Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Løbetræning/udstrækning
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 18:16

Er der evt nogen der ved hvordan man kan strække sit skinneben ud, jeg har lidt tendens til at få ondt i skinnebenet når jeg løber og ville rigtig gerne kunne strække det lidt ud hvis det overhovedet kan lade sig gøre.

0
0
Svar på denne tråd

god træning
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 21:36

Hvis du får lidt overbelastning kan du bl.a massere oversiden af skinnebenet med en tennisbold eller en colaflaske eller andet, når du ser tv. På den måde er du afslappet og får affaldsstofferne væk fra området.

Mht udstrækning så sætter du dig med benene bøjet ind under dig, således at du sidder på dine fødder. Du kan ikke ummidelbart mærke et udstræk som i andre dele af kroppen, men det virker alligevel.

Du kan huske at forebygge smerterne ved at starte langsomt op med din løbetræning. Lad være med at overdrive. Sørg for at have et par gode sko, der passer til dig og som ikke er nedslidte. Typiske steder man også kan blive overbelastet ved løb er knæ og lyske, så pas på dig selv.

god træning Betina

Stengården: Salg og avl af DSP. Ædle og dygtige ponyer med stor kapacitet

0
0
Svar på denne tråd

Kender det
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 22:49

Jeg får også ondt i skinnebenene efter løbetræning, det er et svært sted at strække ud! Jeg plejer også at sidde og massere dem mens jeg ser eller noget..

Sender de bedste tanker til den gamle.. Savner dig min store gludklump! <3 <3 <3 Du var mit liv...

0
0
Svar på denne tråd

komme igang
Forfatter: 
Dato:  01-10-2006 07:56

Undskyld men låner lige din tråd - håber det er ok:-)

Hvordan kommer man bedst igang med at løbetræne, synes godt nok det er hårdt... Er der et program man kan følge???

Jeg er vant til at gå lange ture men hundene, men det er altså alligevel hårdt?

0
0
Svar på denne tråd

RONJA...
Forfatter: 
Dato:  01-10-2006 12:30

Til RONJA

Nu har jeg løbet i mange år og har glemt hvordan man starter op fra begyndelsen Men jeg ved at politikens løbebog som du kan låne på biblioteket, har løbeprogrammer for begyndere. Heri kan du følge et program og efter x antal uger er du pludselig oppe på de 10 km. hvis du vil løbe længere, så er der også maraton programmer .

Har du spørgsmål vedr. løb, skader osv. kan du også søge på forum for løbere på www.dourun.dk og har du lyst til at have kontrol over dine tider, ruter, løbesko osv. så prøv at se forbi www.motionsdagbog.dk her kan du lave en rigtig god dagbog over din daglige træning hvad endten det er løb, gang, yoga, cykling, ridning eller anden form for træning. Den holder styr på dine rekorder, puls tider og meget andet.

Ellers kan jeg se at du går mange ture. Hvad med at du 3 gange om ugen, skifter en af dine gåture ud med en kort løbetur. Bare på små 3 km. Sørg for at du slapper godt af i kroppen og nyder naturen, så kommer det hele som en leg.

rigtig god tur og skriv endelig til mig hvis du har problemer med de nævnte løbesider, så skal jeg nok guide dig igennem dem.

God dag Betina

Stengården: Salg og avl af DSP. Ædle og dygtige ponyer med stor kapacitet

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du også vil kunne
Forfatter: 
Dato:  01-10-2006 13:33
mærke at du strækker forsiden af dine underben ud så skal du faktisk stå op og hvile på oversiden af foden med storetåen som midterste punkt (Altså - du må ikke "falde ned" på alle tæerne - men skal hvile foden på storetåens overside så at sige)

Det samme gælder hvis du sidder ned på knæ - du skal sidde lige over dine storetæer - du må ikke falde ud på ydersiden af foden :)

/Trine T =)

What We Do in Life Echoes in Eternity
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider