Der er desværre på nuværende, ingen regler der siger, på hvilke tidspunkter det er iorden, at forstyrre folks nattesøvn med en overflod af aviser.
Der er en ikke en regel, der fortæller, at man kan blive fri for disse aviser. Med andre ord, er det lovligt, ikke at rette sig efter folks "nej tak til gratisaviser"-skilte.
Jeg har kæmpet en brav kamp med "min" avismand. Han vækkede mig, hver nat klokken 2. Har sjældent oplevet en, der kunne larme så meget!!
Nå men i mit ivrigt forsøg på, at få ham til at springe min brevsprække over, ringede jeg til avisen og frabad mig dette.
Jeg blev lovet guld og grønne skove, men lige meget hjalp det. Hver morgen lå der stadig to aviser på mit entre gulv.
Så satte jeg et tænk skilt "nej tak til gratisaviser" på døren.
Ikke om det hjalp, da jeg så i nyhederne hørte, at der ingen lov var om, at budene skulle rette sig efter disse skilte tog jeg andre mindre i brug.
I lang tid (3 uger) satte jeg simpelthen et papir for brevsprækken, hvor der stod "nej tak".
Dette hjalp, men gud nåde mig, hvis jeg en dag, skulle glemme, at komme dette papir på døren.
Nu... efter laaang tids (fra da et avisen udkom) kamp, er det lykkedes mig for første gang, ikke at få aviser. Og det helt uden, at jeg har barrikaderet min hoveddør.
Om det er respekt for mit "nej tak" eller om de blot mangler avisebude, melder historien intet om.
Anne