Jeg trænger virkelig til at komme af med min historie!
Igår var jeg til DSA-mellemrunde med min unghoppe. Jeg red ikke selv, men var med som hestepasser. Nu skal det så siges, at min hoppe blev disket, fordi rytteren red fejl bane. Det kan ske for selv den bedste, selvom det var det værst mulige tidspunkt at gør det på! Derfor handler historien ikke om mit tab af placering osv.
Men til denne mellemrunde er der jo et reglement, som blandt andet forbyder brug af pisk og sporer samtidig, og glidetøjler.
Til trods for det ser vi flere gange ryttere med både pisk og sporer samtidig og også nogle stykker med glidetøjler.
Vi lagde ikke mærke til det, før x, med flere heste i 4års-klassen, midt i et dobbeltspring klaskede hesten en med pisken, som gav genlyd i ridehuset. Vi kommer så til at snakke om den pisk, og at det jo er forbudt, men i det samme siger en af de andre piger: "Kun hvis det er samtidig med sporerne" !
Da jeg så vender mig om mod hesten, ser jeg sørme, at x også har sporer på.
Det er jo for dårligt, og det lader til at folk snakker om det, men ikke tør gå op og fortælle dommerne det (hvilket jeg heller ikke gør). Men da x så på næste hest laver samme nummer, er reaktionen den samme: Ingen siger noget til dommerne, men diskuterer det i små grupper med lave stemmer!
Her er det så jeg bliver utrolig skuffet, fordi x rider jo forbi dommerne flere gange, X bruge pisken på springet lige foran dem, og flere gange rider x med begge dele.
Det er umuligt at X ikke kender reglerne, da X er en garvet DSA-rytter. (X red i 2005 med glidetøjle i DSA uden at nogen sagde noget.)
Det synes jeg er for dårligt! Dog skammer jeg mig også selv over at jeg ikke gik op for at melde det! Og nu fortryder jeg virkelig!
Men næste år skal i se mig med en megafon, og reglementet i hånden, og hver gang en rytter har pisk og sporer med samtidig, eller glidetøjler på hesten, bliver det sagt i den megafon, så alle kan høre det! 
Eller også nøjes jeg med at klage over denne X, når x næste år laver samme nummer. 
Men hvad med jer kære ænder? Har i oplevet det samme fra de kendte ryttere, som åbenbart kan tillade sig alt?
Jeg vil tilføje, at jeg er dybt skuffet over x's opførsel, og at de andre VOKSNE RYTTERE ikke gjorde noget mod blandt andet x's måde at vinde point på.