Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hesteliv i Han Herred
Forfatter: 
Dato:  02-10-2006 09:27

Kære alle.

Jeg er i den situation, at jeg fik et tilbud jeg ikke kunne modstå, så jeg har købt mig en gård i en lille by ved Limfjorden i Han Herred. Gården ligger naturskønt og ideel til hestehold, mulighed for løsdrift og boksstald, mit hestemuseum og sågar en lille ridehal. Jeg vil også gerne have et par heste opstaldet. Men jeg kender kun en enkelt i det område og slet ikke nogle hestemennesker eller hestesteder, for slet ikke at tale om ridemuligheder. Er der nogle som kan hjælpe med oplysninger? Så bliver jeg glad

Bedste hilsner

Mai

0
0
Svar på denne tråd

hmmm..
Forfatter: 
Dato:  02-10-2006 09:43

Må jo så lige vide lidt nærmere hvor det er du skal flytte hend? det er liiidt svært at sige noget om ridemulighederne uden at vide hvor i området det er snak om Jeg har selv boet i Han herred for 3 år siden, så et par ridemuligheder ved jeg da om, f.eks hvis du har trailer kan du jo smutte til stranden og ride der, jeg boede så tæt på at vi kunne ride til stranden.

Men du kan da bare glæde dig for det er et fint sted at bo...

Mvh. Pia

0
0
Svar på denne tråd

jeg ved det godt :o)
Forfatter: 
Dato:  02-10-2006 14:09

Hej Pia.

Tak for dit svar

Ja jeg ved godt at det er lidt svært når du ikke ved præcist hvor det er. Jeg er bare generelt lidt skeptisk overfor at slynge min kommende adresse ud på nettet, men whatever der gemmer sig nok ikke så mange syge personer herinde på HN. Jeg flytter til en lille bitte by som hedder Haverslev den ligger ud til nordsiden af Limfjorden. Men jeg finder nok en måde at transportere hypperne, så forslag til ridemuligheder behøver ikke at være lige der omkring.

Mvh Mai

0
0
Svar på denne tråd

Velkommen til...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2006 18:46

Der er så dejligt deroppe.

Selv holder jeg til lige syd for limfjorden - nærmere betegnet - Vindblæs (Løgstør).

Jeg kender ikke så meget til hestelivet deroppe - men du er jo ikke langt fra Brovst - hvor der er masser af hestefolk...

Skriv endelig hvis der er noget jeg kan hjælpe med...

Milla

Bobby McGee XX - Elsket og savnet

Sheila af Frøsanggård - Himlen har fået en ny smuk stjerne...
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-10-2006 20:41

Vi havde hestene på sommerfold i haverslev der syns jeg det var meget fint, var dog bare ude at ride tur der 1 eller 2 gange :-)den engang var vi helt nede ved ajstrup havn og lidt videre, det var en hyggelig tur... Fik faktisk også min hund i haverslev

Som milla skriver så er Brovst en rigtig "heste by" det var der jeg boede, tranum klitplantasje har også mange fine ridemuligheder. ;-) og er du til militery så har de jo klithuse rytterne, som vist nok er rent militery klub, først startet op efter jeg flyttet, med finn larsen som ejer.

Mvh. Pia

0
0
Svar på denne tråd

hej Pia
Forfatter: 
Dato:  02-10-2006 21:31

Hej Pia,

Ja, nu kommer det jo an på, hvor i Han Herred du bor.

Jeg bor i Gøttrup, og vil da gerne introducere dig lidt for hestelivet på egnen.

Du kan lige smide mig en besked, så du ikke skal ud til hele DK med din nye adresse.

Og velkommen til det naturskønne Han Herred - mellem hav og fjord ;-)

MVH
Trine

Super dejlige hoppeplage efter A'Khan Z og Sam Sam sælges samt 2 års hoppeplag efter Aston

0
0
Svar på denne tråd

hovsa...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2006 23:55

TrineH Øhhh, det er ikke mig der søger, det er Mai

Mvh. Pia

0
0
Svar på denne tråd

Undskyld, undskyld !
Forfatter: 
Dato:  09-10-2006 17:30

Kære alle.

Jeg håber at i kan tilgive mig fordi jeg er så langsom til at svare, det er sådan lidt småpinligt. Jeg har bare en tendens til at have travlt hele tiden og et hus som skal sættes istand hjælper ikke på det

Men jeg er glad og glæder mig meget til at udforske de forskellige hestemuligheder i Han Herred, synes selv at jeg har fundet et lille smørhul. Nu er der ihvertfald en base til hestemuseet og hestearkivet. Så en drøm er gået i opfyldelse.

Kh Mai

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  09-10-2006 20:13
Jeg har boet her i Han Herred de sidste 2 år og har stadig ikke fundet de gode ridesteder, jeg synes det er meget småt med mulighederne. Nu har jeg dog langt om længe fundet et sted til min ridehest med gode muligheder, men jeg har også søgt siden jeg flyttede herop...
0
0
Svar på denne tråd

Ok, det var da surt.
Forfatter: 
Dato:  09-10-2006 20:29

Hej Maja.

Det var da surt for dig, men nu er jeg ikke konkurrencerytter el. stiller de store krav. Det sted jeg har købt, der kan jeg heldigvis selv anlægge ridebane og der er en hal som jeg fint kan bruge som ridehus. Desuden er der en del småveje og meget kort ned til Limfjorden, så der er basis for nogle gode ture i smuk natur.

Mvh Mai

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  09-10-2006 20:38

Jeg er nu heller ikke konkurence rytter, snarere tvært imod jeg har netop derfor også manglet et sted. Rideskoler er der jo nok af med fine faciliteter. Mine krav har såmænd bare været gode muligheder for fold samt en ridebane.

Misforstå mig ikke jeg synes det er et fantastisk område og jeg har skam også købt hus her. Jeg har bare manglet en "guide" til ridemulighederne

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-10-2006 21:15

Mai: nu begynder jeg virkelig at spekulere på hvilken ejendom det er du har købt, det behøver du selvfølglig ikke smide ud til hele verden, men jeg kan bare ikke lade være med at tænke på om det er den gård som ejede jorden der vi havde hestren, som du har købt, når du siger der er en hal du kan bruge til ridehus, og at det ligger tæt på fjorden. Kan jeg få spørge dig om det ligger forholdsvis tæt på en stor kvæggård?

Mvh. Pia som pludselig blv nysgerrig.

0
0
Svar på denne tråd

Det kan jeg godt forstå.
Forfatter: 
Dato:  10-10-2006 05:58

Hej Maja.

Nej, det er bestemt heller ikke nemt at flytte til et nyt sted. Selv har jeg boet i Himmerland og v Hjørring, så Han Herred er også noget helt nyt for mig. Men nu fandt jeg altså en dejlig gård til en god pris og så slog jeg til. Ridemulighederne deromkring tiltaler mig nemlig (den ligger i Haverslev) Og skulle det alligevel bliver for trivielt at ride ned til Fjorden, så har jeg planer om at anskaffe mig en trailer engang. Så er der jo ret kort afstand til skove, plantager og havet.

Men jeg håber at du og hesten er godt tilpas med det sted i har fundet nu. Ellers skulle jeg være klar til at tilbyde opstaldning til en rimelig pris for et par heste til forår/sommer. Og jeg mangler nemlig en at ride ture med

Mvh Mai

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider