Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ikke hestemennesker... altså
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 15:13

Ihh altså folk der ikke ved noget om heste og ridning!! - I dag spurgte min chef om jeg kunne tage noget aftenarbejde, hvortil jeg svarede at det ville jeg helst ikke da jeg skulle ride undervisning i aften. "Får DU undervisning??" spurgte han vantro. "Jeg troede godt du kunne ride - jeg har da redet og det var da nemt nok. Hiv i højre tømme?! - og heste drejer til højre. HVor svært kan det være???"

Inden jeg fik forklaret at man jo bliver nødt til at se sin ridning som en konstant udvikling, og man skal have undervisning gennem hele sit rideliv, havde samtalen taget en drejning, og vi var en helt andet sted. Øv altså.

Næsten lige så slemt som folk der siger at ridning ikke kan være anstrengende. Man sidder der jo bare mens hesten trasker rundt...

Min chef forstår mig ikke...

Eva

Stengården: Salg og avl af DSP. Ædle og dygtige ponyer med stor kapacitet

0
0
Svar på denne tråd

Jamen det kan man ikke...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 15:16

... forlange at ikke-hestemennesker skal kunne forstå - medmindre de selv udøver en krævende sport med konstant nærkontakt med en træner :)

Jeg forstår f.eks. heller ikke at der er nogen der gider traske rundt på en stor græsplæne iført grimt tøj med en samling køller i en taske - og ovenikøbet betale PENGE for det - men ikke desto mindre kan det blive en hel livsstil ;)

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

passion
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 15:23

Det er ikke fordi han nødvendigvis skal forstå min passion for heste. Det er ikke det. Der er så mange sportsgrene jeg ikke forstår. Bla golf som Sif beskriver så malende. Med JEG ved da godt at man skal trænes i sin sport.. uanset niveau... hvorfor tror folk at man ikke skal trænes kontinuerligt i ridning???

Eva

Stengården: Salg og avl af DSP. Ædle og dygtige ponyer med stor kapacitet

0
0
Svar på denne tråd

De tror...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 15:30

Den slags mennesker tror, at ridning bare er noget man gør, på linie med at vaske op eller vaske tøj. Ridning er, for dem, at sidde på ryggen af dyret, trække i tøjlen når de skal skifte retning, og daske lidt til dyret når det skal gå hurtigere. JEg tror desværre ikke der er noget at gøre for, at de fatter, at ridning er meget mere end dét. :-)

Tina

0
0
Svar på denne tråd

sæt dem op
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 16:10

Min kæreste har også været lidt den der "I-sidder-jo-bare-der"-typen (med et smil ;))

Lige indtil jeg satte ham op på min søsters hest i en halv time og han ikke kunne gå normalt og pev i 5 dage...

-------

Ad Astra per Aspera

(It is a rough road to the stars)

0
0
Svar på denne tråd

ridning
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 16:23

Min mor bliver også fjern i stemmen når jeg snakker om ridning, udstyr, hesten som ikke kan ditten og datten pga skævheder. Hun kan ikke forstå jeg vil mere end tulle en tur i skoven, det er det hun har set mig gøre som 14-årig... Det her med at vælge en bestemt hest ud fra nogen egenskaber osv, bare den er sød eller hvad? Og hvis den fejler noget, hvorfor sælger jeg den så ikke bare og køber en ny?

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

kender det
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 16:31

Jeg har også fået at vide på arbejdet at - nå nu skal du snart se at få dækkener på hestene så de ikke fryser...

weeell... næh - egentlig ikke ;-)

0
0
Svar på denne tråd

haha...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 16:34

Den indstilling havde min kære mand også. I sidste uge fik jeg ham så narret op på mulen og han har jamret over han har ondt i r*ven og kronjuvelerne siden*GG*

Gad vide om alle andre mænd også har det problem.

0
0
Svar på denne tråd

helt ærligt
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 16:52

Hvad med fodbold.. hvorfor skal de træne så meget.. de skal jo kun sparke til en bold.. det kan en 3-årig da gøre...

MVH
Jon Larsen, Far til englebarnet Tika,født d.18/3 2006, R.I.P
Suzuki GSX-R 250
Fiat Punto 1,2 ELX

Jossie og Chico = Foldboss og Foldbums

0
0
Svar på denne tråd

Skal chefen have fødselsdagsgave ...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 17:01

... eller i anden anledning "begaves", så burde han være et oplagt offer for et gavekort til 4x gratis ridetimer

Så skulle i nok få en helt anden snak, når han klager over ondt både det ene og det andet sted

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.

0
0
Svar på denne tråd

Den bedste
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 17:19
Jeg har hørt fr aet ikke heste menneske, var til et stævne på vilhelmsborg (spring) vi sidder som tilskure og en hest er halvejs gennem banen.

Han siger så - den ser da ud som om den synes det er sjovt, for den logre rigtigt meget med halen-

Jeg havde godt nok svært ved at holde masken.
0
0
Svar på denne tråd

Kender det...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 18:16

Jeg har en kollega (en dame på ca. 55, som går meget op i kunst og kultur), som spørger utrolig meget til min hest. Det er da meget rart med lidt interesse, men det virker så falsk, da hun intet har med heste at gøre. Jeg har lidt fornemmelsen af, at hun synes, at det er lidt pjattet "det der med de heste". Som om at det er en interesse forbeholdt småpiger!

Men vi har jo alle hver vores interesser, og det er jo kun godt. Jeg ville da ikke vide, hvad jeg skulle bruge al den fritid til, hvis ikke jeg havde hesten!!!

***** Snepony *****

Hvis alt kommer imod dig,

kører du i den forkerte vejbane.

0
0
Svar på denne tråd

Hehe.. Min gamle..
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 18:40

chef mente også at jeg da snart måtte kunne finde udad at ride med alt det undervisning jeg fik.. Så måtte jeg jo lige forklare at man jo skulle vedligeholde og forbedre hele tiden..

Da jeg sagde at jeg klippede min hest, ja der så han sådan her ud

Krone og bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes i Midtjylland

Frieserhopper sælges

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider