Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Sv*n i stalden!
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 20:14

Ja, man kan jo ikke skrive det rette ord uden at det bliver cencureret og grise er ikke det rette ord for det jeg vil skrive.

Det handler om det andet ord for griseri, nemlig sviner*. For det fylder bare så meget i mig lige pt. Der er bare det største sv*neri i stalden og jeg er bare ved at få nok! Folk efterlader hestel*rt, rester efter spiste gulerødder, brugt rideudstyr, mudderklatter fra hovene, kanyler(?!) korn der er spildt og ja jeg kunne blive ved. Kan folk virkelig selv holde ud af rende i den sv*nesti??

Jeg føler bare at jeg er bussemand hele tiden når jeg minder andre om at de altså skal huske at rydde op efter sig.

Det er ikke min stald så jeg kan jo være ligeglad. Men det er da p*kkers irriterende at rende rundt og se på for ikke at tale om at vade rundt i.

Jeg kan godt se at det bliver en lang vinter hvis det skal til at være hverdagskost :-(

Der har ellers været så pænt i meget, meget lang tid. Nu har der været udskiftning af folk og åbenbart også ansvarsfølelse.

Er det mig der er en gimpe? Er jeg sart? Ville I selv være tilskuer til sådan noget sv*neri eller gør I selv noget ved det?

Tina - Nu med Høffedyret!
----------
Don´t mind the dog-
Beware of the owner!

0
0
Svar på denne tråd

jeg må
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 20:20
desværre indrømme at jeg selv har det på samme måde... kan blive helt sur hvis folk bare sviner uden at tænke på at rydde op efter sig så andre os kan være der bagefter... står et sted med ret mange heste nu og synes jeg fejer mange gange hver dag... det altså en stor omvæltning når man kommer fra sin egen stald hvor der altid var ryddeligt og pænt...

Studerer til DAT & er inkaneret dressur rytter!!

1 fuldblod, 1 trakehner og ALDRIG andet. :O)

EN KRONE OG EN BØLGE ER DA EN SELVFØLGE....;o)

0
0
Svar på denne tråd

da jeg stod i en selvpasser stald
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 20:24

havde vi et kryds system kan godt være det lyder dumt men det fungeret, Får hver gang man "glemte" noget fik man et kryds og alt efter hvor slem en forglemmelse det var så kostede det heldholdvis 10-20-30-40-50 kroner.

10 kroner for at glemme og feje, efter sig eller sætte greb og lign på plads

Og den slemme 50 kroner for at glemme at morgen foder, så blev skemaet gjort op en gang i månenden og pengene smidt i vores klub kasse, og det fungeret og der var stort set altid pænt og ryddeligt i stalden, dengang

Jannie

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 20:30
Det du skriver kunne 100% være en beskrivelse af vores stald... Det er bare så klamt. Alle beskylder alle og ingen ved kendes ved rodet.

---------------------------------

Linnea med supermulerne

Dalgaards Figo & Sergeant Jay-Jay

Akademisk Dressur

0
0
Svar på denne tråd

At rydde op
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 20:31

Vi kender det godt i vores stald - eller dvs at folk der har hest der nu er ret gode til at rydde op efter sig selv! Men i en periode har folk været slemme til at glemme at feje og at rydde op efter sig. Og der kommer lynhurtigt til at se grimt ud.

Det irriterer mig når man er nødt til at gå og feje efter andre. Især når det er de samme man fejer efter gang på gang (og især når folk bare forventer at man fejer efter dem).

Vi er ikke så mange i stalden nu (der kommer 2 heste mere i starten af december), og det hele kører faktisk rigtig godt. Folk fejer efter sig, og rydder op efter sig og stemningen er rigtig god. Desuden har folk ret godt styr på hvad de foretaer sig, hvilket (efter min mening) er nødvendigt i en selvpasserstald.

Nå det var lige et lille sidespring

Linda.

Mor til Freja - født 20/4-06.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
Mangler du et sted til din hest i Skive?? Kom til Team Bilstrup = Paradis for hest og rytter
0
0
Svar på denne tråd

sikke noget gris...
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 20:41

Ja, jeg kan nemt forestille mig hvor træls det måtte være.

Jeg har aldrig selv prøvet det da mine heste står herhjemme, og jeg har aldrig haft en hest opstaldet ude.

Jeg håber da i får det løst, for det er da kilde til stor irritation, og man bør jo ha det sådan at man bliver glad hver gang man kommer i stalden og ikke sur og irritable.

Med venlig hilsen Karina.

Prøv en Islænder!
Du vil garanteret syntes det er skideskægt!

0
0
Svar på denne tråd

Ondt i pengepungen
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 00:00

Der hvor man som regel rammer folk hårdest er på deres pengepung!

Den nemmeste løsning, hvis ikke sv*nene kan forstå en almindelig besked og alm. respekt for andre, er at hæve staldlejen med f.eks 150 kr om måneden og sige at forhøjelsen går til aflønning af en stald-rengørings-pige m/k.

Det kræver så at man fortsætter med selv at rydde op og gøre rent efter de andre. Forskellen er bare at man kan få et tilskud til egen staldleje, arbejdsbyrden er den samme som før.

Tag det op på et opstalder-møde (de andre er garanteret også trætte af situationen) og foreslå ovennævnte metode. Enten tager de sig gevaldigt sammen eller også må de til lommerne.

KH Pia

- Et liv med en traver er et liv med fest og farver -

"Survivor", mørkegrå han-killing skal flytte hjemmefra ca. 26. oktober. Nyt hjem søges. Han bor på Djursland, delvis staldkat - kan dog bruge kattebakke!

0
0
Svar på denne tråd

hej...
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 00:15

Uha kan godt forstå du er irriteret, det ville jeg også være.

Er endnu mere glad for jeg har hestene hjemme hos os selv, når jeg bliver mindet om hvodan det var da vi havde opstaldet.

Uhhh, de fortjener et gevaldigt ..., så de kan komme i gang med at rydde op efter sig selv.

Rønnebjerggård... Dalmatinerhvalpe sælges, klar i uge 42.

0
0
Svar på denne tråd

Forstaar dig godt
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 01:21

Tina det kan godt vaere du er en gimpe, det kan jeg ikke udtale mig om, men hvis du er saa er det da ikke paa grund af din opfoersel i stalden.

Jeg er selv jordens stoerste rodehoved herhjemme, men der er det jo ogsaa kun mig der bor. I stalden vil jeg gerne have orden, og ryder altid op efter mig selv (og andre).

Naar folk lader rideudstyr ligger og flyde, saa ender det som regel ogsaa med at der er nogen der loeber med det. For den anden person passer ikke paa det, og saa bliver det lovligt at laane disse ting. Jeg mistede selv to gode vinterdaekkener paa den maade, da de havde samlet stoev i loebet af sommeren.

Det tager ikke mere end et par minutter at ryde op efter sig selv, saa det er en lille pris at betale for 'ro' i stalden.

Det kan dog ikke vaere rigtigt at det skal vaere dig der skal holde orden. Proev dog at snakke med ejeren af stalden, og se hvad de siger.

Jeg siger som regel ikke meget men peger paa skiltet der siger "Din mor er her ikke, saa ryd op efter dig selv". Hvis de ikke fatter den hentydning, kan jeg godt begynde at citere.

Naar det begynder at dreje som kanyler, saa er det da helt umuligt.

Hav en god weekend

Frank

0
0
Svar på denne tråd

Sådan har det været
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 08:19

Jeg har jo mine heste hjemme, men vi driver jo en lille pension, med 4 bokse, og det er rigeligt, jeg er MEGET hysterisk om orden i stalden, og det ved dem der står her, men det har været en hård kamp når folk kommer fra rideskolen til en privat stald, alle er efter hinanden, "husk at rydde op hele tiden" og det hjælper, men det tager lidt tid, er du hård nok så kommer det, om det er din stald eller ej.

Lene

Lillevangs heste er de bedste
0
0
Svar på denne tråd

Kender det lidt...
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 09:07

Jeg rider i en privat stald, hvor der kun er ejerens heste + en som en pige har købt af ejeren. Ud over mig selv er der to unge piger der rider, og de kan altså bare ikke finde ud af at rydde op! Vi bruger alle de samme strigler, piske osv., og det er død-irriterende at man aldrig kan finde pisk, longetov, underlag eller lign., fordi de ikke ligger det på plads.

Og nogle af tingene kan jo ikke holde til at være glemt på ridebanen...så nu har jeg købt min egen longepsik, som jeg gemmer væk så de ikke kan finde den og ødelægge den ligesom den anden...

Men hold op, hvor er det irriterende!

Mvh Britt

The more you practice, the luckier you get....

0
0
Svar på denne tråd

Mener at kunne huske
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 10:14

at det var ligesådan sidste år ved denne tid...?

Perioden lige før hestene kommer ind fra sommergræs har altid været slem, men det lyder som om det topper i år.

Kender godt din fornemmelse af at være bussemand - har selv været i den situation og det er drønirriterende, især hvis det er de samme mennesker man hele tiden er nødt til at tale med...

Det bliver (lidt) bedre når de kommer ind.

Op med humøret -

Knus, Pia

"Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds"

*Albert Einstein*

Formand for Foreningen til Den Frie Mans Bevarelse

0
0
Svar på denne tråd

Det er så træls..
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 10:32

Jeg sidder lige her og priser mig lykkelig for at jeg er alene i mine stald og at der kun er mig til at gøre noget.. *S*

Jeg vill osgå ramme dem på deres pengepung.

meddele dem til næste staldmøde at ændre det sig ikke NU. så bliver alle hævet 150 kr. Det kan alligevel give lidt til lønninger til enten en selv eller en hestepige.

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Forhandler af Regulator på fyn.
0
0
Svar på denne tråd

Konsekvens!
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 11:14

Der skal konsekvenser til og ingen undtagelser. Mit gamle opstaldningssted var ganske frygteligt, der rodede og var beskidt og uhumsk, men så fik det nye ejere og DE var altså strikse. Man fejede efter sig FØR man trak hesten væk fra staldgangen og red, man fjernede sin striglekasse, man fjernede spindelvæv i sin boks osv osv.

Lige da de var flyttet ind glemte jeg at stille min striglekasse væk og ejeren kom ganske enkelt over i ridehuset og hev mig af hesten så jeg SELV kunne gå over i stalden og stille kassen væk. Dét virkede altså, at blive afbrudt midt i sin ridning for at få gjort de ting man har glemt og jeg glemte det aldrig nogensinde igen.

/Anna

0
0
Svar på denne tråd

Tina, du har så forfærdelig ret..
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 11:25
lige som en information, jeg har part på en pony, som står i samme stald som Tinas Høffe :)

Vi snakker om det på hvert staldmøde, og ejeren "brokker" sig hver gang.

han er træt af, altid at komme ud i stalden og det så ligner en svinesti(for at bruge tinas ord)

han har i den sidste uges tid været på ferie, og jeg vil sige, at det er blevet værre i denne tid.. for nu er han der jo ikke til at hænge dem i ørerne..

hver gang man kommer ud i stalden, ligger der rester på fliserne uden for, fra det der er renset ud af hovene.. og der er meget!!

tit ligger der også @!#$, som lige er fejet ind til siden, for at hesten ikke træder i det.. hm.. hvorfor ikke gå 2 meter mere med lorten, og den så ender på mødingen??

folk har det med at svine meget. så rider de, og de har så tænkt sig at fjerne det bagefter.. men hov, de skulle sørme skynde sig hjem og "glemte" at fjerne det.

men det ville da være mest logisk at fjerne det med det samme, for mens du er ude og ride, kan der komme en anden og skal stå der, og så sviner det, så man har lyst til at strigle hesten på vores lille fold i stedet.

om vinteren skider hesten, men nu har man jo sadlet op, og så kan hesten ikke lige vente 2 min, mens man fjerner lorten.,. så bliver fejet ind til siden.. og der ligger den så og lugter, så stalden får en forfærdelig lugt, og når man kommer tilbage fra turen, glemmer man det, og lorten ligger der så, til en anden fjerner den..

_

igår, lignede stalden noget der var løgn. der lå @!#$, skidt ra hovene osv. over det hele uden for..

Isabella endte med at fjerne det hele, da hun ikke syntes det var fair over for ejeren, at han skulle komme hjem sent igår, og så starte med at være sur, fordi stalden ligner @!#$
til dig isabella :)

__

og nu kan jeg jo så håbe på, at jeg ikke var en af dem, som Tinas indlæg var skrevet til for så, kan det godt være, at Chanell er endnu mere svinsk end jeg troede hun var

Mvh.Krohne
med part på Chanell

Et smukt ydre fanger øjet, men et smukt indre fanger hjertet
~Chanell er forsynet med begge dele~

- Jumprider for life -

[en rigtig rytter ska bede hesten hoppe ikke stoppe]
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider