Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

slemme mor, det er mig
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 17:38

Jeg har lige fået at vide at min opdragelse og hele min datters opvækst har fejlet.

Min datter er indimellem, påvirket af disse her ting man tager for at more sig meget. Ingen sure miner fra mig kun prøver jeg at tale til hendes fornuft, da hun ødelægger sig krop og sit sind med det.

Nu er det sådan at hun ikke havde taget noget et par uger, og vi havde det godt sammen i den tid, men hun faldt i.

Lørdag overlevede vi rimeligt da det ikke var ude af kroppen endnu, men Søndag!!!

Hun var ked af at hendes far var fornærmet over hun ( for 8 gang ) brændte en af hans yngre børn af på hendes fødselsdag, hun har mange halv søskende, og gider ikke komme til deres fødselsdage eller give gaver, derfor er han sur.

Jeg gav hem ret og nu har jeg totalt svigtet.

Jeg har simpelthen ikke gjort noget som helst rigtigt, altid har jeg svigtet hende, og da jeg bad hende forlade min bil, fordi hun råbte op ad mig, ville hun begå selvmord.

Hvor er jeg dog blevet klogere.

Min yngste datter blir holdt i meget stram sele. Jeg orker ikke en til af samme kaliber.

ikke skrevet for at få svar, bare for at få luft.

Jeg vil elskes for den jeg er, ikke den moden foreskriver jeg skal forestille, at være.

0
0
Svar på denne tråd

Kazell
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 17:45

Tror du ikke det er en god idé at søge noget proff. hjælp?

Så du kan forstå din datter noget bedre og få værktøj til at klare de forskellige situationer?

At hun bliver clean og du støtter hende istedet for at skubbe hende væk?

Der findes desværre ingen håndbøger for børne opdragelse men man kan altid søge om hjælpe-

Held og lykke i fremtiden.

Se vores hjemmeside www.123hjemmeside.dk/staldarthur

Meget udstyr sælges/byttes

Dejlig privat hestetrailer udlejes Hjortshøj ved Århus kontakt pr mail.

0
0
Svar på denne tråd

svar til rene/pia
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 17:50

Hun er 18 år, og det er hende der ikke vil have mig til at blande sig.

Hun blev sendt til skole psykolog for nogle år siden i samarbejde

med hendes lærer, men hansagde at han ikke kunne gøre noget for hende for hun vil ikke hjælpes.

det er alle os andre der er gale på den, ikke hende.

Hun mener faktisk reelt at 98% af verdens befolkning er syge i hovedet, blot ikke hun selv.

Jeg vil elskes for den jeg er, ikke den moden foreskriver jeg skal forestille, at være.

0
0
Svar på denne tråd

Kazell
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 17:57

De der skole psykologer dem kan man altså ikke regne for ret meget. Har prøvet det engang.

Jeg ved det er svært når hun ikke vil hjælpes og når hun er 18 år så er der ikke så meget du kan gøre da hun er myndig.

Det er der jo mange debatter om, men som forældre kan i ikke tvinge dem til noget og systemet tager 17 år og 15 mere til.

Men du kan søge proff. hjælp til at takle hende når hun får hendes trip- Du skal være konsekvent men ikke så hun ikke kan få et godt forhold til dig.

Hun skal kunne stole på dig 100% og du bliver nødtil at bakke op om hende. Og specielt de ting hun gør rigtigt.

Jeg ved det er svært at komme ind til de "teenagere" men hvis jeg var dig ville jeg søge efter nogle værktøjer så du kan bruge dem korrekt når det så går galt med hende igen. Det bliver et SEJT træk men det giver pote i længden, hvis du forstår hvad jeg mener.

Du bliver nødtil at finde det overskud for at kunne rede din datter fra det helved hun er i nu. Hverken dig eller din datter ønsker dette.

Se vores hjemmeside www.123hjemmeside.dk/staldarthur

Meget udstyr sælges/byttes

Dejlig privat hestetrailer udlejes Hjortshøj ved Århus kontakt pr mail.

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 18:00

jeg har selv en lillebror der startede som 14-15 årig med at eksperimentere sammen med vennerne så jeg ved hvor hårdt det er ?

vi måtte opgive med at prøve at finde hjælp til ham da han blev 18 - for som myndighederne sagde - nu er han 18 og er myndig og skal selv be om hjælp ? year right

i dag er han lige blevet 30 - har overlevet en overdosis - og er på metadon og vil gerne være cleen men kan ikke få den nødvendige hjælp fra de instanser der har forstand på dette ?

jeg ved det er forfærdeligt og jeg håber det vil gå dig og din datter og resten af familien godt !

men for søren hvor er det hårdt

Venlig Hilsen

Tine

god begynder pony købes !

skal være stabil i alle forhold da det er til en 5 årig pige som er abselut begynder, vil komme til meget hestevenlig familie

max 130 i stg.

0
0
Svar på denne tråd

stakkels din datter
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 18:13

Hun må godt nok have det svært.

Jeg er selv pårørende til en misbruger og må kigge på det hver dag, så jeg kan sagtens sætte mig ind i hvor svært det må være for dig, det er trods alt din datter og vel det vigtigeste i dit liv.

Måske vil din datter ikke have hjælp, men det hindre jo ikke dig i at opsøge hjælp. Der er masser af kurser og grupper for pårørende og der kan du lære at tackle de problemer din datter har. Måske er din datters vrede et råb om hjælp. Det vigtigeste er at forstå at misbrug er en sygdom og når man først forstår det rigtigt bliver man langt bedre til at tackle det.

Husk at din datter skal have din fulde opbakning og skal hele tiden mindes om at du altid vil være der og elsker hende uanset hvad.

Håber det bedste for dig og din datter.

MvH

Lotte

0
0
Svar på denne tråd

du må hjælpes..
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 18:14

dit barn skal hjælpes ja...men det skal du også.

Jeg vil råde dig til at søge proff. hjælp i form af støttegrupper..som pårørende.

Gør det åbentlyst overfor din datter - du søger hjælp fordi du har behov for det - tale med ligesindede.

Du går forrest...måske din datter efter en tid vil følge i dine fodspor...du må vise hende vejen.

Hun vil sikkert forbande dig langt væk...men tro mig, det vil sætte nogle tanker igang hos hende...bare ikke lige når du er tilstede.

Dette var mit råd.

Held og lykke og skriv endelig igen, når du trænger til at dele det med nogen udenforstående.

May.

Vores sorte perler

Frieseren Thundra & Shetlandsponyen Clyed

Hestene er vores partner og ledsager gennem livet

Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder

Vær ydmyg

Sig tak

0
0
Svar på denne tråd

bla bla bla...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 19:38
kazell: For filen, giv ikke op..
Men du må heller ikke give dig selv skylden, det er jo ikke din skyld, at din datter vil gå andre veje end dem du anbefaler.
Men derfor holder du jo stadigvæk af hende, og må hjælpe hende på rette vej selvom det tager tid..

ting, tager det tid det tager, er der nogle der prøver at bilde mig ind.. selvom det er svært, er det jo rigtigt..

SOm andre skriver, søg noget hjælp, eller tag en laaang snak med hende, om hvorfor du evt. sætter hende i stram sele, og forklar hende alt, hvorfor du er bange, ikke orker det mere, vil hjælpe, osv osv..

Det er sikkert noget du har prøvet, i så fald håber jeg på at der kommer nogle flere gode råd herinde, da du endelig ikke må give op..

Mange, kommer ud af misbruget, og videre i livet, hun er måske en af dem, hvis ikke du opgir.

Håber for det bedste, for jer..

Hilsen 007

Den der ler sidst,
er meget langsomt opfattende... 8-)

§ 1. Jeg har altid ret!

§ 2. Hvis det umulige sker, at jeg tar fejl, træder § 1 i kraft!

0
0
Svar på denne tråd

Ingen hjælp findes.
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 21:57
Jeg har søgt alt, absolut alt. Men nej. Velfærds systemet DK, vorherre bevares. Nej måske ser jeg ham igen en dag, måske ikke. Hvem ved.

Söger oplysninger på DV VALLAK, Mrk DV114. 8-9 år. Hanetrit i perioder. 168 cm , speciel blis, 4 sokker. Se han på min präs eller hjemmeside.
0
0
Svar på denne tråd

Tak for alle
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 19:52

Jeg takker for alle de søde og gode råd jeg fik. jeg finder en pårørende gruppe for at få at vide hvordan andre takler dette her.

Håber vi kommer på talefod, for hun har der virkelig svært, hun hader mig og vil hævne sig på mig, over at jeg siger min mening om at hun svigter alle dem hun har aftaler med.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider