Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

voksen på pony til stævne
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 10:06

Hvad er konsekvensen for ponyen såfremt den bliver startet i en heste klasse? Betyder det dermed, at den er "tvunget" til hesteklasser resten af stævneåret? Eller er konsekvensen meget størrer end det?

og hvor svært vil det eventuelt være at få den tilbage til ponyklasser igen?

håber der er nogen der lige har et svar parat

Hellere fortryde noget jeg har gjort,

end noget jeg ikke har gjort

0
0
Svar på denne tråd

god dg
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 10:08
Hvis man starter et lokalt klubstævne har det vel ingen konsekvent. Ellers kan du jo også starte uden for klasserne hvis du kan få lov til det.

Stengården: Salg og avl af DSP. Ædle og dygtige ponyer med stor kapacitet

0
0
Svar på denne tråd

Dansk ride forbund
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 10:13

Ifg. DRF almindelige bestemmelser punkt VI - 142-2: En pony der er opklasset til hest, må ikke starte ponyklasser uanset diciplin og rytter.

5. En pony opklasset tilhest kan til enhver tid nedklasses til pony igen.

Bimsemor

Mor til Maja og sponsor til Abstrakt Firfod

Besøg vores hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/mabepe

0
0
Svar på denne tråd

enten eller
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 10:16

jvf reglemnetet skal man enten ride den som hest dvs opklasse den, eller ride den som pony. samme stævne år kan den kun gå både og hvis den hhv op/nedklasses.

Så den kan ikke starter hest denne weekend, pony den næste og så feks hest igen.

Og til lokale klubstævner gælder disse regler også... men at nogen så vælger at overtæde dem skal vi ikke komme nærmere ind på her. Evt protest fra rytterkollegaer skal have medhold i sådan en situation.

men uden for konkurrance er altid en mulighed.

Ovenstående er skrevet ud fra en kat 1 pony som er den eneste der kan starter som hest. Nogle klubstævner åbner klasserne , jvf reglementet, for vokse på kat 1, og så må du selvfølgelig godt starter lovligt. men desværre er det de færrste klubber der udskriver deres prop. efter denne forholdvis nye paragraf.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

mange tak
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 10:16

Men det må vel have mere konsekvens end det! Man kan vel ikke bare op- og nedklasse efter forgodtbefindende??

Men uden for konkurrence er selvfølgelig en god ide! Kritikken er jo vigtigst for min alligevel!

0
0
Svar på denne tråd

god dag
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 10:21

Hos os kan vi godt finde på at starte uden for klasserne, men det er også bare for at få ponyerne til stævne og opleve lidt. Men heldigvis har vi en dygtig ponyrytter som starter i stedet for.

god dag Betina

0
0
Svar på denne tråd

hvordan,
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 10:22
gør man op- og nedklasning i praksis? og hvor registreres det? koster det noget? og hvor lang tid tager det (altså før det er registreret)

0
0
Svar på denne tråd

DRF...
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 10:25

for at op/nedklasse skal du kontakte DRF. det koster et lille gebyr, vidst 150 kr, og nej du kan ikke opklasse/nedklasse flere gange pr år.

Men fra den dag du betaler er dyret op/nedklasset så vidt jeg er orienteret.

Ring og tag en snak med dem, feks Anne Donatzky som er kontaktperson for ponyer.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

god dag
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 10:26
man betaler 100 kr og og en ansøgning til DRF. Det står faktisk alt sammen i DRF`s regler under alm. bestemmelser.

0
0
Svar på denne tråd

Til klubstævner...
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 10:32

... kan du godt starte i hesteklasser på pony uden at opklasse hos DRF, hesten må så bare ikke startes som pony (med anden rytter) ved samme stævne. Stævnet efter må ponyen gerne starte ponyklasser.

Det praktiserede jeg skam med Milano, jeg startede hesteklasser i dressur og min part startede ponyklasser i spring, men aldrig ved samme stævne.

Vh Tine :-)

Hestens Urtehave- nu online igen

Urtemix, Loppefrøskaller, Hyben, Hvidløg osv.

Go Go sælges: dejlig 3 års kat. 1 pony, god kapacitet og kæmpe udstråling.

www.heste-nettet.dk/lo...est/77748/

0
0
Svar på denne tråd

nix Tine
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 10:38

hvis reglementet skal overholdes så må man ikke...samme pony må ikke ride hest den ene weekend og pony den næste.

Så du har nok bevæget dig i et af de områder jeg skriver ikke overholder reglementet, men som skal rette sig efter evt protester (som vel kun vil komme hvis vi taler samme diciplin)

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Jeg siger
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 11:00
mange tak for alle jeres svar, og min konklusion må være - at jeg starter uden for (heste)konkurrence, hvis og såfremt det skulle nå der til - på den måde får jeg styret mine stævnelyster, uden det går ud over nogen, eller der er nogen der får ondt i r*ven!

0
0
Svar på denne tråd

Karina
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 11:03

Jeg kontaktede skam DRF og fik lov- har stadig mailen som jeg altid havde med til stævner, men det er efterhåneden 7 år siden.

Vh Tine :-)

Hestens Urtehave- nu online igen

Urtemix, Loppefrøskaller, Hyben, Hvidløg osv.

Go Go sælges: dejlig 3 års kat. 1 pony, god kapacitet og kæmpe udstråling.

www.heste-nettet.dk/lo...est/77748/

0
0
Svar på denne tråd

Så er den forældet:o)
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 11:08

beklager Tine, men du skal huske tilbage på dine stævner på Milano med glæde, for som du, som dommer ved, skal reglementet overholdes, så en evt tilladelse er derfor nu forældet.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider