Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

kan man selv vaske sit dækken?
Forfatter: 
Dato:  11-10-2006 10:53
kan man selv vaske sit overgangsdækken?hvad så med imprænæringen(staves?) går den i stykker?

lev livet imens du har det i behold.for når sekundet er gået er det forsent.

0
0
Svar på denne tråd

Vask selv
Forfatter: 
Dato:  11-10-2006 10:58

Man kan sagtens vaske selv.

De store dækkenproducenter laver også imprægneringsmiddel, som kan bruges under vask.

Ellers sælger Tika Rideudstyr et kanongodt imprægneringsmiddel. Men husk at smøre det på ude i det fri, for ellers får du en ordentlig brandert på.

*** Små gule, der kan og vil - team Anton Romeo - vinder af Grand Prix 2006 ***

0
0
Svar på denne tråd

Vasker selv
Forfatter: 
Dato:  11-10-2006 11:16

Jeg har en gammel vaskemaskine stående som jeg bruger udelukkende til heste og hunde ting. Det kan man sagtens.

Du kan købe specielt vaskemiddel til det i næsten alle ridebutikker, men du skal som ovenfor sagt, huske at imprægnere det selv udenfor eller i en lade.

Vink fra Fru Melgaard & Winning Pleasure - et team som ikke er til at slå ud

Part til 8-årig vallak i Lille Skensved søges.

0
0
Svar på denne tråd

liget et godt råd
Forfatter: 
Dato:  11-10-2006 11:29

man kan købe imprænering i en campingvogns forhandler det er meget billigere.

0
0
Svar på denne tråd

Husk...
Forfatter: 
Dato:  11-10-2006 12:44

... at bruge det vaskemiddel der er lavet til dækkener.

På et nyt dækken sidder der en membran INDVENDIGT på stoffet - altså noget du ikek kan se. Det er den der gør dækkenet vandtæt og åndbart. Den ødelægges af almidneligt vaskemiddel og for høje temperaturer!

Det første dækken jeg havde, vaskede jeg bare med almindeligt vaskemiddel. Efter et årstid flåede Monty det i stykker og så fik jeg lejlighed til at se dækkenet INDVENDIGT. Den membran der sad på indersiden af stoffet var delvist ødelagt - og jeg fik forklaret af en der havde mere dækkenerfaring end mig hvorfor.

Når jeg siden har vasket dækkener (og jeg har altid vasket mine dækkener selv) har det været med dette vaskemiddel og med at jeg - når de var tørre, har imprægneret dækkenet udvendigt. Og jeg har aldrig været ude for at de ikke har holdt tæt - også efter mange ganges vask. Og dem der har været flået har vist mig at den indvendige membran var intakt - også efter langt flere ganges vask end mit første dækken.

Jeg har altid valgt Bucas vaskemiddel - det er ikek billigt, men det vasker dækkenet rent uden at ødelægge det. Og det er drøjt i brug! Jeg bruger det i øvrigt også til mine egne vinterjakker - de er jo syet efter samme princip!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider