Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Utrolig skuffet- DSA!
Forfatter: 
Dato:  08-10-2006 13:55

Jeg trænger virkelig til at komme af med min historie!

Igår var jeg til DSA-mellemrunde med min unghoppe. Jeg red ikke selv, men var med som hestepasser. Nu skal det så siges, at min hoppe blev disket, fordi rytteren red fejl bane. Det kan ske for selv den bedste, selvom det var det værst mulige tidspunkt at gør det på! Derfor handler historien ikke om mit tab af placering osv.

Men til denne mellemrunde er der jo et reglement, som blandt andet forbyder brug af pisk og sporer samtidig, og glidetøjler.

Til trods for det ser vi flere gange ryttere med både pisk og sporer samtidig og også nogle stykker med glidetøjler.

Vi lagde ikke mærke til det, før x, med flere heste i 4års-klassen, midt i et dobbeltspring klaskede hesten en med pisken, som gav genlyd i ridehuset. Vi kommer så til at snakke om den pisk, og at det jo er forbudt, men i det samme siger en af de andre piger: "Kun hvis det er samtidig med sporerne" !

Da jeg så vender mig om mod hesten, ser jeg sørme, at x også har sporer på.

Det er jo for dårligt, og det lader til at folk snakker om det, men ikke tør gå op og fortælle dommerne det (hvilket jeg heller ikke gør). Men da x så på næste hest laver samme nummer, er reaktionen den samme: Ingen siger noget til dommerne, men diskuterer det i små grupper med lave stemmer!

Her er det så jeg bliver utrolig skuffet, fordi x rider jo forbi dommerne flere gange, X bruge pisken på springet lige foran dem, og flere gange rider x med begge dele.

Det er umuligt at X ikke kender reglerne, da X er en garvet DSA-rytter. (X red i 2005 med glidetøjle i DSA uden at nogen sagde noget.)

Det synes jeg er for dårligt! Dog skammer jeg mig også selv over at jeg ikke gik op for at melde det! Og nu fortryder jeg virkelig!

Men næste år skal i se mig med en megafon, og reglementet i hånden, og hver gang en rytter har pisk og sporer med samtidig, eller glidetøjler på hesten, bliver det sagt i den megafon, så alle kan høre det!

Eller også nøjes jeg med at klage over denne X, når x næste år laver samme nummer.

Men hvad med jer kære ænder? Har i oplevet det samme fra de kendte ryttere, som åbenbart kan tillade sig alt?

Jeg vil tilføje, at jeg er dybt skuffet over x's opførsel, og at de andre VOKSNE RYTTERE ikke gjorde noget mod blandt andet x's måde at vinde point på.

<3 Ejer af 12 Dansk Varmblodsheste <3

Og det kan faktisk lade sig gøre at have kærlighed til dem alle!

Do r mijn øchestien,

æn bette dejle jen, r do

- Jean Maire <33

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm..
Forfatter: 
Dato:  08-10-2006 15:59

Ja det er stygt sådan noget, oh hvis det lige er én bestemt person som alle kender, så lukker de bare øjnene for det.

Men hvodan gik det så med din??? Vi havde 4 stk. med hvoraf den ene var min egen - fik 3 ud af 4 med videre så kan jo kun være tilfreds

Mvh Kirsa og de 4 muler (Loyal, Udam, Cherry HS og Zanesco)
- Husk: heste er mere end blot transportdyr

0
0
Svar på denne tråd

dghuytuyt
Forfatter: 
Dato:  08-10-2006 16:01

ville have kastet et glas fyldt med cola lige i nakken på ham !

Var ogs til et venskabsstævne idag hvor der blev redet med:

ALT for lang pisk - også inde i programmet

4års må gerne have pisk med, men ikke ældre og det havde ældre heste både pisk og sporer

der blev redet med glidetøjler og indspændingstøjler

osv. jeg synes det er så plat at når folk kender reglerne så overtræder de dem alligevel !

plat, de burde have det dårligt med sig selv !

Kram pigen med superhesten :)

Den pavestolte ejer af 4 års hopppen Spunk Jacqueline :)

^ elsker bare den hest så meget :b

0
0
Svar på denne tråd

hvis i ikke selv går op
Forfatter: 
Dato:  08-10-2006 17:57

og brokker jer til de ansvarlige, ja så får i jo aldrig stoppet sådan noget.

IMC.
0
0
Svar på denne tråd

Kunne ikke finde
Forfatter: 
Dato:  08-10-2006 18:36

noget om pisk og sporer i springning.

Men fandt dette om hjælpetøjler:

Det er ved stævnerne ikke tilladt at benytte hjælpetøjler bortset fra ringmartingal, hverken

på opvarmningsbanen eller konkurrencebanen.

Det med pisk og sporer er nok i dressuren.

.

mvh,

Maria.
0
0
Svar på denne tråd

Inger Christensen:
Forfatter: 
Dato:  08-10-2006 19:52

Inger Christensen:

Du har så ganske ret. Netop derfor fotryder jeg så inderligt, at jeg lod mig standse af, at ingen andre gjorde noget.

Kirsa-loyal:

Min hoppe Crelina gik en perfekt runde i fineste stil. Men berideren Pia Dahlman har af og til en svaghed mht at huske banerne. Så hun red fejl bane, dvs hun tog spring 1 i stedet for spring 8.

Hun blev derfor ikke bedømt, men disket! Det var utrolig træls, og ingen har det værrere end hende med det, men vi overlever helt klart, fordi hesten ikke er til salg og bare skal hjem i stalden og være avlshoppe. Hvorefter hun så skal startes op igen om et år.

Det vil så sige, at hun alligevel ikke ville kunne gå finalen, da hun er ifol.

Folk rundt omkring gjorde os dog flere gange opmærksom på, at den havde gået til et rent 9tal, og hun sikkert havde lagt i toppen, hvis hun ikke var blevet disket. Så vi er tilfredse med vores lille hoppe, som nu kommer hjem til hygge på marken! Skønt!

Do r mijn øchestien,

æn bette dejle jen, r do

- Jean Maire <33

0
0
Svar på denne tråd

Line Thomsen
Forfatter: 
Dato:  08-10-2006 20:05

i spring er det IKKE enten eller det er både og og selv glidetøjle er tilladt bare man IKKE springer med den..'

0
0
Svar på denne tråd

jeg har én gang
Forfatter: 
Dato:  08-10-2006 20:06
henvendt mig til TDeren fordi jeg blev træt af vi ikke alle red efter de samme regler

Mange forskellige heste sælges - se dem på markedspladsen

STALD NORDAHL

0
0
Svar på denne tråd

Svar!!
Forfatter: 
Dato:  08-10-2006 20:26

Jytte H:

Det er ifølge klubbens hjemmeside ikke tilladt at ride med pisk udenfor opvarmningsbanen. Tjek selv www.trk.rideklub.dk

hvor det står. Og ifølge DSA reglerne, er det ikke tilladt at ride med andet end ringmatingal, hvilket du jo ikke kan kalde en glidetøjle!

Kan heller ikke selv finde ud af hvor det med pisken og sporerne står, men det blev sagt af flere ryttere, som selv red klassen, da vi bagefter snakkede om det. Så går ud fra, at det er rigtigt!

Do r mijn øchestien,

æn bette dejle jen, r do

- Jean Maire <33

0
0
Svar på denne tråd

dsa regler
Forfatter: 
Dato:  08-10-2006 21:21

Det med at man ikke må ride med pisk uden for opvarmningsbanen gælder kun i dressur - det er en af de ændringer der er kommet i reglementet i år.

Mht. regler om brug af pisk og sporer i DSA klasser, så var det nok en ide at læse bestemmelserne for DSA. Her står intet om pisk og sporer, andet end at DRF's reglement er gældende, med mindre der står andet i bestemmelserne for DSA. Så man må ride med både pisk (max 75 cm) og sporer.

De eneste områder der er afvigelser i forhold til DRF's reglement er mht. bagbensgamacher og optømning...

Link til bestemmelserne for DSA

Wildly
~
Fighting for peace is like fucking for virginity

~
Besøg min hjemmeside!

Roben & Knud styrer!

0
0
Svar på denne tråd

jævnfør bestemmelserne
Forfatter: 
Dato:  08-10-2006 21:27
Må man gerne ride med både spore og pisk, der er intet nævnt om nogen begrænsning i forbindelse med brugen af disse.

man må ikke ride med glidetøjle og de eneste bid der må benyttes er todelte eller tredelte trense/muffebid.

alle reglerne står på rideforbund.dk/drffile...AT2006.pdf på side 6.

Med venstre hånd
Line og Calano

Allé rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

som Wildy
Forfatter: 
Dato:  08-10-2006 22:39

skriver er det IKKE klubben men DRF som laver reglerne og det var måske smart at vide hvad der stod i dem inden man tog af sted, særlig hvis man er berider til at ride hesten !! ??

Glidetøjlen er nogmalt tilladt til stævner, den havde jeg så overset i DSa reglerne..

0
0
Svar på denne tråd

Må man
Forfatter: 
Dato:  08-10-2006 22:47

gerne starte spring på en drægtig 4-års??

Mange hilsner fra Sine (med hafferne Havanna & Aslan)
'There is no closer secret than that between
a rider and his horse'
- Robert Surtees
0
0
Svar på denne tråd

Hej hej
Forfatter: 
Dato:  08-10-2006 22:52

Der må godt nok være noget, jeg overså i 4 års klassen så! Jeg sad nemlig i dommertårnet og skrev, men så på selven banen ikke nogen overdreven brug af pisk?

Opvarmningsbanen kan jeg ikke udtale mig om, det så jeg ikke.

LineThomsen: Din hoppe var da lidt dejlig, synd Pia ikke kunne huske banen!

Men jeg må være ærlig og sige, at jeg var ret skuffet over kvaliteten af 4 års hestene, der var faktisk ikke ret mange af de 57 heste, der fik over 8 i gennemsnit, hvilket jo var kvalifikationskravet for at komme med

Det med pisken på hjemmesiden er tiltænkt dressurrytterne ;)

Helena Hansen

- og det skøre dressurdyr

Rid med stil - Giv et smil :)

JHN's CHAMPIONATSLISTE i dressur 2006

- Send resultater til mig

0
0
Svar på denne tråd

reglementet
Forfatter: 
Dato:  08-10-2006 23:01
jeg kan ikke huske hvad reglerne er men de er at finde i de almindelige bestemmelser på www.rideforbund.dk

Med venstre hånd
Line og Calano

Allé rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

Strengere krav
Forfatter: 
Dato:  08-10-2006 23:08

Tror generelt dommerne havde de "strenge briller" på i går - hvilket de jo også er nødt til! Det er jo semifinale, og der skal jo skilles nogle får fra bukkene, sådan er det jo.

Det kunne se ud til, at dressurdommerne i Billund i dag havde samme princip..

Thrine
¤ CAMELOT DVH 894 ¤
-læs mere om ham på min præsentation
--------------------------------
Søger du en ridelig 4 års RDH hoppe?
- så se præsentation..
0
0
Svar på denne tråd

okay!!
Forfatter: 
Dato:  09-10-2006 08:19

Jeg kan så se, at jeg selv burde have tjekket reglerne, og ikke tro på rytternes snak! Men fik bare at vide, at det med pisken stod på deres hjemmeside, og vidste selv det med glidetøjlen!

Men jeg havde ikke selv tjekket hjemmesiden, og kan sagtens se, at det er dressur, reglen gælder.

Men det ændrer jo ikke på, at x i hvert tilfælde red med glidetøjler på opvarmningsbanen, dog så jeg ikke hvem det var!

Men jeg ved reglen er sådan, fordi jeg til DSA 2005 så selvsamme x ride med glidetøjler på opvarmningsbanen! Nok derfor er jeg tilbøjelig til at tro på, hvad folk siger om reglerne, da det jo sagtens kunmne tænkes x snød -igen.

Men jeg synes bestemt, det var dejligt, at fejlen var min, for det betyder jo så, at x ikke har snydt i dette års DSA alligevel.

Team Pip(helena):

Tusind tak. Hun er også en skønhed!

Og vi er ekstra stolte, da vi jo kun er avlere på hobbyplan.

Sine(havlan):

Ja, det må man, og i dette tilfælde er hesten sat sent i fol. Men man må starte en drægtig hoppe indtil 3 måneder før folingsdatoen. Ret mig, hvis jeg tager fejl?

Do r mijn øchestien,

æn bette dejle jen, r do

- Jean Maire <33

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider