Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Viden om Clamydia?!
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 08:02

Min mand spurgte her til morgen, vores ældste søn, om en lille æske fra apoteket, som han havde set hos ham...

- det viste sig at være mod Clamydia, som han har fået af sin nye kæreste "der får det ret let"...?!?

- og så tilføjede han denne sætning - "Så I skal nok ikke bruge de håndklæder, jeg lige har smidt til vask!"

... - og nu tænker jeg jo, at jeg da et par gange, har hængt et "rent" håndklæde op, fordi jeg irriteret har konstateret, at han nu igen bare har smidt det oven på vasketøjskurven, fordi han ikke gad at hænge det op!!! (Vasketøjskurven står lige ved siden af, hvor håndklæderne hænger.)

- Nogen der har erfaringer med Clamydia og kender til, om der er andre smittemetoder end den 6uelt overførte?!

Det er jo fint at ungerne er kvikke nok til at sørge for behandling og han har jo også smidt håndklæderne til vask efter brug, så det er jo faktisk mig der har sat resten af familien "i fare"!

Øs ud af jeres viden...!

Gitte C
www.gila.dk
Gila Trailerservice: Salg, service & reparation
Cheval Liberté Servicecenter Sjælland

Gila Horsefair: Breyer modelheste o.a. hestelegetøj

0
0
Svar på denne tråd

tjah...
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 08:22
jeg mener da helt sikkert kun det smitter ved 6uel overførelse...

Hilsen Mette

Søger bolig i Tylstrup el. Sulsted. Husleje ca. 2500 kr.

Sælges:

1 3/4 sæk hippolyt naturmüsli kan afhentes til billig pris (9310)

NYE ridebukser fra GS-performance m.fuldskind. ALDRIG brugt:

0
0
Svar på denne tråd

Klamydia
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 08:45

"Får ret let klamydia"? Nogen burde vist give den unge dame en lektion i at bruge kondom Har man én gang haft en vatpind i urinrøret synes jeg da man bør lære at passe bedre på i fremtiden. Specielt med henblik på at man faktisk kan blive steril af skidtet.

Hvis både hun og sønnen er blevet behandlet BØR hun iøvrigt ikke få klamydia -medmindre han altså ikke er den eneste hun er æh.. "intim" med!

/Anna

0
0
Svar på denne tråd

Så vidt jeg ved...
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 08:49

er det med smitte præcis som Mette skriver. Og over halvdelen af unge har denne smitte, der ofte ikke opdages.

Så vær du glad for, at din søn og hans kæreste er i behandling - det er der mange der ikke er. Mener iøvrigt sygdommen også kaldes den usynlige kønssygdom, netop fordi den ofte opdages sent.

Den alvorligste konsekvens er nedsat fertilitet, æggelederne kan danne arvæv, sådan at senere graviditet kan blive svær eller umulig, og risikoen for en extrauterin graviditet er stor.

Det er det jeg umiddelbart husker at have læst - men kig evt www.netdoktor.dk

0
0
Svar på denne tråd

Nu smitter
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 09:35

Nu smitter klamydia generelt kun ved seksu#lt samkvem. Og så kan gravide overføre det til deres børn ved fødsel, men det er nok ikke aktuelt i denne situation.

Så hvis hun "får det ret let", så er hun vist mere uheldig end gennemsnittet. Knægten burde tage det som et fingerpeg om, at han måske ikke er den eneste hun lige går og ser.

0
0
Svar på denne tråd

får det ret let
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 09:39

Jeg studsede også lige over den sætning :der får det ret let"...?!?

Klamydia er udelukkende en seksu*lt overført sygdom, så det ty der på at kæresten har haft ubeskyttet s*x temmelig mange gange, hvis hun har haft det flere gange...

Den højeste form for dovenskab, er at gøre tingene rigtigt første gang.

Min kærestes hjemmeside.

Nissan-mekanikeren
0
0
Svar på denne tråd

Gitte C
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 10:32

Du er simpelthen NØDT til at fortælle din søn, hvordan det hænger sammen med clamydia og smitte!

For det første fordi hans kæreste jo åbenbart ikke kun har ubeskyttet @!#$ med ham, og for det andet (selv om han skulle være indforstået med dette og som følge der af) er han i fare for at rage kønssygdomme der er langt værre til sig, qva hendes usikre udskejelser med andre.

Clamydia er ikke bare noget der springer på en fra et fremmed toiletbræt eller håndklæde...

kh

minski

Har nogen set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe?
0
0
Svar på denne tråd

undskyld
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 10:54

folkens, men det kunne jo også være ham der havde givet det til hende???

HVorfor skulle det lige være hende der er "løs" på tråden.

Men ja clamydia er udelukkende en 6uel overført sygedom, og kan ikke smitte igenne håndklæder, underbukser dyner osv.

Hilsen heidi som har haft clamydia hele 4 gange, og som ALDRIG har været "løs" på tråden, men haft nogen yderst uhældige kærester (2 stk, af varighed på henholdvis 3 og 6 år!)

Mvh Heidi & Kæmpe-dyret Sir sandro
Hvem sagde det ikke var størrelsen det kom an på?

Billig Bil Sælges www.bilgalleri.dk/html...rID=144467
Nu med hjemme side.......

0
0
Svar på denne tråd

Altså...
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 11:20

Nu skal vi jo ikke male fanden på væggen -der står jo at kæresten er NY, så der er ingen der siger, hun knalder til højre og venstre og er sønnike utro. Muligvis er hun bare en af dem, der nyder at være single og slår sig løs. Hun kan jo sagtens have raget klamydia til sig og så have mødt sønnike ugen efter.

Men stadig, så burde trådstarte nok liiige tage en snak med sønnike om det smarte i at bruge kondom indtil begge parter er testet sygdomsfri. Så slipper han da i fremtiden for at blive smittet med noget...

/Anna

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 11:49

Ja se, nu fortalte min læge mig, at man kan få chlamydia i alle kroppens slimhinder... HVor ved jeg så det fra? Fordi jeg engang kæmpede med en meget drøj omgang øjenbetændelse, som jeg blev sendt til øjenlæge med.

Han fortalte mig, at det ikke var øjebetændelse jeg havde, men chlamydia i øjet... Og sagde ligeledes, at bakterien kunne overleve i et vådt/fugtigt håndklæde, på et varmt/fugtigt badeværelse i X-antal timer (kan ikke huske præcis hvor længe, men et par timer tror jeg nok..).

Så man skal aldrig sige aldrig. Min kæreste var ikke smittet, så hvor jeg har fået det fra, det aner jeg ikke... Jeg var ham ikke utro.

Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

der er forskellige slags klamydia
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 18:52

som min overskrift siger, så er der forskellige slags klamydia, da klamydia er en infektion, foresaget af bakterier. Der findes forskellige bakterier som er i familie med hinanden, klamydia er nemlig en bakteriegruppe, så forskellige bakterier, forskellige slags infektioner..

min læge fortalte mig at underlivsklamydia, ikke kan overleve uden for underlivet, så jeg tror ikke i behøver at være bekymret for smitte gennem håndklæder, men for en sikkerheds skyld kan i jo altid ringe til lægen og hører..det er jo rarest at være på den sikre side..

~Folk er ligesom stofferne i det periodiske system,dem som er ekstremt reaktive,er dem som ik er tilfredse med at være som de er..
0
0
Svar på denne tråd

klamydia
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 19:12

og mind lige den unge dame...og mand om at man kan få AIDS af ubeskyttet @!#$...for det har de jo haft åbenbart,med andre end hinanden..

pas å din kærest' og pas å din tænder. For wos fra æ team slår hårdt med begge hænder

0
0
Svar på denne tråd

he he he
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 20:43
Jeg fik kaffen galt i halsen, da jeg læste at hun "fik det ret let"...kunne altså ikke lade være med at trække på smilebåndet. , ved godt jeg burde skamme mig dybt, men jeg kan alligevel ikke sige noget der ikke allerede er blevet sagt i tråden.

* *Hilsen Michelle* *

Livet er lige langt om du ler eller græder

(Kinesisk ordsprog)

0
0
Svar på denne tråd

Trådskaber er tilbage...
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 20:59

Tak for alle jeres svar!

Som flere af jer har noteret jer vedrørende sætningen om kæresten "der får det ret let", så gloede manden og jeg også undrende på hinanden og han slipper da heller ikke så let, vores kære pode!

Han får lige en sang fra de varme lande om beskyttelse! - Men han plejer faktisk at være flink til at bruge det - og vi har da også fundet afrevne kondom-pakker i hans vindueskarm i forbindelse med denne kæreste, så det HAR da været i brug! ... - mødte også et brugt kondom med indhold, på en BOGHYLDE!!

Men selv om pigen virker sød og "ikke løs på tråden", så kan det da godt undre en, at hun åbenbart har haft clamydia mere end én gang... - altså, jeg mener, hvis man har haft det én gang, hvorfor passer man så ikke bedre på?!?! ... men som et par stykker i tråden har gjort opmærksom på, så er der åbenbart lidt tvivl om, hvordan man OGSÅ kan få det...

Nå, vi undlader at dømme hende (og sønnen) før han har uddybet sagen!

Mit spørgsmål gik også helt egoistisk på, hvorvidt vi andre nu kan risikere at få clamydia, fordi vi formodentlig har brugt samme håndklæder... - Nu laver jeg ihvert'fald en aftale med ham om, at han tager egne håndklæder med på sit værelse, indtil de SKAL i vasketøjskurven!

Gitte C
www.gila.dk
Gila Trailerservice: Salg, service & reparation
Cheval Liberté Servicecenter Sjælland

Gila Horsefair: Breyer modelheste o.a. hestelegetøj

0
0
Svar på denne tråd

www.sexsygdomme.dk
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 21:21

Stod der følgende:

Hvordan smitter klamydia?

Klamydia smitter fra person til person, hvis der ikke bruges kondom ved samleje i skede eller endetarm. Man får ikke klamydia på kønsdelene ved oralsex, og man får heller ikke klamydia ved at dele håndklæde med én, der har klamydia. Klamydia smitter heller ikke gennem vand, så man kan ikke blive smittet ved at gå i bad med en, der er smittet med klamydia.

hilsen

Katja

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider