Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

når du kigger på hest
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 18:09

Hej

hvis du sidder og kigger på hest og der står at den har en mus, hvad er din reaktion så?

udelukker du den eller?

Hvor lang tid skal de stå stille efter de har fået fjernet en mus??

0
0
Svar på denne tråd

gider ikke
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 18:11

Orker ikke flere mandagsheste. Slut prut.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

meget forskelligt
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 18:16

Nej jeg gør ikke,da det helt kommer an på hvor musen sidder og hvor mange den har.

Hvis jeg var dig så ville jeg lade min egen betroede dyrlæge kigge på billederne og få ham til at vurdere om det var en hest der kunne holde eller ej.

Tit og ofte får man en total fejlfri hest, ved at lade musen operere ( hvis den kan ).Og sådan en hest har lige så stor holdbarhed som en hver anden,når musen er fjernet.

Det eneste det kræver er at man ønsker at ofre operationen og genoptræningen.

Men det er helt op til dig.

Mvh Graven

Hestepasser søges til dejlig Welsh cob vallak på 146 cm og 3½ år og til Welsh cob hoppe på 9 år og 147 cm

0
0
Svar på denne tråd

Jeg står også af
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 18:19

Jeg prøver også vidt muligt at undgå heste med mus og spatforandringer osv.

Det kan koste dyrt og så skal de stå stille et stykke tid efter operation og så genoptrænes.

Ja der er utrolig mange lækre heste med mus ovs... men jeg tør ikke tage chancen.

Mvh Sabine

0
0
Svar på denne tråd

Jeps...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 18:28

Jeg må tilslutte mig dem der "står af".. gider ikke købe et problem og derfor udelukker jeg en sådan hest med det samme.. hvis en af mine egne skulle få det ville jeg aldrig sætte den til salg..

Knus Mona

(y)Engang Oldenborg, altid Oldenborg (y)"Græske hunde"
0
0
Svar på denne tråd

fik fjernet brud.
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 19:07

Min hest blev opereret for en lille mus i den ene bagkode. Faktisk så lille en mus, at dyrlægen kun ville kalde det et brud på knoglen.

Han kunne dog ikke sige om det ville få betydning, så det blev fjernet på sælgers regning.

Så jeg fik en komplet fejlfri hest med hjem. Det var ikke noget som jeg var skeptisk ved.

Luna

- ejer af talentfuld vildhest
Nye billeder på præsentation
KK Ultra Aurigan bid til salg
0
0
Svar på denne tråd

Jeg siger nej...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 19:15

Jeg har været igennem omkring 2 års helvede med benproblemer på min gamle hest, og da jeg købte Baloo var holdningen klar - INGEN røngtenforandringer i benene var acceptable, og gang og benstilling skulle være god og normal!

Andre mindre ting var acceptable - som at han havde en stor vorte og at han var et par år yngre end jeg ønskede mig - men benene skulle være i stjerneform!

Og skulle jeg købe hest i dag var holdningen den samme.

Et overben ville være det maksimale "benfejl" jeg kunne leve med, og det skulle sandelig også undersøges fra alle vinkler og i røngten!

Jeg ved godt - med min logik - at der er masser af mus derude som aldrig gør nogen skade på de led de er i - men ejg ville ikke have nerver til at købe en hest med en. Jeg ville ikke kunne se den gå uden at tro at den var halt.

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa ..
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 19:20
Vores er li kommet ind. Fint med mig, det er også begyndt at blive lidt smattet og min er også lidt pivet
0
0
Svar på denne tråd

jeg går
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 20:27

helt sikkert uden om heste med mus.

Det giver for mit vedkommende alt fo mange bekymringer og tudeturer hvis den krakelerer pga en fejl jeg vidste var der

Tina

Med ny dressurstjerne - Attlantiz Firfod

0
0
Svar på denne tråd

julemanden
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 20:52

det er denne hest på markedspladsen: www.heste-nettet.dk/ma.../123813/1/

jeg synes den ser fin ud, rette alder osv. og så passer den til min pengepung :-)

jeg har det sådan lidt at hvis nu musen sidder så den kan fjernes er det jo fint nok.

dog står der i annoncen at man kan bruge den til avl??

øhh jeg troede mus var arveligt, hvordan kan man så anbefale den til avl??

Hvad så hvis i havde kig på en hest, hvor der stod at den havde fået fjernet en mus??

0
0
Svar på denne tråd

hmmm avlshoppe
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 21:06

den ser rigtig lækker ud jeg ville ikke være bange.. men få "musen" tjekket af et par dyrlæger (får at være på den sikre side få to dyrlæger uafhægig a hinanden til a tjekke)...

MEN:

der står den er til avl.. så er det jo fuldkommen li meget med mus... det er jo ikke aveligt...

--->husk for meget havre som føl og plag kan give mus...

Team Luxus

0
0
Svar på denne tråd

julemanden
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 21:51

ja selvfølgelig ville jeg få det tjekket, kigger bare annoncer :-)

noget andet der undre mig der står den har mange placeringer i L-klasserne hvis jeg søger på google kan jeg ikke finde et eneste stævne den har været til med placering?

og hvis jeg søger på infosport kan jeg heller ikke se noget??

0
0
Svar på denne tråd

Havde kig på en Frieser
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 22:16

Jeg havde for 1 år siden kig på en Frieser hingst (føl på 4 mdr) som viste tegn på OCD i røgent - hvilket kan udvikle sig til mus. Jeg takkede pænt nej tak efter en samtale med en dyrlæge fra Ansager.

Jeg har så lige i dag sms'et lidt med opdrætteren, og hesten har ingen spor af at skulle udvikle mus idag. Det hele er vokset sammen som det burde.

Og nu kan jeg så stå her og være total skuffet over at jeg ikke købte ham den gang. Vi taler om en hingst med Ster forældre af den bedste slags. En hingst som ville runde de 165 i stang. En hingst jeg kunne have købt til (indenfor Frieser køb) billig penge.

Så Colombia... Kan kun sige at hvis musen er virklig alvorlig, så vil jeg nok ikke købe, ellers ville jeg nok købe såfremt prisen er der efter... For man løber jo en risiko uanset hvor slemt det er.

Vh Lena

Jo mere man ved

jo mere ved man at man ikke ved

0
0
Svar på denne tråd

Mus...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 06:39

Niks, jeg ville gå udenom det, men jeg går også udenom alle benfejl generelt. Hvis ikke hesten har et godt fundament, er jeg ikke interesseret.

Nu er dette ikke rettet mod den enkelte hest, da jeg ikke nærlæste annoncen, men jeg ville heller aldrig betale så mange penge for en hest med benfejl.. Lige gyldig hvor god den var.

Desuden ang arvelig eller ej.. Hvis den er medfødt, er den arvelig, hvis den er opstået på grund af en skade, er den ikke..

Men jeg har nu også set folk lægge en hest med spat til salg i avlsøjmed..

Mennesket falder af og til over sandheden, men for det meste rejser det sig bare op og går videre.

Høflighed er IKKE et tegn på svaghed!

0
0
Svar på denne tråd

Columbia
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 07:20

Det er det forkerte forum du spørger i. Hvis du havde spurgt 20 ryttere der skulle køber hest til +100.000 så ville du få et helt andet svar.

At de så nok alle ville forlange den opereret er en anden snak, da det absolut er bedst at fjerne mus INDEN de begynder at genere. Men ride-/og holdbarhedsmæssigt har det ingen betydning. Som du selv er inde på ville jeg ikke anvende den til avl. For jo OCD er i nogen grad arveligt.

Andre ting er værre, fx. ville jeg aldrig som Lisbeth(Baloo) købe en hest med en stor vorte, da det kan være kræft.

0
0
Svar på denne tråd

overhovedet ikke
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 07:31
bare prisen er realistisk

Mange forskellige heste sælges - se dem på markedspladsen

STALD NORDAHL

0
0
Svar på denne tråd

hephey
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 07:49

jeg kan nu heller ikke ,som dig finde de fine resultater den har... f.eks. her i 2006 og 2005

men det kan jo være til klubstævner...

Carina.

Mango-Min elskede DV'er. Nu military vinder.

Surprise- Min smukke ponyblanding.

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 09:13

Tja hvis det er til avl så ville den blive udelukket på stedet da OCD ofte er arveligt. Må indrømme jeg finder det useriøst at avle på heste med arvelige lidelser (OCD, spat m.v.).

Samtidig ville jeg virkelig have min tvivl hvis jeg skulle bruge dyret som ridehest, idet der som min dyrlæge så fint siger det "går så mange raske heste rundt omkring i Danmark - så hvorfor vælge en der fejler noget?". Samtidig så skal man også tage det faktum i betragtning at selvom du fjerner musen så kan denne evt. gendanne sig igen. Så umiddelbart så må jeg indrømme at jeg ville kassere den også selvom den kunne opereres...

Pia

Pandebånd og dækken sælges.
Se min præsentation.
...................

0
0
Svar på denne tråd

Charlotte...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 09:19

Selvom jeg skulle give 100.000 for en sund og rask hest, hvilket jeg da gerne ville for den rigtige, så ville jeg alligevel aldrig købe en hest, hvor fundamentet ikke er i orden..

Hjælp mig med at finde Wonderboy! Rødbroget Tinker af den lette type.

Høflighed er IKKE et tegn på svaghed!

0
0
Svar på denne tråd

Uvidende
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 11:29

Problemet med de fleste hestekøbere er at de er uvidende og fattige.

Og så må I meget undskylde, men det er desværre facts. Fx. er Lone Jørgensen's nye dressurstjerne opereret for OCD inden hun fik den leveret. Købspris på den anden side af den kvarte million.

Alle både dyrlæger og forsikringsselskaber siger i dag at en hest der er opereret for OCD er nøjagtig lige så god/stærk som én der ikke har haft det. Den procent af heste der bliver aflivet pga. OCD er forsvindende lille, hvor imod kodeledsforvridninger mm. tegner sig for en langt større del.

Og nej, hvis musen er fjernet, så bliver den ikke gendannet, evt. kan den opererende dyrlæge have overset en mus, som så ikke er fjernet og vil kunne ses på senere billeder.

0
0
Svar på denne tråd

Havde...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 11:42

en dejlig vallak efter Uffe Korshøjgård. Han havde OCD i begge bagben (1 mm. x 1 mm. uden for ledet). Jeg fik røgntenbillederne tilsendt og min dyrlæge konkluderede, at de ingen effekt ville have på hans ridelighed. Han er i dag en dejlig hest, så skal ud og starte sine første klasser.

Så i samarbejde med min dyrlæge ville jeg undersøge sagen, og siger min dyrlæge ok, så er jeg ikke bange for at købe hesten.

Med venlig hilsen

Bolette

~~Hastværk er lastværk~~

www.stald-westphal.dk

0
0
Svar på denne tråd

Aldrig mere..
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 12:13

Hejsa,

Jeg købte en lækker hest sidste år, som viste sig at have mus i begge forben, det ene værre end det andet, så jeg valgte at sende hende tilbage til sælger, da jeg ikke vil have en hest med mus. jeg fik dog tilbudt at sælger ville betale for operationen, men det ville jo koste mig en del i den tid hvor hun skulle genoptrænes og hvad nu hvis hun ikke kom sig 100 % over det...nej, jeg vil aldrig vælge en hest med mus også selvom der er mange der siger de har en hest der ikke er problemer med.

Syntes man satser lidt, hvis man køber en hest der på forhånd er "syg", men det er meget op til hver enkelt om hvad de syntes.

Venlig hilsen

Pavlova

0
0
Svar på denne tråd

ingen mus her
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 12:25

Jeg har engang mistet 20.000 kr. på en hest med mus.

Jeg ville aldrig købe en hest jeg på forhånd vidste havde mus.

Jeg ville gå langt udenom den.

0
0
Svar på denne tråd

en mus
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 12:30

gør bare hesten ca. 10.000-15.000 dyrer og efter ca. 2 måneder har man en super hest igen.. :) :)

Har set det som vet. så mange gange... :) :)

Og ikke mindst, sidst med Mooni, Line&Piv´s tinker... :) :) :)

Mkh.
Else.

Man lugter ikke af hest, man dufter.. :) :) :)

HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!

Lækker kl.münsterlænder/breton bl. hanhund 1 år, søger nyt hjem NU.

Henv.:Laila Thomsen 97301303

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 13:24

...tager forsikringsselskaberne så forbehold på op til et halvt år efter hesten er opereret hvis alle forsikringsselskaber ikke mener mus har betydning???

Uvidende eller ej Charlotte flere dyrlæger nævner risikoen for at mus kan opstå både der hvor hesten er opereret eller andre steder efterfølgende hvis hesten er disponeret for mus...

Pia (der har undersøgt tingene fordi hun overvejede at købe en hest med mus)

Pandebånd og dækken sælges.
Se min præsentation.
...................

0
0
Svar på denne tråd

min dyrlæge må se billederne
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 13:44
førend jeg køber en sådan hest. men jeg ville da tage ud og se den. det skader da aldrig. det er da også ærgeligt at vælge den fra hvis nu det bare var HESTEN og den så havde en mus uden betydning. tilgengæld ville jeg passe meget på med at fjerne alle mus. hvis ikke de betyder noget er det da bare med at lade dem sidde. det sker oftere end man tror at de led der sådan bliver pillet i udvikler sig til noget rigtigt grimt med ødelagt ridehest til følge. det tager lang tid og derfor er det ikke altid det tilskrives den mus der er fjernet.

derfor skal der også altid tages nye billeder af heste der har fået fjernet mus, så man kan se udviklingen i leddet.

Med venstre hånd
Line og Calano

Allé rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

Nixen...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 13:47
Jeg lukker ned med det samme hvis der står noget om mus/skader...

Med venlig hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd

jeg vil give charlotte ret
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 14:35
tag ud og snak med nogle af dem der rigtigt køber dyre heste. de er ikke så pivede med mus eller andre forandringer på billederne. sålænge dyrlægen siger god for at hesten holder til formål, så tager de den.

grunden til at forsikringerne holder anmærkninger et halvt år efter operationen er at hvis dyrlægen får lavet en fejl, eller hesten bare er disponeret for det, kan der opstår udviklinger i ledet som gør hesten uanvendelig som ridehest.

Med venstre hånd
Line og Calano

Allé rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider