Til RONJA
Nu har jeg løbet i mange år og har glemt hvordan man starter op fra begyndelsen
Men jeg ved at politikens løbebog som du kan låne på biblioteket, har løbeprogrammer for begyndere. Heri kan du følge et program og efter x antal uger er du pludselig oppe på de 10 km. hvis du vil løbe længere, så er der også maraton programmer
.
Har du spørgsmål vedr. løb, skader osv. kan du også søge på forum for løbere på www.dourun.dk og har du lyst til at have kontrol over dine tider, ruter, løbesko osv. så prøv at se forbi www.motionsdagbog.dk her kan du lave en rigtig god dagbog over din daglige træning hvad endten det er løb, gang, yoga, cykling, ridning eller anden form for træning. Den holder styr på dine rekorder, puls tider og meget andet.
Ellers kan jeg se at du går mange ture. Hvad med at du 3 gange om ugen, skifter en af dine gåture ud med en kort løbetur. Bare på små 3 km. Sørg for at du slapper godt af i kroppen og nyder naturen, så kommer det hele som en leg.
rigtig god tur og skriv endelig til mig hvis du har problemer med de nævnte løbesider, så skal jeg nok guide dig igennem dem.
God dag Betina