Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ny hest -
Forfatter: 
Dato:  09-10-2006 15:36

Så skal der bestilles handelsundersøgelse i morgen !!!

Er faldet for en 8 års vallak, oldenborger, Laban Agerbo er faderen, moderen efter Deadly Nightshade med oldenborger på morforældrenes side. Han er 1.70, kan gå LA-klasser - men det vigtigste af det hele - han har et pragtfuldt sind!! Rolig, blid og rar!!!

Fandt ham hos Eliassen - fik et tip af min beridder. Han stod bomstille på staldgangen, til trods for at der var unger, der legede under tæpper og frakker lige ved siden af ham. Han var ikke engang bundet op, stod bare med ham i et træktov, mens han blev sadlet op. Udenfor skete der ting og sager, bl.a. stod en pige og rystede sin jakke - heller ikke det reagerede han på, kiggede blot lidt.

Han er meget fremadgående - og dejlig at ride. Nu er det jo svært første gang, men kommer på en ny hest - og man som rytter er temmelig rusten, da jeg jo ikke har redet de sidste 2 år, stort set, p.g.a. Romans skade.

Men så absolut en reel og stabil hest.

Gik lidt med ham på gårdspladsen bagefter, han fulgte stille og roligt med.

Havde godt nok ikke regnet med, at det skulle gå så hurtigt - men jeg har da glædeskriller i maven.

X fingre for i morgen !!

Sys

Living is.....knowing which bridges to burn and which to cross
;-)
0
0
Svar på denne tråd

Ny hest...
Forfatter: 
Dato:  09-10-2006 15:48

Han lyder dejlig.

Jeg skal nok krydse fingre imorgen.

Det er så spændende.

-og vi glæder os selvfølgelig til at se billeder

0
0
Svar på denne tråd

Tak for det!
Forfatter: 
Dato:  09-10-2006 18:03

Jeg er også spændt!!

Sys

;-)
0
0
Svar på denne tråd

*klapper af spænding*
Forfatter: 
Dato:  09-10-2006 18:14
Ja, Eliasen kan jeg egentligt køre ned til på et kvarters tid, men mon ikke jeg får ham at se en dag alligevel ;-)

www.hesteklip.dk er nu på banen!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-10-2006 18:51
Så må vi håbe han går igennem .. Vi har ledt i 5 måneder, kigget på 13 heste og haft 4 i dyrlæge. Og jeg har ingen hest

♡ KSR ♡

♡Don Shcufro,Cavan,Martine♡

♡Ida Steen Nielsen♡

Ryttergården

0
0
Svar på denne tråd

Kanonfotografen!!
Forfatter: 
Dato:  09-10-2006 19:40

Camilla - du er jo selvskreven til at komme ud og fo'grafere dyret - hvis altså, såfremt, o.s.v. - nu skal han jo lige gå igennem hos dyrelægen...

Tænk at jeg - gamle kone - går på den igen med ny hest Min datter er ikke alt for vild med det!! Men det bliver så også den sidste og forhåbentlig går han igennem, viser sig virkelig at være den rigtige og holder i rigtig mange år til jeg er VIRKELIG gammel...

Sys

;-)
0
0
Svar på denne tråd

det bliver spændende...
Forfatter: 
Dato:  09-10-2006 21:04

... og dejligt med en rar og flink ny hest, der kan give dig en masse gode oplevelser :-)

Jeg glæder mig MEGET til at se billeder!

0
0
Svar på denne tråd

Ang. eliassen
Forfatter: 
Dato:  09-10-2006 21:07
Kan du huske, om der var en sort oldenborg hoppe i stalden?

Har hørt noget om, at min den gamle endte hos ham.?

Hilsen Nanna -
Turning heads since 1987

Nu: Hest Købes.
ca. 155,skal have et godt hovede, dressur, ca. 30.000 til godt hjem. Kontakt mig via min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Desværre
Forfatter: 
Dato:  10-10-2006 11:11

Nej, desværre Marne! Jeg blev kun præsenteret for ham her - og der stod rigtig mange heste deroppe. Jeg så umiddelbart ikke nogen sort oldenborger.

Jeg er jo også nysgerrig på hans fortid - ved kun han hedder Miki, men vil da prøve at undersøge det, hvis jeg kan. De har købt ham i en salgsstald på Fyn for en måneds tid siden. De kan rutche godt rundt i systemet de stakkels heste en gang imellem.

Han går til Hørsholm til handels- og røntgentjek i morgen kl. 13.30 -

Sys

;-)
0
0
Svar på denne tråd

Krydser fingre
Forfatter: 
Dato:  10-10-2006 11:40

Lyder som en rigtig skøn hest, skal nok krydse fingre for jer! :)

Skal selv have min, forhåbentlig, nye drømmehest gennem handelstjek og røntgen i næste uge, kan næsten ikke vente :D

Det er så spændende med ny hest

Mvh Trine

Se min HP her: StaldRosenkilde
0
0
Svar på denne tråd

Jeg krydser fingre!!!
Forfatter: 
Dato:  10-10-2006 23:18

Jeg håber, at alt går godt ved undersøgelsen i morgen!!! (Y)

Så kan jeg ønske dig velkommen i klubben af nye gamle hesteejere. ;-)

Venlig hilsen

Nina

0
0
Svar på denne tråd

håber...
Forfatter: 
Dato:  11-10-2006 09:19
Jeg håber det gik godt med handelsundersøgelsen... kommer der snart en update?

Stald Brattensborg

-Mellem Odder og Skanderborg

Tilbyder opstaldning i bokse og løsdrift

0
0
Svar på denne tråd

Ikke endnu
Forfatter: 
Dato:  11-10-2006 10:48

Han skal undersøges kl. 13.30 i dag - så - jeg sidder her på arbejdet med næsten krampe i mavemusklerne, indtil jeg får svaret ved 14.30-tiden!!! Går han igennem, kører de ham direkte til ridecenteret - d.v.s. jeg kan vente ham ved 15-tiden.

Update kommer i aften.

Sys

som selvfølig har glemt kameraet - LIGE i dag!!

;-)
0
0
Svar på denne tråd

Nøøøj, det er spændende!
Forfatter: 
Dato:  11-10-2006 12:26
Ærgerligt, at jeg ikke lige stoppede kameraet i lommen i morgen.

Og at gemalen har bilen...

www.hesteklip.dk er nu på banen!

0
0
Svar på denne tråd

Laban Agerbo
Forfatter: 
Dato:  11-10-2006 12:41

Det lyder da spændende. Det er altid dejligt når man møder en hest man går 100% i spænd med.

Men Laban Agerbo kan han ikke være efter, da de yngste afkom er 13 år dvs. født i 1993. Så enten er han ældre eller efter en anden hingst.

0
0
Svar på denne tråd

aha...
Forfatter: 
Dato:  11-10-2006 14:02
så må jeg sørme have misforstået... var ganske sikker på at det var i går han skulle tjekkes, men vi x-er da bare fingere igen!

Stald Brattensborg

0
0
Svar på denne tråd

Møgtur!
Forfatter: 
Dato:  11-10-2006 18:33

Fremskreden spat i begge bagben

Jeg føler det ligesom en mavepuster - når det nu bare var hesten, dyrlægen sagde også, at hans temperament var helt unikt!

Øv - er flad lige nu. Havde ordnet boks, alt udstyr o.s.v., lige klar til at modtage ham - og så får man den besked.

Selv om jeg er skuffet og ked af det, så er jeg da glad for, at jeg ikke skal begynde forfra med en spatsyg hest.

Hvor er det også synd for hesten - nu ryger den tilbage til salgsstalden på Fyn - og hvad bliver dens skæbne fremover?

Sys

;-)
0
0
Svar på denne tråd

ærgeligt
Forfatter: 
Dato:  11-10-2006 22:19
det var surt bedre held næste gang.

Se salgs heste på

www.stutteri-graversgaard.dk

MVH. Anne Merete

0
0
Svar på denne tråd

Ej æv da
Forfatter: 
Dato:  12-10-2006 09:26

Det er bare rigtig meget æv og en træls situation at stå i, selv om du jo vidste at det kunne ske at der var noget galt, så var forventningerne jo skruet op efter at han skulle være din! Føler virkelig med dig, og kender udemærket til følelsen! Vær du bare glad for at du ikke som mig havde taget hesten med dig hjem og først fik den undersøgt bagefter... Det er så trist at skulle sige farvel når hesten skal sendes tilbage! Den erfaring lærte jeg da af for 1½ år siden da jeg kiggede efter ny hest!

Jeg håber at du finder den helt rigtige hest snart, for den skal nok være der ude et sted.

Stald Brattensborg

0
0
Svar på denne tråd

Time-out
Forfatter: 
Dato:  12-10-2006 15:13

Tak allesammen -

Ja, jeg er fladmast!! Det kommer bag på mig, at jeg reagerer på denne måde, som om jeg har fået en spand koldt vand i hovedet. Jeg vidste jo godt, der var en lille risiko for fejl - men at den havde spat i begge bagben !! Og så nåede jeg ikke engang at få den hjem.

MiR - du har ret, jeg havde totalt fokuseret på, at nu havde jeg fundet den rette - og han VAR den rette. Orker næsten ikke forfra at skulle kigge på nye igen. Jeg synes faktisk det er hårdt.

Tror lige jeg tager en lille time-out og kommer lidt til hægterne igen.

Sys

;-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider