|
|
| Fans af koldblod og svære heste |
|
|
I er en mangelvare...  Er jeg mon den eneste HNér hvis drømmehest er en hingst på over 700 kg? Og som endda kunne finde på at sætte sig på nakken af den? Sådan føles det nærmest, men der må da være flere herinde som har en passion for de svære heste, ikke nødvendigvis til ridebrug, men som bare elsker eller er facineret af de store dyr. Bedste hilsner fra Mai
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jo da... og jeg har flere af slagsen. Min hingst har rundet de 700 kg og er 2½ år. Jeg tilrider selv og synes ikke det er noget særligt at "sætte sig på nakken" af sådan en. Klik på linket i bunden og se 1000 billeder af dem på min hjemmeside... Christine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dejligt ;o) |
|
|
Det er da rigtig dejligt at høre! Jeg mente nu heller ikke at det på nogen måde skulle være farligt eller grænseoverskridende, at "sætte sig på nakken" af en koldblodshest. Faktisk tværtimod, jeg foretrækker deres sind. Men det jeg mente var, at vi som helst rider koldblod er en sjælden "race"- desværre. Nogle folk tager sig til hovedet, fordi man ikke synes at en ædel hest er nogen særlig fornøjelse at ride. Mvh Mai
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jajaja |
| Forfatter:  |
Birgit(Gipsy) |
| Dato:  |
09-10-2006 18:29 |
|
 Molly er min lille pony... Som 3½års havde jeg hende på en landbrugsvægt, som fortalte 800kg ligeud... Nu er hun lidt over 6år, og er blevet redet godt op, og derfor sat betydelig muskelmasse af, hvilket har givet en yderligere dybde og bredde + 20cm+ i gjordmål... Hende bruger jeg til tur, kørsel og ringridning...
Birgit (Gipsy&Molly) Ringridning det er noget der rykker
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jo, jeg ville |
janniej |
09-10-2006 18:31 |
|
skam gerne have sådan en bamse at ride rundt på. Ved dog ikke om det evt. er lidt urealistisk for mig - er lidt lille (ca. 158 cm) men sådan bare til hygge/tur ridning har altid været ret fascineret af de store arbejdsheste. Har endnu aldrig prøvet at ride en #ægte" - kun en bamse af belgier/fjordhest ham var der så sandelig fut i, især når man lige skule en tur på stranden! Men jeg må give dig ret - jeg ser i hvert fald aldrig nogen ride på "tunge" heste. MVH Jannie
Smukke malerier samt tegninger fås på www.customart.dk - tegninger laves på bestilling ud fra vellignende fotos.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ups ups |
Birgit(Gipsy) |
09-10-2006 18:36 |
|
glemte lige at skrive at molly (vist ovenfor) idag (som hun ser ud på billedet) vejer ca. 900kg...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Synd min mand |
|
|
ikke er hjemme, for det er helt sikkert der hans hjerte ligger, hos koldblodshestene... Også derfor vi har nogle racer i stalden der ligger pænt lang fra hinanden... Fra Fuldblodsaraber til Nordsvensk brugshest... GG... Manden ønsker sig brændende en Belgier, en Shire og en Friser... Øøøøh... Ja, men de spiser MEGET og der kommer ca. lige så meget ud i den anden ende... Jeg har intet imod de tungere racer, men må indrømme at det tungeste jeg ville købe, nok er en Welsh Cob... Men jeg kan sagtens se det smukke og facinerende ved de tunge heste... Bare ikke så nemt som ved Fuldblodsaraberen...
Zamangah Enspændervogne sælges. Good Boy og Skawbo's Conrad søger nye hjem, se præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Omkring 1 ton |
Zanne (den gamle) |
09-10-2006 19:21 |
|
Er det nok til at høre til de svære heste, for så melder Harry og jeg os på banen.  Det er ikke det helt store vi rider, men når vi endelig gør det, er der garanti for at vi vækker opsigt, hvor end vi kommer frem.
Venlig hilsen
Zanne (den gamle) der stadig savner Bæ9
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| elsker dem! |
|
|
Der er da (næsten) ikke noget bedre end en ridetur på de store dejlige, tunge bamser! Man sidder dejligt trygt, og samtidigt kan man få de vilde løbeture - tunge heste kan ALT! Glemmer aldrig høsten sidste år, hvor stubmarken så rigtig god ud - desværre kørte de stadigt og høstede, men det ku jeg jo ikke tage mig af, - havde bare glemt at tænke over jeg ville forskrække høstarbejderen (var vores mark, men ikke en mand vi kender særligt...) Han var sørme ved at køre i grøften, da jeg overhalede i fuld, fuld fart  Amanda iklædt fuld jule-outfit (bemærk stjernen mellem ørene)  Familiehest får helt ny betydning 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| migg... |
|
|
er virkelig blevet vild med de danske jyder, vil mega gerne have et spand at køre med... det var en hel tilfældighed, men er dog ikke så omvendt endnu, at jeg kan undvære min konkurrence ridning, men ville virkelig gerne have et par jyder, og det kan jeg kun takke: Johnny Uffe og Finn for...:) Tak
kat. 1 pony sælges, se hans profil i min præ. No hour of life is wasted that is spent in the saddle by Winston Churchill
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Zanne (den gamle) |
|
|
Hold da op, hvor ser det bare godt ud, men sidder lige og grubler over hvordan filen kom du helt derop? Uden bøjler til hjælp...  Igen: Rigtigt godt billede!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jo bestemt |
|
|
Jo, jeg holder klart også utrolig meget af koldblodshestene. I langt de fleste tilfælde vil jeg langt hellere have en robust koldblod end en varmblodshest. Heste på over 700 kg har jeg ikke, jeg nøjes med mine haflingere. Men taget deres højde i betragtning, så er de bestemt heller ikke spinkle, lette heste  Om der engang ude i fremtiden kommer en hest på over de 700 kg iblandt mine heste, vil jeg bestemt ikke udelukke. Når forholdene engang byder det, så har jeg en drøm at få en shirehoppe både til ridning og avl. Men det må vente et pænt stykke tid endnu, to haflingere på en su er vist så rigeligt lige pt 
Knus fra Tine og hafferne Flicka & Frigg I solemnly swear that I am up to no good (Harry Potter © J.K. Rowling)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
gittes magi |
10-10-2006 15:53 |
|
Helt klart så er både min mand og jeg til koldblodsheste, for vi er jo faldet for den dejlige irish cob, og har fået vores første til samlingen for lidt over en uge siden, og med tiden kommer der helt sikkert flere til. Her er lige et billede af vidunderet den aften han ankom.  Men jeg er vild med de store bamser på over 700 kg, de er bare flotte, og jeg kommer med sikkerhed aldrig til at eje en eller anden spinkel varblodssag igen. Nu har jeg min gamle kraftige oldenborg på snart 19 år og mine børns 2 ponyer, og de vil alle blive skiftet ud med tiden. No doubt about it 
Så starter nedtællingen ! 01.12.06. overtager vi vores drømmegård og 25.01.07 er jeg sat til at skulle føde mit 3. barn
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alleycat |
Zanne (den gamle) |
10-10-2006 18:06 |
|
Det er nu ikke så svært  Enten "hælder" manden mig derop, eller også snupper jeg en trappestige. Harry er heldigvis så sød, at hun gerne står og venter, til jeg engang er kommet til rette på ryggen af hende. Det er straks meget meget værre at komme af igen, for når jeg har redet en tur "jorden rundt", så kramper mine ben så skrækkeligt. Det ses jo tydeligt på billedet, at det nærmest er split man skal sidde i, for at kunne have Harry mellem benene 
Venlig hilsen
Zanne (den gamle) der stadig savner Bæ9
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min super hest |
missholland |
10-10-2006 18:09 |
|
rider welsh cob...men han vejer nok kun omkring de 500-600 kg super deilig hest  
- akademisk dressur...det den vej vi skal:D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ogaå her |
|
|
ogaå her.. godt nok ikke en hingst, men har da en jyde hoppe på ca. 800kg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fans af koldblod og svære heste |
|
|
Ikke noget med hingste til mig - dem tør jeg ikke . Har to pragtfulde belgier hopper . Mvh. Anja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| han vejer |
|
|
omkring 500 kg og han er den dejligste pruh man kan ønske sig  han er ikke så stor men det kan han jo ikke køre for de dagda 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har også en |
|
|
købte ham her for knap 3uger siden billede er fra hans gamel hjem (fusserne er ordnet) han er litausk afstamning (spørg ikke hva det er ) nogen bud på hvad han kunne være, dyrlæge siger der ikke er jyde i ham, men hvad så  han vejer ca 100kg for meget burde ligge på omkring 6 til 700kg 
Mange hilsner Anita se min nye hest på min præs. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *** |
Lola Kiss Larsen/sonny jensen |
11-10-2006 12:56 |
|
Narhh... jeg tilslutter mig fan klubben... !! Jeg rider ham ikke, men elsker ham bare over alt.. !!! smukker større tinkerbamser er vidst et sjældent syn.. han er ihvertfald over de 800 kilo.. og 162 stg. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min gamle tøs.. |
|
|
Er ikke gammel... Hun er bare ikke min mere.. men hvor var hun skøn!! Vi red flere gange om ugen!!  Karina.
..Jeg kan da godt li dressur.. men jeg vil hellere ride tur..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til lidt af hvert... |
|
|
Jeg er jo, som nogen måske ved, til lidt af hvert... Jeg har en meget ædel DV-vallak, som jeg rider distance og jagter på. Jeg ELSKER hans tænding og hans iltre temperament. Desuden har jeg en 1-års belgier hingst (det er egentlig gemlens, men vi har dem jo i fællesskab), som jeg er dybt fascineret af. Han er en rigtig dejlig bamse, og vi skal have ham med til skue d. 21. oktober. Vi er noget spændte på, hvad han siger til det, og vi glæder os... Slutteligt har vi også en 1-års frieser hingst, og et trakehner/fuldblod hoppeføl fra i år, så det er lidt af en blandet landhandel...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| donni og prinz |
donnika |
11-10-2006 17:49 |
|
elsker dem. Donni er ren fjord, Prinz er fjord + DV og jeg vil ikke sige han er kold men varm... Det er rat sjovt at have 2 heste som er ild og vand...en udfordning vær gang jeg kan godt lide en stor stær hest som altid er heeelt rolig, når der kommer en motorcykel med 200 kmt der er donni så lige glad med. mvh annika.
OO 7 ^> i den nordiske mytologi blev hesten tilbedt som et frugtbarhedsymbol.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor er det dejligt at høre. |
|
|
Det er vel nok skønt, at andre end jeg holder af de (rigtig) store heste. Og sikke en masse dejlige billeder de er ikke til at blive træt af at kigge på. Jeg har tænkt på at starte en slags forening/hjemmeside eller noget for "koldblodsryttere", et sted hvor man kan dele gode oplevelser med hestene og høre om andres erfaringer. De kære dyr stiller jo lidt andre krav til udstyr, pasning osv. Det vil nok også kunne lade sig gøre med et par foredrag hen ad vejen fra fx avlere, dyrlæger osv. Vil nogen være interesserede i sådan en koldblods/koldblodsrytter forening, hjemmeside, "loge" ? Fordi så vil jeg arbejde videre på ideen. Bedste hilsner Mai 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jaeh... |
Shetter |
12-10-2006 09:02 |
|
Jeg er også fan af de store heste - har haft to madammer á 1 tons pr. styk.. Men ikke mere...
~ Shetter ~ Hesteskruk på fulde gardiner ~♡~~♡~~♡~~♡~ "Lær at pille i din egen navle, før du piller skidtet ud af andres" ~♡~~♡~~♡~~♡~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er der |
Eva Lüchau |
12-10-2006 09:32 |
|
ikke en af jer med de super skønne heste, som bor i Nordsjælland et sted? For jeg kender vist 2 6-årige piger som ville syn's det var sejt at klappe så store heste - og en mand der ville sk*de i bukserne  /Eva - som godt kunne tænke sig en tur på sådan et "dyr"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forening |
Birgit(Gipsy) |
12-10-2006 10:22 |
|
koldblods forening/loge super idé  for det er dælme ikke altid nemt med udstyr, og hvad der ellers er... jeg er med på den...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Koldblodsheste |
|
|
Koldblodsheste er da noget af det skønneste  Her kan I se den ene af mine 2 under rytter (ikke mig)  Mai: Det med foreningen lyder som en super ide.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Koldblodsheste |
|
|
Super ide med forening/hjemmeside for dem med interesse for koldblodsheste - sådan en kunne jeg godt bruge! M.v.h. Anja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min mor... |
Havila |
12-10-2006 21:16 |
|
Min mor må da klart kunne komme ind under den her kategori... Hun er helt vild med de store tunge dyr. Hendes drømmehst skal være "en med stor røv og store fødder", som hun siger, "for så passer den til mig...!" Hun er helt vild med de store sorte, med masser af pels ned af benene, og så skal den vist bare have en så stor røv som overhovedet muligt... Håber hun får sin drøm opfyldt en dag...
Venlig hilsen Nanna
Med den evigt dejligt Madiken India, unghesten Amosens Kaiza, og den fantastike unghest Iben, som er vendt tilbage til "moar"! . Og nu med to selskabsheste Berta og Bianca.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| koldblods forening |
donnika |
12-10-2006 21:59 |
|
KANON jeg er med ...
OO 7 ^> i den nordiske mytologi blev hesten tilbedt som et frugtbarhedsymbol.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altid store heste...! |
Nicki |
12-10-2006 22:11 |
|
Siden jeg som barn blev smidt af en lille pony to gange i den samme ridetime, det samme sted på banen, og efterfølgende måned prøvede en lidt højere pony, uden at blive smidt af, har jeg altid drømt om store massive heste. Især Shire er min absolutte favorit, men også Clydesdale og Belgier kan være med i min favoritklub. Jeg har netop igår (11. oktober) lånt på biblioteket "Heste og ponyracer" af Nicola Jane Swiney (Oversat til dansk) Og den er fra 2006. Når min udd. er færdig må der da være råd til en "lille bitte" svær, massiv, stor og høj koldblodshest. Indtil videre er det blot en drøm - og det er jo gratis...!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Osse mig |
|
|
Jeg elsker simpelthen Tinkere - deres smukke ydre og deres sind er bare så vidunderligt. Jeg har nu 3 stk. af denne skønne race i min samling og har planer om at udvide yderligere. Koldblodsejere kan lære en masse af hinanden. Conni
Mine Heste: Keltic Maccoy - Valentins Emma & Maggie May ______________
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så må jeg igang :o) |
|
|
Jamen det er jo alletiders, at der er nogle stykker som gerne vil være med i et lille "koldblods-netværk" eller hvad vi nu skal kalde det. Jeg går lige og grubler over hvordan vi kan gøre det. Jeg er så småt igang med at lave en hjemmeside i forbindelse med mit hestemuseum, jeg kunne måske lave to nu jeg er igang. Men det skal siges at jeg desværre ikke er en haj til det her computerhalløj, så i må lige være lidt tålmodige med mig  Indtil videre kan vi måske lave nogle tråde herinde med koldblod som overskrift. Det kunne også være rart at vide hvordan vi er spredt geografisk, selv kommer jeg fra Nordjylland (flytter ned til Limfjorden om 14 dage). Der har jeg plads til både overnattende mennesker og heste, hvis det kommer så vidt at vi engang skulle mødes. Ellers er bil og tog jo opfundet. Jeg starter nok lige et par tråde de næste dage om de blide kæmper, så kan vi dele lidt viden på den måde. Hold øje med ordet "koldblod"  Bedste hilsner Mai
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| endnu en fan... |
|
|
men jeg holder mig til min nordsvenske koldblod... se praes eller hjemmeside for billeder... elsker de store bamser...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|