|
|
| Prutter og bøvser... |
|
|
I følge bogen Emma G, må man ikke prutte og bøvse - en ganske naturlig ting. Hvorfor ikke? Som baby skal man bøvse og prutten anses for en sjov og uskyldig lyd/lugt. Som barn får man at vide at det gør man ikke, det er pinligt, ulækkert osv. Som voksen gør man det stadigvæk, men i det skjulte (de fleste gør det)... og nogen gør det ganske overlagt  Hvorfor må man ikke bøvse og prutte?
Hilsen Gitte - Ytringsfrihed i DK? Åbenbart ikke... - Der tages forbehold for fejl af enhver art.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aetertertveva |
| Forfatter:  |
Gitte C |
| Dato:  |
16-10-2006 08:37 |
|
Vel for at skåne omgivelserne mod ubehagelige lugtgener og lyde! - og jeg er så en af de snerpede, der opfordrer min familie til at bevare disse, måske unormale regler!
Gitte C www.gila.dk Gila Trailerservice: Salg, service & reparation Cheval Liberté Servicecenter Sjælland Gila Horsefair: Breyer modelheste o.a. hestelegetøj
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Prutter... |
|
|
Fordi det er uopdragent. En vild bøvs i ny og næ kan være meget sjov (rææææææææææææb), men at gå og bøvse konstant er bare for plat.
Prutter er klamme og de lugter, det er tarmluft og bakterier man sender ud i lokalet, og det er for ulækkert.
Jeg har aldrig hørt min kæreste prutte - og jeg har været sammen med ham i 5 år  DET er altså et plus, mænd der konstant bøvser og prutter er bare for klamme.
Hilsen fra LISE
"Udsæt det kedelige til i morgen. Det kan GODT vente!"
...med part på Lancome og Rigola ♥ - fordi hopper hopper højest og hurtigst, og fordi to heste på 5 er sjovere end een på 10! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fordi... |
|
|
... Prutter lugter og er ulækre, og bøvser kan også lugte. Begge dele er i øvrigt tegn på manglende kropskontrol og manglende hensyn til andre. Hos småbørn forvventer man ikke hensynet (der jo er tillært) og kropskontrollen VED man at de ikke har - så hos dem er det acceptabelt og fuldt "tilgiveligt". Men prutter og bøvser i voksent selskab er tegn på dårlig opdragelse og manglende respekt og hensyn for omgivelserne - man går i enrum! Det kan ikke undgås at der alligevel indimellem slipper uventet noget luft ud men så forventes man at lige undskylde sit manglende hensyn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åh Lise |
Cruella76 |
16-10-2006 13:07 |
|
Skal vi ikke bytte mand så?? 
Christel (Nu, mor til to vidunderlige unger.... For FILAN da, jeg er ved at blive gammel:)!!)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lise... |
jasper |
16-10-2006 13:13 |
|
Prutter i så aldrig hjemme hos jer?? Hvis det ikke var tilladt at prutte i mit hjem, ville jeg gå hjemmefra. Det er ikke særlig rart at skulle holde på og som det virker på små børn - så er det det samme med voksne...man kan altså få ondt i maven, hvis man ikke kan komme af med luften. Jeg prutter og bøvser ikke mellem fremmede...men jeg vil fa... ha´lov til at gøre det hjemme  Hilsen Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hjemme hos os |
Shetter |
16-10-2006 13:15 |
|
lever vi efter mottoet - hvad man ikke har i hånden kan man ikke holde på så om der slipper en ordentlig sydhavnsræb eller en brand-skid jamen så kan det ikke genere nogen af os.. Når vi er ude holder vi os selvfølgelig i skindet... Men når man skal så skal man..
~ Shetter ~ Hesteskruk på fulde gardiner ~♡~~♡~~♡~~♡~ "Lær at pille i din egen navle, før du piller skidtet ud af andres" ~♡~~♡~~♡~~♡~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| almindelig dannelse... |
yiip |
16-10-2006 13:34 |
|
ja er man et ordentligt menneske så gør man bare ikke sådanne ting i andres nærhed... det handler simpelthen ganske simpelt om dannelse, hvilket alle desværre ikke besidder... -synes egentlig det er utroligt at nogen kan spørge om noget så "dumt", men hvem er det lige det siger mest om...?
Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf  Odense; Undervisning tilbydes...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ved da ikke |
|
|
hvorfor spørgsmålet er så dumt, for vores "Emma Gad-regler" er da ikke gældende over hele kloden. I nogle lande er en bøvs efter måltidet et tegn på, at maden har været god. Jo større bøvs, jo bedre mad. At vi så i vores kultur har lært, at "det gør man ikke", er jo grunden til, at vi synes det er ulækkert og noget, der holdes inden for egne 4 vægge eller holdes helt personligt. Mvh Line
Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lise... |
Linda & shetterne |
16-10-2006 14:07 |
|
Min kæreste kunne sørme også lære af din 
Hilsen Linda 
MIN HJEMMESIDE
Annika 8/9-89 - 25/5-04 R.I.P Mischa 26/4-04 - 9/9-06 R.I.P Hvil i fred begge 2... Savner jer...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der er en forskæl |
wid1972 |
16-10-2006 14:12 |
|
Hesten må, hunden må, men jeg må ikke og sådan er det bare. venlig hilsen. Per Jørgensen Bjæverskov
Tro på dit hjerte og følg din sunde fornuft.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Adrrr... |
|
|
Prutter stinker og er ulækre - det samme med bøvser...  Hvis man har behov for at fyre de der lugtting af, kan man jo gå lidt for selv og klare dette - det er almen hensyn til andre  Hvis min mand skrupsked i tide og utide, ville jeg i hvert fald meget hurtigt finde ham mere end frastødende... Uden at det af den grund betyder at den slags aldrig finder sted i vores hjem - men ingen af os kunne da drømme om, at belemre andre med vores personlige udsondringer... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lISE.. |
|
|
Du må da have hørt ham prutte mens han sad på den rigtige side af toiletdøren? Mvh CAmilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Ja det er vel |
|
|
for at "skåne" omgivelserne. Men undlader man at bøvse eller prutte når en sådan vil lukkes ud, er det faktisk ret ubehageligt og ikke sundt for kroppen. Jeg kan huske jeg engang så et program i tv om alt muligt med kroppen. En rigtig sund krop prutter eks. 12 gange i døgnet.
Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet, intet midt i mellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sundhed |
|
|
"Hellere lave lidt larm, end springe en tarm!" som min far altid siger!
Det kan godt være de lugter osv. men det er sundere at komme af med det end holde det inde! Så herhjemme, prutter vi og bøvser vi hvis det er det der skal til. Prutter frabedes dog under spisning og bøvser gør vi ikke højlydt under maden. Er vi i byen, følger vi selvfølgelig Emma's regler, og holder det indenfor. Man kan vel være velopdragen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fordi at |
SisseJ |
16-10-2006 15:10 |
|
En bøvs dufter da ikke godt - sådan en duft af halvfordøjet mad er da bare for klamt. Og prutter - bare pga lyden, så vil man jo forvente en duft. Generelt så kan prutter stike ret så afskyligt syntes jeg og det kan man da ikke byde sine omgiveelser. Udadgående luft der måtte stamme fra mave og tarme bør kun udslippes på toilettet eller i guds fri natur, hvis man er alene.
Hilsen fra Sisse Store fødder og lange ben søger ridestøvler. Har du nogen - så skriv til mig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tilslutter mig den mindre pæne ... |
Lisbeth Sejberg |
16-10-2006 15:17 |
|
... gruppe, der går ind for frie kropslige udfoldelser inden for hjemmets fire vægge  Mvh. Lisbeth
Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| prutter |
|
|
prutter og bøvser er da noget af det mest naturlige, og ganske usundt at brænde inde med... Så når jeg befinder mig hjemme eller i fri natur, så lader jeg mine luftbobler slippe fri... Er jeg blandt fremmede, så retter jeg mig til Emma Gad... Og ja det kan lugte, men så er det heller ikke værre... Hestene lugter måske heller ikke? Eller babyer? eller andre dyr? Og vi er jo blot dyr... Men noget så naturligt kan virkelig ikke hidse mig op 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Vi prutter og bøvser hjemme hos os, hos os er det det helt naturligt.  Dog prutter og bøvser vi ikke hvis vi er ude, eller hvis vi har besøg herhjemme eller når vi spiser. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prutter og bøvser... |
|
|
Hvis jeg er ude, eller vi har gæster - så kunne jeg selvf. ikke drømme om at rende rundt og prutte højlydt  - Bøvse, måske, kommer an på hvem det er  Men herhjemme, når vi ikke har gæster - tror mange af jer ville finde os dyyybt ulækre Når man skal, så skal man sgu, og det er da en naturlig ting!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
HAHAHA... Jeg er flad af grin  Jeg tilslutter mig det Lisbeth (Baloo) skrev - altså lige bortset fra, at når vi bare er os selv hjemme, så kan det da godt lige smutte engang imellem - men hverken min kæreste eller jeg er sådan helt vildt uhæmmede på det område (det ER altså bare ikke særlig atraktivt )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| du glemte |
|
|
at skrive, at når man bliver gammel, så synes folk igen det er lidt sjovt at man prutter.
~ Grev Axell ~
Man skal aldrig sige nej til en fristelse, man ved jo ikke hvornår den kommer igen! -Garfield
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm... |
|
|
Prutter og bøvser er da SKIDE naturligt!! Jeg har generelt meget luft i systemet, så hvis jeg sku på på toilet, eller i fri natur. Sku jeg enden flytte ude på toilettet, eller i telt. Jeg har i en go periode, haft herre prutteren på. Næsten for hvert skridt, er der sluppet en vind ud. Jeg kan heller ik lade være med at grine, for det ER sgu sjovt. Problemet ka så være, at jeg sommetider bare åbner munden, og ud kommer der en havnearbejder bøvs. Jeg har befundet mig meget, sammen med drenge/mænd. Det var nok oss noget at sige. Ja, jeg er MEGET bramfri, så'n er det i min omgangskreds. Og så'n er jeg bare, og det ka Emma Gad, Jesus eller Julemanden ik lave om på!
Hva vil du gi for et backstage pass...? Som at skide, når man tror man ska slå en prut... Magtens Korridorer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ha ha grev Aksell ... |
Lisbeth Sejberg |
16-10-2006 22:55 |
|
... det er ikke kun prutter, der bliver underholdende, når man bliver gammel  Det store samtaleemne bliver afføringen ... konsistensen, mængden og især om man nåede ud af sengen inden ...  Undskyld til de sarte  Mvh. Lisbeth
Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fis... |
|
|
Cruella76: Nej, men din mand må gerne komme og blive opdraget her  jasper/Pia: Hvis man skal prutte så gør man det så ingen hører det i hvert fald Eller går ind på et andet værelse/på toilettet. Jeg skal saftsuseme ikke have min kærestes tarmluft/lyde op i næse og ører! Linda & shetterne: Du skal bare opdrage ham godt  Camilla80: Her i huset har vi installeret en glimrende ventilator da jeg renoverede badeværelset for snart 1½ år siden. Eneste ufravigelige krav til ventilatoren var at den skulle LARME - og det gør den! Så det er ganske lidt man kan høre. Naturligvis har jeg "hørt" ham der, men han sidder altså ikke og fiser og lumrer i sofaen  GUD hvor er der mange af jer der er klamme! *G* Godt jeg ikke bor sammen med jer!
Hilsen fra LISE
"Udsæt det kedelige til i morgen. Det kan GODT vente!"
...med part på Lancome og Rigola ♥ - fordi hopper hopper højest og hurtigst, og fordi to heste på 5 er sjovere end een på 10! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|