|
|
| Skildpadde is |
| Forfatter:  |
Fallon |
| Dato:  |
05-10-2006 17:53 |
|
Hej... Vi har lige haft en diskussion her hjemme om der er alkohold i skildpadde is?? Der står på bøtten at den indholder romcrem. Hvis man læser indhold står der bla. romaroma. Rom og ægte vanilje. Mit spørsmål er så indholder skildpadde is alkohold?? Hvis ja, skal der så ikke stå hvor mange % alkohold det indholder?
Hilsen Anne, Fallon & Nemo (:
En hest er en hest men en traver er nu bedst. {Travheste for evigt, for altid)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Såvidt jeg ved er der |
merhaba |
05-10-2006 17:59 |
|
da ikke alkohol i romESSENS?
The tragedy of life is not that it ends so soon, but that we wait so long to begin it. - W.M Lewis
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ejj altså... |
Frk. Nielsen |
05-10-2006 18:12 |
|
Nu har jeg været så sund hele dage, og nu fik jeg lyst til skildpadeis!!! - må heller et smut i kvickly...  Frk. Nielsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Frk.Nielsen |
Nuopl06 |
05-10-2006 18:14 |
|
Det er farligt - min far ville have mig med i Føtex (jeg er ved ham de her dage) og VUPTI kom der lige 2 bægre Ben&Jerry is i kurven  Jeg er vist B&J addict 
Mvh. Nuopl06 [Søger hest til låns. Se præsentation!]
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| is... |
smukke-ped |
05-10-2006 18:21 |
|
jeg har haft trang til underground banan is..det har jeg ikke fået i flere år...mon det stadig laves...
pas å din kærest' og pas å din tænder. For wos fra æ team slår hårdt med begge hænder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm... |
|
|
Minder mig om jeg har bailey is i fryseren hjembragt fra vores italienske isbar som *hyyyl* har lukket hele vinteren... (har heldigvis en fræk aftale med hende ang hvis hun laver til arrangementer så skal hun lige lave en ½-1l is til mig)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| suksuksuk |
|
|
suk jeg vil også have is.. helst marzipan eller skildpadde.. bare det ikke er carte'dor.. synes slet ikke de lever op til forventningerne, og da slet ikke priserne.. Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu vi taler om is... |
Nuopl06 |
05-10-2006 18:43 |
|
er jeg så den eneste der er blevet vild med Ben&Jerry's 
Mvh. Nuopl06 [Søger hest. Se præsentation!]
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| isisisis |
|
|
Hvordan ser de ud? navnet siger mig slet ikke noget, og jeg stikker ellers ofte hovedet ned i kølediskene med is.. Måske det bare er noget i gemmer for jer selv deroppe i det mere nordlige jylland..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej nej |
|
|
toblerone isen er da klart den bedste ... muuums ja ok med undtagen af Chokolade isen fra underground altså den gamle opskrift den ny kan "vi" ikke lide Jannie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skildpadde is |
|
|
Den købte skildpadde is er altså slet ikke at sammenligne med den hjemmelavede: En litter vanilieis og så knuste chokolade skilpadder ned i, blande det hele sammen og så en tur i fryseren igen... Se DET er GUF! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ben & Jerrys |
Tine (Ego A Go Go) |
05-10-2006 19:03 |
|
Er dybt afhængig!!! Uhmmm Phish Food
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hjemmelavet?? |
|
|
Hvad er der lige hjemmelavet ved den opskrift, Jannie? Den er da allerhøjest hjemmerørt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm tja... |
|
|
Ej skildpadde isen fra A cafe i åbenrå... mums... lavet efter original italiensk opskrift... MUUUMS kan altså kun tale positivt om hendes is... MUUUMMMSSS tror jeg skal ud og ha kanel is og bailey is og muuums iiisss fra fryseren i aften...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Haha... |
Fallon |
05-10-2006 19:13 |
|
Sikke mange der har skrevet mens jeg har guffet skildpadde is Ej fik vi til dessert efter aftensmaden  Men jeg er ikke blevet klog på om det indholer alkohold eller ej 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
heste-hvisker |
05-10-2006 19:48 |
|
jeg har altid troet at den inderholder alkohol men om det er sandt ved jeg ikke, men har også hørt at det er det der gør den er sådan lidt blød i det forhold til andrre is som bliver sten hårde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm det vil |
|
|
jeg egentlig også gerne vide - er nemlig allergisk overfor alkohol, så vil da undgå den is hvis der er det i  Ihh - ku de ik beholde alkoholen i drikkelsen? Jeg hader at sku være óbs på det hele tiden!! Og nogle chokolader må jeg heller ik få 
Med venlig Hilsen Yessika Husk at smil - Så smiler verden igen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sikri... |
Nuopl06 |
05-10-2006 20:31 |
|
Ben&Jerry er en eminent is som indtil for kort tid siden har været i USA - fx spiser Carrie fra @!#$ & the City og Bridget Jones det altid i sofaen  De er lidt dyre,fås i halvliters bøtter for 50 kr men til gengæld er kvali'en så god at det egt er rimeligt nok. Indtil videre har jeg set de kunne fås i Irma, 7-Eleven, Føtex og Bilka  De er klart anbefalelsesværdige  *nuopl06 - der fluks vil prøvesmage de to nyopdagede varianter med hhv kaffe/karamel og mørk+hvid chokolade/nødder blandet med vanilje is *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tine... |
Nuopl06 |
05-10-2006 20:35 |
|
Phish Food var det ikke den med Cookie Dough? Den prøvede jeg i alt fald sidste uge og puha det var ikke lige míg - næh nej den der Banan med choko og valnød den er mums 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm tja... |
|
|
Coops banana split den der fedfattige ting den er nu oss lækker... og de der dream is... MUMS... Men foretrækker stadig den italienske...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Æææælsker B&J's |
|
|
Phish Food OG Cookie Dough er bare de bedste.. Nu kan jeg hverken lide banan eller pekannødder så der er de to andre varianter (som jeg indtil videre har set i DK) udelukket. Selvom prisen er høj er det ikke det der holder mig tilbage.. Næææ det er at hvis jeg først at startet så stopper jeg ikke før bøtten er tom.. Og så har jeg jo ikke noget dagen efter, end en kæmpe mavepine pga kulden..  -Ida
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alkohol |
Krab_anna |
05-10-2006 20:47 |
|
Hehe.. syntes ligesom at vi kom "lidt" væk fra emnet: Alkohol i skildpadde is?!? -men en ting er sikkert!: Hvis der er alkohol i skildpadde is, vil jeg gerne prøve at "spise" mig fuld i det!:) bare en filurlig tanke jeg fik!:).. Mmmm..
Anna Krab & Ofelia Garbo -Forvendt aldrig mere af folk, end de forvendter af dig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 2345678 |
chulek |
05-10-2006 20:54 |
|
Det er kun romessens der er i. Når vi nu snakker skilpadder, har i så smagt disse kager med skilpadder i: chokolade.toms.dk/379 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234565 |
|
|
Hmm, dem må jeg vidst lige se om jeg kan nå at lave i weekenden.. de skal da smages! elsker skildpadder!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| åhhh is mums |
|
|
Jeg er fuldstændig afhængig af Hagendas is når vi er i London SKAL jeg bare forbi en butik MUMS.. Pt. står den på Nougat is med flødeskum m. vanillie og sukker ikke særligt sundt men damn det smager godt hehe
Hilsen Travfreak
Mangler du opstaldning ved Skive? Kom til Team Bilstrup paradis for hest og rytter..
D&G ur sælges model Jaclyn i blå sten helt nyt med garanti se præs.
www.heste-stordyrspraksis.dk/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er fuldstændig |
|
|
afhængig af Mars is det er bare mums, men jeg er dybt skuffet over Carte d´or isen, den er bare ikke god...
hyggehejsa Renana
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Latoya knows best |
Latoya |
05-10-2006 21:10 |
|
Mhhh Mud Slide med Brownie and chocolate pieces - Arghrgrrgrh 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ida... |
Nuopl06 |
05-10-2006 21:20 |
|
Synes nu ikke den med Pekan nødder smager meget af pekan nødder - men det var ikke gået op for mig at det var CHOKOLADE IS øv  Jeg hader ren chokolade is - nå men nu bliver min far da glad når han finder en choko is i fryseren der smager af chokolade  Latoya: En skål Mudslide comin' up 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej hej |
|
|
Vibber: Hvor i Åbenrå ligger den café? Det kunne da være jeg skulle et smut forbi i weekenden 
Helena Hansen - og det skøre dressurdyr Rid med stil - Giv et smil 
JHN's CHAMPIONATSLISTE i dressur 2006 - Send resultater til mig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skildpadde Is |
|
|
Min tidligere arbejdskollega var den 1. der kom på ideén med skildpadde is og hendes hjemmelavede opskrift har været bragt i Femina for ca. 10 år siden. Den gang fik vi jo ALLE en kopi og må indrømme den købte er VAND i forhold til den hjemmelavede så den får i lige: 1 L Fløde 8 Pasteurisrede Æggeblommer 100 g sukker 12 Skildpadder. Pisk fløden til flødeskum. Pisk æggeblommer og sukker til en let skummende masse i en anden skål. Hak Skilpadderne godt ud. Hæld Skildpadderne i Æggemassen og brug piskeriset til at blande det GODT igennem. Vend det hele i flødeskummet. Brug nogle engangsbægre til at dele portionerne op i og i fryseren. Så har I snart nogle RIGTIG lækre Skildpadde Is.
Hilsen Linda Salg af rød hingsteplag med blis og 4 høje sokker. BILLIG VED KØB INDEN 15. OKT. 2006 Avl af Welsh Kåret Welsh mountainhingst tilbydes til avl. Stutteri Noerrelide
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Enig... |
|
|
ummm Kan kun give dig ret, den hjemmelavet er vidunderlig. Købetingen den er for kunstig. Bliver lækker sulten og her går man og prøver at tabe sig... 
Ledige hestebokse se præsentation......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm tja... |
|
|
Team Pip: har sendt dig en pb  Iøvrigt den italienske "min iswoman" laver den er fedtfattig og den smager stadig af MUUUMS
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| he he he eh |
myvision |
06-10-2006 10:07 |
|
Skildpaddeisen skal være hjemmelavet!! Helst efter ovenstående opskrift og så er det godt at bruge flormelis istedet for sukker.. Og skildpadderne skal smeltes over vanndbad, så bliver isen mere ensartet.. Men GUF den smager godt.. lavede lige 1½ liter forleden dag  Prøv den
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| alkohol |
pjemm |
06-10-2006 10:17 |
|
Min nabo, som er motorcykelbetjent, påstår at hvis man spiser et par skilpadder og blæser i alkometeret bagefter, så giver den udsving! Afprøvet da en bilist blev snuppet i kontrol. :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er nemlig |
|
|
rigtigt Pia  Det giver udslag på et alkometer. Min svigermor der arbejder i kriminalforsorgen har afprøvet det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa... |
Fallon |
06-10-2006 10:43 |
|
Jeg har nemlig også hørt at hvis man spiser for mange skildpadder kan det give udslag på et alkometer. Min svoger arbejder på boreplatform hvor det er blevet forbudt at spise skildpadder, fordi en blev taget i spirt kontrolden. Han havde spist for mange skildpadder  Så man skulle næsten tror det også gjord hvis man spiser for meget skildpadde is. Men er der så alkohol i skildpadder og skildpadde is 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alkohol |
Kikærten |
06-10-2006 10:59 |
|
Der er alkohol i Skildpadder og formodentlig også i skildpaddeisen. Smagsstofferne er opløst i alkohol, som er det eneste der kan holde de forskellige smagsolier opløst. Ellers ville det blive grynet. Nu indgår smagsstoffet (tilsætning) så kun med ganske lille mængde i en kæmpe fabriksproduktion skildpadder. Men der er altså stadig en mikroskopisk smule alkohol i. Det er så op den til enkelte hvor meget eller i dette tilfælde lidt alkohol, man kan tåle. Den med alkoholmeteret - mon ikke de har drukket Bæverkaffe? Bæverkaffe - den blide - 1 skildpadde lægges på ryggen i et krus. Skildpadden dækkes med whisky og koppen fyldes derefter op med kaffe. Bæverkaffe - den hårde - 1 skildpadde sættes på højkant i et krus. Skildpadden dækkes med whisky og koppen fyldes derefter op med kaffe. Navnet Bæverkaffe stammer fra MC Bæverne (en MC klub) som "opfandt" denne form for kaffe.
*** Små gule, der kan og vil - team Anton Romeo - vinder af Grand Prix 2006 ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| !!! |
Maibritj |
06-10-2006 16:07 |
|
Hmmm den jeg laver putter jeg hvertfald ikk alkohol i.. men kunne være man skulle prøve 
Fjordheste er også dressurheste..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa... |
theluny |
06-10-2006 17:29 |
|
skildpadder...( )...jeg forstår stadig ikke dem som kan spise uanede mængder af dem, jeg syntes de er ALT for fedte-klistreagtige også den der sprut-agtige eftersmag der er...yiirk! Men jeg vil da ikke udelukke at en bæverkaffe lyder yderst interessant!  Ej heller isen, kunne da være man skulle forsøge sig på det... -- Kender godt B&J af omtale fra diverse film, men aldrig noget jeg har sat tænderne i endnu...desværre Må have overset det i Bilka eller føtex. Ellers så er underground Bananachip en sikker vinder hos mig! MUUMS! ( puha...kunne også være jeg skulle ud og handle, blir da voldsomt lækkersulten af det her)
Mvh Heidi ~{ Nu med super parten Jens}~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|