Jeg har fået stjålet flere ting igennem årene - af folk, som jeg naivt troede, jeg kunne stole på.
Et par eksempler:
Jeg fik stjålet nogle ret dyre handsker af min tidligere fyrs x-kone ... (Ok .. indviklet.
)
Jeg har fået stjålet en dyr kikkert af samme tidligere fyrs bror - fordi min daværende kæreste skyldte ham penge - og hvad ragede dét egentlig mig??? 
I mine yngre år fik jeg stjålet nogle penge af en skoleveninde - som pludselig syntes, at hun ville snolde ...
Jeg ville da egentlig også gerne snolde - men pludselig havde jeg ingen penge??? 
Men selvom jeg husker episoderne - så er jeg nok stadig naiv - og godt for det! ...
Jeg har slet ikke nerver til at skulle mistænke alle mulige for eventuelle tyveritendenser - og heldigvis har jeg ikke oplevet sådanne tillidsbrud i snart 20 år nu. 
Til gengæld er jeg blevet snørret godt og grundigt i en bilhandel - hvor papirerne var forfalskede ...
Bilen skulle være nysynet - og jeg så "registreringsattesten", hvor alt var i orden ...
Det viste sig så at være en vellignende kopi - og sagen røg til advokat.
Uden at skulle beskrive trivialiteterne i detaljer - så tror jeg nok, at fyren tænker sig om en ekstra gang - inden han laver dét nummer igen. 
Han fik lov at betale!!!
Jeg er naiv - men ikke blødsøden!
Og hvis jeg bliver "bøffet" - så slår jeg igen!
Mit råd er:
Kan det bevises - så slå til!!!
Og gør det effektivt! 
Venlig hilsen
Nina