|
|
| Dyrepoliti |
|
|
Der har sikkert været sådan et indlæg her før, men jeg sidder lige og ser animal planet hvor dyrepolitiet rykker ud.. Hvorfor har vi ikke sådan nogen her i landet!!! Ja det undre mig bare, for jeg kan blive så vred på folk der anskaffer sig dyr uden at kunne sørge for dem på en ordentlig måde... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| abcdef |
|
|
Ja jeg synes også det ville være en rigtig god idé med sådan et dyrepoliti i Danmark. Den måde dyrværnssager bliver håndteret på i dag er bare ikke effektiv nok.
Jeg søger min tidligere shetlandspony. Der er billeder af ham på min præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er |
|
|
helt enig med jer begge  (  )
Maria og Zaco <3 -og de andre dyr <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| financiering |
| Forfatter:  |
elrond |
| Dato:  |
08-10-2006 11:17 |
|
Tja det kunne jo financeres over skattepengene, de betaler i forvejen for div politikeres "ligegyldige" studieture, broer, kultur osv, ikke at nogle af de ting ikke er gavnlige, men en del er overflødigt og ubrugeligt, og da man kan lide at opfatte DK som et demokratisk velfærdssamfund er det vel ikke for meget at forlange at der også bliver taget hånd om en af de svageste grupper i samfundet, nemlig de dyr der er fuldstændigt prisgivet de mennesker der har dem.
"the greatness of a nation and it's moral progress, can be judged by how its animals are treated" Mahatma Ghandi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pengene |
|
|
Nå da, er både broer og kultur er overflødigt og ubrugeligt? Dvs at fx biblioteker er overflødige? Hvor vil du så få mere viden og uddannelse fra? Viden og uddannelse er med til at betale vores høje niveau. Og broer - så skal man bare lade være med at kunne rejse frit mellem landsdele? Det er godt nok nogle hæmmende planer du har for os.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dyrens værn |
Ratster Zoo |
08-10-2006 11:56 |
|
mener jeg det hedder prøver på at få et dyrepoliti.. det har de gjort i et par år..
Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter Wee parring set, så er mit Børnefilm kuld snart på vej
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi har... |
Loverhorse |
08-10-2006 12:01 |
|
Vi har da dyrenes beskyttelse... De er bare ikke så aktive med at køre ud, de samler vel enlig kun penge ind til dyrene. Knuz og Kram Loverhorse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Loverhorse |
Ratster Zoo |
08-10-2006 12:05 |
|
Der er MANGE negative historier om DB.. Derfor synte jeg de ter godt der kommer et dyrepoliti istedet.. Så får ded også lidt konkurrence, og så kan det være de tager sig sammen..
Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter Wee parring set, så er mit Børnefilm kuld snart på vej
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| alle dyrs ret |
maria a |
08-10-2006 13:08 |
|
Alle dyrs ret, har forsøgt at samle underskrifter ind for at gøre folketinget opmærksomme på at der mangler et dyrepoliti.. Dyrevelfærd bliver jo ikke prioriteret særlig højt hos politiet, så egentlig er det jo en god ide..men hvor financieringen skulle komme fra er da et godt spørgsmål?? ps.ser tit animal planet og diverse"dyrepoliti" programmer.. til dyrepolitiet..de gør et godt arbejde!
Respect is commanded -not demanded! Kennel Brak's Bullmastiff Ejer af Elitehoppen: Kogle Elghusets..min skønne Hafferlaf!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| maria a |
Ratster Zoo |
08-10-2006 13:10 |
|
Nåå ja, det var det det hed 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| financieringen.. |
Irco Miro |
08-10-2006 13:21 |
|
kunne vel sagtens komme fra nogle af de fandens mange sakatte kroner vi betaler.. og så skære andre steder, der ikke behøver lige så meget.. broer og kultur, er nu ret vigtige sys jeg! om ikke andet så kultur!! Behøver de der politikkere at få SÅ meget i løn? vi andre kan jo godt leve af en alm løn og bo i et lækkert hus.. Men ellers skulle justitsministeren jo starte det, hun har selv heste, og må vide en del om hvad det vil sige at de skal have det godt!!
Kram Irco Miro/Kat Hvis du vil ha´de bedste, så køb Gustavii´s HESTE www.gustavii.com Mangler du et heste-job i England så kontakt mig!! Du kan ikke have din egen hest med..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
maria a |
08-10-2006 13:37 |
|
Hvorfor kan der ikke dannes en enhed inden for politiet? altså en almindelig uddannet betjent med "speciale" i dyrevelfærd evt en form for ekstra kvalikation,uddannelse..hva ved jeg?? Problemet med politiet er jo at de intet aner om dyrevelfærd og generel dyreetik, og derfor ikke ville kunne se forskel på en sultende hest og et dværghamster??? At bruge de love der nu engang er i det danske system ville jo være en begyndelse..(tænker på fx lænke hunde som stadig er noget man ser selvom det er forbudt) Politiet kender alt for lidt til de love de skal forsøge at få den danske befolkning til at følge.. Var lige inde på www.alledyrsret.dk og kigge, der samles stadig underskrifter..
Respect is commanded -not demanded! Kennel Brak's Bullmastiff Ejer af Elitehoppen: Kogle Elghusets..min skønne Hafferlaf!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| PiaR... |
elrond |
08-10-2006 17:08 |
|
Hvad er det lige i *ikke at nogle af de ting ikke er gavnlige, men en del er overflødigt og ubrugeligt,* du ikke forstår *gg* Vi har mange skønne og meget brugbare museer, teatre og broer, men der bliver sandelig også brugt penge på noget som efter min mening burde være financeret af de få der får fornøjelse af det, og det mener jeg ud fra den betragtning at levende, både mennesker OG dyr, bør rangere højere end det at bruge milliarder på tysklandsbro, på flere fornemme (og grimme) arkitektegnede museer, på politikernes lyst til at rejse ud i den store verden for at kigge på ting og sager de alligevel ikke vil/kan bruge til noget herhjemme, på arkitekt-tegnekonkurrencer til "smarte" højhuse der aldrig bliver bygget.
"the greatness of a nation and it's moral progress, can be judged by how its animals are treated" Mahatma Ghandi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi har problemer |
|
|
.. nok med at skaffe folk til det rigtige politi. Mon ikke vi skulle starte der?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ljgkdfkjgb |
Nanna (Sebastian) |
08-10-2006 18:04 |
|
dyrpoliti, det er det jeg gerne vil være "når jeg bliver stor"  se, om 10 år hvis ikke før, har jeg opstartet et privatejet dyrepoliti 
Hilsen Nanna Her stod der en gang noget klogt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Animal Police |
|
|
Jeg ser det HVER dag i hverdagen kl. 22 kommer det. Og om mandagen kommer det to timer i træk. Det et godt program især når de der ejere bliver anholdt og anklaget  Men stakkels dyr. Og JA - jeg synes også det for dårligt herhjemme, det skulle strammes godt og grundigt op 
Det Er Så Svært At Skilles Ad, Så Svært At Gå Sin Vej. Men Alle Mine Tanker, Vil Altid Følge Dig :'(-<3'
^ Hvil I Fred (Prinsesse) Snowy <3' - Elsker Dig Og Vil ALDRIG Glemme Dig :'(<3'
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ??? ja |
team-apache |
08-10-2006 18:57 |
|
ja hvorfor egetlig ikke .. har aldrig tænkt over det. det kunne være en kolosalt god ide
m.v.h julie.... Lækker all round pony sælges: Fiona ca. 5 år 136 stg pony blanding _________________ _____________
mijn dejlige haffelaf kun mijn dreng.... Apache / kaldt Gumle 4 år. 142 i stg Haflinger Mor: Goldie Far: Koldborgs Aslak
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jep... |
|
|
Det burde vi have. Jeg kan komme på en masse overflødige ting, såsom at lejligheder ingen kan betale og et springvand på vores fredede fælled, er blevet prioriteret frem for dyrevelfærd. Og det bliver værre endnu.  Justitsministeren har fået rigtig mange henvendelser vedr. dyrepoliti og opstramning af dyreværnsloven... Men ja, jeg synes i hvert fald ikke vi har set de bedste resultater. Der var jo også den dér lov vedr. hestehold, som ikke kunne holde de fleste steder. I stedet burde man netop have haft det dyrepoliti der kunne tage ud og se på, hvor det var nødvendigt med en opstramning. Og nej, 10 mennesker kan ikke surfe hele Danmark rundt på én dag, men så kunne man få aktive dyreforkæmpere med ud og se på det, og få en klar tilbagemelding. Men ja... I sidste ende handler det vel om prioritering, og der er vi flere om at bestemme, hvad der skal prioriteres højest.
Vegetacha & Buller El Hor ^**^ Oo (..) - If you want the rainbow you gotta put up with the rain. --Unknown.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ER DER NOGEN DER SER |
|
|
Animal planet hvor de sender disse programmer??? Tror ikke at de der dyrepolitibetjente er rigtige betjente... Måske man burde uddanne nogen i rigtig dyrehold osv med kurser. Det kan vel for f... ikke koste samfundet mere end hvad det koster nu hvor der bliver fundet forladte dyr og hvad man ellers finder af dyr... De der dyrenes ret og dyrenes beskyttelse gør jo ikke en pind når man ringer for at anmelde noget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej dyrepolitet |
Ratster Zoo |
08-10-2006 22:07 |
|
på animal planet (RSPCA og ASPCA (kan ikke lige huske hvad de betyder)) er IKKE rigtige betjente.. De har i nogle afsnit skulle ha hjælp at de rigtige politi før de måtte gå ind og fjerne dyrene.. Men de er nogle som efter min mening er mere seriøse end DB.. Der er flere negative historier om DB hvor de mere lytter til politiet, end på folk der er "exsperter" inden for det bestemte dyr.. DB gider ikke engang rette deres pasningsvejledninger til det rigtige selvom der er flere der skriver det er forkert..
Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter Wee parring set, så er mit Børnefilm kuld snart på vej Søger opstaldning i Fredericia, læs mere HER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Sussi og Ratster zoo: Mange af de RSPCA-officers ER faktisk uddannet politibetjente. De har så taget en ekstra uddannelse for at blive dyrepolitibetjente. Men selvfølgelig har dyrepolitiet ikke de samme beføjelser som det almindelige politi.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi opfinder bare |
|
|
en dyrepolitiuddannelse og så ellers igang.. Jeg gad da godt og være første "offer" også selvom jeg skal blive betjent først.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Romantiske tanker |
Flare63 |
09-10-2006 02:41 |
|
Jeg har det altsaa saadan at jeg selv om jeg elsker dyr, saa saetter jeg menneskers velfaerd hoejere end dyrenes. Naar man har et samfund der er blevet saa kriminalt som det Danske, kan jeg ikke se at det er rimeligt at overfoere resourcer fra en voldtaegtssag eller et gadeoptoejer, til at undersoege om en heste sulter. Dyrepolitiet skal vaere en hel selstaendig enhed som INTET har med politiet at goere, for man skal i mine oejne virkeligt vaere meget romantisk anlagt, for at kunne forsvare at et dyr skal stilles hoejere end et menneske, i alokering af resourcer. De skal dog have mulighed for at bygge en kriminal sag mod personer, som saa kan blive overdraget til anklageren, saa en kriminalsag kan blive foert. Den ikke saa romantiske Frank
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|