Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Er det misrøgt ?
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 19:39

Jeg kører hver dag forbi en pony der er så forfærdelig grim i pelsen. Den bliver aldrig striglet og er så grim og beskidt i pelsen.Den er stort set langpelset hele året fordi den aldrig får smidt hele vinterpelsen.Pelsen ser knudret ud og hesten skulle egentlig være hvid men er mudret.Den er højst sandsynlig fyldt med utøj.

Den er i OK foderstand og så hvidt jeg ved er den ret gammel.Den går alene men har en lade den kan gå ind i.

Hvad siger i? er det misrøgt? Det synes jeg selv det er og min mand synes jeg skal melde dem til dyrenes beskyttelse.

Ejer af: (Tryk)

Islænder: Jarpur fra Damgård

OX Araber: Al Mahra

Welsh Sek. F: Regina

0
0
Svar på denne tråd

Dyrenes Beskyttelse
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 19:49

Hvis du ringer til Dyrenes Beskyttelse (du kan finde kredsformanden i dit område inde på Dyrenes Beskyttelses hjemmeside), så vil de i hvert fald gerne tage ud og se på sagen, og så tager de affære hvis der er noget at komme efter.

Jeg ville ringe til en derfra hvis det var mig, for ellers er det ikke sikkert at der er nogen der opdager det og gør noget ved det. Og du kan sagtens være anonym som anmelder - og husk, du gør det jo fordi du bekymrer dig for dyret, det er jo ikke for at være ond ved nogen.

Med venlig hilsen

Helle Sophie Christensen

...med den Smukke Røde Ganger

• Jack Ellis sikkerhedsvest str. XS sælges 400,- Se billeder på præsentation

Klipning af heste tilbydes

i Ikast og omegn

0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 19:51

Ja...det lyder godt nok synd for den stakkels pony :(

Men efter hvad jeg har læst herinde, så skal hesten være på kanten af sultedøden, stå i @!#$ til knæene og helst have tydelige sår af fysisk vold..før at selve anmeldelsen vil blive taget alvorligt.

tror godt du vil kunne melde det, men spørgsmålet er om det vil blive taget særligt alvorligt.

Måske du skulle prøve at ringe på, og snakke med folkene på ejendommen. Måske det er nogle gamle mennesker, der har ponyen og ikke selv har overskud til at passe den, måske de ville blive glade for et tilbud om at du evt. ville strigle den.

Mvh Heidi ~{ Nu med super parten Jens}~

0
0
Svar på denne tråd

Nu vil jeg ikke sige..
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 20:07
for meget,men det er ikke ældre mennesker og det er et sted hvor der kommer mange mennesker, da der er erhverv på stedet.Jeg kender ikke menneskerne.Tror jeg prøver at ringe til dyrenes beskyttelse for at spørge om deres mening. Jeg bliver så ked af det når jeg ser den stakkels pony. MAn får jo helt lyst til at hoppe over i nattens mulm og mørke og klippe hesten, da en gang striglen højst sandsynligt vil gøre ondt på hesten.

0
0
Svar på denne tråd

Nu har jeg selv
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 20:11

været med ude ved en del sager som var blevet anmeldt til Dyrenes Beskyttelse. Og mange af dém er der ikke noget/nok i, til at Dyrenes Beskyttelse kan foretage sig yderligere i sagen.

Dog tages alle anmeldelser seriøst, og vi kører gerne ud og kigger!

Hvis man får DB til at kigge på sagen, så er man da sikker på at man har "givet sagen videre", og så vil DB vurdere om der skal/kan foretages noget.

Med venlig hilsen

Helle Sophie Christensen

...med Smukke Røde Ganger - ikke den eneste

• Jack Ellis sikkerhedsvest str. XS sælges 400,- Se billeder på præsentation

Klipning af heste tilbydes

i Ikast og omegn

0
0
Svar på denne tråd

Den pony
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 20:12

har jeg set sidste år, men den har ikke været der da jeg kørte forbi i år, så troede egentligt den var fjernet.

Jeg synes godt du kan give Jeanette fra Alle Dyrs Ret et praj, hun er dygtig. Hun bor også her ved chriatiansfeld og har en præseentation herinde.

Hilsen Linda
Salg af rød hingsteplag med blis og 4 høje sokker.
BILLIG VED KØB INDEN 15. OKT. 2006
Avl af Welsh
Kåret Welsh mountainhingst tilbydes til avl.
Stutteri Noerrelide
0
0
Svar på denne tråd

Ja Linda
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 20:15
jeg tror det er samme pony vi tænker på, den står der endnu, Den har aldrig set så slem ud som nu, du skulle næsten køre forbi.

0
0
Svar på denne tråd

er der ikke...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 20:26

en lov om at heste for det første ikke må stå alene?? det er jo et flokdyr...

Det lyder ikke helt godt.. den skal jo plejes og passes... hmm.

Det er godtnok synd

0
0
Svar på denne tråd

dyrplageri???
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 20:31

"Jeg kører hver dag forbi en pony der er så forfærdelig grim i pelsen. Den bliver aldrig striglet og er så grim og beskidt i pelsen.Den er stort set langpelset hele året fordi den aldrig får smidt hele vinterpelsen.Pelsen ser knudret ud og hesten skulle egentlig være hvid men er mudret.Den er højst sandsynlig fyldt med utøj.

Den er i OK foderstand og så hvidt jeg ved er den ret gammel.Den går alene men har en lade den kan gå ind i.

Hvad siger i? er det misrøgt? Det synes jeg selv det er og min mand synes jeg skal melde dem til dyrenes beskyttelse."

Det er ikke i mine øjne dyrplageri at en hest ikke bliver striglet og mange heste er meget langhårede her om vinteren/efteråret, tag fx. islandske heste, ældre heste kan være længere tid om at smide vinterfrakken. Hvordan kan du se at den er fyldt med utøj???

Du skriver den er i OK foderstand, så der er der jo ikke noget at komme efter der.

At den så går alene, ja det er synd, men ligefrem at melde ejeren til dyrenes beskyttelse, vil jeg sige er at skyde gråspurve med kanoner - har du overvejet at banke på døren og høre om hvorfor den går alene, det kan jo være der er en grund.

Jeg forstår ikke at alt skal meldes uden man selv forsøger at sætte sig ind i tingene - for ofte er der jo en god grund til diverse forhold og ja, nogle gange er der ikke

0
0
Svar på denne tråd

dyrenes beskyttelse
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 21:42

dem skal du ikke regne rigtig med.. har prøvet at anmælde tilfælde der var en del være end det du beskriver... de kunne bare ikke gøre noget.. han havde været meldt 7 gange på de foregående 4 år... sys sq ikke det kan være rigtigt...

men det skader ikke at prøve.. om ikke andet har du gjort hvad du kunne.. det trøster en lidt...

mange gange held og lykke...

Team Luxus

0
0
Svar på denne tråd

Den omtalte pony
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 22:47

Nu kender jeg også ponyen, som du ved Rina og ja, hun er oppe i årene(omkring 25år). Men derfor behøver hun ikke se sådan ud. Ejerne har allerede været meldt til Alle dyrs ret, som har været dernede og tilse ponyen i Januar.

3uger før, at ADR var dernede og lige indtil den dag de kom, tilså jeg ponyen 5gange. Ikke en eneste gang havde hun noget som helst strøelse i hendes boks i laden, hun havde svært ved at spise, pelsen var filtret og kløet af mange steder pga. utøj. Hovene var OK efter hvad jeg kunne se i sneen.

Hun virkede meget glad for mine besøg, men nu kender hun mig jo også, da jeg passede hende i en årrække flere år tilbage, og tit kigger forbi hende, men da ADR var der, kunne ingen komme ordentlig til hende, da hun bed og sparkede efter dem, hvilket hun aldrig gjorde før i tiden, så det kan jeg kun se som et tegn på, at hun ikke har det godt.

Den dag ADR var der, havde hun lige pludselig strøelse i boksen og ejerne kunne overhovedet ikke forstå, at de var blevet meldt. Ejerne fik nogle påbud de skulle følge fra ADR, men eftersom ponyen ikke ser bedre ud, kan disse påbud ikke være blevet fuldt. Det værste er, at denne pony stadig bliver brugt til turistridning af VOKSNE(Hun er vel ca.120cm i stg). Dette påpegede ADR så også, at det ikke måtte finde sted, men jeg tror desværre ikke, at ejerne forstår alvoren.

Der er faktisk en person, der har tilbudt at købe ponyen, men det ville de slet ikke gå med til.

Jeg synes bestemt, at du skal melde dem, for hun har det ikke godt! Jeg har prøvet at få sat nogle ting igang, men ejerne er ikke til at snakke til fornuft. Jeg har tit undret mig over, hvorfor der ikke har været andre i jeres omegn, der har prøvet at hjælpe den stakkels pony.

Ponyen har gjort mange små piger glade(jeg var i hvert fald glad for hende), og den fortjener at få en værdig alderdom, og ikke stå forhutlet på et lille frimærke af en mark resten af sine dage.

Hvis du går videre med sagen, vil jeg gerne være behjælpelig med oplysninger o.a.

Mvh

Nuuni

Lækker DSP hoppe sælges. 4år, 137cm. Utrolig køn, 3 gode gangarter og stor udstråling. Kåret i DSP (efter elitehingstene Antario N/Tootle U).

www.heste-nettet.dk/ma.../114809/1/
Medlem af DÅHM. V

0
0
Svar på denne tråd

Det er helt normalt
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 23:10

at gamle heste heste holder op med at fælde deres vinterpels, og med mindre hesten er mager, og den skal dæleme være mager, mere mager end man kan fatte, ja så bliver der ikke gjort en disse ved det.

Jeg kan nu ikke se at det skal være misrøgt at hesten ikke bliver striglet. Hvis den går i løsdrift og ikke bliver brugt, har den da meget bedre af at man holder nallerne fra den, så man ikke berøver den dens naturlige fedtlag.

Hvis du mener det er misrøgt at man ikke strigler, hvad så med får og køer.

Vi var et par stykker der meldte en hest i Sydsjælland, for et par år siden. Dels var den mager og langhåret og dels blev den ikke passet og var meget gammel.

Der blev sagt at den var i normal kondition for en så gammel hest.

Så gør dig ingen forhåbninger, der skal rigtigt meget til.

MH Conny

Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen

Vil du vide noget om NONI Juice?

WWW.NoniUser.dk

0
0
Svar på denne tråd

Helle...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 06:13

Nu siger du, at man kan være anonym.. Det er altså kun, hvis anmeldelsen ikke fører til noget. Jeg har også meldt folk nogle gange, og er blevet oplyst hver gang om, at jeg ikke kan være anonym..

Mennesket falder af og til over sandheden, men for det meste rejser det sig bare op og går videre.

Høflighed er IKKE et tegn på svaghed!

0
0
Svar på denne tråd

det lyder grimt
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 09:48

Ja det lyder ikke som om dyret har det godt, men jeg har selv en meget gammel pony som trives i bedste velbefindende og selv om at hun bliver striglet næsten dagligt og passet efter alle kunstens regler er pelsen lang krøllet ser falmet ud og føles strid. Hun ligner lidt det du beskriver bare ikke beskidt.

Det at melde folk viser bare at man bekymrer sig om dyrevelfærd og har ikke noget at gøre med at blande sig eller snage, men prøv evt den lokale dyrlæge det er i området hvor jeg bor en god løsning. Vores dyrlæge kender de fleste og tjekker gerne lige forholdene ved at køre forbi, og er det så galt, ja så går han straks videre med sagen, og mon ikke det har mere gennemslagskraft hvis en dyrlæge melder dem.

Pøj Pøj med det, håber der kommer noget godt ud af det.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 09:59

nu er det altså ikke dyremishandling at man ikke strigler sin hest/pony.. hvad ville de stakkels små kræ da gøre i den vilde natur??

Nej jeg syntes ikke det lyder til at være noget der skal meldes til dyreværnet.. og faktisk lidt træt af folk det jævnlig bruger dyrenes beskyttelse, uden at have kontaktet ejerne først..

Og desværre er der også mange Ukyninge hestefolk der melde sådanne nogle sager ??!! nej jeg syntes man skulle sætte sig ind i tingne og kontakte ejerene INDEN man tror man er bedrevidne og ringer efter dyrnes beskyttelse!!

Dog er der enkle sære hvor der kræves hurtigt insats!!!

Kik ind på vores nye hjemmeside :

www.123hjemmeside.dk/Nymarksgaard

Flere Hestemalerier tilsalg + bestillings arbejde

0
0
Svar på denne tråd

hestenes værn
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 10:15

Jeg prøvede engang at melde en pony til Hestenes Værn (skulle skrive et brev til dem) Tror jeg var 14-15 år og i den alder konfronterer man ikke lige ejeren med ponyens tilstand ;)

Denne her var vist 27 (oplysninger fra ejeren, vi fik lov til at strigle den) og stod bundet i reb på en lille mark uden hegn. På samme lille mark stod en ged, og bundet i reb. Ponyen var så vidt huskes ikke særlig tynd (det var sommer) men dens hove var gået skæve og groet lange...

Jeg "kom til" at gå ind i deres lade, hvor der var to bokse fyldt med @!#$ og der stank af ammoniak.

Jeg meldte ponyen og en lægmand tog der og fik "en noget uvenlig modtagelse"

Resultatet blev ingen anmeldelse... Tøjring i reb var ikke ulovligt og den blev jo flyttet så den kunne få frisk græs. De så ikke stalden (som jeg heller ikke beskrev da jeg jo ikke måtte gå ind...)

Men den værste: "Hovenes tilstand tilskrives i høj grad alderen"

Her 7 år efter kan jeg stadig brevet (tilbagemeldningen til mig) udenad og har stadig ikke forstået den sætning?

-------

Ad Astra per Aspera

(It is a rough road to the stars)

0
0
Svar på denne tråd

bdfbjnæaeo
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 10:22

Tror jeg var 14-15 år og i den alder konfronterer man ikke lige ejeren med ponyens tilstand

Ja undskyld mig men ved man 100% hvad der er dyremishandling når man er i den alder ( i min verden da jeg var i den verden , var det dyremishandlig af hesten af give den et rap med pisken)

Altså selve sagen vil jeg ikke udtale mig om, men syntes ikke at så unge mennesker skal tage stilling til om det skal meldes, men istedet få en voksen til at overtage..

Tænk hvordan det må være at have en synlig gammel hest, og blive anmeldt for dyremishandling, fordi folk er uvidne eller for unge..

ja ville blive noget så tosset!

0
0
Svar på denne tråd

uvidenhed
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 10:36

Jeg drøftede nu også sagen med voksne... Men 6 år ældre søster og forældre som alle rider ;)

Og nu synes jeg nu nok at man som 14-15 kan have en rimelig god ide om hvad der er rigtigt og forkert i hesteholdm især når man er vokset op med sporten og en hestefamilie!

I Hørsholm blev der iøvrig anmeldt en flok islændere på en folk i skoven - med den begrundelse af at de stod i pløre og aldrig blev set til.

Det viste sig så, at ejeren kom ud kl alt-for-tidligt hver dag og fodrede etc og at det kun var folden ud til vejen som var lidt knoldet osv...

Disse heste anmeldt af ren og skær uvidenhed hvilket selvfølgelig også har været trælst for ejeren som satte et infoskilt op om hendes heste (skoven er offentlig område)

Men hvad hvis du at de heste ren faktisk var blevet efterladt? I et eller andet omfang synes jeg bare at ikke-hestemennesker bryder sig om vores dyr! (y)

I sommer så jeg også politiet stå og kigge på en hest som stod med fluedækken som dækkede hele dyret. De har tydeligvis tænkt, at det var 32 grader og hesten stod med dækken... Nu var det jo ikke "vanrøgt" eller forkert pleje af hesten (ved ikke om de gjorde noget ved det dog) men igen er jeg da glad for, at der re nogle som holder øje med hestene!

-------

Ad Astra per Aspera

0
0
Svar på denne tråd

kbewbgew
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 10:46

jamen selvfølgelig skal vi holde øje med hestene..

for der jo desværre mange uvidene hesteholdere ..

Men det eneste jeg bare ville syntes var at jeg syntes det er en god ide at kontakte ejerene først.. det kan jo være det virkelig ikke ved bedre... ogderfor har brug for hjælp... (og så kommer det med at jeg syntes man skal have heste"kørekort" for at have hest)

Og jeg håber altså den dag jeg har en gammelhoppe stående som folk finder mistænksom , kontakter mig først.. ville blive meget ked og vred hvis jeg blev meldt til dyreværnet..

Ang Sommerdækkent/eksem dækkent.. har faktisk en fjordhest der desværre må gå med sådanne en om sommeren, da han lider af sommerekssem.. og ja det tidligere sted han stod ja der blev jeg kaldt dyremishandler af ejeren ( og der skal siges jeg tog ham ind når det var meget varmt uden for)

Der er ikke noget værre end at blive kaldt dyremishandler, så efter et stort skænderi, valgte jeg at flytte hesten!!

0
0
Svar på denne tråd

iehiaushpfiu
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 10:46

Hellere melde én gang for meget end én gang for lidt. Det handler om levende væsner...

Jeg ser også en meget trist pony stå alene på en fold ud til vejen hver dag når jeg bringer og henter min datter i dagpleje.

Sikke et liv

Håber den får lidt mere opmærksomhed, når den kommer ind og står i vinterperioden.

Jeg kan være uening i hvad du siger, men jeg vil til døden forsvare din ret til at sige det!

Opstaldning nær skivum krat(Nordjylland)tilbydes.Store bokse, folde,naturskønt område med skov og ridebane.

0
0
Svar på denne tråd

dyremishandler
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 11:16

Solstrejf: Ok hvis man af EJEREN af stedet (som vel er bare lidt hestekyndig siden han/hun har hestehold på ejendommem) kalder dig for dyremishandler pga eksemdækken... Ejjj hvor var jeg blevet gal!

Nu var det politiet som stod og kiggede på den hest, og tror ikke at de har vist hvad de kiggede på (fluetæppe) og så er det vel fint nok at de liiige kigger en ekstra gang :)

Kunne jo være en mindre hestekyndig som synes det var for koldt om aftenen jo...!

Kan godt forstå du flyttede din hest!

-------

Ad Astra per Aspera

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider