommende hest...

0
0
Svar på denne tråd

margit det er
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 12:27

en Haflinger vallak, vi skal hente ham i trøderup hos avler stutteri Nordan.

Tak til jer der har svaret så hurtigt jeg tror vi tager broen.

selv om det er nogle km men ja det er rigtig pjemm der er kun 20min forskel hvis man regner ud på krak.

0
0
Svar på denne tråd

margit med færgen?
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 12:33
ja det er en pæn pris det vil også koste 1030kr med færgen med trailer og broen er 305kr en vej der er noget at spare på den måden men så kommer benzin oven i. Men det vigtigste for mig er at hesten kommer godt frem

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 12:37

Vi har gjort begge dele.

Skal vi langt nordpå har vi taget færgen. Man sparer noget tid, og vi får lidt mad ombord.

Det er kun Odden - Århus der tager hestetrailere med.

Når du har hest med ombord, må du gerne gå ned til den, det har vi gjort hver gang.

God tur.

0
0
Svar på denne tråd

margit tror du
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 12:56

der kunne være plads til en til hos din transportmand? jeg kan selv hente prins på amager...

Og hvad koster sådan en tur?

0
0
Svar på denne tråd

Hej maria
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 15:52

Ja nu talte vi jo lige i tlf tidligere..

Ærgeligt med transporten..

Jeg ringede til sælger og spurgte bagefter vi talte sammen, der er ikke plads... Øv!

Det skulle vi jo lige have vidst begge to lidt tidligere..

Men det er vist også en tilfældighed de begge er nordjyder og skal herover og lære at være køwenhawnere..pøj pøj med ham..

Prisen er iøvrigt 2250kr incl. moms.-men det talte vi jo om i tlf...

Hilsner fra Margit

Min kommende hest...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har faktisk...
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 17:04

... selv stået med de overvejelser nogle gange. Her er det så bare små sejlture på max 5-15 min. Jeg bor på Mors og skal ofte køre langt for at komme til stævner. Jeg har indtil nu valgt at køre, men på nogle af vores ture kan jeg spare 30-40 min ved at tage turen med færgen.

Hvor mange herinde har sejlet med hesten, og kan det "lade sig gøre"? Jeg er mest nervøs for at hesten skal reagere voldsomt, og så står man ude midt på Limfjorden og kan ikke gøre en s...

Det skal lige siges at i dårligt vejr vil jeg ikke engang overveje at sejle, så vi taler udelukkende når det er nogenlunde vindstille.

Mvh
Alice...

...som skal ride sit første landsstævne d. 1-3 dec.

Diverse rideudstyr sælges.

Bla. læderstøvler, lammeskinspad og en komplet kandar

www.heste-nettet.dk/ma...6&t=178026

0
0
Svar på denne tråd

Sejle med hesten.. alice..
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 17:15

Jeg har sejlet et par gange med hest. Det er gået fint alle gange. Den værste tur var med vognmandsruten (inden storbæltsbroen blev bygget), det stormede, gyngede og vippede. Der var jeg godt nok nervøs og søsyg, men hestene klarede det fint. Det vipper jo også knap så meget nede på vogndækket. Det gik først rigtig op for mig hvor slemt det var da vi kørte af færgen og bølgerne stod meterhøjt ind over kajen *GG*..

En ting jeg altid undersøger når jeg skal sejle, er om det er muligt at få så meget plads bag ved traileren/lastbilen at jeg kan få klappen ned i tilfælde af "panik". Det har kunne lade sig gøre hver gang, hvis man forklarer sig (spørger pænt) til "dem der pakker bilerne på vogndækket".

(ja ja, kald mig bare hysterisk, men det giver en vis ro på mig at jeg har den mulighed, selvom jeg ikke lige ved hvad jeg ville gøre i tilfælde af "panik" *S*)

Mvh. Lotte_L

Rolf.. 13.01.99
Roar.. 13.01.99
Vigdis 20.09.06

"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Citat: Mel Gibson "Lethal weapon I"
0
0
Svar på denne tråd

vi har sejlet
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 17:20

vi har sejlegt til sverige flere gange med hest..

den ene havde prøvet det mange gange og tog det ganske pænt hver vej bar hun havde noget at gumle i...

den anden har vi lige hentet hjem fra sverige efter 1 1/2 år i træning deroppe, og da vi skulle til sverige med hende havde hun kun prøvet at køre 1 gang før og det var da hun kom til os...

HUn tog det med ophøjet ro stod pænt imens vi sejlede de ca 3 timer det tager..

og det samme nu her da vi hentede hende hjem ogdt med hø ind og lidt foder så kunne hun hygge sig under sejlturen.

Så jeg er ikke bange for at sejle med dem, men har vi en hest der er nervøs ved at køre, ville jeg nok vælge ikke at sejle hvis det er en mulighed for at køre hele vejen..

hilsen Christine

0
0
Svar på denne tråd

Når der er heste..
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 17:21

på bildækket kan man selvfølgelig få lov til at komme derned, der er jo ingen der er interesseret i at en hest går i panik..

Jeg ved egentlig ikke helt hvad jeg ville vælge.. Formentlig at køre hele vejen..

Krone og bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes i Midtjylland

Frieserhopper sælges

0
0
Svar på denne tråd

Har sejlet og kørt...
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 20:40

København/århus - og det virkede til at Medoc nød at stå i en friske luft på øverste vogndæk og guffe hø i sig i fred og ro

Men da han også står eksemplarisk når vi kører - tjaa så tror jeg reelt set at hesten er ligeglad.

Til gengæld er det dejlig for chauffør og en pusse nusse glad ejer at kunne slappe af om bod på skibet, og så kunne gå ned til hesten på dækket og forkæle den m.m.

Det vi gjorde da vi sejlede med Århus/odden med den gamle færge - ikke hurtigfærgen - var at bede om at komme først om bord, og op i den friske luft - og vi fik simpelthen den fineste plads Og så fik lov til at kører fra borde, som en af de første også, så det var tiptop service.

Mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider