|
|
| wiii!!! flytter hjemmefra... |
|
|
weee... er total overlykkelig...
har endelig faaet lov til at flytte hjemmefra. min far er gift med en ukrainsk dame som har en datter paa 15 boende hjemme ved os. men de er bare saa strenge. de har koert mig psykisk ned en gang, hvor jeg begyndte at skaere i mig selv. men er kommet oven paa igen og kan ikk forstaa at det kunne komme saa langt ud.
men skal jo giftes 08. dec 07 og saa flytter jeg til roedding. og jeg taenkte hvorfor ikk flytte hjemmefra nu og saa flytte derned nu..?
tanke blev til handling og handling blev til stort skaendreri mellem mig og min far. men har nu faaet lov til at flytte og har fundet en lille lejlighed i sdr. hygum hvor min kaereste (forlovede) og hans familie ogsaa bor. naa, men lejligheden er paa 30 kvmt. og var saa i roedding og soege arbejde idag, med en masse held. gik ind i abc lavpris som det foerste og han vil ringe i morgen til mig, man det ser meget lovende ud siger han..
er det bare mig eller har jeg ikke stor grund til at vaere glad...?
nu mangler jeg bare noget hest eller pony at ride paa..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke |
| Forfatter:  |
fia |
| Dato:  |
28-09-2006 10:59 |
|
TIllykke med det hele. Det lyder jo ret fantastisk... men er du ikke kun 17 år? og skal giftes ? eller er det mig der læser helt forkert? ...men okay er han den rigtige så er det jo skønt.. Mange gange held og lykke med det hele. 
Hilsen Sas. .............................
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fantastiske Fantacy |
|
|
Det lyder da rigtig fedt for dig  . Fedt at du tør, og tillykke med det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bumbum |
|
|
fia: hun skal giftes få dage efter sin fødselsdag. Pernille er apostolsk, og så er det meget normalt at blive gift på den måde... Så kan man så mene om det, hvad man vil ( ) Pernille: Det lyder dejligt for dig! Jeg kan bare ikke få ind i mit hovede, hvordan man kan have planlagt at gifte sig med en fyr, som man ikke har boet sammen med endnu? Det kan jo være, at man ikke kan holde hinanden ud i længden... Jeg kan faktisk godt følge din far, må jeg indrømme. Du er 17 år, skal giftes så snart du fylder 18 og er (mine øjne og sikkert også i hans) "hjernevasket" af en kristen sekt... Så er der måske ikke noget at sige til, at han ikke er vild med at du flytter hjemmefra som 17-årig... Det er superfint, at du er glad osv, men for din far, er det noget af det skrækkeligste der er hændt dig... Prøv at vende den om, og se det fra hans side, også selvom han måske ikke kan se det fra din...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bla bla bla |
|
|
Tillykke med lejligheden, og måske også jobbet Og med brylluppet? Hmm, Held og lykke- det får du brug for
Stinedecor: Jeg forstår heller ikke hun vil giftes, men jeg har også set hvad teenagerforelskelser gør- efter 2 dage der skal de både giftes og have børn og eeelsker hinanden, ih og åh så højt *bræk bræk*
MVH Rikke
"The greatest thing, you'll ever learn, is just to love, and be loved, in return" Moulin Rouge "Life is like a box of chocolate- you never know, what you're gonna get" Forest Gump
En gang DV, altid DV !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| undskyld MEN |
Tine85 |
28-09-2006 13:05 |
|
hva pokker er apostolsk? det lyder ikke rart  syns måske det også lyder lidt langt ude at flytte hjemmefra som 17 årig og skal giftes... 
M.V.H Tine ***Vær dit eget ikon*** (") (") ('.' ) (")-(")
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg flyttede da.. |
|
|
"hjemmefra" som 15 årig.. det går da fint nok...
Lizamuhtella Jeg har ik sort humor, men farvet humør 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jjj |
|
|
en apostoler er en af jesu disiple.. det er rart nok.. det er ligesom at vaere fra pinse kirken jeg er bare fra apostolsk kirke. det er begge frikirker.. jeg har vaeret bedste venner med min kaereste i naesten et aar, vi kender hinanden ud og ind. har praktisk taget boet sammen hele sommerferien, og de er jer der har proevet at finden den eneste ene, ved hva jeg mener naar jeg siger at jeg har en foelese inden i, som siger at det er ham og ingen anden.. det med at flytte hjemmefra.. jeg har gaaet paa efterskole i de sidste 3 aar saa har jo proevet at klare mig selv.. de fleste der har vaeret paa efterskole flytter hjemmefra naar de er faerdige paa efterskole fodi vi har proevet at klare os selv og saa er det svaert at flytte hjem og indordne sig efter nogle andre praemisser.. ang. at jeg skulle vaere hjernevasket... helt urly victor...  jeg kan taenke normalt, er ligesom alle andre unge.. jeg tror bare paa at der er en Gud og hans soen hedder Jesus.. og saa laeser jeg i biblen og og tror paa det der staar i den.. men man skal huske at taenke paa biblen er skrevet for 2000 aar siden saa man skal fortolke det der staar for det er ikke den samme verden..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| religiøsitet |
|
|
Nogle af de ting, du skriver, lyder totalt indlærte: der er en gud, og hans søn hedder jesus. Gud er min himmelske fader osv. Det lyder for mig ikke som et selvstændigt tænkende menneske! Jeg kendte en pige engang, som var Jehovas Vidne, hun lød præcis ligesådan... Det er fint nok, at folk har noget at tro på. Jeg tror da også at Jesus har levet, og at han var et meget klogt og kærligt menneske, men at han skulle være Guds søn og hans mor skulle være Jomfru og befrugtet af Helligånden, det er simpelthen for plat! Jeg kan slet slet ikke forstå, at nogen tror på det i nutidens veloplyste samfund. At tro på, at der en højere eksistens, som passer på en, som man kan snakke med, og som giver trøst, er helt fint. Det er det ikke-religiøse mennesker bruger deres venner og familie til. Men at tro på at vi nedstammer fra Adam og Eva, at Jesus er guds søn og at gud skabte jorden på 7 dage, er for... middelalderagtigt! (I mangel af bedre ord) Vi har samme stamfædre som aberne, det er videnskabeligt bevist. Befrugtelse kan ikke finde sted vha. en ånd, og Jorden var PÆNT meget længere end 7 dage om at blive til! Det kan ligesom også bevises videnskabeligt... Eftersom at logisk sans er et gennemgående træk hos mennesker, må konklusionen være, at man er "hjernevasket" i en eller anden form for at tro på den slags ting...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øh... hvor er det lige at hun skriver: |
MetteTM |
28-09-2006 16:19 |
|
"Gud er min himmelske fader" Citat: Nogle af de ting, du skriver, lyder totalt indlærte: der er en gud, og hans søn hedder jesus. Gud er min himmelske fader osv. Det lyder for mig ikke som et selvstændigt tænkende menneske! Jeg tror, stinedecor, at du komme til at køre lidt ud af en tangent, der er styret af dine egne fordomme. Pernile har har vel lov til at forklare, hvad hun tror på, uden at blive angrebet, - og hvis du lægger mærke til det, så skriver Pernille jo, at hun mener at man skal fortolke biblen, da den jo er skrevet for 2000 år siden. Derimod skriver hun intet om hvordan hun fortolker den - det er alt sammen noget du tillægger hende, ud fra din "erfaring" med Jehovas vidner Der er religionsfrihed i Danmark, så I har jo lov til hver især at tro det I tror. Til pernille k: Håber du bliver glad for dit "nye liv". Mvh MetteTM
I alle tårer glimter et sidste håb. Simone de Beauvior
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Held og lykke med det! |
|
|
.. Jeg smutter også hjemmefra så snart jeg kan komme til det  MEn gifte mig.. ja det venter jeg nok lidt med endnu, selvom jeg har fundet "manden" i mit liv  Held og lykke 
~ Til salg - Avls og hygge DV hoppe ~ ~ Til salg - Super dressur DV hoppe ~ ~ Til salg - Plettet hoppe føl (LU mærket) ~ KIg min præs. for mere info!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bla bla bla... |
|
|
stinedecor: selvom du ikke tror på det hun tror på, kan du godt tænke det ene og mene det andet, man behøver jo ikke lige præcis at "rakke" ned på det andre tror på.. Jeg har da også visse spørgsmål, men dem spørger jeg om stille og roligt, fx i mit tidligere indlæg.. Jeg ville jo heller ikke sige at du er for "plat" fordi du ikke tror på jesus osv. Nogle meninger skal man altså holde for sig selv. pernille k: Held og lykke med det hele...
Hilsen 007 Den der ler sidst, er meget langsomt opfattende... § 1. Jeg har altid ret! § 2. Hvis det umulige sker, at jeg tar fejl, træder § 1 i kraft!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja ok jamen hmm |
|
|
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige, altså for mig personligt lyder det som en form for hjerne vaskelse, gud er min fader osv osv osv osv, du læser en bog og tror på den, læser du et dameblad hvor der står at det er smart at være radmager, tror du så også på det og begynder at sulte´dig nej vel. men ellers din far, han er jo og vil altid være din far, han ser stadig sin datter som den lille pige hun engang var, han er bange for at der skal ske dig noget så selvfølgelig bliver han da sur når hans lille pige kommer og siger som 17 årige far jeg skal giftes og jeg flytter hjemme fra. fravel far. for ham er det som om at hans hjerte bliver flået ud af kroppen, rullet rundt en masse gange og sat ind igen. Mere har jeg ikke og sige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| religiøsitet |
|
|
MetteTM: det gør hun på sin præsentation. Mht. om jeg har fordomme: øhhh, hun skriver selv, at hun tror på, at Jesus er Guds søn. Hvor er jeg lige fordomsfuld? Jeg skriver, at jeg synes det er plat/hjernevasket, at tro på at Jesus er Guds søn, for det synes jeg virkelig det er! I et oplyst samfund kan man da, undskyld mig, ikke virkelig tro på at en ånd har befrugtet en jomfru på en guds vegne!!! Så jeg forholder mig til det hun skriver, og ikke hvad jeg tror, hun tror (på)... Agent007: Folk må inderligt gerne synes jeg er plat, fordi jeg ikke tror på Jesus! Alt det, de har lyst til! Jeg har i det mindste logiske argumenter for ikke at gøre det, istedet for at refere til en bog, som er skrevet for 2000 år siden af nogle mænd, som ikke engang har så meget som mødt Jesus, og iøvrigt også forplumret hans meninger en hel del...  Hvofor må man ikke udtale sig om andres religion? Hun er jo ikke muslim, vel? Religion er et privat emne, men hvis man ikke vil have, at folk kommenterer det, kan man jo lade være med at fortælle, at man er religiøs. Ting, som man vil beholde private må man lade være med at offentliggøre... Så nemt er det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har kigget |
MetteTM |
28-09-2006 23:22 |
|
i Pernilles præsentation nu, og du har ret i, at hun skriver det du citerer, Stinedecor - har sendt dig en PB. Men mener stadig, at nogle af de kommentarer, der kommer her i denne tråd ikke er relevante i forhold til den start på tråden som Pernille kommer med. Undskyld Pernille, at din tråd er røget af sporet! Mvh MetteTM
I alle tårer glimter et sidste håb. Simone de Beauvior
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| iii |
|
|
hold da op! du er endda yngre end mig.. ! ved slet ikke hvad jeg skal sige.. ville egentlig ønske dig held og lykke, og tage hatten af for, at du turde springe ud af hjemmet osv. men da jeg læste debatten omk. din tro blev jeg alligevel lidt "chokeret". jeg kiggede forbi din præ. hvor det rystede mig lidt at læse din beretning omk. din tro. ! må give stinedecor ret! Nok kan/vil du ikke selv se det - men for mig at se, lyder det godtnok som om der er noget "hjernevask" indblandet.. ved godt det er vildt krænkende for dig at høre, og at du helt sikkert er uenig med mig.. det skal jeg heller ikke 100 kunne sige du er, men når man sammenligner med hvad Jehovas vidner og folk kra Moon bevægelsen siger/oplrver osv. er det nøjagtig det samme de kan berette.. hmm.. men igen.. du skal ikke tolke dette som et personligt angreb på dig som person, blot .. jah.. har næsten lyst til at sige, at du ikke kan gøre for, at det er det du tror på, derfor kan du jo godt være et venligt væsen alligevel.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| oplyst samfund |
Signe J |
29-09-2006 00:12 |
|
Vi lever i et oplyst samfund ja, desværre er det kun fysikkens verden der er lyst op. At tro der kun findes hvad logikken umiddelbart kan forklare er da vist også resultatet af en god omgang hjernevask. At man ikke er tilhænger af religion gør ikke automatisk religiøse mennesker til lallende tåber der er dømt til et middelalderagtigt liv 
------ Rotter er geniale kæledyr. Spiser alt og holder svigermor fra døren. Islandsk hoppe med god afstamning sælges - se hende HER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har lidt nogen delte |
dimma1 |
29-09-2006 02:24 |
|
meningere. Pernille: Jeg syntes det er fint at du flytter hjemmefra, hvis det vil forbedre dit forhold til dem derhjemme. Med hensyn til det med at gifte sig når man lige er fyldt 18...jeg må¨indrømme at jeg godt forstår din far. Men så slog det mig lige hvorfor skal i giftes nu, hvis han er den eneste ene kan i vel vente og så lige bo lidt sammen først evt. skulle du bo alene lidt først (tro på mig det er rart) Til alle jer der mener at det er hjernevaskelse: Og hvad så... lige pt er det det Pernille finder tryghed i. Hvis det er det man har brug for ligenu er det vel fint nok, der er jo ikke nogen der tvinger jer til at deltage eller at rette jeres tro/ikke tro efter pernille vel... I burde være glade for at en ung har fundet en vej der hjælper hende videre uden at ende i dårlig selvskab... Rikke
Gør livet til en fest, rid islandsk hest!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvorfor have så travlt ... |
Lisbeth Sejberg |
29-09-2006 02:45 |
|
... med at blive gift  Jeg kan huske fra en anden tråd, at Pernille skrev at hendes tro gør, at man ikke har 6 før ægteskabet. Jeg har aldrig været fortaler for, at man skal b*lle til højre og venstre ... men det er lige før, jeg synes hun skulle ... Mvh. Lisbeth
Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej altså |
|
|
LISBETH DOG  Pernille - held og lykke 
Vickie Igen med Zheena. Og aldrig mere uden. LEJLIGHED SØGES! 1-2½ værelses lejlighed søges akut på amager! Tilladelse til husdyr. Skriv eller ring, - ALT har interesse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bumbum |
|
|
SigneJ: Jeg tror skam på, at der findes ting, som fysikkens love ikke lige kan forklare! Jeg har fx set spøgelser adskillige gange, og kan afsøge et rum/hus for ånder. Men derfra og så til at tro på, hvad der står i en bog, som er 2000 år gammel og endda er skrevet som et politisk redskab, der er dælme langt! Jeg tror jo heller ikke blindt på, hvad der står i Alt for Damerne. Der er jo noget, som hedder kildekritik, og det er nok ikke lige noget de snakker om på bønnemøderne i den apostolske kirke... Eller nogen kirke for den sags skyld. Det er evnen til at forholde sig, jeg savner hos de fleste religiøse mennesker. Jeg ser det næsten som en pligt som borger i et oplyst samfund! Og så kan jeg kun erklære mig (næsten 100%) enig med Karl Marx: religion er opium for folket...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sikke en diskussion |
|
|
Pernille: Held og lykke - det lyder som om det hele kører på skinner for dig for tiden Det er bare en dejlig fornemmelse. stinedecor: Jeg ved slet ikke hvad jeg skal skrive til dig - tolerance og respekt for andre menneskers livsholdning er da vist ukendte begreber for dig.
Mange hilsner fra Sine (med hafferne Havanna & Aslan) 'There is no closer secret than that between a rider and his horse' - Robert Surtees
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bumbum |
|
|
Sine(Havlan): hun må tro på, hvad hun vil. Jeg undrer mig bare dybt over hvorfor hun tror på det! Jeg ville gerne have nogle gode argumenter, det har jeg nemlig ALDRIG fået fra folk, som er religiøse... Mærkeligt nok... Religion er i mine øjne dybt irrationelt, og jeg synes det kunne være rigtig interessant, hvis en religiøs kunne komme med nogle rationelle argumenter. Så kunne det jo være, at jeg ikke længere synes det var tåbeligt at tro på, hvad der står i Biblen. Jeg har endnu ikke mødt nogen, som kan argumentere for deres religion. "Gud er min himmelske fader, for det står i Biblen" (o.lign.) er det vildeste jeg har hørt religiøse mennesker svinge sig op til, og det er jo ikke just et rationelt argument, vel? Folk må være lige så religiøse, som de har lyst til, men når man udstiller sin religiøsitet offentligt, må man da påregne at få kommentarer til det. Det er jo ikke helt gennemsnitligt at blive gift så snart man fylder 18...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| okay... |
|
|
det her startede med at jeg er overlykkelig over at jeg skal flytte hjemmefra... jeg er kristen... det er min mening og min tro.. i er ikke kristne og det er jeres mening og jeres tro, det respektere jeg, saa jeg synes at i skal respektere mig..
men vil lige sige at jeg har faaet arbejde i ABC..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er jo |
|
|
... glimrende for dig pernille  Men pas nu på med at gifte dig for tidligt. Jeg forestiller mig, at der nok ikke bliver set alt for venligt på skilsmisse i en kirke som din. Og det kan jo ske, hvis I to unge, vokser fra hinanden. Hvordan står kirken i forhold til at folk bor sammen uden at være gift?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise jeg læser det sådan ... |
Lisbeth Sejberg |
29-09-2006 13:11 |
|
... at hun får sin egen lejlighed i den by, hvor kæresten og hans familie bor. Mvh. Lisbeth
Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|