|
|
| Er jeg sippet? |
| Forfatter:  |
Stine S |
| Dato:  |
02-10-2006 16:25 |
|
Jeg er i et godt og velfungerende forhold, med min kæreste som jeg har været sammen med i 1 1/2 år. vi bor sammen og har gjort dette i 1 år. Min kæreste er meget opmærksomhedskrævende, og søger bekræftigelse mange steder fra. Dette var i starten svært for mig, da han har en stor omgangskreds af veninder. Vi var ude for et par uheldige episoder, med jalousi osv. pga noglen handlinger han foretog sig. Alt dette er blevet meget bedre og jeg føler at han respektere mig mere nu end før, men men men nu er det om jeg er begyndt at blive lidt sippet (synes jeg selv) Hvad ville i sige til at jeres kæreste/mand skrev til veninder "Hej søde, Hej smukke, varme tanker fra mig, sov dejligt og drøm sødt" osv? At han opsøgte eks kærester og skrev søde ord til dem? Det skal siges at han lige er blevet færdiguddannet sygeplejerske og derfor har en stor fanscare af piger fra skolen  Jeg ved ikke om det bare er mig, og om jeg skal finde mig i det? vil lige høre jer andre, før jeg gør et stort nummer ud af det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den er svær |
|
|
men jeg ville ikke føle mig tryg, hvad skriver han så til dig, når han skal være sød??? Det er sådan jeg skriver til mine pigeveninder ikke til mine drenge venner.. Nu kan jeg også være jalux og min mand var en stor fløjter da jeg mødte ham og det var MEGET svært. Men nu efter 6 år har han ikke brug for at blive bekræftet af andre. Men det har kostet mange tårre og bekrymringer. Jeg VIL aldrig udsætte mig for det en gang til. Knus til dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er jo |
|
|
forskelligt hvordan man tackler sådan noget. Nogle har intet imod det, hvor andre knapt må have en veninde. Jeg ser intet i, at der skrives søde til en veninde, og er x'en en veninde og absolut intet mere, så ser jeg heller intet galt i det. JEG personligt, vil dog have meget svært ved, at der skrives/siges hej smukke til og fra ham/hende. Dét bryder jeg mig ikke om. Det der med drøm sødt, og mange/varme tanker, det ser jeg mere som noget høfligt og omtanke end flirten. Det ville jeg også skrive til mine venner. Dog synes jeg, at du skal finde ud af, hvilken følelse der kommer op i dig når du ser/hører det, og hvorfor.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overdrevet |
pjemm |
02-10-2006 16:37 |
|
Jeg ville nok bekymre mig lidt om han enten var let på tråden eller bøsse. Helt seriøst. Men det er nok bare mig som er gammeldags. Omgangstonen er helt sikkert blevet anderledes på 20 år. :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pjemm gælder |
|
|
det også hvis der skrives hej søde? Ellers kunne jeg godt have samme mistanke som dig...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| søde ord |
pjemm |
02-10-2006 16:46 |
|
Hvis man siger hej søde i en eller anden samtale med en veninde, nej, det er vel ok. Det var sådan hele sammenhængen med godnatbeskeder, varme tanker osv. Jeg har aldrig oplevet en mand udtrykke sig sådan, med mindre det var en af min brors venner (min bror er bøsse). Eller da min mand i sin tid bagte på mig. Som om han gerne vil holde døren på klem. Men det kan også være han bare har været sammen med for mange tøsebørn, altså i skolen, ikke "sammen". For hvis jeg skal være helt ærlig, så skriver jeg heller aldrig den slags til folk. Derfor min kommentar til alderen. :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak for svarene |
Stine S |
02-10-2006 16:49 |
|
Han skriver og siger hej skat, og alt muligt nusseligt i beskeder. men hver aften inden vi sover siger han præcis det samme som han skriver til veninderne.. sov dejligt og drøm sødt.. Derfor blev jeg lidt overrasket over at det også er ord overfor veninderne  problemet er nok at vi i starten af forholdet havde lidt vanskeligheder. Haqn fik revet skjorten i stykker af en pige på dansegulvet og i stedet for at krybbe langs væggen hen til en stol, dansede han videre med pigen op og ned af ham og alle steder.. Han skriver til x bolleveninder (eller hvad man kan kalde det) hvor det det dejligt at se dig igen.. Hvis han har mødt dem på gaden.. Osv Osv Osv Osv Alle hans forrige kærester, som hver i sær holdte i 3 år, har han været dem alle utro pga bekræftigelse.. Så jeg er nok lidt sippet, bekymret Selvom han siger at han har ændret sig. Og selvfølgelig ændre folk sig og han har gjort meget for mig, stoppet med at snakke med nogen af veninderne osv. Men problemet er måske at jeg ikke stoler helt på ham, eller frygter en utrokæreste? Min følelse når jeg ser disse ting er: mangel på respekt, arrighed, på randen til gråd (nogen gange ) hysteri (en kvinde er man vel) Puha hvor jeg skriver og jeg kunne blive ved men det er meget rart at fortælle andre om det som ikke kender historien.. (familie og venner har været der mange gange)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| :) :) :) :) |
Stine S |
02-10-2006 16:55 |
|
Dette skal understreges... Han er IKKE bøsse og han er 27 år, så man burde måske tænke at selvom han omgåes piger fra 19-30 år, at det ikke burde påvirke ham i så stor en grad at han efterligner.. Har fortalt ham mange gange hvordan jeg har det med det, men han fortsætter med at gøre det i smug.. Når jeg ikke er hjemme, over mailen når jeg ikke ser det osv. (jeg smugkigger, også et tegn på at jeg ikke stoler på ham) Men spørgsmålet er som malena skriver måske om jeg orker at gå igennem alt dette? Jeg er meget forvirret, da han er en sød og dejlig kæreste, som er opmærksom og beskyttende osv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis ikke du |
|
|
stoler på ham, eller er bange for at han er utro, så må du gøre op med dig selv, om du vil tage tyrene ved hornene eller blot lade somingenting. Kan DU leve med, at du har denne angst/manglende tillid til kæresten? Jeg ville sætte mig ned, og tænke mig godt og grundigt om. Pjemm...nu forstår jeg. Du har i øvrigt ret, har heller aldrig oplevet en mand skrive den slags, mm der lå mere i det end venskab
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forbedring |
pjemm |
02-10-2006 16:55 |
|
Jeg tror ikke du stoler på ham. Det havde jeg nok heller ikke gjort med den fortid, berettiget eller ikke. Måske har han bare svært ved at slippe gamle vaner. Men hvis hans selvtillid er ligeså lille som den gang? Det må den da være, hvis han har sådan et behov for at være sukkersød overfor hele den kvindelige befolkning. Det virker som om han har et enormt kontaktbehov "ud af huset", og hermed mener jeg ikke man som par skal lukke sig inde og kukkelure med hinanden. Det falder ikke lige i min smag, men vi er jo alle forskellige. Du må jo enten gøre op med dig selv om du kan leve med det, og så må du tørre tårerne og tage en kiks, eller også må du lade være med at leve med det. Han er jo som han er. :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| thjjjaaa |
Stine S |
02-10-2006 17:03 |
|
jeg er også i tvivl om det bare er mig der er et fjols som tænker for meget over tingene.. for jeg ved at han elsker mig og ingen anden.. men pga af fortiden gør det det lidt kompliceret.. jeg må i tænkeboksen.. tak for de gode råd:) hvad skulle man gøre uden alle jer?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tænker for meget |
pjemm |
02-10-2006 17:05 |
|
Det er også en mulighed. Jeg synes måske nok han burde tage lidt hensyn trods alt. Det KAN ikke være livsvigtigt at ønske alle sine ex'er godnat og møzzemøzz. Har I haft en god, fornuftig snak om det? VED han, at det er et problem? (uden at anklage) Har han overhovedet nogen mandlige venner, sidder jeg og tænker på. :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg tænker nok for meget.. |
Stine S |
02-10-2006 17:09 |
|
Ja han har en masse søde og rare venner/kammerater, som næsten alle lever i parforhold.. Han er bare glad for pigerne  Har lige lagt et billede ind af min charmetrold på min præsentation.. Et billede siger alligevel lidt om ham..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm den er svær |
lotte h |
02-10-2006 17:30 |
|
Jeg ville godt nok ikke kunne holde det ud. Jeg ved godt at man selvfølgelig skal kunne have venner af det modsatte køn og at man også gerne må vise dem at man holder af dem, men jeg ville alligevel ikke bryde mig om hvis min kæreste gjorde som din. MvH Lotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uf uf... |
|
|
Jeg var blevet vaaanvittig!!! Havde slet ikke kunnet holde det ud, men det bliver jo nok forstærket af at jeg har en kæreste som ikke kunne finde på sådan noget.. Hvis han skrev sådan, så havde han helt klart gang i noget han ikke skulle have gang i! Men vi er jo så forskellige, gør op med dig selv hvad du føler...
Mvh. Cat Fedmekuren startede: 07-09-2006 Ekstra kilo = 0,8 Højde: 174 cm Vægt: For lidt Mål: 55 kg (BMI på 18,1) Humør: Det går da lidt fremad:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Et lille spørgsmål |
|
|
Ved han, at du ved, at han skriver sådan til veninderne???
jeg er 99 % sikker på at han har været dig utro, hvis der har været en åbning for ham vel at mærke... Hvis han kunne nøjes med dig, ville han ikke have behov for hverken bekræftelse eller at holde en dør åben som han gør!! for det ER det han gør.
Du kan jo vende den om, skriver du sådan til dine mandlige venner? synes du det ville være fair over for din kæreste hvis du gjorde? får din kæreste lov til at gå i din tlf? eller ville du blive nervøs hvis han gjorde?
Man ved næsten altid se, hvis der er noget galt, ud fra hvordan ens partners forhold er til sin tlf.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gud hvor er I.. |
|
|
allesammen sippede.. Jeg ville være ligeglad, herregud.. Det er beskeder, så længe han ikke er sammen med dem.. Skal det tilføjes at jeg har flest drengevenner og min kæreste siger ikke noget til at jeg skriver og ringer med dem.. De må også kalde mig smukke, søde, trunte osv.. Han skriver lidt med sin x.. Selvfølgelig kunne jeg få den tanke at der var noget, men jeg vælger at tro og stole på ham at det bare er venskab eller noget der endnu ikke er udredet..
Krone og bølge - En selvfølge Hesteklipning tilbydes i Midtjylland Frieserhopper sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er ikke sippet ... |
Lisbeth Sejberg |
02-10-2006 18:00 |
|
... men bare almindeligt gammeldags  Hvis min mand havde behov for at være på "søde", "smukke", "skat" o.lign. ord med andre end mig og vores datter, så ville jeg smide ham ud af dobbeltsengen. Jeg er helt 99% sikker på, at min datter som er 22 år, er lige så gammeldags og ville flippe ud, hvis hendes kæreste brugte de ord til andre end hende. Måske handler det ikke kun om at være gammeldags, men lige så meget hvilket miljø man er vokset op i. Vi krammer, knuser og kindkysser heller ikke til højre og venstre, men kun med dem vi virkelig har et tæt forhold til. Mvh. Lisbeth
Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Annemette |
|
|
det er jo din holdning og den må du gerne have, men lad venligst være med at prædikere mig som en sippe!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sippet nej |
|
|
Jeg er bestemt ikke sippet, har selv kun mandlige venner, men er da realistisk nok til at vide, at der til tider ligger mere bag, alt efter hvad de skriver og var der én der begyndte at skrive godnat beskeder til mig, så er det nok lidt mere end venskab der ligge bag kontakten.
Desuden har jeg selv været "ham" så ved hvilke latterlige undskyldninger man fyre af, for ikke at blive afsløret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bare en tanke |
|
|
Lagde mærke til (glemte bar at skrive det før), at du hele tiden bruger denne her: når du rejser spørgsmål eller lignende. Du virker altså som om du er rigtig bange for vi farer lige i skindet på dig... Tror du er blevet så vandt til det, at du bliver i tvivl om du har ret til at stille de krav du gerne vil stille. Måske fordi han er lidt manipulerende når I snakker om det, og han ikke kan se noget galt i det. Men lige nu handler det om DIG og DINE følelser! Mærk efter i dig selv, og så stå ved det! Lige nu er du én stor undskyldning for dig selv...
Mvh. Cat Fedmekuren startede: 07-09-2006 Ekstra kilo = 0,8 Højde: 174 cm Vægt: For lidt Mål: 55 kg (BMI på 18,1) Humør: Det går da lidt fremad:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Hmm Hmm Hmm... Jeg havde engang en kæreste igennem 3 år, som var MEGET populær blandt pigerne, og han elskede deres opmærksomhed og flirten..lad mig sige de 3 år var hårde at komme igennem, da jeg tit opdagede han løj omkring nogen havde sms'et osv... Det er præcis på samme måde som med din kæreste, for han var den bedste kæreste ellers, gjorde alt for mig og var sød og kærlig...Men...Det var bare ikke nok for ham... Min konklusion er nok flg... Han spiller på flere heste, og sikrer sig at han ikke mister nogen af sine veninder, ex bolle veninder og ex kærester, bare pga en ny kæreste..Tror han er bange for, at frasiger han sig alle dem/ikke giver dem komplimenter og søde ord med på vejen, så vil de intet have med ham at gøre hvis han en dag skulle blive single igen... Og hvad gør en klog så..he is palying it safe sweetie... Men som nogle andre spørger om...Ved han du kender til hans sms'er og mails? Ved han du er lidt bekymret om han bare er meget venlig og er kommet over sine bekræftigelses knald? Og vil du kunne stole på ham? Dvs IKKE tjekke hans telefon eller mail? Nogensinde igen? Har man ikke tillid i et forhold har man intet...
Nybagt føllebølle palomino "rabarber" hingstemor  Lejlighed i Greve eller omegn søges, kontakt mig via præsentation =)
Lev livet og nyd det, for du får kun dette ene 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for alle de gode svar.. |
Stine S |
02-10-2006 18:28 |
|
Jeg er nok også en stor undskyldning.. Vi har flere gange snakket om det hvor han netop manipulere med mig og bliver lidt sur hvis det er at man bliver ved med at snakke om det... Fubu: i guder hvor jeg tror at du har ret.. Det passer jo perfekt.. Han er bange for at blive alene.. eller noget derhen af i hvertfald  Han ved ikke på det sidste at jeg har smugkigget lidt.. og han ville blive rasende, netop fordi det er et tegn på tillidssvigt og at jeg ikke stoler på ham..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Nej hans reaktion er netop et tegn på at han er bange for at blive afsløret...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Enig med pernille n ... |
Lisbeth Sejberg |
02-10-2006 18:39 |
|
... man behøver ikke blive rasende, hvis man har rent mel i posen, så kan man højst "tillade" sig, at blive ked af det. Mvh. Lisbeth
Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Ja jeg tror desværre jeg har ret  Og jep, bliver man sur/rasende er det netop fordi man ikke har sin sti ren! Man bliver ked/skuffet over sin partner, men ikke gal/sur... Desværre... Jeg ville nok ikke tøve med at sige til ham enten eller...Mig eller alle dine veninder..Og hvis han bare så meget som tøver med at vælge dig..Har du dit svar...
Nybagt føllebølle palomino "rabarber" hingstemor  Lejlighed i Greve eller omegn søges, kontakt mig via præsentation =)
Lev livet og nyd det, for du får kun dette ene 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| thjaaa |
Stine S |
02-10-2006 19:47 |
|
Det kan godt være at jeg skal tage tyren ved hornene en gang for alle.. Og sige at jeg ikke kan klare det i længden og at det såre mig noget så dybt at han ikke vil respektere det 100 % at jeg ikke bryder mig om alle de søde ord til andre.. Jeg ville aldrig forbyde ham at snakke med dem, men bare ændre sit sprogvalg. Jeg har givet ham det svar før, men aldrig så det var 100% forstående måske? Jeg går i tænkeboksen og tager en snak med Ham.. Endnu engang taki for svarene, det giver lidt klarhed, i en usikker situation 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville dælme.. |
|
|
blive sur og skuffet hvis min kæreste ikke stolede på at jeg ikke havde andre.. Det kaldes tillid  Jeg tror (håber) ikke at han har andre og jeg håber han har det på samme måde, istedet vi skal gå og udspionere hinandes mindste bevægelser..
Krone og bølge - En selvfølge Hesteklipning tilbydes i Midtjylland Frieserhopper sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|